شناسه خبر : 57414
شنبه 16 دي 1396 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون ممنوعیت بکارگیری جانبازان بازنشسته را مستثنی کرده است

س -  جانباز سی درصد هستم،فرزندم با رتبه دو رقمی در دانشگاه هنر تهران (روزانه) قبول شده است، اما نماینده بنیاد مستقر در دانشگاه اعلام کرده که قوانین ومقررات تسهیلاتی دانشجویان شبانه با روزانه فرق می کند،
علاوه بر اینکه هدیه تحصیلی به او شون تعلق نمی گیرد...!! دانشجویان روزانه بایستی برای ترم تابستان هزینه شهریه نیز پرداخت کنند.

همچنین جهت اخذ مدرک هم باید تعهد خدمت و یا هزینه بالایی را به دانشگاه بدهند،لطفأ در این خصوص توضیحات لازم را عنابت بفرمائید.
ج-  محدودیت هایی که ذکر کردید در قوانین ومقررات وجود ندارد و حتما در پیگیری مجدد ، مستندات چنین اظهاراتی را بخواهید تا اگر بخشنامه هایی خلاف قانون در این زمینه صادر شده است پیگیری شود . تسهیلات  آموزشی منطبق بر مواد 66 و 67 قانون جامع و آیین نامه های اجرایی آن است، لطفا آنها را مطالعه کنید .

 

س - من بتازگی وارد کانال شدم،ممنون از کانال مفید شما،یک سئوال دارم.
بنده جانباز سی درصد در سال ۹۲با سی و دوسال سابقه از محل کارم بازنشسته شدم، از بعد از بازنشستگی مشکلات مالی ام بیشتر شد،اداره ما تابع قانون کار وتأمین اجتماعی است، آیا قانونی برای بازگشت بکار بصورت قراردادی و یا هر چیز دیگری وجود دارد، لطفأ راهنمایی بفرمائید ؟

ج -  جانبازان از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مستثنا هستند و منعی برای بکارگیری مجدد آنان وجود ندارد. ضمنا برابر بند چ ماده 87 قانون برنامه ششم امکان  اعاده به خدمت شما تا 35 سال وجود دارد هر چند برخی مستند به سایر مصوبات قانونی دارا بودن مقطع کارشناسی را برای این اعاده لازم می دانند.

 

 

س-  جانباز 10درصد موج گرفتگی سر پا کمر هستم می خواهم برای کمسیون اقدام کنم اما میترسم درصدم کم شود چکار کنم، چرا افزایش حقوق ماده 38 که جدید انجام شده است به زیر 25 درصد تعلق نمی گیرد، مگر ما جانباز زیر 25 چکار کردیم لطفا راهنمایی کنید دبیر شاغل
ج- شرکت در کمیسیون و تقاضای تجدید نظر موجب کاهش درصد قبلی نمی شود. افزایش و همطرازی حقوق مشمولان ماده 38 ارتباطی به درصد ندارد و هر جانباز و آزاده ای که مشمول ماده 38 باشد با هر درصدی از افزایش برخوردار خواهد بود. لکن به دلیل محدودیت منابع از گروه های بالاتر شروع کرده اند.

 

س -  من فرزند ارشد خانواده هستم و پدر بنده هم 10درصدجانبازی دارد و حدود 6 ماه جبهه، برادر کوچک من هم الان در خال گذراندن دوره سربازی است، آیا می توانم معافیت یا کسری خدمت بگیرم، چقدر شامل حال من می شود؟
ج-  فعلا"‌موضوع کسر خدمت حسب سیاست های ابلاغی ستاد کل قابل طرح است و اگر مدت جبهه زیاد باشد می تواند منجر به معافیت از خدمت هم شود ،‌ ولی میزانی که ذکر کرده اید کمتر از سنوات معافیت است و برادر شما که در حال خدمت است در استفاده از آن اولویت دارد.

 

س -  آزاده ای با ۴سال و ۴ ماه  (30درصد) جانباز بازنشسته فرمانداری هستم، بیش از ۲۰ بار تقاضای جایگزینی فرزندم در فرمانداری را ارائه نمودم، پاسخ داده شد مجوز استخدام نداریم چه باید کرد.
ج-  حسب رای دیوان عدالت اداری اجرای این قانون با داشتن مجوز استخدامی برای دستگاه ممکن خواهد بود. شما به دیوان طرح شکایت کنید حداقل فایده آن این است که اگر فرمانداری قصد جذب نیرو برحسب مجوز را داشت فرزند شما  در اولویت خواهد بود.

اینستاگرام
با سلام جانباز 5 درصد با مدرک فوق دیپلم در سال 93 در آموزش وپرورش بازنشسته شده ام آیا می توانم مجددا بکار گیری شوم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi