شناسه خبر : 57423
یکشنبه 17 دي 1396 , 08:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هنر بصیر، بهترین‌های خود را شناخت

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خانواده شهدا و قرائت پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به اکران‌کنندگان مردمی عمار جمعه شب برگزار شد.
در این مراسم، جایزه شهید سیاح طاهری که از طرف دبیرخانه جشنواره به اکران‌کنندگان مردمی اهدا می‌شود، با قرائت پیام شفاهی رهبری به اکران‌کنندگان و تشویق ممتد حاضران برای ۱۵ هزار اکران‌کننده مردمی عمار به اکرم حیدری به نمایندگی از اکران‌کنندگان مردمی شهر نهاوند همدان اهدا شد.
پیام شفاهی رهبر انقلاب خطاب به اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار نیز به شرح زیر خوانده شد: «کار (اکران کنندگان) کار باارزشی است چون اگر چنانچه اینها نباشند، کسی که تولید می‌کند کارش بی‌فایده خواهد بود. اینها کسانی هستند که به کار او فایده می‌بخشند. (پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶)»
بنابرین گزارش، هدیه مردمی هشتمین جشنواره عمار در این بخش که چفیه شهید رسول خالقی پور بود بعد از پخش کلیپی در معرفی این هدیه ویژه، به «سیدمحمدعلی صدری نیا» کارگردان مستند «قائم‌مقام» اهدا
شد.
مادر شهیدان خالقی‌پور در سخنانی گفت: همه ما هوشیار هستیم و می‌دانیم که دشمنان کشور هیچ غلطی نمی‌توانند انجام بدهند. آن جرثومه‌ای که خودباخته بود و پرچم ایران را پایین کشید موجب شد تا دل همه خانواده‌های شهدا به درد بیاید و خون شود. بعد از خون شهدا قداست ما پرچم ایران است. زیرا ما فرزندان شهید خود را که غسل بی‌کفن بودند را در پرچم ایران پیچاندیم و به خانه ابدی خود فرستادیم.اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه می‌دادند ما خانواده‌های شهدا او را سر جای خودش می‌نشاندیم. ما به خاطر رهبری ساکت ماندیم اما از مسئولان درخواست می‌کنیم تا آنها را مجازات کنندکه اگر این گونه نشود قلب‌های سوخته ما التیام نخواهد یافت.
محمدعلی صدری‌نیا، کارگردان مستند قائم‌مقام، پس از دریافت جایزه چفیه شهیدان خالقی‌پور که از مادر این شهیدان دریافت کرد، اظهار داشت: این چفیه با ارزش‌ترین هدیه‌ای است که دریافت کرده‌ام و امیدوارم که دعای خیر همه مادران شهدا بدرقه کار ما باشد و دعا کنید برای ما که اخلاص فرزندان شهید شما را داشته باشیم.
برگزیدگان بخش نقد درون‌گفتمانی نیز جوایز خود را از دست خانواده جانباختگان معدن یورت و خانواده شهدای مدافع حرم دریافت کردند.
در این مراسم وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» از برگزیدگان جشنواره نامه‌ای را همراه یک عروسک از طرف «رجا قیشانی»، یکی از اهالی فوعه دریافت کرد که در این نامه آمده است: «من از وحید فراهانی به خاطر کار بزرگش که سعی کرد صدای مصائب اهالی مظلوم فوعه و کفریا که تحت ستم جبهه النصره و داعش بودند را به گوش جهان برساند تشکر می‌کنم و از همه خبرنگاران و روزنامه نگاران می‌خواهم که تلاش کنند تا چهره حقیقی مصائب مردم مظلوم را ارائه دهند همانگونه که خبرنگاران ایرانی و حزب‌الله اینگونه عمل کردند.»
فراهانی نیز پس از دریافت جایزه ویژه خود، اظهار داشت: این روزها ثانیه شماری می‌کنم که جبهه مقاومت به سمت فوعه و کفریا حرکت کند و ما نیز پشت سر آنها برویم و رشادت این عزیزان و مظلومیت شیعیان این منطقه را ثبت و ضبط کنم.
پدر شهید احمدی روشن در این مراسم درسخنانی گفت: یک نماینده مجلس پس از یک ساعت صحبت در تلویزیون درباره برجام، آن را حاصل خون شهدا دانست. اما به نظرم این سخیف‌ترین و بدترین سخنی بود که او تا امروز بر زبان خود آورده است.
وی ادامه داد: از همه حاضران و هنرمندان این مراسم دعوت می‌کنم که سری به محل زلزله‌زده سرپل ذهاب بزنند و مظلومیت مردم آنجا را مشاهده کنند و ببینند که بعد از ۵۰ روز از این مشکلی که برای آنها ایجاد شده هنوز هیچ کمکی به آنها نشده است و در چادرهای خود بسر می‌برند و سرما و گرما را تحمل می‌کنند.
بنابر این گزارش، در ادامه اختتامیه جشنواره عمار، کلیپ مربوط به پاسداشت ویژه امرالله احمدجو، کارگردان آثاری مثل «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» به نمایش درآمد. در ادامه با حضور خانواده شهیدان رحیمی، بابایی، قنبری، سنگین، یزدانی و محمد فیلی، صدرالدین حجازی، هوشنگ توکلی، محمدحسین نیرومند، عباس سلیمی نمین و بیژن نوباوه از امرالله احمدجو تقدیر و تجلیل شد.
بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم، پذیرایی ویژه برنامه که کلوچه «بسراق» بود در میان حاضران توزیع شد. این پذیرایی توسط خانواده شهدای مدافع حرم و بانوان فعال فرهنگی شهر صفادشت البرز تهیه شده بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi