شناسه خبر : 57631
یکشنبه 01 بهمن 1396 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران واجد شرایط می توانند دوباره وام مسکن بگیرند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از اختصاص ۴۵۰۰ فقره وام مسکن از سهمیه سال ۹۷ برای ایثارگران واجد شرایطی که قبلا"نیز وام دریافت کرده اند خبر داد.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از اختصاص 4500 فقره وام مسکن از سهمیه سال 97 برای ایثارگران واجد شرایطی که قبلا"نیز وام دریافت کرده اند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از محل حذف جدول 17 حدود یکصد میلیارد تومان اعتبارات(80 درصد) مربوط به جانبازان برای یارانه وام لحاظ و 20 درصد مابقی برای وام مسکن معلولان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید می تواند به تعداد 4500 نفر وام مسکن از محل سهمیه سال 97 مجدداً به ایثارگرانی که قبلا" از این تسهیلات استفاده کرده اند اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 97 هفته دوم بهمن ماه برای تصویب نهایی به صحن مجلس ارائه خواهد شد اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند به تعداد 4500 فقره وام مسکن از محل سهمیه سال 97 را برای ایثارگرانی که برای سال قبل استفاده نموده اند ولی هم اکنون دارای مشکل هستند مجدداً تخصیص و آنان را برای ساخت و تعمیر مسکن معرفی کند. پیش از این 100 هزار فقره وام مسکن به ایثارگران در سال 97 اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: کلیه دستگاه های مشمول ماده 26 و ماده 5 خدمات کشوری مجاز نیستند از سپرده گزاری کوتاه مدت و بلند مدت خود نزد بانک ها سود دریافت نمایند و حساب هایی که تحت هر عنوان قبل از تصویب قانون افتتاح شده، سود آن باید نزد خزانه داری واریز و به صورت صد در صد تخصیص یافته بر اساس قانون محاسبات عمومی محاسبه گردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یاداور شد: موسسات فرهنگی و آموزشی که قبلاً در جدول 17 اعتبارات آنها بوده و امسال در ذیل ردیف ها قرار گرفته، ردیف هزینه حذف و 80 درصد آن به ایثارگران به یارانه ای که برای تسهیلات گرفته اند اختصاص و 20درصد برای معلولان لحاظ شده است.

وی ادامه داد: دولت مکلف شده بخشی از هزینه های بیماران نابارور، متابولیک، بال پروانه ای و اوتیسم را همانند بیماران خاص محاسبه و پرداخت نماید.

وی اضافه کرد: به منظور تشویق مشتریان بانک و تسویه مطالبات بانک ها و موسسات اعتباری، چنانچه مشتریان تا پایان بهمن ماه تسویه نمایند، این موسسات مکلفند جرایم مربوطه را نادیده بگیرند.

این در حالیست که به گفته شرفی نماینده ایثارگر شهر آبادان این 4500 فقره وام مسکن، مازاد بر 100 هزار سهمیه قبلی اختصاص یافته به ایثارگران است.

لازم به ذکر می باشد طبق مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد برای 100 هزار نفر از ایثارگران یارانه تسهیلات اختصاص دهد و ایثارگرانی که تا پایان سال 95 یا قبل از آن به مقدار 20 میلیون تومان وام دریافت و آن را تسویه کرده اند برای خرید خانه جدید از شرایطی که برای اعطای وام اعلام می شود استفاده می کنند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
دختر ترشده دلش شوهر می حواست وقتی عروسی کرد پسر دو قلو می خواست
شما که هنوز نه به جانبازان 15درصدر و 10 درصد 5 درصد و نه به رزمندگان هیج خداماتی ندادید حالا می فرمایید دو بار وام بگیرند
پس از دیدگاه جنابعالی نه جانبازان زیر 20درصد و نه رزمندگان جزء ایثار گران نبستند

...

البته اگر کسی می تواند به بچه های پرورشگاه

کمک مالی کند .

و این بچه ها واجب تر از همه برای کمک

هستند .

زیرا اینها آینده دارند ؟!

و اینکه به خانه سالمندان هم کمک کنید .

...

...

با هزار بدبختی نفت می فروشند .

و با هزار بدبختی دیگر ارز بدست می آورند .

بعد ارز را مفت می دهند به صراف که ارز

را بخرند و در خارج سرمایه گذاری و یا

سپرده گذاری کنند .

آقای دولت مردم ارز بخواهند از صادر کنندگان

می خرند .

دولت باید ارز را برای واردات داشته باشد .

...
اونی که زاییدین بزرگش کنین مصوبات قبلی انجام شده مونده قوانین جدیدتون این وامهای اضافی ارزونی خودتون.لطف کنین تکلیف کسانیکه تابحال وام نگرفتن رامشخص کنین مثل زیر۲۵درصدهاورزمندگان.
ببین اولا سعی کن اروم باشی بعدشم شما میدونی از کدوم دسته هستی از اونایی که خودشون رو چسبوندن به بنیاد به نظر من جانباز 5 10 25 چیه پسر خوب این درصدم میبینی بنیاد بهتون داده دلتون نشکنه بتونی بگی جایی ایثارگری قرار نشد دیگه شما و بقیه که درصد پایینی داری سو استفاده کنی بنده خدا هنوز جانبازان 70 درصدشم همشون به طور کامل با فرزندانشون چیزی نگرفتن پس خودتو جمع جور کن....
به نظرتون پدر من که حقوقش ۶۰۰هزار تومنه میتونه حتی قسطای این وامو بده
واقعا حق یه جانباز ۱۰ درصد شیشمیایی این نیس...
اول وام کسانیکه هنوز در نوبت هستند بدهید مثل 10-5 درصدها بعدا اگر اضافه موند دوباره وام بدهید. من 10 درصد سه ساله در نوبت هستم و هر وقت مراجعه میکنم گویند فعلا نوبت شما نرسیده است .
لطفا فکری به حال بیمه تکمیلی ایثار گران اموزشوپرورش بکنید
اگر بحث ادای دین هست تنها شهدا و آزادگان و جانبازان نیستند.
واقعا نمیدونم خوشحال باشم پدر رزمنده من جزء این دسته نیستند یا ببخشید ناراحت...
سلام روزتان بخیر کارت ایثار سربازی دارم میتونم وام بگیرم. ۲۲ماه ۲۷روز سابقه حضور جبهه رادارم متشکرم
با عرض سلام من فرزند جانباز ۱۰ درصد هستم که ۲۵ ساله مجرد هستم وتابحال هیچ وامی پدرم دریافت نکرده است و حتی یک خانه ی خشت وگلی دارد که حدود اواخر ساله ۹۵ بود که برای وام مسکن ثبت نام کردیم که تابحال بنیاد شهرستان فلاورجان هیچ وامی به پدرم نداده است با سپاس فراوان از مسولین کشور که با تمام وجود برای مردم زحمت میکشند
سلام جانباز پنجاه درصد بنیاد جانبازان هستم .طی ۱۵ سال گذشته یه زنگ به من نزدن . چه برسه به سرکشی وبازدید از خانواده جانبازان . بعد به دروغ میگن میریم سرکشی واز حال جانبازان جویا میشیم . اگه ما نبودیم شما چطور امرار معاش میکردید . پارتی بازی هم حدی داره . یه کمی هم به فردای خودتان در قبر بیندیشید. من که نا راضیم . وحلال نمیکنم ...
با سلام...شما قهرمان و اسطورهای این آب و خاک هستید دستان پرمهرتان را میبوسم
سلام.
سال 90وام مسکن30تومنی گرفتیم. امسال 98میشه بگیریم ؟؟؟
سلام بگین اول حقوقامون رو ترمیم کنن که توانایی پرداخت وام رو داشته باشیم اخه با حقوق یک و هشتصد چطور میشه به فکر پرداخت قسط وام مسکن بود
لفطابه درصدخودیگان احترام بگذارید
کمک مالی خوب است وام به ایثار گران هم دروغ است
با سلام ایا با کارت ایثار میتونم وام تعمیرات بگیرم
سال 80 پنچ میلین گرفتم خرید مسکن و درهای را خریدم الان میشه وام خرید مسک بدید خانواده شهید
به جانبازان زیر ۲۵ درصد که ناحقی در حقشان شده هم در مجروحیت دوران جنگ را میکشند هم با کوله باری قرص زندگی میکنند رسیدگی کنید..بنده تا زمانی که تونستم سرپای خودم ماندم نان بازوی خود را خوردم از بنیاد حقوقی نگرفتم تا اینکه بیماری ریه شیمیایی بالاخر مرا از پا انداخت محتاج بنیاد شدم..بله بنده یک بار وام ۵۰ میلیونی سال ۹۰ گرفتم که بتنک انقدر روقسطش فشار اورد واگذارش کردم..الان فرزندم بادوتا بچه اواره این خونه اون خونه است ازدواج کرده...رسیدگی کنید کسانی که قبل سال ۹۵ وام گرفتن وامی تعلق بگیرید...باعرض پوزش ..خدا به همراه همه جانبازان ایپارگران وخوانواده شهدا باشد
‌پدر‌من‌60سال‌سن‌داره‌هنوز‌که‌هنوزه‌1بار‌وام گرفته‌که‌سی‌
میلیون‌بوده‌‌سال‌97وام‌گرفته.
بخدا‌این‌ظلم‌نیست‌که‌جانباز‌۵۵‌درصد‌‌بهش‌بگن‌وام‌ به‌شما‌تعلق‌نمیگیره‌‌و‌
اگر‌هم‌بگیره‌‌‌همون‌وامیه‌که‌قبلا‌گرفتی

اخ اگر خیلیها بدونن که بعضی از جانبازان
واسه نون خوردنشون موندن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi