شناسه خبر : 57425
یکشنبه 17 دي 1396 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمله به راهپیمایی‌های سراسری علیه آشوبگران!

روزنامه

نوع مواجهه روزنامه‌های اصلاح‌طلب با راهپیمایی‌های ملت ایران علیه فتنه و آشوب همواره قابل توجه بوده است تا جایی که به حضور مردمی در خیابان‌ها علیه اغتشاش، اعتراض می‌کنند.

روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

حمله روزنامه اصلاح طلب به راهپیمایی های سراسری علیه آشوبگران؛چند نفر را آوردند که فحش بدهند؛این راهپیمایی ها مجوز ندارد

نوع مواجهه روزنامه های اصلاح طلب با راهپیمایی های ملت ایران علیه فتنه و آشوب همواره قابل توجه بوده است.

 در روزهای گذشته هشتمین سالروز حماسه بزرگ و کم‌نظیر ۹ دی، با حضور گسترده مردم کشورمان برگزار شد. نکته قابل تأمل اینجاست که این حضور کم نظیر مردم هیچ جایی در روزنامه های اصلاح طلب نداشت و این اتفاق توسط این روزنامه ها بایکوت شد.

ملت بزرگ ایران همچنین در روزهای گذشته در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند و با حضور در راهپیمایی‌های گسترده در سراسر کشور، اقدامات اخیر آشوب‌گران را محکوم کردند. نکته قابل توجه اینجاست که این حضور باشکوه نیز توسط روزنامه‌های اصلاح طلب سانسور شد.

حالا دم خروس بیرون زده و روزنامه های اصلاح طلب از سانسور این حرکت عظیم عبور کرده و رسما به واکنش توهین آمیز روی آورده اند.

در همین رابطه «علیرضا علوی‌تبار» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «روز ٩ دی چند نفر را آوردند شروع کردند فحش دادند به فتنه‌گر داخلی».

علوی تبار در بخش دیگری از مصاحبه گفت:«نمی‌توان از یک طرف گفت هیچ کس حق ندارد در خیابان تظاهرات کند اما از یک طرف عده‌ای هر روز و به هر مناسبت در خیابان تظاهرات به راه بیندازند. نکته‌ای که ممکن است مردم را آزار دهد دبل استاندارد داشتن است. مثلا آیا تظاهراتی که همین چند روز گذشته به نفع حکومت برگزار شد مجوز داشت که تظاهرات معترضان باید مجوز داشته باشد؟ اگر آن تظاهرات به نفع حکومت مجوز نمی‌خواهد نمی‌توان گفت تظاهرات اعتراضی هم مجوز می‌خواهد».

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، در ماههای گذشته تجمعات اعتراضی متعددی توسط مردم-و البته به صورت مسالمت آمیز- درخصوص تخلفات موسسات مالی و اعتباری و وضعیت معیشتی برگزار شد که تقریبا هیچکدام از این تجمعات مجوز نداشت.

نکته قابل توجه اینجاست که رسانه های معاند نیز در روزهای گذشته، حضور گسترده ملت ایران در محکومیت آشوبگران را سانسور کردند.

تنفس مصنوعی به برجام به بهانه اغتشاشات

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «دود خشونت خیابانی در چشم اقتصاد» نوشت:«با وجود بسترسازی‌هایی که برجام برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به اقتصاد ایران انجام داده است، تردید در سرمایه‌گذاران با اعتراضات روزهای اخیر بیشتر شده است. به طور معمول سرمایه‌گذاران خارجی درکنار نرخ بازدهی که برای محل سرمایه گذارای خود محاسبه می‌کنند به امنیت و فضای آرام کشور مورد نظر نیز توجه ویژه‌ای دارند تا مبادا نبود آرامش باعث از بین رفتن سرمایه آنها شود.این درحالی است که پس از برجام با ارتقای رتبه اعتباری ایران و کاهش ریسک ایران بسترهای ورود و جذب سرمایه‌گذار خارجی بیش از پیش فراهم شد».

متاسفانه برجام نتوانست سرمایه گذاری خارجی را بهبود بخشد و دلیل اصلی این مسئله نیز عدم پایبندی آمریکا به این توافق و هراس شرکتها و بانکهای خارجی از تحریم های آمریکا بود.

در حال حاضر نگاهی به آمارهای رسمی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان «گزارش وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در ایران» در سال ۹۵ منتشر شده است، به خوبی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری خارجی در این دولت نسبت به دولت دهم کاهش پیداکرده است. بر همین اساس جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی طی سه سال نخست دولت یازدهم نسبت به سه سال پایانی دولت دهم ۴۳ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) که مرجع رسمی آمار جذب سرمایه خارجی در دنیا است در اوایل امسال در گزارشی اعلام کرد که ایران از سال ۹۲ تاکنون در جذب منابع نزولی عمل کرده و در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ به منفی ۵۱ درصد رسیده است.

توصیه روزنامه اصلاح طلب:با اغتشاشگران برخورد سخت نداشته باشید

روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «معترض=اغتشاشگر» نوشت:« تصویری که از تجمعات اعتراضی اخیر در رسانه‌های رسمی منعکس شده است همان الگوی تکراری و همیشگی «معترض=اغتشاشگر» است؛ الگویی که در حوادث پس از انتخابات۸۸ بارها از آن استفاده شد و نه تنها کمکی به حل مشکل نکرد بلکه بر آن افزود و پیچیده‌ترش کرد. این بار هم شاهد استفاده از همان مدل هستیم... به طور طبیعی نوع مواجهه با یک معترض حتی اگر تندترین و ساختارشکنانه‌ترین شعارها را بدهد با فردی که به دنبال اغتشاش و آتش‌افروزی است تفاوت دارد. و همینطور برخورد با فردی که مرتکب اقدام‌تروریستی یا قتل شده است با اغتشاشگر متفاوت است.به بیان دیگر نمی‌شود و نباید معترضی را به دلیل شعارش دستگیر کرد، اغتشاشگری را به دلیل آشوب به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد و ‌تروریست‌ها را برابر با معترضان دانست.»

تبرئه آشوبگران از سوی این روزنامه اصلاح طلب در حالی است که این جماعت در روزهای گذشته،هموطنان بی گناه را به قتل رسانده،پرچم مقدس کشورمان را به آتش کشیده، به مسجد و امامزاده و حسینیه حمله کرده و این اماکن مقدس را به آتش کشیده و پاسداران حافظ امنیت مردم را به شهادت رساندند.

نکته قابل توجه اینجاست که جریان اصلاح طلب، فتنه گران 88 را نیز که 8 ماه کشور را به آشوب کشیدند و به ساحت مقدس امام حسین(ع) جسارت کردند را «مردمان خداجو» نامیدند.

مشکلات فعلی تقصیر دولت قبل است

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «به‌نظر شما گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی موجود به چه میزان به عملکرد دولت آقای روحانی برمی‌گردد و به چه میزان ریشه در گذشته دارد؟» گفت:«بنده به برخی از رویکردهای دولت آقای روحانی انتقاد دارم، با این وجود این مساله سبب نمی‌شود که انصاف را نادیده بگیرم. به‌نظر من اغلب مشکلات کنونی جامعه ریشه در سیاستگذاری‌های اشتباه گذشته دارد. در شرایط کنونی آقای روحانی در بودجه سال97 اصلاحات قابل قبولی را انجام داده است. با این وجود این اصلاحات باید از سال93 آغاز می‌شد و نه امروز. اگر این اتفاق رخ می‌داد مسائل اقتصادی با شیب ملایمی رخ می‌داد و به مردم فشار وارد نمی‌شد. در شرایط کنونی نیز مجلس تحت هیچ ‌شرایطی زیر بار افزایش نرخ بنزین نخواهد رفت. بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی امروز کشور ریشه در سوءمدیریت در دولت احمدی‌نژاد دارد. مشکلاتی که احمدی‌نژاد سر کشور آورد تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت و همچنان آسیب خواهد زد. با این وجود آقای روحانی نیز نباید دست روی دست می‌گذاشت و باید زودتر اصلاحات اقتصادی را آغاز می‌کرد تا مشکلات مردم تشدید نشود. چرا آقای روحانی چهار سال دست روی دست گذاشت و امروز به فکر اصلاحات اقتصادی افتاده است؟».

 این نماینده مجلس از یکسو تاکید کرده است که دولتمردان در دولت یازدهم دست روی دست گذاشته اند و از سوی دیگر تمام مشکلات را به گردن دولت قبل انداخته است.

 چندی پیش روزنامه قانون در مطلبی نوشته بود:«عملکرد حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری‌اش رویه تامل‌برانگیزی به خود گرفته است. برخلاف ابراز نظرهای پرامید و درباغ سبز نشان‌دادن ایشان و اطرافیان‌شان به ویژه محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت، بازخوردها از عملکرد روحانی وتیمش در اذهان، بسیار متفاوت ومتناقض است و زنگ ناامیدی از دولت این بار زودتر وپر طنین‌تر از همیشه به صدا درآمده است... روحانی و همراهانش معتقدند هنوز مشغول آواربرداری آن دوران هستند و گویی به قدری آوار برداری می‌کنند که آلمان‌ها نیز پس از ویرانه‌های جنگ دوم جهانی این حجم آواربرداری را نکرده‌اند. باید به آقای روحانی یادآورشد هر پدیده در اذهان عمومی تا جایی قابلیت استفاده دارد و...در اصل مردم به شما رأی داده‌اند که آن دوران را جبران کنید وکشور را به مسیری دیگر بیندازید نه اینکه تا پایان هشت سال بگویید چه بود و چه شد!».

 دولت در انتصابات خود تجدیدنظر کند

مصطفی تاج زاده در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت:«دولت باید فرصت را مغتنم بشمارد و اولا در رفتار خودش و برخی انتصابات خود تجدید نظری متناسب با خواست اکثریت مردم صورت دهد».

در روزهای گذشته «مرتضی مبلغ» نیز در یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشته بود:«دولت بعد از این وقایع مسئولیت‌هایش دوچندان شده است. دولت باید مشکلات مردم را بررسی و آنها را اولویت بندی کند. بخصوص مواردی که مستقیم به مردم فشار اقتصادی و اجتماعی آورده را باید به سرعت حل نماید. یکی از راهکارهایی که دولت بتواند مشکلات را حل کند، حضور مدیران کارامد و تواناست. تا دیر نشده دولت باید مدیران ناتوان در هر سطح را به سرعت تغییر دهد».

به نقل از مشرق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi