شناسه خبر : 57666
یکشنبه 01 بهمن 1396 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس:

بودجه بندی برای ایثارگران متناسب با مشکلات و نیازهای آنان نیست

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و اهمیت این قشر در تصمیم گیری های کلان کشور، لایحه بودجه سال ۹۷ را تامین کننده نیازها و حقوق قانونی آنان ندانست.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و اهمیت این قشر در تصمیم گیری های کلان کشور، لایحه بودجه سال 97 را تامین کننده نیازها و حقوق قانونی آنان ندانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حسن نوروزی با بیان این مطلب که کسانی که با حیثیت و شرف و جان و مال و فرزندانشان از این کشور حراست کردند و آن را به این نسل سپردند باید بدانند که از آنها باید تجلیل شود اظهار داشت: لایحه بودجه ای که از سوی دولت برای سال 1397 به مجلس ارسال شده است از نظر تسهیلات در رابطه با ایثارگران چبزی ندارد، لیکن از آنجایی که بودجه سالانه در واقع برشی از یک پنجم برنامه پنجساله توسعه ای است دولتمردان باید به برنامه توجه ویژه ای می کردند اما گویا دولت اصلا برنامه ششم را قبول ندارد.

نماینده آزاده مردم رباط کریم و بهارستان یادآور شد: به طور مثال در برنامه ششم آورده ایم که کلیه دستگاه ها 20درصد از اعتبارات فرهنگی خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهند اما در عمل می بینیم که از اجرای این مصوبه هیچ خبری نیست.

 وی ادامه داد: مثلا" به وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بنیاد شهید و ستاد کل باید واحدهای درسی با محتوای فرهنگ ایثار و شهادت را در مقاطع محتلف تحصیلی ایجاد نمایند. اگر چه باید مشخص شود اعتبارات آن از چه جایی باید تامین شود، اما متاسفانه در این مورد توجهی نشده است.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با این موضوع که بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیته مجروحیت این نهاد احراز می گردد را جانباز تلقی نماید.

وی اظهار داشت: تامین بودجه آن بایستی در لایحه بودجه سالیانه می آمد اما نیامده است. یا فرض بگیرید اجرای ماده 38 که باید بودجه آن مشخص شود، اما در عمل اینطور نشده است.

به گفته نماینده ایثارگر مجلس دهم دولت موظف است نسبت به دادن تابعیت به خانواده های شهدای غیر ایرانی که در طول دفاع مقدس یا بعد از آن به درجه شهادت نائل شدند اقدام و آنها را تحث پوشش بنیاد قرار دهد، اما بودجه اینها کجاستف بنابر این باید مشخص شود که چرا هنوز اجرایی نشده است.

نماینده رباط کریم در خانه ملت متذکر شد: راهکار اعطای تابعیت و اقامت افراد این ماده باید مشخص شود اما متاسفانه تاکنون مشخص نشده است.

حجت الاسلام نوروزی با یادآوری این مطلب که اشتغالزایی شعار اصلی دولت در سال آینده است تاکید کرد: در رابطه با اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد که باید در طول برنامه پنجساله ششم تمامی توان آنها بکار گرفته شود هنوز در بحث استخدامی توجهی نشده است.

وی گفت: بر اساس قانون، کلیه فرزندان و همسران شهدای شاغل ماده دو قانون خدمات رسانی به ایثارگران می توانند با حداکثر هشت سال سنوات ارفاقی و یا دریافت حقوق و مزایای کافی بازنشسته شوند، اما بودجه آن مشخص نیست.

نماینده آزاده رباط کریم در بهارستان تصریح کرد: والدین همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری خاص و یا صعب العلاح و بیمار جسمی حرکتی هستند پس از تائید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می شوند. یعنی در واقع باید تحت پوشش قرار بگیرند و مشخص شوند که هنوز مشخص نشده اند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم اظهار داشت: در قانون تصریح شده است؛ جانبازان گروه 25 درصد تا 49 درصد (کا) باید از حق پرستاری بهره مند شوند. اما حتی این حق پرستاری شان هم پس از جانبازی شان هنوز مشخص نشده است.

یا اینکه در رابطه با معوقات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران جانبازان و آزادگان اعم از پاداش پایان خدمت ذخیره ... و کلیه معوقات آنان برای بودجه آن باید فکری می شد اما تاکنون هیچ فکری نشده است.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت موظف است اعتبار لازم جهت تامین حداقل معیشت گروه های عنوان شده جانبازان و رزمندگان معسر و افراد تحت تکفل را تامین کند؛ لیکن این چنین نشده است.

همچنین تامین حداقل معیشت همسران مطلقه شهدا و بیماران جسمی حرکتی ار سوی دولت باید انجام شود که هنوز فکری به حال آنها نشده است.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: تامین و پرداخت مابالتفاوت حداقل 30 درصد شهریه تحصیلی در دانشگاه آزاد، دانشگاه های دولتی و پیام نور و بهره مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی، معافیت 30 درصد از بیمه های شرکت های دولتی و غیر آنها نسبت به جانبازان زیر 25 درصد باید انجام می شد اما هنوز هیچ فکری نشده است، بنا براین بودجه آن کجاست.

وی ادامه داد: در رابطه با خرید و کسر خدمت فرزندان ایثارگر هنوز هم فکری نشده است. در حالی که طبق برنامه باید فکری برایش کرده  و برنامه ریزی کنند.

به گفته نوروزی بر طبق قانون، فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 25 درصد و بالاتر که شامل حق فرزند و کاهش ساعات کاری است باید برخوردارباشند، در حالی که باید بودجه اش را تامین می کردند اما متاسفانه تاکنون این گونه نشده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس دهم اضافه کرد: به طور مثال، ایثارگران از پرداخت حق الثبت مربوط به خرید و فروش تامین صلاحیت نزد بانک های ... از 70 درصد معافیت برخوردار هستند. اگر قرار است به آنها این وجه پرداخت شود دولت باید فکری می کرد اگر هم نمی شود باید اعلام شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران متذکر شد: در مورد سهمیه برای فرزندان زیر 25 درصد جانباز هنوز هیچ فکری نشده است و بودجه شان را مشخص نکرده اند که آیا باید بنیاد بدهد یا دولت.

همچنین برای تحصیلات آزاد فرزندان ایثارگر و غیره فکری نشده است که حالا ما از ایثارگران و رزمندگان که در کمیسیون تلفیق حضور دارند تقاضا داریم که این کم توجهی دولت در بودجه امسال را پر کنند و به نحویی دین خود را به فرندان و همسران همسنگران خود ادا کنند.

نوروزی در خصوص این سوال که آیا در مورد جانبازان معسر در لایحه اشاره ای شده است و دولت می تواند اعتبارات آن را در سال آینده تامین کند پاسخ داد:

قطعاً اعتبارات باید تامین شود که می شود از یارانه ها کم و یا از سایر اعتبارات تامین شود.

همچنین در مورد خدمات پزشکی و درمان هم که در برنامه ششم توسعه آمده است باید در واقع اعتبارات پیش بینی می شد ولی متاسفانه به این موضوع توجهی نشده است.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت خواهش می کنم وضعیت رفاهی و معیشتی رزمندگان و ایثارگران را مورد توجه جدی قرار دهد چرا که اینها سرمایه بسیار بزرگی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند، دولتمردان باید این موضوع را در نظر بگیرند که کسانی که با و جان مال و فرزندان خود از این کشور حراست کردند تا به دست دشمن نیفتد بایستی از آنها تجلیل شود، چرا که دشمن لحظه ای از ما غافل نیست و دائما توطئه می کند .

رئیس فراکسیون ایثارگران در پایان با بیان اینکه نظام باید به آنها توجه کند و توجه امروز به این عزیزان میدان داری فردای آنها خواهد بود اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور قطعا کسانی در مقابل این توطئه ها به میدان خواهند رفت که روح ایثارگری داشته باشند و بقایای شمشیرند که مسلما فرزندان ایثارگران و جا مانده از کاروان شهدا، این راه را ادامه خواهد داد و مشوق سایرین خواهند شد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام ادامه تحصیل فرزندان ایثارگران مهمترین سرمایه گذاری در نظام است اما توجهی نشده تا مملکت به دست افرادی بیفتد که غرق در تجملات بودند. میگویند بودجهسال 97 بنیاد به 1200 هزار میلیارد رسیده یعنی 300 هزار میلیارد بیشتر از سال 96 است اما معلوم نیست این بودجه کجا هزینه شده لذا آقای نوروزی بفرمایند هنگامی که تفریغ بودجه را تایید کرده آیا متوجه شکایات و اعتراضات ایثارگران و تجمع جانبازان محترم ویلچرب نبوده است ؟
این حرفها خریدار ندارند زیرا میدانیم بودجه ها در مجلس برنامه ریزی میشوند و به دولت برای اجرا ابلاغ میکنند انگار رسم شده مسولان فقط درد مردن را بگویند تا نیاز نباشد مردم در خیابانها دردها را فریاد کنند. کمی صداقت با ایثارگرانی که جان و مالشان را برای دین و میهن فدا کردند لازم است هر چند میدانیم فقط حرف میزنند و از عمل خبری نیست.
به نام خدا تکلیف تخفیف شهریه 30 درصدی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد چه شد این عزیزان مجبور به انصراف از تحصیل خواهند شد لطفا فکری به حال انها بکنید.
روشن ترین تکلیف ما
همان تکلیف دبستان بود!!!
هر چه فکر میکنم با بلاهت این مسولین .....
باقی عمر ، تکلیفمان بلاتکلیفی بود و بس .....

در مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب شده که الحاق به بخشی از قوانین بودجه است لذا در آن قانون علیرغم وجود مواد و تبصره های قانونی در بودجه های سالیانه کشور با چند تبصره اجرای قاوانین مربوط به ایثارگران را بر حسب نیاز و شرایط ایثارگران در اختیار بنیاد قرار داده است یعنی با تشخیص بنیاد هر طور صلاح بدانند خدمت به ایثارگران را دست چین و سلیقه ای کرده است.
بنابراین چه فرقی دارد مواد یا تبصره های لازم در بودجه سالیانه کشور باشد یا نباشد زیرا بنیاد هر طور بخواهد عمل میکند و برای این اعمال دارای مصوبه قانونی از مجلس است.
با سلام و احترام حضور همه نمایندگان مجلس
در جهت ایجاد حداقل رفاه و معیشت و اجرای انصاف وعدالت که یکی از مهمترین اصول دین ما مسلمانان است و در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ امنیت مرزهای کشورعزیزمان تقاضا داریم :
1- همانگونه که ایثارگران شاغل در سازمانهای دولتی دارای معافیت پرداخت کسورات بازنشستگی، معافیت مالیاتی ،امتیاز فوق العاده ایثارگری، افزایش یک مقطع تحصیلی و... می باشند، مشابه این امتیازات به کلیه ایثارگران غیر شاغل نیز تسری داده شود.
2- بجای کمک معیشت معسرین که درآن عزت ایثارگران نادیده گرفته می شود و برقراری آن منوط به پیگیری های مستمر بوده و ممکن است حق بسیاری از ایثارگران و بخصوص آنهایی که دور از مراکز استانها هستند تضییع گردد، حقوقی متناسب با میزان حضور در جبهه و درصد جانبازی و متعادل با عنوان "حقوق ایثار" به همه ایثارگران فاقد شغل دولتی پرداخت شود و اعتبار لازم متناسب با تعداد پرونده های تکمیل شده در ارتش و یا بنیاد براساس یک آیین نامه مصوب، تامین گردد .
3- آیین نامه های لازم در حداقل زمان ممکن و متناسب با شرع ،عرف ، قانون و اصل بسیار مهم عدالت تهیه و اجرا شود، بنحویی که کلیه ایثارگران حتی در دور افتاده ترین روستاها که هیچ اطلاعی از قوانین ندارند نیز تکریم شوند و در همه مشاغل عدالت را احساس کنند و قوانین مصوب بازدارنده از هر گونه خطا باشد .
4- با توجه به اینکه تعیین درصد جانبازی در کمیسیون ها منصفانه انجام نشده است ، لذا ضروری است کلیه امتیازات جانبازان 25% به جانبازان زیر25% تسری داده شود و همچنین به ازای ایام حضور در جبهه رزمندگان، همانند آزادگان گرامی درصد جانبازی داده شود.
احسنت مسیولین عمل کنید
لطفاً به اندازه فراری های خدمت به فرزندان ایثارگران
اين حرفا قشنگن
به شرطي كه عملي بشن
الان هرروز ميگيد خريد خدمت فرزندان جانباز بايد درست بشه
ولي هيچ اقدامي صورت نميگيره
هرروز وعده وعده وعده
خسته شديم
سلام علیکم فاش نیوز ماجانبازان زیر۲۵ازکلیه مجلسی ها می خواهیم که به دوفوریتی خدمات رسانی به ایثارگران که توسط اقای نوروزی به مجلس پیشنهاد شده رای دهند هرنماینده ای به این دوفوریت خدای نکرده رای ندهد خیانت به نام ایثارو۲۸سال زجرکشیدن این قشرازایثارگران است
سلام. بدون حاشیه می‌پردازم‌به اصل مطلب‌خواهشن‌ درمورد کمک معیشتی که اعصاب همه این کمک معیشتی بگران را خراب کرده نه تنها خود جانباز بلکه تمام خوانواده‌را که درواقع نه خمپاره نه موشک نه‌توپ این ها به اندازه این کمک معیشتی با اعصاب بازی نمی کردیه روز قطع می کنند یه روز وصل میکنند یه روز کم می کنند یه روز وسط برج میدهند خلاصه هرکاری که می خوان برسر‌این مظلوم ها می آورند.مطلب این جا است که اگر حق است چرا مثل صدقه اگر حق نیست چرا‌به کسای دیگر نمیدن‌ویا فکر میکنند که بعداز ۳۰ سال درسن ۵۰ سالکی تازه اینها کار اقتصادی خواهندکرد . خیلی متشکرم خواهش میکنم به این مطالب هم توجهی بکنید
دقیقا درست فرمودید واین کوتاهی دولت وهمینطور قصور مجلسیان هست که پیگیر مصوباتی که میکنند نیستند اصل از ابتدا وچندین سال پیش بحث ومصوبه پرداخت حقوق بود که کلی هم مانور ورسانه ایی و در اخبار هم ذکر شد ولی دولت بی انصاف دوره قبل تبدیل به مستمری کرد تا اولا شامل افزایش حقوق سالیانه وپرداخت عیدی همچون دیکر کارمندها نشه واین مبلغ بخور نمیرو سال هاست که یک ریال افزایش ندادن با این همه سطح تورم وبی ارزش شدن وپایین اومدن ارزش ریالی و گرانی اجناس این ظلم بزرگی بود که این جماعت طی این سالها در حق این بهترین قشر جامعه ونیازمندترین افراد بعضا مجروح ودرمانده وناتوان وکهنسال در این مدت طویل کردن واونا را اخرعمری شرمنده زن وبچه شون کردن ،حالا که زمان بودجه ریزیست ای نماینده های بیدرد که همسنگران دردمند وناچارتونو فراموش وبه امان خدا رها کردید یک بار بخود بیایید وتا دیر نشده این مستمری واین مصوبه پرداخت وبرقراری حقوق سالها پیش را پیکیر ودولت بی انصاف را ملزم به اجرای ان نمایید ودین خود را به این مردان نجیب ووفادار ادا کنید،
سلام. بدون حاشیه می‌پردازم‌به اصل مطلب‌خواهشن‌ درمورد کمک معیشتی که اعصاب همه این کمک معیشتی بگران را خراب کرده نه تنها خود جانباز بلکه تمام خوانواده‌را که درواقع نه خمپاره نه موشک نه‌توپ این ها به اندازه این کمک معیشتی با اعصاب بازی نمی کردیه روز قطع می کنند یه روز وصل میکنند یه روز کم می کنند یه روز وسط برج میدهند خلاصه هرکاری که می خوان برسر‌این مظلوم ها می آورند.مطلب این جا است که اگر حق است چرا مثل صدقه اگر حق نیست چرا‌به کسای دیگر نمیدن‌ویا فکر میکنند که بعداز ۳۰ سال درسن ۵۰ سالکی تازه اینها کار اقتصادی خواهندکرد . خیلی متشکرم خواهش میکنم به این مطالب هم توجهی بکنید
سلام اگه بخوام از کم لطفی به این قشر بگم خدایی این جامعه و این مردم که العان سکان و مدیریت کشور را بدست گرفته اند تا ابد مدیون ایثارگران و جانبازان جنگ خواهند بود .!!!! اما شما فقط و فقط این وام مسکن را به اوناییکه متقاضی دریافت وام جانبازی هستند پرداخت کنید و دیگر خدماتیکه هیچوقت به این قشر ارائه نکردید ، برای مسئولین پیشکش !!!! اگر واقعأ قیامت و حساب و کتابی باشد شماها (مسئولین) چطوری میخواین در پیشگاه خدا و روز قیامت جوابگو باشید ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi