شناسه خبر : 57608
سه شنبه 26 دي 1396 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باید شهید شوم تا آینده بماند

سردار شهید احد مقیمی، رئیس ستاد تیپ دوم لشکر مکانیزه31 عاشورا بود. او علاوه بر این مداح اهل بیت هم بود و همین مورد باعث شده بود که رزمنده ها علاقه خاصی به او داشته باشند. وی می گفت: روضه‌ خوانی اهل‌ بیت درجه‌ ای از عشق است که نصیب هر کسی نمی‌شود. به‌ خصوص اینکه روضه‌ خوان با تبعیت از ارباب خود اباعبدالله الحسین (ع) در راه حق به‌ شهادت برسد.

سردار شهید احد مقیمی در سال 1342 به دنیا آمد.  او وقتی به دنیا آمده بود که امام انقلاب خود را شروع کرد و او تمام لحظه‏ هایش را برای انقلاب سپری می ‏کرد. وی از سال 60 به سپاه و جبهه پیوست و در قوت مدیریت او همین بس که در بیست و دو سالگی مسؤولیت ستاد یک تیپ را به او سپرده‏ اند. احد روز بیست و پنجم دی ماه 1365 در عملیات کربلای پنج همراه با مصطفی پیشقدم ، با انفجار خمپاره ‏ای در کنارشان شهید می‏ شوند. وقتی پیکر بی ‏سر احد را  آوردند. همه اشک می ‏ریختند.

 اما مادر احد نُقل می ‏پاشید و زینب‏ وار دعا می‏ کرد. خدایا! این قربانی را از ما قبول کن! این شهیدِ حسین است، پیکر احد را با پنجاه و شش نفر از شهدای کربلای پنج تشییع کردند.

بخشی از وصیت نامه شهید:

خدایا تو را شکر می کنم که بعد از 1400 سال، ما را از پرچم داران اسلام قرار دادی که بتوانیم دینت را یاری کنیم و توفیقمان بده که در این راه ثابت قدم بوده و از منجلاب این جهان فانی در امان باشیم و یک خواهش از شما امّت حزب الله دارم،این مراسم های عزاداری را زنده نگه دارید.

راه سعادت بخش حسین(ع)را ادامه دهید و زینب وار زندگی کنید. تمام شهیدان ما از راه پرورش یافته اند. من هم از خدا می خواهم که لیاقت شهادت در راه خودش را، بزودی عطا فرماید که، دیگر از فراق دوستان و شهیدانمان ،صبرم تمام شده ولی از سوی دیگر باید بمانیم، تا شهید آینده شویم و از دیگر سو باید شهید شویم تا آینده بماند. هم باید شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشویم. عجب دردی! چه می شد بار خدایا امروز شهید می شدیم و فردا زنده می شدیم، تا دوباره شهید شویم.ولی این را می دانم برای عزاداریهای آقا ابا عبدالله و گریه وزاریها برای مظلومیّت حسین(ع)دلم تنگ خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi