شناسه خبر : 57720
چهارشنبه 04 بهمن 1396 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لبیکِ «پرسپولیس» به امام

تصویری که پیش رو دارید، در نیمه‌ی دهه 1360 شمسی به ثبت رسیده است؛ یک قابِ یادگاری از اعضای تیمِ «پیروزی» یا همان «پرسپولیس».

فوتبال‌دوستان طبیعتا افراد حاضر در عکس را می شناسند اما برای آن ها که کم‌تر با فضای این ورزش درگیر هستند، فوتبالیست های حاضر در این قاب را معرفی می کنیم:

ایستاده از راست:

محمد مایلی کهن، وحید قلیچ، مرتضی فنونی زاده، کاظم سیدعلی خانی، سید محمد پنجعلی، ضیاء عربشاهی،

نشسته از راست:

محمدحسن انصاری فر، حمید درخشان، شاهرخ بیانی، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی

اما یک نکته در این عکس هست که باز هم فقط فوتبال دوستان متعصب از آن اطلاع دارند. «شاهرخ بیانی» یکی از بازیکنان شناخته شده ی تیم «استقلال» است اما تنها مدتی کوتاه در سال 1365 شمسی به «پرسپولیس» ملحق شد و در این تیم، یک بازی در مقابل «استقلال» داشت که اتفاقا این بازی، 3 بر 0 به سود «پرسپولیس» شد. آقای بیانی، سپس مجددا به تیم «استقلال» بازگشت و تا پایان عمر حرفه ای خود در این تیم باقی ماند.

این تصویر درست در سال های اوجِ «دفاع مقدس» برداشته شده و پوسترهای «لبیک یا امام»  که در دستانِ فوتبالیست ها است، شاخصه ای تاریخی برای سال 1365 شمسی و تکاپوی سراسری کشور برای اعزامِ سراسری «سپاهیان محمد(صلوات الله علیه و آله)» است که چند ماه بعد، در عملیات های کربلای 4 و 5 حماسه آفریدند:

عکس یادگاری تیم «پرسپولیس» در سال 1365 شمسی

عکس یادگاری تیم «پرسپولیس» در سال 1365 شمسی

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi