شناسه خبر : 57684
دوشنبه 02 بهمن 1396 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگرانی روزنامه اصلاح طلب از نزدیکی مجدد حماس به ایران

روزنامه اصلاح طلب قانون در یادداشتی مفصل با عنوان «دست خالی و سرپایین حماس» به لزوم توجه به اختلافات سال های گذشته بین برخی مواضع ایران و حماس در مساله سوریه تاکید کرده و به دولت حکم می کند که خالد مشعل را به ایران راه ندهد.

سه روز قبل حماس نامه ای محبت آمیز خطاب به ملت و رهبرانقلاب فرستاده وحتی چندی قبل تر از آن در مقابل کشورهایی چون عربستان علیه تروریست خطاب کردن حزب الله لبنان بیانیه محکمی صادر کرده است و همین موجب شد که اصلاح طلبان نگران از نزدیکی حماس به ایران شده و دست به قلم شوند.
روزنامه های اصلاح طلب که در دوران مذاکرات هسته ای و حتی قبل و بعد از آن دستی توانا در بزک کردن آمریکایی ها داشته اند و از بسیاری از نقض عهدهای مکرر آمریکا و سکوت اروپایی ها به راحتی گذشته اند سابقه روشنی در نشان دادن کم مایگی خود در زمینه سیاست خارجی را به نمایش گذاشته اند.
 
اعتراض اصلاح طلبان به نزدیکی حماس به ایران نشان می دهد اصل تنش زدایی آنها صرفا برای چشم آبی های اروپایی و آمریکایی ها صادق است و زمانی که به کشورهای مسلمان همسایه در منطقه می رسد معتقدند جایی برای تسامح سیاسی وجود ندارد.
 
روزنامه اصلاح طلب قانون در یادداشتی مفصل با عنوان «دست خالی و سرپایین حماس» به لزوم توجه به اختلافات سال های گذشته بین برخی مواضع ایران و حماس در مساله سوریه تاکید کرده و به دولت حکم می کند که خالد مشعل را به ایران راه ندهد.
 
اختلاف نظر بین ایران و حماس که از ابتدای بحران سوریه شکل گرفت ریشه در نزدیکی نگاه حماس به اخوانی های سوریه دارد هرچند این روزها این اختلافات قدیمی رنگ باخته اما این اختلاف نظر هیچ گاه نتوانست روابط بین ایران و حماس را قطع کند. اگر هر تکانه سیاسی در روابط ایران با متحدین منطقه ای دلیلی بر قطع روابط می شد اکنون نباید هیچ رابطه ای با ترکیه و بسیاری از همسایگان ایران تصور می شد.
 
چنین اختلافاتی در مقابل راهبردکلان مبارزه با رژیم صهیونیستی مبحثی حاشیه ای در روابط بین ایران و کشورهای حامی فلسطین است اما همین موارد توسط رسانه های اصلاح طلب به شدت بزرگنمایی می شود این درحالی است که اصلاح طلبان حاضر به گزارش نویسی در خصوص اختلافات عمیق، حیاتی و ایدئولوژیک ایران و آمریکا نمی شوند و لگدزدن های امروز آمریکا و اروپا به تعهدات برجام را نادیده می گیرند اما حاضر به پذیرش چرخش مجدد حماس به ایران در یک سال گذشته نیستند.
 
این روزنامه اصلاح طلب حتی پا را فراتر می گذارد و مردم فلسطین و حماس را به داعشی ها پیوند می دهد و آن را تاثیرگذار در کشته شدن ایرانی ها معرفی میکند! مستندترین استدلال نویسنده برای القای این موضوع تشییع دو جوان فلسطینی با پرچم داعش است. این روزنامه بدون اینکه اشاره ای به مبارزه حماس با گروه تروریستی داعش بکند تاریخ را در پس انگیزه های سیاسی تحریف می کند. 
 
داستان از این قرار است که گروه وابسته به داعش که در سال2008 در نوار غزه اعلام موجودیت کرده بود حتی حماس را جزو کفار معرفی کرد. این اختلافات کار را به درگیری های مسلحانه نیز کشاند و در جولای 2009 پلیس حماس با چند تن از اعضای داعشیان جندانصارالله درگیر شد. در همان سال حماس با محاصره تکفیری ها در مسجد ابن تیمیه عملیاتی را علیه آنها آغاز کرد که منجر به شهادت تعدادی از اعضا جبهه مقاومت شد. بعد از عملیات حماس و سخت شدن شرایط برای داعشی ها در فلسطین بسیاری از داعشی ها به تکفیری های سوری پیوستند.
 
گزارش مفصل و مغرضانه «قانون» در حالی نوشته شده است که سه روز قبل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نامه ای به مقام معظم رهبری ضمن ابراز به ملت و رهبرانقلاب از حمایت های ایران تشکر و قدردانی کرده و گفته بود: « تمامی مردم پایدار فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین و قدس و حمایت از مقاومت مردمی فلسطین با انواع کمک‌ها را، می‌ستایند.»
 
در این نامه به دسیسه‌های بزرگ و خطرناکی که علیه امت اسلامی و بویژه قدس شریف در جهت نابود کردن پایه‌های مقاومت در جریان است، اشاره و افزوده شده است: اگرچه این توطئه‌ها از گذشته برای ما واضح بود اما در ماهها و روزهای اخیر با کنفرانس ریاض و سخنان ترامپ که ایران، حزب الله و حماس را دشمنان صف‌کشیده‌ی خود خواند و بر نگرش صهیونیستی‌اش در مسئله قدس به‌عنوان پایتخت یهود تأکید کرد، این حقیقت آشکارتر از قبل شده است.
 
هنوز جوهر قلم حماس در حمایت از حزب الله لبنان در واکنش به "تروریست خواندن" حزب الله در نشست وزرای خارجه عرب در قاهره نگذشته که حامیان دولت اینگونه به حماس حمله می کنند.
نکته جالب اینکه این یادداشت در تناقضی آشکار نزدیکی حماس به ایران را به خاطر پول معرفی می کند که اگر برای پول چنین نزدیکی توان شکل گرفتن داشت هیچ گاه نباید حماس از عربستان سعودی فاصله می گرفت!
 
قبلا هم این روزنامه در مطلب توهین آمیز «پشت صحنه یک شهادت» حمله موشکی سپاه به داعش را از عوامل تنش ساز برای شهادت نیروهای بسیجی معرفی کرده بود

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi