28 مرداد 1397/ ۰۷ ذو الحجة ۱۴۳۹
شناسه خبر : 57618
1396,چهارشنبه 27 دي14:48
اشتراک گذاری در:
عکس روز

پرداخت حق کامل پرستاری به والدین شهدا


با پیشنهاد و تصویب نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق کامل تحت عنوان «حق پرستاری» برای والدین شهدا در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

پرداخت حق کامل پرستاری به والدین شهدا

فاش نیوز - با پیشنهاد و تصویب نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق کامل تحت عنوان «حق پرستاری» برای والدین شهدا در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مهرداد لاهوتی نماینده ایثارگر مردم لنگرود و عضو کمیسیون رسیدگی به لایحه بودجه 97(تلفیق) با بیان مصوبات حوزه ایثارگران در کمیسیون تلفیق متذکر شد: پدران و مادران شهدا که اغلب آنها دچار کهولت سن و  مشکلات جسمی و حرکتی هستند معمولا برای پرستاری نیاز به کسانی دارند که محرم و همراه آنها باشند وغالبا" فرزندانشان این مسئولیت سخت را بر عهده دارند، بنابراین باید به نوعی حقوق برای آنها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده است که به والدین شهدا بابت پرستاری حقوق کامل داده شود، منتهی موردی که خود دولت در لایحه بودجه سال آینده آورده بود و ما آن را حذف کردیم این بود که فقط معادل 30 درصد حقوق و مزایای مصوب قانون کار بابت پرستاری داده شود، اما ما نگذاشتیم این اتفاق بیفتد و این بند را حذف کردیم، که معنی آن این است که به این عزیزان باید حقوق کامل پرداخت شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص تسهیلات وام مسکن به ایثارگران نیز خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق اعطای تسهیلات برای 100هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در سال 97 پیش بینی شده است، اگر چه قصد داشتیم این عدد را به 150 هزار واحد مسکونی برسانیم که با آن موافقت نشد.

لاهوتی یادآور شد: متأسفانه خود این عزیزان هم نمی توانند تسهیلات اختصاص یافته در لایحه بودحه را جذب کنند. به طور مثال سال گذشته(گزارش آن در جلسه عنوان شد) فقظ توانایی جذب 30 هزار مورد در بخش مسکن ایثارگران بوده است. در حالی که در سال گذشته 100 هزار مورد تسهیلات در نظر گرفته شده بود.

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار داشت: نکته دیگری که تصویب شد، ادامه پرداخت حقوق و اعتباراتی است که در مورد رزمندگان معسر لحاظ شده است که یکی از نمایندگان پیشنهاد آن را برای 150 هزار نفر داده بود تا این مبلغ از محل نهادهای فرهنگی تأمین گردد اما نماینده دیگری پیشنهاد حذف را ارائه داد تا فقط بابت 100هزار نفر از رزمندگان عزیز در سال 97 اختصاص داده شود.

به گفته نماینده ایثارگر لنگرود در بهارستان، در مورد رزمندگان معسر طبق روال، درلایحه بودجه 97 یک عدد و رقم پیش بینی شده است و معمولا" هر ساله این اعداد و ارقام لحاظ می شود و این تعداد علاوه بر افرادی است که از سپاه مبالغی را دریافت می کنند.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: ما هم یک عددی را به روال گذشته در لایحه بودجه منظور و به این امر اختصاص داده ایم که همان عدد و رقم سال گذشته می باشد و افزایش خاصی نداشته است، که امیدواریم در هنگام تصویب لایحه بودجه در صحن علنی مجلس، در صورت اختصاص منابع بیشتر، رزمندگان زیادتری را تحت پوشش قرار دهیم.

پایان


کد خبرنگار : 23


Reply
no
0
yes
8
خانواده شهید
1396/10/27 - 12:12
فعلاکه به لطف مسوولان بی خیال وبی توجه حق پرستاری والدین شهداءازبرج 5امسال قطع بوده وخانواده هارابه امان خدارهاکردند!تااجرایی شودوقانونی که الان یکساله ازش حرف میزنیم نیمی ازهمین والدین گرانقدربعلت کهولت سن وبیماری ازدنیامیروندوشماازقانون وتصویب یکماه حقوق صحبت میکنید!!!!!!!!!......

Reply
no
0
yes
3
جانباز دل سوخته-بیست درصد
1396/10/27 - 12:18
قوانین ایثار گران را قطره ای یررسی می کند و تا به انتها برسد وقت دولت و برنامه ششم تمام شد .به خدا حرفهای تر از این نمایندگان وجود ندارد پس شهریه 30 درصد تخفیف چه شد دوهفته دیگر یا انصراف یا ادامه تحصیل .....

Reply
no
0
yes
1
چوپان دروغگو
1396/10/27 - 13:57
سلام ،برادر گرامی سردار شریفی، کجایید الان زمان صداقت و پیگیری شما است زمان بیان رنج وگرفتاری رزمندگان وجانبازان معسر است زمان بیان احتیاج بیمه ررمندگان معسر است ،کجایید چرا هیچ گونه حمایت یا مطلب از شما نمی شنویم. متاسفانه هیچ ارگانی مثل کمیته امداد وجود ندارد که از این ایثارگران حمایت کند. سردار شریفی تنها شما وسپاه هستید که از این عزیزان حمایت میکنند پس لطفا پیگیری کنید تا کمک معیشت را به حقوق تبدیل کنند. بسیار ممنون.

Reply
no
0
yes
0
جانباز دل سوخته
1396/10/27 - 14:54
آقاي لاهوتي نماينده محترم كه خودت از ايثارگران هشت سال دفاع مقدس هستيد چرا در طول يك سال از برنامه توسعه ششم 96 مي گزد و يك قانون است مجلس تصويب كرد و بنياد شهيد را موظف به اجراي آن كرده است ولي تاكنون رئيس بنياد شهيد ماده 87 وتبصره آن اجرا ننموده و مسئولين بنياد آقاي شهيدي ،آقاي ايزدي و بقيه همه ايثارگران را سر كار گذاشته اند و هيچكس نيست تو اين كشور به داد و فرياد ما ها رسيدگي نمايند چرا بايست اينطور شود به كي بايست پناه ببريم مگر آقايان در بنياد حق ميراث خودشان را به ايثارگرا ن بابت ماه 87 وتصره مي دهند بخدا از اين نمايندگان فقط آقاي دكتر نوروزي است در مجلس داد و فريا از حقوق ما رزمندگان پيگري مي كند آقايان در بنياد نشته اند فقط در رسانها ي و سايت ها گزارش عملكرد مي دهند و پاسخگو درست نسبت به عملكر نمي دهند اگر راست مي گويند بياند در مجلس گزارش عمكرد در خصوص اين ماده 87 را بدهند بخدا دروغ مي گويند همه ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از نمايندگان محترم ايثار گر درخواست مي كنيم تا نسبت به حق از رفته ما كه با گذشت يك سال اززمان اجرا آن گذشته است دفاع نمايند چون مسولين بيناد شهيد در خواب هستنند .

Reply
no
0
yes
4
1396/10/27 - 15:03
چراقطع کردیدحالاقانون تصویب میکنید!تاقبل اجراشدن چراعلام میکنید!آش نخورده ودهن سوخته!چندماهه بی توجه درحق والدین شهداء!!!

Reply
no
0
yes
1
ناشناس
1396/10/27 - 15:05
تصمیم بسیار درستی است
و نمایندگان محترم ضروری است که تصویب و تامین اعتبار کنند که حقوق جانبازان فاقد شغل و بیکار هم با احترام پرداخت شود .

Reply
no
0
yes
10
1396/10/27 - 15:20
سلام.چندماهه حق پرستاریهای والدین شهداءوصحب العلاج قطع شده لطفابفرماییدکی اجرایی میشود.؟تکلیف این چندین ماه که گذشت وهیجکس هم جوابگونبودچیست؟؟باتشکر.ازطرف مادرشهیدصعب االعلاج.

Reply
no
0
yes
5
1396/10/27 - 16:29
به نام خدا وبا سلام خدمت نمایندگان محترم چرا مصوبه 30درصد تخفیف شهریه فرزندان جانبازان زیر 25درصد را به فراموشی سپرده اید جواهشمند است جهت جلوگیری از انصراف از تحصیل این عزیزان از دانشگاه ازاد وپردیسها این مصوبه را اجرایی نمایید.با تشکر.

Reply
no
0
yes
0
رضا
1396/10/28 - 00:15
آفرین

Reply
no
0
yes
5
ناصر
1396/10/28 - 11:50
سلام مدیرمحترم فاش یکی پیدامیشه که مظلومیت ماجانبازان ۱۵/ و۱۰/ وزیر۲۵ ؟؟؟ به خدمت فرماندهی کل قوارهبر عزیزبرساند قانون تصویب میشه برااین جانبازان عمل نمیشه اخه تا کی مگرتوی اون تهران مسولی پیدا نمیشه بدادما مظلومین جنگ تحمیلی برسدشمارابعوان صدای جانبازان داد ما راخدمت رهبربرسانید دیگرتنهاحامی ما خانواده هایمان خسته شدن

Reply
no
0
yes
4
1396/10/30 - 11:43
با سلام عدم اجرای تخفیف شهریه فرزندان جانبازان زیر 25 درصد باعث انصراف اجباری فرزندان این عزیزان از تحصیل میگردد.

Reply
no
0
yes
0
خراسان
1396/10/30 - 23:37
فقط ب من بگین پرداخت. کی صورت مگیره. تصویب. و اونا رو بی خیال. واقعا. بریدیم. بدین حق پرستاری رو از بس. شلوار شستیم و...


Reply
no
0
yes
0
جانباز شیمیایی
1396/11/01 - 02:26
سلام . مگر جانبازان که با کهولت سن بالاي 50 سال مجروح و ساير بيماري ها امان انها را بريده حق پرستاري نمي خواهند .
خانواده هايي که بيماري صعب العلاج مانند زالو خون انها مکيده حق پرستاري نمي خواهند

خانواده هاي ايثارگران اگر يک بيمار صعب العلاج همراه با جانبازشان داشته باشند نابود نابود هستند جمع کردن دو نفر در يک خانواده واقعا مشکل و حتي غير ممکن است

خدا به فريادمان برسد

Reply
no
0
yes
0
اصغر پیامنی
1396/11/17 - 04:45
با سلام.این جانبازی فقط باعث شد هرکس به ما برخورد میکنه میگه شما که از چندین جا حقوق میگیرد.این درحالی است که بنده با اینکه جانباز ۲۵ عضو خانواد شهدا وفرزند جانباز هستم فقط مستمری نیروهای مسلح ۲میلون بدون کسورات.اصغر پیامنی از دورود لرستان

Reply
no
0
yes
0
عيسي اميري
1396/12/28 - 21:20
پسر مادر شهید صعب العلاج.مادرم هفت سال است فلج وصعب العلاج است حال مدت شش ماه است حق پرستاریش را پرداخت نکرده اند این در حالی است که هزینه وسایل بهداشتی وبیشتر دارها تحت پوشش بیمه نیستن تو را به خدا رسیدگی ومعوقها را پرداخت کنید.بیست هشت نودوشش.۰

Reply
no
0
yes
0
مادرشهیدازکارافتاده
1397/01/09 - 21:13
سلام.پس الان کی باید جواب گوباشه بابا بیایداز نزدیک ببینبت وضعیت مردمو

Reply
no
0
yes
0
ز
1397/01/15 - 22:56
حق پرستاری رو بدین دیگه تا والدین شهدا نمردن. نکنه منتظر موندین بمیرن؟ شرافتمندانه بگین قطع کردیم

Reply
no
1
yes
0
برادر شهید از الشتر لرستان
1397/02/07 - 23:33
باتشکر وسلامکه زحمت کشیدید که این مشکل پرستاری والدین شهدا را حل کردید ولی فقط یک ماه فروردین نود هفت را پرداخت نمودهاند ومعوقات سال نود شش را ندادهاندلطفا برسی کنید وجواب مان را بدید

no
0
yes
0
رضا
1397/02/25 - 09:34
لطفا بررسی کنید برای معوقات 96


Reply
no
0
yes
0
خراسان
1397/02/25 - 09:35
معوقات سال 96 هم پرداخت مشه؟

Reply
no
0
yes
0
قاسم
1397/03/03 - 00:45
سلام دفعه قبل هم گفتم این چه قانونیه که هی میگم این ماه میریزن هم میگن ماه اینده خواهشن دروغ نگین مردمو از سر گردانی دربیارید از برج ۳سال ۹۶ به ما حق پرستاری ندادن.حالا دلیل چیه وکجاست نمیدوووووونمممممم.

Reply
no
0
yes
0
رضا
1397/03/07 - 16:51
حالا خدارو شکر کنید همینو هم میدن. خدا کنه. قطع نشه.

no
0
yes
0
قاسم
1397/03/13 - 14:08
اکه همین که خدا کنه همینم قطع کنن که منت نزارن بگن حق پرستاری میدیم






نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.