شناسه خبر : 57471
سه شنبه 19 دي 1396 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنایتکار جنگی انگلیسی در ایران چه می کند؟!

قبلا هم حضور این انگلیسی بدنام در ایران خبرساز شده بود. حضور پی در پی او در سال های اخیر به سال92 و ریاست جمهوری حسن روحانی برمیگردد.

قبلا هم حضور این انگلیسی بدنام در ایران خبرساز شده بود. حضور پی در پی او در سال های اخیر به سال92 و ریاست جمهوری حسن روحانی برمیگردد.
خودش می گوید مردم انگلیس او را به عنوان یک جنایتکار جنگی می شناسند. از سال 92 تاکنون چندین بار به ایران سفر کرده و دیدارهایی نیز داشته است. اینبار نیز مانند گذشته بدون اینکه مشخص باشد چه کسی او را به تهران دعوت کرده، در نشست امنیتی تهران که هیچ ارتباطی با کشور بدنام انگلیس نداردحاضر می شود و حتی به سخنرانی و کنایه و طعنه به جمهوری اسلامی ایران دست می زند.
 
جک استراو وزیرخارجه انگلیس در زمان تونی بلر است که در مذاکرات ناموفق هسته ای تیم حسن روحانی در سال های 82تا 84 در ایران مشهور شد. مردم ایران او را با شعارها و وعده های تو خالی اش در قبال تعلیق فعالیت های هسته ای کشورمان می شناسند. او بار دیگر سفری پر از ابهام به کشورمان داشت.
 
وی قبلا خودش اعتراف کرده بود که حتی در کشور خود هم چهره ای منفور است. استراو که از تصمیم گیران اصلی حمله به عراق بوده می گوید: «برخی از اوقات در زمانی که سوار بر مترو هستم، مردم به من می گوید تو یک جنایتکار جنگی هستی و البته این مساله برای خانواده ام بسیار بغرنج تر است چرا که آنها در آن زمان مخالف جنگ بودند.»
 
حالا کنفرانس امنیتی تهران که با موضوع «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا: روندها و چالش‌های نوظهور» برگزار شده، کنفرانسی که همانگونه که از نامش پیداست در خصوص مشکلات منطقه ای و راه حل های آن صحبت می کند و حتی دخالت کشورهای غربی را یکی از مهمترین معضلات منطقه می داند. جک استراو نماینده کشور شرور انگلیس که خود یکی از چالش های منطقه است بدون اینکه نامش در لیست دعوت شدگان به کنفرانس امنیتی تهران باشد امروز در این کنفرانس حاضر شده و حتی سخنرانی اهانت آمیزی هم کرده است. هنوز مشخص نیست چه کسی و با چه انگیزه ای او را به کنفرانس تهران دعوت کرده است.
 
 
سخنرانان دعوت شده به این اجلاس از حسن روحانی، ظریفو عراقچی تا علی لاریجانی را در برگرفته است. اما نامی از جک استراو در جدول منتشر شده توسط دعوت کنندگان وجود ندارد.
 
در این نشست وزیرخارجه سابق انگلیس بدون اشاره به دخالت های مختلف این کشور در امور داخلی ایران که در ابتدای انقلاب، فتنه 88 و اغتشاشات اخیر به وضوح دیده شده است مدعی شد ایران به کنوانسیون وین پایبند نیست و در ایران برای دیپلمات ها احساس امنیت وجود ندارد.
 
عراقچی هم در میان سخنانش بدون اینکه نامی از جک استروا وکشته شدن دیپلمات های ایرانی در انگلستان به میان بیاورد پاسخ وی را این گونه داد: «برای اولین بار سفارت ایران در لندن مورد حمله قرار گرفت و از ابتدای انقلاب تا امروز مشکلات فراوانی را برای اماکن ما در کشورهای اروپایی ایجاد شده است که از آن جمله می توان به پرتاب کوکتل مولوتوف یا پایین کشیدن پرچم ایران در کشورهای اروپایی اشاره کرد که مامن بسیار خوبی برای تروریست ها در اروپا است.»
 
قبلا هم حضور این انگلیسی بدنام در ایران خبرساز شده بود. حضور پی در پی او در سال های اخیر به سال92 و ریاست جمهوری حسن روحانی برمیگردد.
 
مشاور روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک در همان سال از دعوت جک استراو توسط دولت برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی خبر داد.
 
در آذرماه همان سال جک استراو در قامت رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس به تهران سفر کرده و با بسیاری از مقامات دولتی دیدار کرد. او پس از بازگشت به انگلیس، با انتشار یادداشتی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: "اکنون می‌توان نسیم تغییر در ایران را احساس کرد"
 
 
در مهرماه 94 هم تصاویری از حضور وی در خیابان های تهران منتشر شد. اتفاقا حضور وی در تهران همزمان با  کنفرانس امنیتی مونیخ در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه بود. 
 
 
 
تصاویری نیز از ایران گردی نماینده بدنام انگلیس در شهرهای دیگر همچون یزد نیز منتشر شده بود.
 
 
باید دید علاقه فراوان به حضور متعدد این دیپلمات از کشور روباه پیر که دخالت هایش در ایران آشکار است از کجا نشات میگیرد و دعوت از وی برای شرکت در یک نشست منطقه ای با کدام منطق انجام شده است؟
به نقل از رجا نیوز
اینستاگرام
اقای استراو حتما دوستانی در ایران دارد
البته باید دوستان اقای استراو در جمهوری اسلامی شناسایی شوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi