شناسه خبر : 57659
سه شنبه 03 بهمن 1396 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشنهاد اصلاح بخش ایثارگریِ قانون مدیریت خدمات کشوری

فراکسیون ایثارگران مجلس با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان دلسوز، باید نقایص قوانین اداری و استخدامی لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری را برطرف کند.

رضا علامه زاده - فراکسیون ایثارگران مجلس با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان دلسوز، باید نقایص قوانین اداری و استخدامی لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری را برطرف کند.

***

بسمه تعالی

من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.(امام خمینی(ره))

 

مدیریت محترم پایگاه خبری - تحلیلی فاش نیوز

سلام علیکم

احتراماً ضمن تقدیر و تشکر از حمایت جنابعالی و همکاران محترمتان در آن رسانه انقلابی و زمان شناس از حقوق ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در دوران حساس کنونی کشور و استفاده از ظرفیت های اسناد بالادستی نظام بویژه سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مصوب 26/11/89 مقام معظم رهبری در امر قانون گذاری بویژه مواد 7 و 8 سیاست های مذکور مبنی بر اولویت دادن به ایثارگران در سیاست گذاری ها، برنامه ها، قوانین و آیین نامه های کشور و همچنین ارائه خدمات موثر آموزشی، اجتماعی، معیشتی و اشتغال، حقوق اداری و استخدامی با حفظ اصول عزت مندی، به استحضار می رساند طرح ها و لوایح مربوط به ایثارگران در طول حدود چهار دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی گاهاً به دلیل عدم دقت کافی و یا تصریح نشدن برخی از کلمات توسط قانون گذار و یا هیات محترم دولت در هنگام تقدیم لوایح، مستمسکی برای بی مهری و تنگ نظری و احیاناً نگاه های جناحی و باندی برخی از مدیران و تفاسیر و برداشت های شخصی آنان از این قوانین و مقررات شده و در نهایت در پاره ای اوقات موجب تضییع حقوق ایثارگران و انباشت مکاتبات متعدد در نهادهای حقوقی و اداری ذیصلاح و تحمیل هزینه های فراوان به بیت المال و ایجاد نارضایتی گسترده ایثارگران و خانواده آنان گردیده است.

فلذا با عنایت به فداکاری بی نظیر نسل اول نظام که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، مدیریت هشت سال دفاع مقدس و عرصه سازندگی کشور نقشی بی بدیل ایفاء نموده و خروج قریب الوقوع اکثر این نسل از چرخه فعالیت های اجتماعی و اداری کشور حداکثر طی پنج سال آینده و به منظور جبران بخش کوچکی از فداکاری این قشر و بهره مندی آنان از ظرفیت های قانونی و استفاده از پتانسیل های پیشکسوتان ایثار و شهادت در چرخه اداری و سازندگی کشور و بهبود وضع معیشت آنان در ایام میان سالی و پیری و انتقال بین نسلیِ تجارب موفق مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس به نسل جوان به عنوان تنها راه برون رفت از وضعیت موجود و تحقق اقتصاد مقاومتی، طلب می نماید فراکسیون محترم ایثارگران مجلس به ویژه نماینده بسیجی و انقلابی جناب آقای نوروزی با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان دلسوز، نقایص قوانین اداری و استخدامی را در لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری که در مورخه 27/10/96 تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی گردیده در کمیسیون ها و صحن علنی مورد عنایت کامل قرار دهند.

به عنوان نمونه عدم تصریح استفاده رزمندگان از مزایای اداری و استخدامی مقطع تحصیلی بالاتر در بند ششم قسمت (ث) ماده 88 قانون برنامه ششم توسط قانون گذار، منجر به ده ها مکاتبه و استعلام و در نهایت منجر به اعلام نظریه سازمان اداری و استخدامی مبنی بر اینکه، این مقطع تحصیلی رزمندگان را از مزایای اجتماعی بهره ­مند می سازد و نه مزایای اداری و استخدامی شده است، مع الوصف با امعان نظر به این موضوع و آزمون و خطاهای گذشته در تصویب قوانین اداری و استخدامی و شرایط سنی جامعه هدف و از طرفی نگاه تیزبین نسل های سوم و چهارم به قوای مقننه، مجریه و قضائیه در مواجهه با مسائل ایثارگران و تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای پیش رو، اقتضاء می نماید این عزیزان در چرخه اداری و عرصه سازندگی کشور مورد عنایت ویژه قرار گیرند. لذا موارد ذیل را پیشنهاد می نماید.

امید است با مشارکت نخبگان و کارشناسان به خصوص نمایندگان ایثارگر حاضر در مجلس شورای اسلامی و تمامی عزیزان ایثارگر شاهد بهبود خدمات رسانی به این عزیزان باشیم.

  1. ایثارگران و خانواده آنان از نظر اداری و استخدامی از قوانین و مقررات خاص خود نیز بهره مند می باشند.
  2. پیش بینی افزایش فوق العاده ایثارگری موضوع بند 2 ماده 68 برای ایثارگران به میزان پنجاه درصد و قابل افزایش بودن این فوق العاده تا میزان صددرصد با تصویب هیات محترم وزیران.
  3. حذف کلمه "داوطلبانه" در بند 2 ماده 68 قبل از کلمه جبهه به منظور لحاظ جبهه موظف رزمندگان و گسترش دایره شمول و بهره مندی سایر رزمندگان با جبهه غیر داوطلبانه از مزایای فوق العاده ایثارگری.
  4. بهره مندی بازنشستگان ایثارگری که در سنوات قبل بازنشسته شده و قانونگذار فوق العاده ایثارگری را برای آنان در این ماده منظور ننموده از فوق العاده ایثارگری به تناسب مدت حضور در جبهه، درصد جانبازی، مدت اسارت و همچنین والدین، همسران و فرزندان شهدا.
  5. موضوع ذخیره مرخصی "جانبازان شاغل" مشمول کسر ساعات کار، اگر نیازمند تصریح در ماده 84 قانون می باشد مورد عنایت قرار گیرد، لازم به ذکر است علیرغم اینکه جانبازان تابع قوانین و مقررات خاص خود می باشند، اخیراً دیوان عدالت اداری میزان ذخیره مرخصی جانبازان شاغل را همانند سایر کارکنان عادی به میزان 15 روز در سال مورد حکم قرار داده و کسر ساعات کار جانبازان را قابل ذخیره ندانسته است!
  6. معاف نمودن برخی از افراد از شرکت در آزمون عمومی برای استخدام در دستگاه ها در تبصره الحاقی به ماده 44 قانون و الزام نمودن ایثارگران و خانواده آنان برای شرکت در آزمون عمومی استخدامی دستگاه ها براساس مصوبه دولت در سنوات گذشته به نظر موجب ایجاد تبعیض می گردد.
  7. ایثارگرانی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس بوده و از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره مند هستند با درخواست خود می توانند تا 35 سال در دستگاه مربوطه به خدمت ادامه دهند، که این موضوع بصورت مبهم در لایحه پیشنهادی پیش بینی شده است!
  8. دستگاه ها مکلفند در هنگام پیشنهاد اصلاح ساختار سازمانی، جایگاه "مشاور امور ایثارگران" را در ساختار جدید از بالاترین سطوح تا سطح ادارات کل لحاظ نمایند.
  9. حقوق بازنشستگی ایثارگران در هنگام نیل به بازنشستگی با آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور محاسبه می گردد.
  1. - فوق العاده ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، جزء فوق العاده های مستمر محسوب می گردد.

 

       *   ایثارگر دفاع مقدس

 

 

 

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
جناب آقاي علامه زاده باسلام وتشكر از جنابعالي بابت طرح مسئله كه جهت پيشنهاد به كمسيون ايثارگران كه جناب آقاي دكتر نوروزي در مجلس مطرح كند طرح خوبي است اما متاسفانه مجلس و نمايندگان محترم ا كثرا با راي بالا موافت مي كنند و چون اكثر از رشادتها ي رزمندگان هشتن سال دفاع مقدس يا حضور داشته اند چيزي كه است مجلس محترم و... همه زمان را مي كشند ولي بعداز تبديل به قانون نه دولت زير بار مي رود ونه نه نهاد اجرا كننده مثلا در برنامه توسعه ششم در ماده 87 و تبصره آن با گذشت يازده ماه از سال 98 قانون بينياد شهد را موظف به اجراي آن نموده است ولي مسئولين بنياد نه تنها اجرا نمي كنند بلكه شانه از اين قانون سر پيچي مي كند
و كسي نيست پاسخگو باشد و ما رزمندگان نمي دانيم فريادمان را به گوش كي برسانيم واقعا بنياد شهيد ظلم بزگي به افراد تحت اين قانون دارد مي كند چون همه اين افراد با لاي 55 سال سن دارند وهمگي از قشر گارگر و كارمند هستند اين هم قانون است . لطفا اين ماده 87 وتصره آن را مي توان در مجلس بعنوان يك تذكر آقاي دكتر نوروزي اعلام كند چون خيلي از خانواده منتظر اجراي آن هستند .
سلام |، بسیاری از قوانین طوری طراحی شدند که ایثارگران جانباز وشاغلین عادی هیچگونه تفاوتی ندارندبرای مثال نحوه ارزشیابی کاملا یکسان است در حالیکه اشتغال جانباز با شاغل عادی بسیار متفاوت است .در خصوص فوق العاده های ایثارگری فقط در صورت اشتغال پرداخت میشوند لذا چنانچه جانباز بازنشست شود حقوقش تا نصب کاهش می یابد بنابراین جانبازان با هر شرایطی مجبورند شاغل بمانند تا حقوق نصف نشود.
در خصوص فرزندان شهدا و خواهر و برادر شهیدان وعده ها داده شد اما هرگز عملی نشدند لذا وعده دادن و عمل نکردن بسیار تلخ و شاد و پشیمان شدن خیلی ناجوتنمردانه است.
امیدواریم هرمسئولی با هر دستی میدهد با همان دست پس بگیرد و چنانچه مسئولی کارشکنی یا ضدیت میکند به سزای عملش برسد اما مردانی هستند که تمام وجودشان وقف بر انقلاب و اسلام و میهن است و هرگونه بتوانند تلاش میکنند.
بطور کلی باید بدانیم حضور ایثارگرانی قدرتمند در صحنه های اداری ضامن سلامت و پاکی محیط اداره است فلذا در حال حاضر عده ای نفوذی و سیاست باز مشغول سنگ اندازی و مانع تراشی در صراط مستقیم انقلاب اسلامی هستند که امیدواریم مسئولان دلسوز بخود بیایند و هرچه سریعتر تکلیف مفسدان نفوذی که کاملا |آشکار و علنی در ادارات فتنه میکنند روشن و یکسره کنندتا انقلاب بیشتر از این بدلایل بی توجهی به هشدارهای ایثارگران دچار التهاب و بیماری نشود.
مدیریت محترم فاش نیوز با سلام و عرض ادب تقاضا داریم درد دل ما ایثارگران در تيتر اول فاش نیوز منتشر شود تا يكي از مسئولين بنياد شهيد و جناب امير حانمي بعنوان نماينده نيروهاي مسلح رسانده

وظيفه مسئولين بنياد شهيد در برابر اجرا نكردن قانون چيست؟
- جناب آقای شهیدی! با سلام؛ همان طور که خودتان در دیدار با جمعی از همسران شهدای مدافع حرم در اذعان نموده اید وظیفه مسئولین پیگیری و حل مشكلات همه ايثارگران است.
چرا خودتان برای حل مشکل ایثارگران که بارها و بارها در مورد اجرایی نشدن قانون و آئین نامه های اجرایی برنامه ششم در خبرگزاری فاش نیوز عنوان می شود پیشقدم نمی شوید و هیچ وقت خودتان را موظف به پاسخگوئی ندانسته اید و تمام این سوالات را بی پاسخ گذاشته اید .
برای ساکت کردن ایثارگران و نمایندگان مجلس، برخی از معاونین شما اعلام کرده اند برنامه ششم درحال اجرا است؛ در صورتی که وقتی به بنیاد شهید و كمسيون پزشكي بنياد براي تائيد تعين درصد به كمسيون پزشكي بنياد مراجعه مي كنيم مي گويند برويد از نهاد اعزام كننده وقتيكه به نهاد اعزام كننده مراجعه مي كنيم مي گويند ما كه درصد كمسيون پزشكي را به شما ابلاغ كرديم شما منتظر درصد از سوي بنياد شهيد باشيد به بنياد شهيد و كمسيون پزشكي بنياد مراجعه مي كنيم تکذیب می کنند و می گویند هنوز آئین نامه اجرایی تعیین درصد ابلاغ نشده و ممکن است سال ها طول بکشد اجرا نكردن .
ما دم خروس را باور کنیم یا قسم... حتی نامه عدم اجرای قانون را نشان دادند که به فاش نیوز ارسال شده است؛ آیا باید اتفاقی بیفتد تا مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند؟!
آیا وقت آن نرسیده که برنامه ششم ماده 87 و تبصره آن با گذشت يازده ماه از سال 96 را اجرا کنید، قرار بود درجلسه نمایندگان فراکسیون ایثار گران كه کمیته پیگیری مصوبات ایثارگران تشکیل شود براي مشكلات اما
آیا پیگیری اجرای برنامه ششم هم جزو شرح وظایف این کمیته است یاخیر! مهم ترین رکن صداقت پاسخگوئی به سوالات متقاضیان می باشد ..
اگر دیوان عدالت اداری حکم به عدم ذخیره مرخصی سالیانه یا تقلیل جانبازان شاغل داده است به علت نداشتن این حقوق برای ایثارگران نیست بلکه به علت ضعف قانون ونداشتن هیچ پشتوانه ای برای دفاع بوده است خواهشمند است ایثار گران محترم مجلس ضمن قرار دادن ضمانت اجرائی برای قوانین ایثارگران 1- به صورت فوریت طرح بدهند کلیه ایثارگران مرخصی که استفاده نکرده اند قابل ذخیره وتقلیل نیز هم قابل ذخیره وهم بنا به درخواست ایثارگر باشد 2- مدارک تحصیلی داخلی ورسمی با مدارک هم سطح مورد تایید واز یک مقطع تحصیلی بالاتر باید در حکم کارگزینی ایثارگر اعمال شود 3- کلیه مواد ایثارگری در برنامه ششم لازم الاجرا وبنیاد موظف است درصد جانبازی شاغلین وباز نشستگان نیروهای مسلح را احراز و آئین نامه تعیین درصد سایر افراد را تنظیم کند وبرای شاغلین وباز نشستگان نیاز به تعیین مجدد درصد نمی باشد
سلام من درسال89 بااحتساب دوران اسارت با26سال خذمت و4سال ارفاقی بازنشست شدم.همه کسورات قانونی 4ارفاقی نیز به سازمان بازنشستگی پرداخت گردید.مجددا درسال94باتوجه به قانون ویززه جانبازان اعاده به خدمت شدم.آیااگربخواهم دوباره بازنشست شوم،4سال ارفاقی که کسورات آن نیز پرداخت شده است،جزوسنوات قابل قبول ازحیث بازنشستگی محسوب می شود؟
بله قبلا حساب شده و در کارنامه بیمه شما هست
البته فقط یک بار حساب میشه
سال 98 می توانید با 35 سال سابقه بازنشسته شوید
به ازای هرسال 2.5% به حقوق بازنشستگی اضافه میشه
با سلام
در جهت ایجاد حداقل رفاه و معیشت رزمندگان و جانبازان زیر 25% فاقد مشاغل دولتی و اجرای متعارف و عادلانه قوانین ایثارگران تقاضا می گردد: نمایندگان محترم مجلس و سایر کارشناسان بنیاد ، موارد ذیل را در لایحه بودجه 97 و سایر قوانین لحاظ نمایند .

1- مجموع فوق العاده ها و خدمات و معافیت ها و گروه و پایه و مقطع و....ایثارگران شاغل در بخش دولتی را به همه ایثارگران غیر شاغل در بخش دولتی و یا فاقد شغل و بیکار تسری دهند و حقوقی متناسب با امتیاز ایثارگران با رعایت حداقل حقوق بر اساس قوانین نیروهای مسلح به واجدین شرایط پرداخت گردد ( حقوق ایثار ) .

2- بجای کمک معیشت معسرین که درآن عزت ایثارگران نادیده گرفته می شود ، ضمن تامین اعتبار لازم متناسب با تعداد پرونده های تکمیل شده در هر سال براساس پاسخ استعلام ارتش و یا بنیاد ، حقوقی با عنوان "حقوق ایثار" به همه ایثارگران فاقد شغل دولتی پرداخت شود
3- ایین نامه های لازم در حداقل زمان ممکن تهیه و ایلاغ شود .
4- قوانین به نحوی نوشته و اجرا شود که کلیه ایثارگران حتی در دورترین نقطه کشور و در همه مشاغل عدالت را احساس کنند
5- ایین نامه ها و قوانین به نحوی نوشته شود که بازدارنده از خطا باشد .

...

امروز رفتم بهزیستی گفتم می خواهم با یک

دختر ازدواج کنم .

گفتند برای پسرت می خواهی .

گفتم برای خودم می خواهم .

گفتند نمی شود .

دختران ما زیر ۲۵ سال هستند .

نخند آقا ؟!

منو بگو دارم تعریف می کنم که بدانی وضع

مملکت چقدر خوب است ؟!

ماشاالله همه در رفاه و شوهر هم فراوان ؟!

قبل از رفتن به بهزیستی چه فکر و خیالی

می کردم :

خیال کردم تا می روم بهزیستی و بگویم

می خواهم ازدواج کنم زود عکس های دختران

را نشانم می دهند و من هم یکی را انتخاب و

ازدواج می کنم ؟!

یعنی برای خودم فکر می کردم شوهر کم و

دختر فراوان است ؟!

حالا فهمیدم مردم در رفاه و فقط بچه های

جبهه بالاخص ۵% فقیر و بدبختند ؟!

چون وقتی بهزیستی که پناهگاه محرومان ؛

و به این اندازه بی احتیاج به دیگران است ؟!

حتماً جامعه شکم سیر و بی احتیاج تر است ؟!

و از این همه خوشی ملت ایران منم خوشحال تر شدم ؟!

زیرا در کشورهای فقیر می شود براحتی دختر

برای ازدواج پیدا کرد ؟!

و این ایران است که دختر بها و ارزش دارد ؟!

...

در تاکسی تعریف کردم .

یک نفر گفت : اگر جوان هم بودم و مرا به

شوهری قبول می کردند ؛

باید یک ملک یا خانه بنام عروس می کردم ؟!

...

خدایا جمهوری اسلامی را برای جوانان ؛ و

بیشتر برای دختران ، نگهدار باش .

آمین .

...

حالا اگه خواستی بخند ؟!

فقط مواظب باش دندونات نیافته بشکنه ؟!

...
کائنات به همه پرسش ها و خواسته ها پاسخ می دهد
از خدا بهترین ها را بخواه
خداوند بهترین ها را برایت در نظر می گیرد
به نام خدابا توجه به اینکه فوق العاده ایثارگری جانبازان بالای 25درصدعلاوه بر مبلغ خدمات کشوری 25درصد حداقل حقوق نیز می باشد ودر حقیقت با فاصله یک یا دو درصد با جانبازان زیر 25درصداز دو تا فوق العاده ایثارگری برخوردارند لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا این موضوع بر اساس هر یک درصد ایثارگری محاسبه شود نه به صورت جهشی.باتشکر.
بنده با نظر جنابعلی موافقم کسی نیست اعتراض بارهای ما را جواب دهد
باسلام متاسفانه بعضی از مسولان ما سیاست های کلی نظام مصوب مقام معظم رهبری را سوایی نگاه میکنند !انجا که مربوطه به کوچک کردن بدنه دولت است محکم به ان تمسک می جویند اما انجا که مربوط به پیش کسوتان ایثار وشهادت است توجه لازم نمی کنندتازه بعداز اینکه قانونی هم مصوب می شود .ایثارگران بایدیک ستاد اجرای قوانین ایثارگران تشکیل بدهند تا به برخی از بدنه دولت لزوم اینکه اقایان قانون را تصویب میکنند که اجرا شودنه اینکه وقت وبودجه بیت المال هزینه شود وبه قفسه کتابخانه هابرود لازم است برخی از اقایان مدیران تنها. فقط چند سال این ایثارگران راتحمل کنندانها محو شده وبه تاریخ خواهند پیوست انشاا...که اقایان از خواب خرگوشی بیدار شوند
با سلام امروزه متاسفانه خیلی از مدیران نو رسیده حد اقل بخود زحمت نمی دهند تا تاریخ پرالتهاب این کشور را مطالعه کنند .بزرگترهای انان هم کمی به انان یاد نمی دهند بهمین دلیل وقتی به روی صندلی های پست ومقام مینشینند به یک حکمران از خدا بیخبر تبدیل می شوند البته دراین میان مدیران دلسوز هم هستنند اما باید با چراغ فانوس به دنبال انها گشت اقایان کمی بفکر رزمندگان باشید انان مظلومند
سلام از تمام کسانی که بعد،30 که از دفاع مقدس به رزمندگان وایثارگرانی،که درتمام دوران جنگ تحمیلی در خط مقدم ودر تمام عملیاتی بزرگ وغرور افر ین،شرکت مستقیم داشتن وهم اکنون در شروغ،پیری وبه انواع دردها که خیلی ازآنها به خاطر اثرات جنگ بود ه دچارند تشکر قدردانی می کنیم هر آنچه خیلی دیر شده ولی به قول معرف ماهی هر وقت از آب بگیری تازه است ولی به شرطی که بعد سی سال ماهی را ببینیم موفق باشید
با عرض سلام و احترام این روزها تثبیت قوانین ایثارگران بشدت لازن است زیرا برخی مسولان بهانه جو و سختگیر با ایثارگرانهستند و قوانین ایثارگران را با وسواس و اکراه اجرا میکنند یا نمیکنند در حالیکه برای خودشان یا هم پیاله ها برعکس است یعنی تقلیل ساعت کار حانبازان بدقت کنترل و حساب میشود اما خودشان با ماموریت ساعتی فوق لیسانس و دکتری در شهر دیگری گرفتند و بشدت هوای همدیگر را دارند.
البته ایثارگران انسانهای با انظباط و سخت کوشی هستند و نیازی به نظارت و کنترل ندارند لیکن برخوردها بوی تعفن جناح گرایی و تازه به دوران رسیده ها دارد که بشدت منزجر کننده است.
سلام علیکم،
اطلاع یافتیم لایحه ای از سوی نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ارایه شده است که الحمد لله تا کنون تصویب نشده است. در ماده ی "ه" نمایندگان قرار است تصویب کنند که مدت اسارت باید حداقل 6 ماه باشد. در حالی که مدت زندانی سیاسی را قبلا مدت حداقل 3 ماه در قانون تصویب کرده اند. آیا هیچ عقل آگاهی می پذیرد که حداقل مدت اسارت باید بیشتر از حداقل مدت زندان سیاسی قبل از انقلاب باشد؟!!! خوب اینان در زندان گروهک های ضد انقلاب و تروریست ها نبودند و مقایسه شرایط آن با زندان سیاسی برایشان نامأنوس است. نمایندگان این را بدانند که قانون گذار در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قید کردن شرط حداقل 3 ماه برای زندانیان سیاسی را به دلیل کم بودن سختی نسبت به اسارت به ویژه نسبت به گروگان توسط گروهک های ضد انقلاب (که اغلب مدت زیادی نبوده است) بوده است. البته این اصلاحیه از هدایت های ظالمانه بنیاد شهید و امور ایثارگران است. به نظر می رسد در صورتی که قید حد اقل مدت اسارت لازم باشد، مدت یک ماه یا این که همان سه ماه که برای زندانیان سیاسی تعیین شده است برای مدت اسارت نیز تعیین شود مناسب باشد. در غیر این صورت تعیین نکردن حداقل مدت اسارت زیبنده تر است.
با سلام به همه سروران گرامی در مجلس -بند 6 که اعلام شده امکان تبعیض وجود دارد این بند با چه سختی درست شده - اگه توان معاف نمودن همه را دارید بسم ا لله وگرنه همین امتیاز از فرزندان زجر کشیده گرفته نشود دردی که فرزند جانباز کشیده با فرزند رزمنده کمی در درس خواندن تا ثیر داره شا گرد من جانباز 50 درصده هر روز از با با کتک میخوره اگه مطرح نشه بهتره چون جمعیت زیاده رقابت بین خودشان میاشد
با تشکر جناب آقای رضا علامه زاده مهربان چرا ماده 51 ایثارگری را برای فرزندان شهید بازنشسته وبیکار هنوز اجرا نشده است لطفا پیگری نماید خداوند نگهدار شما باشد
با سلام و عرض خسته نباشید در مورد سربازان ارتش که در جبهه حضور داشته اند و سهمیه انان در کنکور مطالب زیادی گذاشته اید ولی برای رزمندگان سپاه که درصد جانبازی هم ندارند مطلبی پیدا نکردم . لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید . ممنون
سلام ظاهرا مظلومیت رزمندگان همچنان باید ادامه داشته باشه بعضی مسولان متاسفانه یا مغرض هستند ویا نادان وگرنه چه دلیلی داره که قانونی که هدف ان از اعطای مقطع تحصیلی رزمندگان برخورداری این قشر مظلوم استفاده از مزایای اداری واستخدامی می باشد واین موضوع به صراحت در مشروح مذاکرات مجلس درهنگام تصویب برنامه ششم دقیقا به ان اشاره شده وجناب انصاری معاونت محترم ریس جمهور باید در مجموعه خود تجدید نظر کنه چون اسم این کار رو فقط می توان غرض ورزی نسبت به بهترین فرزندان این ملت یعنی رزمندگان دانست
مدريت محترم فاش نيوز خواهشمند است اين مطالب به گوش مسئولين بنياد هم رسانده شود
سرپيچي مسئولين بنياد شهيد در برابر اجرا نكردن قانون كه توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب مي شود چيست؟

جناب آقای شهیدی! با سلام؛ همان طور که خودتان در دیدار با جمعی از همسران شهدای مدافع حرم در اذعان نموده اید وظیفه مسئولین پیگیری و حل مشکلات است تا این جریان به نارضايتي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گردد..
چرا خودتان برای حل مشکل ایثارگران که بارها و بارها در مورد اجرایی نشدن قانون و آئین نامه های اجرایی برنامه ششم در خبرگزاری فاش نیوز عنوان می شود پیشقدم نمی شوید و هیچ وقت خودتان را موظف به پاسخگوئی ندانسته اید و تمام این سوالات را بی پاسخ گذاشته اید.
برای ساکت کردن ایثارگران و نمایندگان مجلس، برخی از معاونین شما اعلام کرده اند برنامه ششم درحال اجرا است؛ در صورتی که وقتی به بنیاد شهید مراجعه می کنیم تکذیب می کنند و می گویند هنوز آئین نامه اجرایی تعیین اجراي ماده 87 وتبصره در خصوص پنج درصد ابلاغ نشده و ممکن است سال ها طول بکشد

در صورتيكه ما دم خروس را باور کنیم یا قسم... حتی نامه عدم اجرای قانون را نشان دادند که به فاش نیوز ارسال شده است؛ آیا باید اتفاقی بیفتد تا مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند؟
آیا وقت آن نرسیده که با گذشت يازده ماه از سال 96 مي گذرد برنامه ششم را اجرا کنید، درجلسه قبلی شما با نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس اعلام شد کمیته پیگیری مصوبات ایثارگران تشکیل می شود جهت پيشبرد و برنامه هاي بنياد شهيد كه بهتر بتواند بين نمايندگان مجلس و بنياد همكاري بيشتري جهت تسريع در اجرا قوانين برنامه هاي ششم مي باشد ما تعدادي ارزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرونده هاي جانبازي از سوي نهاد اعزام كننده داراي درصد هستيم و همچنين در قانون ششم توسعه بنياد را موظف به اجراي آن كرده است ولي در بنيادشهيد بلاتكليف مانده است.
آیا پیگیری اجرای برنامه ششم هم جزو شرح وظایف این کمیته است یاخیر! مهم ترین رکن صداقت پاسخگوئی به سوالات متقاضیان می باشد.
باسلام اقایان چرا قانون برنامه ششم توسعه مواد مرتبط باایثارگران را اجرا نمی کنید مگر نه همین چند روز قبل درهمایش حقوق شهروندی اینقدر بررعایت حقوق افراد تاکید نکردید . سوال ؟ایا رزمندگان اسلام شهروند ایرانی محسوب می شوند یا خیر ما بالاخره دمب خروس راباور کنیم ویا قسم حضرت عباس را خود ریاست محترم جمهور بیان نمودند شروع تخطی از قانون یعنی وارد شدن به مقوله دیکتاتوری ودیکتاتورها چهار دهه قبل مردم از این کشور بیرون کردند خودی وغیرخودی کمی بخود بیایند اصلاح طلب واصول گراگر قانون شکنی کنند هردو محکوم به فنا هستند
با سلام
در مورد یک مقطع رزمندگان شاغل فقط سازمان بازنشستگی قبول نمی کند و بهانه میاره ولی دفتر حقوقی رئیس جمهور جواب مثبت داده و گفته این تاکید هماه ماده 28 قانون جامع است که رزمندگان هم اضافه شده اند
سلام لطفا در خصوص ماده 51 برای بازنشستگان فراموش شده اند چاره اندیشی نمایید لذا فراموش شذه اند
اقایان مسئولین تراز اول مملکت که ازنردبان ایثارگران بالا رفتید نیم نگاهی به قشر زجر کشیده بیندازید وخودتان را جای انها بگذارید چه احساسی میکنید؟ . حتما خواهیدگفت= هیج/ چون جان ازجان جداست.نخواستیم مدال شجاعت / یا وام بابهرهای ب الا و..... لا اقل بیمه ایثارگرانی که ازجیب حلال حود انرا میدهنذ با سنوات ارفاقی احتراما این عزیزانرابازنشست فرمائید . چراکه تاشاید درپیشگاه خدا روسفید باشید
سلام یک پیشنهاد! اگردولت قانون جامع ایثارگران را اجرا نمیکند وبرخی مدیران به اجرای قانون تمکین نمیکنند وبه رزمندگان مظلوم هم کسی کا ری ندارد وارگان های نظارتی هم دست روی دست گذاشته اند پیشنهاد می شود ایثارگران با راه انداختن یک کمپین بین المللی حقوق خود را پیگری کنند
اگه کسی کارمند دولت نبود از کجا حق ایثارگری بگیره آیا این ظلم نیست
به نظر حقیر حذف کلمه داوطلبانه بی مورد است باید تفاوتی میان انکس که داوطلبانه از جان و مال و خانواده گذشته وبدون هیچ چشم داشتی به خط مقدم جبهه رفته
وکسی که به زور و یا حسب وظیفه ای که بر دوش داشته و تمام مزایا وحقوق خود را دریافت کرده و به خدمت رفته ، باشد . بسیجیانی که در هنگام عملیات در خط مقدم بودند حضور ذهن دارند که بسیاری از سربازان فرار میکردن
ضمنا ماده 51 باید شامل تمام جانبازان با هر درصدی باشد
باسلام یک هشدار به نمایندگان محترم مجلس دیگر باتصویب قوانین دوپهلو با روح وروان ایثارگران بازی نکنید قوانین ایثارگران را در کمیسیون ها خوب کار شناسی کنید
باسلام وقت ان رسیده که اندک امتیازات جانبازان با توجه به خروج انان از دستگاه ها به فرزندان وهمسران انان منتقل شود
تکلیف رزمندگانی که فقط در مواقع عملیات به جبهه ها اعزام می شدند ودنبال 3 ماه و 6 ماه نبودند و الان طبق تعریف جدید حداقل شش ماه ، جبهه آنها به شش ماه نمی رسد چیست؟ جالب است برای فرزندان رزمندگاه بالای 5 ماه اجازه استفاده از سهمیه 5درصد داده نمی شود ولی برای مناطق زلزله زده سهمیه در نظر می گیرند. حالا که پیشنهاد حذف« داوطلبانه» از سابقه جبهه مطرح است. بهتر است برای رزمندگان با هر مدت جبهه، مزایای «رزمندگان با حداقل شش ماه در قانون فعلی» مد نظر قرار گیرد.
باسلام اقایان ایثارگران مانند افتاب لب بامند اگر یکی دوسال قانونی را تصویب کردید وبر اجرای درست ان نظارت کردید !که هیچ اگر نکردید دیگر فرصتی نخواهید داشت خدا را در نظر بگیرید
سلام چرا ماده ۷۰ که که در مجلس تایید شده اجرا نمی شود
خداحافظ. لاشخورها ماکه. داریم چهاردهه زجر میکیشیم نه دارویی ونه مسکنی. خوش بحال شهدا رفتند وشماها راندیدن. ما سهم خواه نیستییم. لیبرال های رانت خوار
بنام خدا .بااینکه ازدوران دفاع مقدس تاکنون حق اینجانب که جانباز ۲۵هستم ونیزعضو خانواد شهدا با پدرومادری پیرهمچنین مادرم مجروح.والان هردوچندین نوع بیماری قلبی و مغزی دارند تنها وکمترین حقوق چون دخترش شهید شد.هروقت میریم بنیاد جرات نمیکنیم بگیم وعضو خانواد شهدا هستم حرفمان را قطع میکنند ومیگند.فلانی شهیده نه شهید. بگذریم سن بالای ۸۰سال هردو.حق پرستاری نمیگیرند.وخودم که به دلیل عدم اگاهی از قانون وتشخیص اینکه ۲رتبه بالاتر و۳۰روز حقوق وبارهاگفتم به اصراراقای سیف که ریس اداری کمسیون نیروهای مسلح شهید چمران بودخودم وخانوادم را نابود کردم من سال ۸۳با۲سنوات بازنشته شدم وذوق میکردم .پر وندم ۲بار اقدام کردم به دلیل‌نداشتن منزل وهمرا و مشورت با چند جانباز حالت اشتغال که انکار بجای کمک وهمراهی اینقدر گفتند الکی هزینه نکن ما را دل سرد کردمد
باسلام قانون اصلاح نحوه بازنشستگی جانبازان با توجه به ق برنامه ششم و ق خدمات کشوری به زیر ۲۰ درصد نیز تسری پیدا کند تا قبل از موعد بازنشسته شوند در برنامه ششم همسران اعصاب روان و شیمیایی و شهید بدون قید درصد جانبازی بازنشستگی قبل از موعد مصوب شده و این تضاد است که خود جانباز شیمیایی و اعصاب روان برای قبل از موعد باید حداقل ۲۰ درصد داشته باشد و مثل اشخاص عادی بازنشست شود
باسلام قانون اصلاح نحوه بازنشستگی جانبازان با توجه به ق برنامه ششم و ق خدمات کشوری به زیر ۲۰ درصد نیز تسری پیدا کند تا قبل از موعد بازنشسته شوند در برنامه ششم همسران اعصاب روان و شیمیایی و شهید بدون قید درصد جانبازی بازنشستگی قبل از موعد مصوب شده و این تضاد است که خود جانباز شیمیایی و اعصاب روان برای قبل از موعد باید حداقل ۲۰ درصد داشته باشد و مثل اشخاص عادی بازنشست شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi