شناسه خبر : 57628
چهارشنبه 27 دي 1396 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چه خدماتی به خانواده کارکنان سانچی تعلق می‌گیرد؟

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تسنیم گفت: خدمه نفتکش سانچی برای شرکت ملی نفتکش کار می‌کردند و تسهیلات آموزشی و یکسری مزایا را از همین دستگاه خود دریافت خواهند کرد.

ایزدی

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی روز گذشته سه شنبه 26 دی ماه 96 در نشست خبری این کمیته گفت: براساس موافقت ریاست جمهوری و رئیس بنیاد شهید، قرار شد جانباختگان حادثه نفتکش سانچی به عنوان "شهید خدمت" محسوب شوند. مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با با اشاره به تسهیلاتی که به خانواده شهدای خدمت برابر قانون تعلق می‌گیرد گفت: آیین نامه این شهدا در دولت در دست تدوین است و هنوز نهایی نشده است. هر چیزی که بعدا طبق تصویب این آیین‌نامه اعلام کنند، به خانواده این شهدا تعلق می‌گیرد. خانواده شهدای خدمت طبق تصویب آینده آیین‌نامه دولت، از طریق خود دستگاه مربوطه، تسهیلاتی را که خود دستگاه برایشان پیش‌بینی می‌کنند، دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برای خانواده شهدای خدمت تسهیلاتی از طریق بنیاد شهید تعلق نمی‌گیرد، گفت: اصلا در آیین نامه دولت تسهیلات بنیاد شهید پیش بینی نشده است. آنچه در متن آیین نامه پیش بینی شده، تسهیلات خود دستگاه اعزام کننده است. خدمه نفتکش سانچی برای شرکت ملی نفتکش کار می‌کردند و تسهیلات آموزشی و یکسری مزایا را از همین دستگاه خود دریافت خواهند کرد. تسهیلاتی از جانب بنیاد شهید نخواهند داشت.

ایزدی در پاسخ به اینکه امکان تدفین خدمه نفتکش سانچی در گلزار شهدا وجود دارد یا خیر، گفت: این افراد پیکر ندارند ولی گفته‌ایم در کنار شهدای آتش نشان برای آن‌ها یک بنای یادبود خواهیم ساخت. هر زمان هم پیکرشان پیدا شد، آن زمان تصمیم گیری خواهد شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  در ادامه تصریح کرد: قبلا هم تدبیر همین بوده که این بزرگواران عنوان ارزشی «شهید خدمت» را داشته باشند. اما خدماتشان متفاوت است. چون این ها به نوعی فداکاران راه خدمت هستند. حالا با همین عنوان شهید خدمت یا فداکاران راه خدمت معرفی خواهند شد و برای ارائه جزئیات خدمات دستگاه مربوطه آن‌ها منتظر تصویب همان آیین نامه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi