شناسه خبر : 57411
شنبه 16 دي 1396 , 15:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی توجهی به قوانین ایثارگری با گذشت 35 سال از جنگ

تا به کی ما رزمندگان برای تعیین درصد جانبازی صبر کنیم؟ چرا مسولین بنیاد شهید از اجرا ی قانون شانه خالی می کنند و به فکر ما نیستند؟

جانباز 15درصد -  تا به کی ما رزمندگان برای تعین درصد جانبازی صبر کنیم چرا مسئولین بنیاد شهید از اجرای قانون شانه خالی می کنند و به فکر ما نیستند؟

مدیریت محترم فاش نیوز با سلام و عرض ادب تقاضا داریم درد دل ما ایثارگران در فاش نیوز منتشر شود.

ما رزمندگان و ایثارگران از آقای نوروزی رییس محترم فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و همکاران محترمشان تقاضای عاجزانه داریم تا نسبت به اجرای این قانون پس از گذشت ده سال اقدام کنند، چرا که مسئولین بنیاد شهید تاکنون هیچ اقدامی در اجرای  این قانون  انجام نداده اند.

جناب آقای دکتر نوروزی! ما ایثارگران که اکنون بالای 55 سال سن داریم و از نظر روحی و جسمی در وضعیت مناسبی قرار نداریم، اکثرا" کارگر، کارمند و در حال بازنشتگی هستیم. متاسفانه این قانون بعد از بازنشتگی هیچ اعتبار و امتیازی برای ما نخواهد داشت؛ بنابراین باید قبل از بازنشتگی از آن استفاده کرد.

چرا مسئولین بنیاد شهید به عنوان عملکرد، از کارهایشان در بنیاد گزارش مثبت می دهند و اقداماتی تبلیغاتی را جزو عملکرد خود اعلام می کنند که در واقع هیچ کاری انجام نشده است.

به خدا قسم جهت پیگیری و اجرای این قانون هم به مجلس، هم به بنیاد شهید مراجعه کردیم ولی تاکنون جوابی قانع کننده دریافت نکرده ایم.

جناب آقای دکتر نوروزی، با وجود اینکه 35 سال از جنگ تحمیلی گذشته است ولی مسئولین هنوز بی توجهی می کنند، در حالی که حضرت آقا می فرمایند: مردم از مسئولین گله مند هستند و رنج می برند  .

در حالیکه آخرین مصوبه مجلس در قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی در قالب تبصره بند الف ماده ۸۷ این قانون، تکلیف رزمندگان را مشخص کرده است.

 برابر این تبصره، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان ۸سال دفاع‌ مقدس را که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده(نیروهای مسلح) احراز شده را به‌ عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل ۵درصد جانبازی به آنها اعطا کند.

 

 اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست. اما نکات حایز اهمیت در این مصوبه مجلس به شرح زیر است:

الف- بنیاد شهید و امور ایثارگران برابر این مصوبه مکلف به پذیرش نظر کمیسیون‌ های پزشکی نیروهای مسلح است.

ب -رزمندگانی که صورت سانحه و مدارک همزمان ندارند باید توسط کمیسیون‌ های پزشکی نیروهای مسلح احراز شوند و نتیجه احراز این کمیسیون‌ ها، نظر قطعی درباره مجروحیت آنان خواهد بود.

پ- بنیاد موظف است با ارائه نظر کمیسیون ‌های پزشکی نیروهای مسلح، این رزمندگان را به‌ عنوان جانباز شناخته و در ابتدا ۵درصد جانبازی به ایشان اعطا نماید و تمامی تسهیلاتی که به جانبازان ۵درصد اعم از دفترچه‌های درمانی، سهمیه استخدامی و... در بنیاد و سایر دستگاه‌ های اجرایی با ارائه درصد تعلق می‌گیرد به آنان اعطا شود.

ت- اعطای این درصد مانع از رسیدگی به احراز مجروحیت ‌های بیشتر که توسط کمیسیون‌ های پزشکی نیروهای مسلح احراز شده است، نیست.

 

با این مصوبه مدیریت ‌های ایثارگران و کمیسیون ‌های پزشکی نیروهای مسلح وظیفه اصلی در تأیید جانبازی رزمندگان را دارند و بنیاد تنها موظف به پذیرش نظرات آنان در تأیید جانبازی است.

بنابراین موانعی که تاکنون به‌ صورت قانونی یا غیرقانونی در مسیر تأیید جانبازی رزمندگان وجود داشت با این مصوبه رفع می‌شود و بهانه‌ای برای نیروهای مسلح و بنیاد در مساعدت به موضوع تأیید جانبازی رزمندگان باقی نمی‌ماند.

در تاریخ ۲۱/۸/۹۶ دکتر طائبی رئیس دبیرخانه کمیسیون ‌های پزشکی بنیاد اعلام کرد: تنها ۲ راه قانونی برای احراز جانبازی رزمندگان وجود دارد؛ یا صورت سانحه معتبر ارائه کنند و یا شورای ‌عالی پزشکی یگان اعزام ‌کننده پرونده پزشکی آنان را تأیید کند که در این ‌صورت کمیسیون پزشکی بنیاد می ‌تواند نسبت به تأیید ۵درصد جانبازی اقدام کند.

ایشان به ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه موضوع تعیین تکلیف احراز جانبازی رزمندگان، اشاره و بیان داشت: براساس این قانون یگان‌های اعزام‌کننده نهادهای متولی موظفند گواهی مورد نیاز افراد مشمول این ماده و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیاد ارائه نمایند.

 ضمن اینکه بنیاد موظف است، رزمندگان ۸سال دفاع ‌مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون‌ های پزشکی نهاد اعزام‌ کننده در نیروهای مسلح اجرا می ‌شود را به ‌عنوان جانباز تلقی کند.

با اظهارات رئیس دبیرخانه کمیسیون‌ های پزشکی بنیاد، مسیر احراز جانبازی رزمندگان که همواره با موانع جدی مواجه بود، هموار شده و تمامی رزمندگانی که در عرصه ۸سال دفاع‌ مقدس مجروح شده‌ اند و به دلایلی در گذشته به ‌دنبال جانبازی نبوده ‌اند می‌ توانند با مراجعه به رده خدمتی خود در نیروهای مسلح، پیگیر موضوع جانبازی خود باشند.

نیروهای مسلح، اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی با پیش ‌بینی تمهیدات لازم باید در پیگیری خواسته و تقاضای رزمندگان جدی ‌تر از گذشته تسریع کنند تا حقوق قانونی این بخش از ایثارگران که همواره مورد بی‌ مهری قرار گرفته‌ اند تأمین شود. در آخر ما همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همچنان بر عهد و پیمان خود پا بر جا هستیم.

جانم فدای رهبرم سید علی خامنه ای

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
حال زمانه خوب نیست ، یاوه حکم افراط دارد .
گویند بخند ، روزگار گس ، تلخند روی لبانمان نشانده .
سرنوشت فکوران را ایمان رقم میزند .
همه روز بلاد این مرز ، یوم الجمعه است .
دارالیتام دمکراسی دایر کنید .
جماعت نان شب ندارند ، ولی شراب فرانسوی به وفور یافت می شود .
مدتی است قحطی رجال آمده ، مرض اختلاس دوا ندارد .
در سیاهه دیوانی از نفوس حق الریه میگیرید .
باران‌لایزال الهی با مرام شما قهر کرده است و سیل وزلزله از معصیت رجل سیاسی به مردم منتقل شده است .
میر غضب پشت پرده بیشتر داریم تا سلمانی کوی
وبرزن .
زبان بریدن و سر بریدن فکور ، از محمود قرمطی ارث شده است .
منظرکریه سیاس عقیم ، از آدمیزادی برگشته است .
سالک ریا ، بر پیشانی رندان پایکوبی می کند .
عیون سرشار از تراخم بی لیاقتی است .
چهره ها تکیده از تریاق ریا کاری .
چهار آب انبار عهد شاه عباس هم انگل گرفته اند .
ملیجک ناصری در گلدان نقره پیشاب میکند ، پس چه انتظار از بلاهتیان .
خلق خدا از لبن و تخم ماکیان به نان ونمک رسیده اند ، از تدبیر و امید اخته شدگان دمکراسی بی تفکر .
به هوش هوچیان بی خبر ، دلالان سیاس ریشخندی تلخ به فرجام کار دارند.
آنچنان که جرس کاروان زر در این زمانه گوش نوازی می کند ، کنعانیان یوسف کشی نکردند .
چاه حمق فشلیت پلشتیان گر گرفته کاروان آدمیت را بلعیده است .
ستوران نفس باربری دارند ، حامقان بارکش الف احمقیت خویشند ، کار دیوانی رها کنید و بمانند ضعیفکان شنبلیله وجین کنید .
سلام کاملاموافق مانیزدقیقاچنین شرایطی داریم ولی درصدنمیده بنیاد جانبازان صورت سانحه وکمیسیون نیروهای مسلح 5درصدرادادولی بنیادجانبازان الان دوسال است که مارابلاتکلبف گذاشته شمارابه جان عزیزانم آن چرااینگونه رفتارمیکنیدچراحقه جانبازان دفاع مقدس راپایمال میکنید

...

حقوق جانبازان بالاخص ۵% جبهه را بدهند ؟!

که ۳۰ سال فقر و نداری کشت ما را ؟!

واقعاً دولتی که حق رزمندگان جانبازان را

ندهد چرا زنده است ؟!

بنیاد شهید استانی یا کشوری :

حقمان را بدهید که؛

مردیم از بس که فقیریم ؟!

...

سلام همه این قضیه 5 درصد الکیه
باسلام وتایید مطالب فوق باتوجه به اینکه تاکنون انتقاد ایثارگران از مسئولین به جائی نرسیده وگوش شنوائی نیست از مدیریت محترم فاش نیوز خواهشمندیم حداقل هفته ای یک نفر از مسئولین بنیاد یا نمایندگان مجلس یا هرمسئولی که بیشتر درخواستها متوجه او شود به فاش نیوز دعوت وپاسخ این سوالات درج شود بسیار کار فرهنگی وبا ارزشی خواهد بود
شوراي عالي وكمسيون 120 ارتش احراز كرده اما بنياد دوباره به كمسيون مشترك فرستاد
بنیاد شهید و امور ایثارگران به ضد ماموریتهای ذاتی خود تبدیل شده است و علت آن هم این است که تحت نظر دولت آنهم بدون حق رای در جلسات هیات وزیران حضور دارد و با یک اشاره رئیس دولت هر لایحه ای می تواند در همان جلسه عقیم بماند .حال پدا کنید پرتغال فروش را ؟؟؟؟؟؟
ایا ضعیف و فقیر نگه داشتن جانبازان زیر25% کار دشمنان ایران است !؟
باید ایثارگران هر کس در حد توانش پول جمع کنیم بدهیم به شهیدی تا مشکلات ایثارگران حل کند
سلام ودرودبه تمامی فجرافرینان هشت سال جنگ نابرابر ...درودخدابرجانباز15درصدعزیزکه چنین متنی راسرودنداحسنت به شما بزرگوار دوستان دیگرهم که دست به قلمشان خوب است تلاش کنند درددل رزمندان رابه گوش مسولین توسط فاش نیوز زحمت کش برسانند .......فاش نیوز عزیزخسته نباشی
سلام به همه عزيزان ايثارگر
قدر بيمه ايران را ندانستيم گرفتار بيمه دي شديم ....
تازمانيکه اين کمسيون پزشکي و اينها حضرات رئيس ودبير ان هستند هيچ اميدي نيست .
بقول خودشان انقدر ريشه زده اند که توپ هم تکانشان نمي دهد ....
چرا با اين همه اعتراض رئيس و دبير کمسيون پزشکي بنياد را عوض نمي کنند ؟؟؟؟؟؟
خدا وکيلي چرا بازنشست نمي شوند بيشتر از سي سال است که اينها هستند .....
بخدا جانمان را به لب مان رساندند....
...
۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت کرده بودند برای مقابله با پیامدهای خشکسالی ؟!
که مثلاً هزینه کردند ؟!
و میلیاردها خرج کردند که دریاچه ارومیه را از خشکی نجات دهند ؟!

که توفان نمک مردم را از آذربایجان و ۵ استان همجوار دیگر فراری ندهد و این استان ها خالی از سکنه نشوند ؟!

البته خودشان هم می دانستند که طرح ها نا کارآمدند و امیدشان به بارندگی بود که دریاچه ارومیه را آب بگیرد ؟!

و پولها را کجا خرج کردند نوش جانشان ؟!

ولی بارندگی نامردی کرد و امسال باران نبارید ؟!

و دریاچه ارومیه خشک تر شد ؟!

و کم آبی همه ایران را فرا گرفت ؟!

چقدر گفتم از دریاچه خزر به دریاچه ارومیه آب بریزید :

هم ارزان است و هم فوری ؟!

برای کم بود دریاچه خزر آب از دریای سیاه و خلیخ فارس هم چاره ساز است ؟!

حرف مرا گوش کنید و وبلاکم ایران را از کم آبی به سیر آبی می برد ؟!
چرا یک خبر این بخش را به موضوع تخفیف شهریه دانشگاه ازاد برای ما جانبازان زیر بیست و پنج درصد قرار نمی دهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

...

ایرانی جماعت اول از همه :

از اصلاح طلبان می ترسید ؟!

بعد از منافقین و سلطنت طلبان می ترسید ؟!

ولی امروز باید بیشتر از همه از وهابیون

بترسد :

زیرا به خونخواهی از دوران صفویه تا به

امروز بر خواسته اند و قصد شیعه کشی

دارند ؟!

که جمع اینها قصد قتل و غارت ایرانی را

دارند ؟!

به هوش باشید و خود را برای جنگ سخت

آماده کنید ؟!

که ترحم بر گرگ تیز دندان ابلهیست ؟!

...
سلام |، هنگامی فردی مدعی شد در رشته حقوق تحصیلات عالی دارد کمترین انتظار از ایشان اینست که مفاهیم اولیه حقوقی را بداند برای مثال مفهوم برابری و عدالت تفاوت دارند اما برخی برای ایجاد شایبه در افکار مردم جای برابری و عدالت را عوض میکنند لذا مردم کوچه و بازار اطلاعی از مفاهیم امور حقوقی ندارند نمیتوانند بدرستی تحلیل کنند.
سکولارها میگویند زن و مرد برابر هستند در صورتیکه هرگز زن و مرد نمیتوانند برابر باشند اما در دین مبین اسلام عدالت ذکر شده یعنی تفاوت بین زن و مرد با عدالت توضیح داده شود تا حقوق هریک برقرار شود.
باسلام چرا اقای شهیدی به ایثارگران در بنیاد گیلان خیانت میکند برای ایثارگرا ن پست بنام منظور میکند برای غیر ایثار پست وجایگاه در نظر می کیرد این عدالت در بنیاد شهید هست غیر ایثارگر را استخدام میکنید بعد فرزندان شهدا وایثارگران بیکار باشند اقای شهیدی از آخرت بترسید این توجه شما به ایثارگران است نهاد ایثارگری توجه ای به ایثارگران شاغل خود ندارد چه انتظاری ازدستگاههای دیگر انتظار جذب نیرو وحمایت از ایثار گران داشته باشیم
وربك فكبر ٣/مدثر قران كريم پروردگارت را به كبريايي يادكن
برادر ايثارگر انسان مسلمان شايسته است فقط در مقابل خداوند. باعظمت إظهار عجز كند نه در برابر خلق خدا انهم براي مطالبه حقوق اش بابت حضورش در خطوط مقدم جبهه براي استقرار نظام اسلامي و حفظ دستاورهاي انقلاب ودفاع از تماميت ارضي كشور ومقابله با تجاوزات دشمنان ) بِنَا به تعريف ايثارگر بتصريح قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران مصوب ٣/٤/٨٦ با اين درجه از اهميت !؟
برادر ايثارگري ديگه تاكيد نموده هر هفته از مسئولين دعوت شود تا موضوع عدم توجه به پرداخت حقوق ايثارگران و مشكلات وموانع درصد جانبازي ايثارگران جان بركف را به گوش ساير مسئولان ذيربط برسانند !؟ اما پاسخ روشن است وقتي از اغاز جنگ تحميلي بتاريخ ٣١/٦/٥٩ تا سال ٨٦ با سپري شدن ٢٥ سال كسي به فكر ما نيست تا اينكه قانون خدمات رساني به ايثارگران مصوب ٨٦ بمدت پنج سال در مجمع تشخيص مصلحت نظام بلاتكليف روي ميز مانده و در تاريخ ٢/١٠/٩١ بالاخره با قيد ابقاء قوت قوانين تاييد ميشود !؟ و برخي نماينده مجلس كه أقليت انرا تشكيل ميدهند وبرخي مسئولين ذيربط هر بار به دنبال بهانه اي بوده كه ايثارگران از حقوق خود محروم بمانند اخيرا معلوم نيست مطابق با كدام معيار به تفسير عدالت پرداخته وبه وضع قانوني همت گمارده اند كه بموجب ان پرداخت حقوق مستمري رزمندگان خطوط مقدم جنگ با. دشمنان را منوط به تحقق دو شرط نموده انداولا مدت حضور رزمنده در جبهه جنگ بايد بيش از شش ماه باشد بنابراين كساني كه كمتر از شش ماه زير تير بار و تركش خمپاره هاي دشمن بوده اند مستحق دريافت حقوق. نميباشند !؟ثانيا حتما معسر و ندار و بيكار باشند وگرنه ريالي به انها تعلق نخواهد گرفت !؟ پس برادر ايثارگر توكل ما بر خداست و اجر عظيم جهاد هم با اوست ،)
مسئولین زمانی از خواب غفلت بیدار میشوند که زبانه های آتش خشم خودی و غیر خودی هم جا فرا بگیرد و همچون سیلی مخرب همه چی رو ویران کند و با خود ببرد و این غفلت و پاسخگو نبودن و بی توجهی بسیار بد یمن و بد شگون هست ... اگر به تاریخ حاکمیت ها نگاه کنیم میبینیم علت سقوط هر حکومتی همین بی تفاوتیها و نشنیدن صدای مردم و مظلومین بوده....بارالهی ما ایثارگران و رزمندگان انقلاب و نظام اسلامی کشورمان ایران را دوست داریم و خواست ما این است که از هر گزند و اسیبی محفوظ باشد اما بارالهی تو از مسئولین نالایق و انهایی که در حق رزمندگان و ایثارگران مسامحه و تعلل میکنند نگذر و انها را به روز سیاه بنشان چون بارها دعا کردیم که هدایتشان کن اما به عینه ثابت شد که قابل هدایت نیستن از طرفی به طبع عملکردشان فساد و بدبختی و عدم بارندگی و وقوع زلزله هم برای مردم و مملکت حادث شده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi