شناسه خبر : 57519
پنجشنبه 21 دي 1396 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص اعتبار برای اشتغال ایثارگران

اختصاص اعتبار برای اشتغال ایثارگران توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص ۱۵۵ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال ایثارگران توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران خبر داد.
تخصیص ۱۵۵ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با اشاره به تخصیص ۱۵۵ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال ایثارگران گفت: این اعتبارات در طی سال ۱۳۹۶ پرداخت شده است و امیدواریم با توزیع این مبالغ مشکل اشتغال حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران و خانواده معزز آنان برطرف شود و در جهت کمک به ایجاد اشتغال گام مؤثری برداشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای بند «پ» ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این بند باید سالانه حداقل ۱۰ درصد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و مؤسسات دولتی به امر اشتغال ایثارگران (به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران) اختصاص یابد و در همین راستا با تعدادی از بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، بانک ملی و بانک صنعت و معدن مذاکره شده و دستاورد این
پیگیری‌ها جذب و تخصیص رقمی بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بخش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا رقمی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تفاهم‌نامه منعقد شده بین صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با صندوق کارآفرینی امید تخصیص یافته است که همچنان در حال توزیع این رقم بین ایثارگران واجد شرایط هستیم.

معاون رییس جمهور یکی دیگر از اقدامات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را در امر اشتغال، پرداخت تسهیلات یارانه دار عنوان کرد و افزود: این موضوع از محل منابع داخلی بانک توسعه تعاون تخصیص داده شده و رقمی در حدود ۷۰ میلیارد تومان است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بازه زمانی بازپرداخت اقساط این وام‌ها را بین ۴۸ تا ۶۰ ماه عنوان کرد و گفت: مدت زمان اجرای این طرح ها بر اساس طرح توجیهی ارائه‌ شده توسط متقاضی جویای شغل مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در خصوص مدارک تحصیلی دریافت‌کنندگان این وام‌ها گفت: این وام‌ها به ایثارگران با مدارک تحصیلی گوناگون از زیر دیپلم تا دکترا تخصیص می‌یابد و شامل تمام بخش‌های اقتصادی اعم از صنایع، کشاورزی و خدماتی می گردد.
وی افزود: ملاک اصلی در پرداخت این تسهیلات طرح‌های توجیهی است که به تأیید منابع پرداخت‌کننده رسیده است. همچنین در پرداخت این تسهیلات سعی شده شاخص‌هایی مانند سرانه بیکاری استان‌ها و عملکرد استان‌ها در جذب منابع مدنظر قرار گیرد، لذا پرداخت این تسهیلات در گستره ملی و فراگیر و با دید بهبود وضعیت اشتغال ایثارگران خاصه در مناطق محروم و دارای نرخ بیکاری بالا انجام می‌شود.

معاون رییس جمهور در پایان تأکید کرد: در راستای کمک به ایجاد اشتغال ایثارگران اقداماتی مانند «برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش کارآفرینان و ایجاد رابطه تعاملی میان ایثارگران و کارآفرینان با هدف بهره‌گیری آن‌ها از فرصت‌های شغلی در جامعه» و «راه‌اندازی واحد نظارت صندوق با مأموریت کنترل و رصد وام‌های اختصاص‌یافته با هدف تحقق طرح و برنامه فرد دریافت‌کننده تسهیلات» در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایثار
اینستاگرام
بوجه فقط بین برادر رئیس جمهور و مابقی مرود سر سفر انقلاب
کو...؟! ما به هربنیادی مراجعه کردیم گفتندوام اشتغال نداریم!حالاازحق که نگذریم،بعضی بنیادهاگفتندوام۵میلیونی داریم باشرایط مدرک فنی حرفه ای،ضامن...و..........امافعلابودجه نداریم!!!و...منطقه۸.......بنیادکرمانشاه.....بنیادتهران بزرگ.....و.....!!!!!!!!!!
علوم انسانی .یعنی قدتبین الرشد من الغی .
خردمندی آن باشد تاهرچه میدانی بازگویی وبه هرچه میکویی عمل کنی یاجامه ی عمل بپوشانی ..جناب ريیس جمهور دانشمند ..عمل انسانی باید نتیجه ی علوم انسانی باشد .صرف دانستن .کافی نیست .عزیزدل برادر ..فسیلی گمشده درمیمک
علوم انسانی .یعنی قدتبین الرشد من الغی .
خردمندی آن باشد تاهرچه میدانی بازگویی وبه هرچه میکویی عمل کنی یاجامه ی عمل بپوشانی ..جناب ريیس جمهور دانشمند ..عمل انسانی باید نتیجه ی علوم انسانی باشد .صرف دانستن .کافی نیست .عزیزدل برادر ..علم وعدالت مکمل یکدیگرند فسیلی گمشده درمیمک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi