شناسه خبر : 57476
سه شنبه 19 دي 1396 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید کاظمی به روایت یک همرزم

سردار پاسدار عابدی مسئول  از همرزمان شهید «احمد کاظمی» در یادواره شهدای عرفه که در مسجد الزهراء اراک برگزار شد بیان کرد: بده این افتخار را داشتم که 15 سال همراهی و همرزم بودن این شهید باشم. شهید کاظمی در مقاطع مختلف روحیه‌ای قوی داشت و از همان دوران انقلاب در شهر نجف‌آباد اصفهان در تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی حضوری فعال داشت.

شهید احمد کاظمی - محسن رضایی

وی ادامه داد:از زمان صدر اسلام تاکنون داشتن روحیه ایثار و از خود گذشتگی و آرزوی شهادت همیشه در وجود رزمندگان بوده و هست. احمد به واسطه حضور پررنگی که در مبارزات انقلابی داشت از سوی ساواک شناسایی و دستگیر شد که در زندان‌های رژیم شاهنشاهی شکنجه بسیاری را متحمل شد.  شهید احمد کاظمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاضر نشد از شکنجه‌گر خود شکایت کند حتی شرایط تحصیل را برای این مأمور در نجف‌آباد اصفهان فراهم کرد.

سردار عابدی خاطرنشان کرد: شهید کاظمی در همان اوایل انقلاب و با غائله‌ای که کوموله در منطقه مهاباد به وجود آورده بود به همراه تعدادی از همرزمان خود به منطقه اعزام شد و اقدامات خوبی را انجام داد،  در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات «ثامن‌الائمه(ع)» حضوری مستمر داشت. او در همین عملیات فرماندهی یکی از بخش‌ها را برعهده داشت که به آزادسازی شهر آبادان انجامید و در عملیات «فتح‌المبین» هم با همراهی شهید خرازی بخشی از خاک کشورمان را از رژیم بعثی پس گرفتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی دیگر شهید احمد کاظمی توضیح داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید موقعیت‌شناسی نسبت به مسائل پیرامونی بود و در زمان فرماندهی نیروی هوایی سپاه و در ساعات اولیه زلزله بم بلافاصله در منطقه زلزله‌زده حضور داشت و توانست اقدامات اولیه خوبی را انجام دهد و در همین مسئولیت مدام در استان‌های مختلف حضور داشت و پیگیر بود.

سردار عابدی بیان کرد: شهید احمد کاظمی نسبت به بیت‌المال حساس بود و اجازه نمی‌داد، هزینه‌های اضافی به مجموعه تحمیل شود. شهادتش بالاترین مزدی بود که توانست به واسطه اعمال خود کسب کند و به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت در راه خداوند بود، نائل آمد.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi