شناسه خبر : 57590
دوشنبه 25 دي 1396 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرط خرید یا ساخت مسکن جدید برای ایثارگران

س - آیا برنامه ششم اجرایی شده است، ما که باز نشسته سپاه هستیم و طبق ماده ۸۷ و بند چ می توانیم اعاده بخدمت شویم ؟
ج-  قانون برنامه ششم به ویژه در بخش مربوط به ایثارگران گرفتار یک سردرگمی و بلاتکلیفی است که بیشتر از ناحیه دولت به آن دامن زده می شود. متاسفانه صداقت بر گفتار متولیان در این خصوص حاکم نیست و اطلاعات درستی را اعلام نمی کنند ،‌چون با اغلب مصوبات آن مخالفند ولی حاضر نیستند علنا" اعلام کنند.

 

س -  من جانباز ۲۵ درصد هستم ، سال ۸۲ وام مسکن از بنیاد گرفتم و در سال ۹۳ تسویه کردمف آیا مابالتفاوت به ما تعلق می گیرد چرا که سه سال است آنرا نمی دهند، چکار می توانم بکنم.
ج-  اگر شرایط مندرج در تبصره  7 مصوبه هیات وزیران در آیین نامه وام مسکن ایثارگران به شرح زیر را داشته باشید می توانید از وام مجدد بهره مند شوید.
ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات بانکی مسکن تا سقف یکصد و پنجاه میلیون ریال (150.000.000) بهره مند شده و تا پایان سال 1394 تسویه نموده اند، می توانند به شرط خرید یا ساخت مسکن جدید منوط به بازپرداخت یارانه دریافتی از سوی ایثارگر، از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگران در سال 1396 بهره مند گردند.»

 

س - دخترم سال دوم رشته داروسازی واحد خودگردان اردبیل است آیا قانونی برای ایثارگران برای تغییر رشته وجود دارد و می تواند وارد رشته دندانپزشکی شود؟
ج -  برابر ماده۶۲ ـ قانون جامع ایثارگران به شرح زیر می توانید پیگیر تغییر رشته فرزندتان باشید :
دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیر‌انتفاعی موظفند با رعایت مقطع تحصیلی و نوع مؤسسه، نسبت به انتقال دانشجویان و پذیرفته‌شدگان، آزادگان، اسرا، جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد به دانشگاه یا مؤسسات آموزش عالی محل سکونت خانواده آنان و یا نزدیک‌ترین محل و همچنین تغییر رشته همطراز در گروه آزمایشی مربوط برای یک بار اقدام نمایند.

 

س -  من کارمند یک شرکت دولتی هستم گروه تشویقی بابت شش ماه جبهه به من ندادند گفتند متوالی نبوده آیا درست می گویند؟
ج- سلام معیار در گروه تشویقی قانون قبلی است که تاکید بر شش ماه متوالی برای گروه تشویقی دارد و تغییری هم نکرده است  ولی در مصوبات اخیر در قانون برنامه ششم و برای استفاده از تسهیلات مربوطه متوالی یا متناوب بودن موضوعیت ندارد .

 

س -  آیا می توانم برای ترم آینده دانشگاه فررندم تخفیف بگیرم با توجه به اینکه شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارم ضمنا گاهی به من مب گویند شما باید شش ماه بصورت متوالی جبهه داشته باشید من دو تا سه ماه در طول دو سال دارم سال 60 و سال 61  مزایای شش ماه جبهه شامل حال من می شود.
ج- برای بهره مندی از حداقل معافیت سی درصد شهریه فرزندتان داشتن حداقل  شش ماه  جبهه کافی است و متوالی یا متناوب بودن آن ملاک نیست. ضمنا"‌به دلیل کوتاهی وزارت دفاع و ساتا که متولی امور رزمندگان برابر قانون مصوب مجلس شده اند ،‌قوانین رزمندگان بدون متولی پیگیری است.

اینستاگرام
سلام من عضو یکی از نهادهای انقلابی بودم و 5 سال قبل پس از 30 سال بازنشسته شدم. بنا به دلایلی از جمله اشکالاتت حقوقی که در زمان بازنشستگی برای پیش آمده یعنی اشتباه در محاسبه حقوق بازنشتگی و تمایل به ادامه خدمت اکنون تصمیم به اعاده خدمت دارم. فعلا دانشجوی دکتری هستم. ارگان مربوطه به درخواست بنده توجه ندارد و می گوید ما نیروی اضافه داریم چکار کنم.
من جانباز 35 درصد هستم 5 سال قبل پس از 30 سال خدمت از یکی از نهادهای انقلابی بازنشسته شده و اکنون درخواست اعاده به خدمت دادم اما ارگان مربوط جواب نمی دهد. تحصیلاتم فوق لیسانس هست.
سلام. پدرم ۴۰ ماه و ۹ روز سابقه جبهه دارد و الان هم در قید حیات نمی باشد . من و مادرم مستمری بگیر تامین اجتماعی هستیم . مادرم بیماریهای زیادی دارد که بیمه تامین کفاف هزینه های درمانش را نمی دهد. سوالی که دارم این است: چه خدماتی شامل حال ما می شود
با سلام برادر محترم ضمن خسته نباشید برابر قانون ماده 61و51 پرداخت دو فوق به ايثارگران شاغل را شامل می شود. چرا به جانبازان بازنشسته شامل نمی شود آیا این بی عدالتی نیست. هر دو در یک جبهه و برای یک کشور و هر دو قسمتی از بدن شان آسیب دیده است مسئولین چکار می کنند. چرا در حق اینها اجحاف می شود در آن دنیا چه جوابی خواهند داد. آیا در این مورد کاری انجام شده چرا مسئولین بنیاد از حقوق جانبازان باز نشسته دفاع نمی کند. متشکر
چرا در آموزش وپرورش جانبازان زیر 25 درصد از قانون ماده 51 محرومند ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi