شناسه خبر : 57516
پنجشنبه 21 دي 1396 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادی فرودگاه ابوالظهور در ادلب

  نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش وارد فرودگاه نظامی استراتژیک «ابوالظهور» در استان ادلب شده و آن را به طور کامل بازپس گرفتند. این فرودگاه دو سال پیش به اشغال جبهه النصره و متحدانش در آمده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش موفق شدند پس از درگیری با عناصر گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های همپیمانش یک فرودگاه نظامی استراتژیک در استان«ادلب» را آزاد کنند.

  «رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر، وابسته به مخالفان سوری، در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش وارد فرودگاه نظامی استراتژیک «ابوالظهور» در استان ادلب شده و آن را به طور کامل بازپس گرفتند.این فرودگاه دو سال پیش به اشغال جبهه النصره و متحدانش در آمده بود.

  یک منبع نظامی سوری نیز گفت که نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمانش پس از کشتن شمار زیادی از تروریست ها، روستاها و شهرک های«جب الأبیض ،رأس العین ،العزیزیة ،البویدر ،کولة البویدر ،عقلة البویدر ،رسم الجحش ،العوجا ،رسم البرج ،بیاعة صغیر ،بیاعة کبیر ،سرج ،رسم نیاس ،رئیفة ،أم ناخ ،رسم الخشوف ،زافر صغیر ،زافر کبیر ،رسم الدبشة ،تل سلمو الجنوبی ،رسم عابد ،أم حریف ،أم جوره» را در استان ادلب آزاد کردند.

این منبع افزود که «یگان های مهندسی ارتش سوریه اکنون در حال پاک سازی مین ها و بمب هایی هستند که تروریست ها در منطقه به جای گذاشتند.

ارتش سوریه طی بیست و چهار ساعت گذشته توانست 16 روستا و مرکز را در استان های ادلب و حلب در چارچوب عملیات نظامی فرودگاه نظامی ابوالظهور را آزاد کند.

ارتش سوریه پس از محاصره و ورود به فرودگاه ابوالظهور به شدت با عناصری جبهه النصره که در فرودگاه باقی مانده بودند درگیر شد و آنها را به شدت زیر آتش توپخانه ای و بمباران قرار داد.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه داخل فرودگاه ابوالظهور که در مرزهای اداری استان های ادلب(شمال غرب) و حلب(شمال) قرار دارد عناصری از جبهه النصره و عناصر تروریستی ترکستان در محاصره هستند و مشخص نیست که تعداد آنها چه قدر است.

 

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi