شناسه خبر : 57456
سه شنبه 26 دي 1396 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولویت های کسری خدمت فرزندان ایثارگران بهمن اعلام می شود

س - عرض درود و ادب دارم محضر شما بزرگوار... لطفا بفرمایید که چه زمانی اولویت های کسری خدمت جبهه ایثارگران اعلام میشود.
ممنون می شوم اطلاع رسانی کنید،من باب اینکه هر شخصی یک زمانی را اعلام میکند. ممنون از پاسخگویی شما.

ج- سلام آنچه سردار کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفته بعد از پایان زمان ثبت نام و بررسی یک ماهه، اسامی افرادی که در زمره 20 هزار نفر کسری یا معافیت از خدمت امسال هستند، اعلام خواهد شد . این بدان معنی است که از تاریخ 10/11/96 به بعد اولویتها باید اعلام شود.

 

 

س - سلام یک سوال از خدمتتون داشتم امیدوارم راهنمایی بفرمایید.
طبق تبصره ۲ ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه که راجع به استخدام ایثارگران و فرزندان آنها موجود است و‌ طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تبصره های بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم که به قوت خود باقی است، تبصره به شرح زیر است:
تبصره ۲ـ فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاه های مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتداء، آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.
لذا با توجه به تبصره فوق تمام فرزندان جانبازان باید از شرط معافیت شرایط تحصیلی و سنی و ... برخوردر باشند، اما تمامی آگهی های استخدام سازمان های دولتی این معافیت از شرایط سنی و تحصیلی را فقط برای فرزندان جانبازان ۲۵‎٪ به بالا اعمال کرده و می کنند و‌ این تسهیلات برای فرزندان جانبازان زیر ۲۵‎٪ ارائه نمی گردد. خواهشمند است اعلام بفرمایید اگر موارد فوق صحیح است راه پیگیری و اصلاح این بی قانونی و رفع تضییع حق فرزندان جانبازان زیر ۲۵‎٪ چیست؟؟ و چه باید کنیم؟
با تشکر از لطف شما.

ج- سلام مرجع رسیدگی به این تخلف  قانونی  دستگاههای اجرایی  ابتدا کمیسیون ماده 16 و سپس دیوان عدالت اداری است با هماهنگی اداره کل اشتغال بنیاد  می توانید موضع مورد ادعا را بررسی و پیگیری کنید.

 

 

س -  وقت بخیر، پدرم قبل از شهادت بیمه خویش فرما داشت بعد از شهادت و احراز در کمیسیون و برقراری حقوق بنیاد شهید حقوق کامل ما را از دولت می گیرد و از حقوق مستمری تامین اجتماعی ما کسر می کند و مابقی را پر داخت می کند.
الف/ با توجه به قوانین و بخش نامه های زیاد و رای ۱۰۵ دیوان و نامه مستقیم دیوان به صورت کلی به بنیاد که در یافت  دو حقوق بلامانع است ولی بنیاد زیربار نمیرود چه باید کرد.
ب/ شکایت به دیوان جواب می گیریم یا وقت مان را گرفته ایم
ج/ ایا تا به حال کسی شکایت مستقیم داشته و رای گرفته و دو حقوق در یافت کرده است
د/ در صورت شکایت مابه التفاوت را که از سال ۸۲ کم می کردن را می توانیم بگیریم یا نه چون می خواهم وکیل بگیرم و هزینه کنم ایا به نتیجه خواهم رسید لطف می فرمایید پاسخ دهید.

الف - به این موضوع در مستشاری دیوان محاسبات کشور که آقای انبارلویی مسئولیت آن را داشته اند رسیدگی شده و حکم مقتضی به نفع این موضوع صادر شده است با مراجعه به دیوان محاسبات کشور این موضع را پیگیری کنید.
ب- با تصویب قانون الحاق و قانون حالت اشتغال این موضوع دیگر منتفی شده و قابلیت پیگیری از طریق مراجع قانونی و قضایی وجود دارد.
ج-  نمونه این موضوع به صورت کلی در دیوان محاسبات رسیدگی شده است .
د- اگر شکایت اثبات شود معوقات آن قابل پیگیری است .

 

 

س -  جانباز50درصد هستم سال 88 وام مسکن 18میلیونی گرفتم الان نیاز مالی شدیددارم می توانم باتسویه بدهی وام 80 میلیونی بگیرم؟
ج- برابر بند 1 ردیف (و) تبصره 17 قانون بودجه سال 96  و تبصره 7 آیین نامه مسکن ایثارگران مصوب سال 96 هیات وزیران ، ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000)ریال بهره‌مند شده و تا پایان سال 1394 تسویه نموده‌اند، می‌توانند به‌شرط خرید یا ساخت مسکن جدید منوط به بازپرداخت یارانه دریافتی از سوی ایثارگر، از تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ایثارگری قانون بودجه سال 1396 بهره‌مند شوند.
شما فاقد این شرایط هستید.

 

 

س - قانون تخفیف شهریه  ۳۰درصد دانشگاه برای جانبازان زیر ۲۵ درصد که مصوب مجلس هم هست..چه زماتی اجرایی می شود؟.. با اینکه بخشنامه آن به دانشگاه ابلاغ شده است ولی هنوز خبری از اجرا نیست؟
ج -  از آغاز ترم های سال 96 باید اجرایی می شد، اگر پیگیری نکنید و منتظر اقدام مسئولین ذیربط باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

اینستاگرام
باسلام خصوص تخفیف‌ ۳۰٪‌شهریه‌دانشکاها.لازم‌‌میدانم‌که‌‌بگویم‌،در‌چند‌روز‌گذشته‌با‌تماسهای‌مکرر‌‌وپیگیری‌مجدانه‌با‌یکی‌از‌مسیولین‌آموزش‌بنباد،خیلی‌واضح‌وآشکار‌گفت‌که‌این‌تخفیف ها‌لحاظ‌نمیشود‌، چون‌بنیاد‌‌بودجه‌این‌مقدار‌دانشجورا‌ندارد‌که‌ مابه‌التفاوت‌آن‌رابه‌دانشگاها‌،پیام‌نور‌، دانسگاه‌آرادو.....ومقرر‌سده‌آن‌هم‌دانشگاه‌‌آراد‌از‌سال‌آینده‌اقدام‌کند.... یعنی‌تصویب‌قانون‌در‌اوایل‌امسال‌‌کشک‌،همش‌ دروغ‌وسرکاری‌بوده،ازپسرمن‌بجهت‌پایان‌نامه‌‌ودفاعیه‌‌مبلغ‌۴/۵۰۰/۰۰۰هزارتومان‌طلب‌کرده‌اند‌که‌حقیقتا‌سه‌میلیون‌تومان‌را‌نزول‌گرفته‌ام‌، گناهش‌را‌بجان‌خربده‌ام،گاو‌راپوست‌‌کنده‌ وبه‌دم‌‌آن‌رسیده‌ام،هیچگونه‌‌درامدی‌ندارم‌ ومشکلات‌زندگی‌ام‌ بر‌دوش‌همسرم‌ افتاده،با‌کارکردن‌‌درخانه‌‌مردم‌با‌خفت‌خواری‌‌و خجالت‌از‌فرزندانم‌با‌یدآرزوی‌ رفتن کنم،آقای‌شهیدی‌وروحانی‌‌سرتان‌‌ را‌بالا‌بگیرید‌وبه‌خود‌ببالید‌که‌باکسری‌بودجه‌ونبود‌منابع‌‌وعمل‌‌نکردن‌به‌مصوبات‌‌قانونی‌، ما‌مردان‌‌مرد‌دیروز‌جبهه‌ها‌وآبروی‌امروز‌شما‌ها‌به‌خواری‌وگدایی‌افتاده‌ایم،بخندید‌وبرقصیدو‌بنازید‌که‌‌شاهد‌این‌‌ایا‌م‌هستید،همان‌که‌میخواستید‌همان‌شد‌،گناه،گناه‌کردن‌‌من‌‌وما‌‌به‌‌گردن‌‌شماست،،،،ایا‌سیاست و این‌است‌که‌‌خوردو‌خوراک‌وپوشاک‌وموشک‌وپول‌‌ایران‌‌برای‌‌لبنان‌وحزب‌الله‌‌وما‌به‌این‌روز‌‌(معسر‌ ) بیافتیم.خیلی‌قشنگ‌با‌کلمات‌بازی‌میکنید‌و....ولی‌‌قانون اول سال را به سال آینده‌می‌اندازید و‌فقط‌با‌آینده‌‌بچه‌های‌ما‌‌با‌زی‌میکنید‌وآنها‌را‌گریزان‌از‌این‌مملکت‌میکنید،
باسلام خصوص تخفیف‌ ۳۰٪‌شهریه‌دانشکاها.لازم‌‌میدانم‌که‌‌بگویم‌،در‌چند‌روز‌گذشته‌با‌تماسهای‌مکرر‌‌ وپیگیری‌مجدانه‌با‌یکی‌ از‌مسئولین‌ آموزش‌بنباد، خیلی‌واضح‌ و آشکار‌ گفت‌که‌این‌تخفیف ها‌ لحاظ‌ نمیشود‌، چون‌بنیاد‌‌بودجه‌این‌مقدار‌دانشجورا‌ندارد‌که‌ مابه‌التفاوت‌آن‌رابه‌دانشگاها‌،پیام‌نور‌، دانشگاه‌آرادو.....ومقرر‌سده‌آن‌هم‌دانشگاه‌‌آراد‌ از‌سال‌آینده‌اقدام‌کند ....یعنی‌تصویب‌قانون‌در‌اوایل‌امسال‌‌کشک‌، همش‌دروغ‌وسرکاری‌بوده، ازپسرمن‌بجهت‌ پایان‌نامه‌‌ودفاعیه‌‌ مبلغ‌۴/۵۰۰/۰۰۰هزارتومان‌طلب‌کرده‌اند‌ که‌حقیقتا‌سه‌میلیون‌تومان‌را‌ قرض گرفته‌ام‌، گاو‌راپوست‌‌کنده‌وبه‌دم‌‌آن‌رسیده‌ام، هیچگونه‌‌درامدی‌ندارم‌ومشکلات‌زندگی‌ام‌بر‌دوش‌همسرم‌افتاده، با‌کارکردن‌‌درخانه‌‌مردم‌ با‌خفت‌خواری‌‌وخجالت‌از‌فرزندانم‌با‌یدآرزوی‌ رفتن کنم، آقای‌ شهیدی‌ وروحانی‌‌سرتان‌‌ را‌بالا‌بگیرید‌ وبه‌خود‌ببالید‌ که‌باکسری‌بودجه‌ونبود‌ منابع‌‌وعمل‌‌نکردن‌به‌مصوبات‌‌قانونی‌،ما‌مردان‌‌مرد‌دیروز‌جبهه‌ها‌وآبروی‌ امروز‌شما‌ها‌به‌خواری‌ افتاده‌ایم، بخندید‌وبرقصید و‌بنازید‌ که‌‌شاهد‌این‌‌ ایا‌م‌هستید، همان‌که‌میخواستید‌همان‌شد‌، گناه،گناه‌کردن‌‌من‌‌وما‌‌به‌‌گردن‌‌شماست،،،،ایا‌سیاست و این‌است‌که‌‌خوردو‌خوراک‌وپوشاک‌ وموشک‌ وپول‌‌ایران‌‌برای‌‌ لبنان‌وحزب‌الله‌‌وما‌به‌این‌روز‌‌ بیافتیم.خیلی‌قشنگ‌با‌کلمات‌بازی‌میکنید‌و....ولی‌‌قانون اول سال را به سال آینده‌می‌اندازیدو‌فقط‌با‌آینده‌‌بچه‌های‌ما‌‌با‌زی‌میکنید‌وآنها‌را‌گریزان‌ از‌این‌مملکت‌ می کنید،
چو موشی به سوراخ پر دانه.................زکارش جهان مات وحیرانه شد
به تاریخ ما لکه ننگ بود......................که‌تخریب‌او‌ بدتراز جنگ بود. من الله التوفیق
با عرض سلام و خسته نباشید

میخواستم ببینم سربازان حین خدمت در اولویت اول قرار دارند ؟؟؟

اینجانب الان داخل 7 ماه خدمت هستم با 24 ماه ایثارگری شامل حال بنده میشه ؟؟
با عرض سلام و خسته نباشید

بنده 7 ماه خدمت هستم با 24 ماه ایثارگری الان این کسری شامل حال منم میشه که حین خدمت هستم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi