شناسه خبر : 57748
شنبه 07 بهمن 1396 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس و جایگاه ایثارگران در بودجه ۹۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فردا کار بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ را در صحن علنی آغاز می کنند.

فاش نیوز- نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فردا کار بررسی لایحه بودجه سال 97 را در صحن علنی آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، لایحه برنامه بودجه سال 97 که طی هفته های گذشته در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، پس از انجام اصلاحاتی برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بررسی لایحه بودجه سال آینده در قالب گزارش کمیسیون تلفیق در دستور نمایندگان ملت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اصغر یوسف ‌نژاد نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 در نشست خبری با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون اظهار داشت: بانک مرکزی برای 100 هزار نفر از ایثارگران در بودجه سال 97تسهیلات اختصاص می ‌دهد.

وی گفت: براساس این مصوبه، ایثارگرانی که تا پایان سال 95 تا سقف 20 میلیون تومان وام خود را تسویه کرده باشند مجدداً می ‌توانند از شرایط فوق و تسهیلات برای خانه جدید خود استفاده کنند.

همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، جدول 17 ردیف های هزینه ای که مربوط به بودجه برخی از موسسات آموزشی و فرهنگی بود، حذف شد، اعتبار این بخش 200 میلیارد تومان بود که 80 درصد این اعتبار به ایثارگران برای تسهیلات و 20 درصد دیگر در اختیار تسهیلات معلولان قرار گرفت.

طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس که نظر دولت تامین شد، بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند به تعداد چهار هزار و 500 فقره وام مسکن از سر جمع  محل سهمیه سال 1397 را برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده کرده اند، مجددا تخصیص دهد.

بر اساس این گزارش در تبصره 17 نیز آمده است؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف 131600 جدول شماره (7) این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه  نمی ‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است به والدین، همسران شهدا و فرزندان شهدا که به دلیل کهولت سن و یا دارای بیماری خاص و صعب العلاج و محدودیت جسمی حرکتی که نیاز به نگهداری دارند ، نسبت به پرداخت حق نگاهداری به میزان صد در صد حقوق کارکنان دولت اقدام کند.

رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهم بودجه را در یک جمله خلاصه کنم این است که برمبنای اشتغال فراگیر و رفع فقر و ایجاد عدالت است، همچنین سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.

از مهم ‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه سال 97 کل کشور می‌ توان به عدم افزایش قیمت حامل‌ های انرژی در سال 97، تعیین قیمت 55 دلاری برای نفت و دلار 3500 تومانی، ممنوعیت افزایش حقوق مقامات در سال آینده، پلکانی شدن افزایش حقوق و تعیین سقف 18 درصدی برای افزایش حقوق کارمندان و تعیین معافیت مالیاتی حقوق ‌های زیر دو میلیون و 300 هزار تومان در ماه برای کارمندان و زیر یک میلیون و 800 هزار تومان در ماه برای اصناف، ایجاد 800 هزار شغل جدید و اختصاص 17 هزار میلیارد تومان برای بودجه اشتغال فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی، اختصاص 174هزار میلیارد ریال در جهت حمایت از اشتغال دانش‌ آموختگان اشاره کرد.

دولت در تبصره 14بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور، پیشنهاد افزایش قیمت حامل های انرژی را داده بود که اعضای این کمیسیون با این افزایش قیمت مخالفت کردند، بر اساس پیشنهاد دولت قرار بود 17 هزار و 400 میلیارد تومان از محل افزایش حامل های انرژی درآمد کسب و این درآمد به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.

گفتنی است اعضای کمیسیون تلفیق از پنجم دی ماه کار بررسی این لایحه را آغاز و پس از 25 روز آن را به پایان رساندند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام |، برای افزایش حاملهای انر|ژی و بنزین عقب نشینی کردند اما قبضهای |آب سه برابر شده است.
قبض قبلی با مصرف متعارف حدود 120 هزار تومن بود که در قبض جدید با همان میزان مصرف |آب اما مبلغ سه برابر شده که تامین کسری بودجه یا کسری بودجه در اثر اختلاسها از جیب مردم پرداخت گردد. دست مجلس و دولت درد نکند که باعث تظاهرات و اغتشاش در کشور شدند لابد از نارضایتی مردم هم سودی عایدشان میشود یا نارضایتی مردم را مساوی با رضایت دشمنان نظام بدانیم؟ از چنین مجلس و دولتی |آبی برای ایثارگران گرم نمیشود از قوه قضاییه هم سال 88 ناامید و بی خیالش شدیم.
ترسم به کعبه نرسی اعرابی
این ره که تو میروی به ترکستان است.
اگر مسئولین ارشد با حجم کارهای بسیار سنگین میتوانند چند بنگاه اقتصادی شخصی یا خصولتی را هم مدیریت کنند بایستی مدیریت جهان را هم به ایشان سپرد|!!!!
حالا یک مسئولی میگوید نظام مهندسی بایستی از فعالیت مهندسانی که در ادارات شاغل هستند جلوگیری کند اینطوری میخواهد شغل ایجاد کند و گناه ضعف مدیریت ارشد کشور را که شهرداری جیب مردم را خالی میکند به گردن مهندسان بیندازد که مبلغی ناچیز برای نظارت دریافت میکنند اولا اگر اینطور باشد بایستی در|آمد مهندس ناظر را دولت پرداخت کند این بحث سالها وجود داشته که تا این تاریخ عملی نشده است دوم در کشور ما مالک حرف اول را میزند و ناظر هیچگونه تسلطی در نظر مالک نداردبهتر است وضعیت سرمایه داری در ساخت و ساز را اصلاح کنند و قدری از عوارض شهرداری را برای حق مهندس ناظر بگذارند سپس دست از سیاست بازی و فرافکنی یا انداختن گناه چند شغلی مسئولان را به گردن دیگران نیندازند یعنی در امور حکومتی همچون مولا امیر المومنین مردانه و راستگو باشند.
از نمایندگان محترم تقاضا می گردد بودجه مورد نیاز برای پرداخت حداقل حقوق رزمندگان غیر شاغل دولتی و یا همان طرح معسرین را به تعداد پرونده های تکمیل شده در ارتش تامین اعتبار کنند . اینطوری نباشد که یک نماینده بگه 150هزار تا قبول و دیگری بگه 100هزار پرونده !
نمایندگان محترم بدانند رزمندگان حداقل 5سال است تشکیل پرونده داده و منتظر این چندرغاز هستند
به نام خدا با توجه به اینکه پردیسهای دانشگاهی دولتی است خواهشمند است در بودجه سال 97تخفیف شهریه 30درصدی فرزندان جانبازان زیر 25درصد را اجرایی نمایید درصورت عدم اجرا تعدادی از این عزیزان مجبور به انصراف از تحصیل میشوند ضمنا یکی دیگر از کمکهایی که میتوانید انجام دهید هزینه اضافی استفاده از خوابگاه که علاوه بر وام صندوق رفاه از دانشجویان پردیس دریافت میشود رااز فرزندان جانبازان زیر 25درصد دریافت نکنند.چرا مصوبات برنامه ششم را از یاد برده اید اگر تصویب نمی شد مشکلی نبود ولی پس از تصویب ایجاد حق می شود لذا بیشتر از این حق این قشر ایثارگر را ضایع نکنید اگر اعتبار نیست پس بر اساس درصد از کارافتادگی از 5درصد تا 70درصد تخفیف داده شود واین تبعیض را تمام کنیدو به داد فرزندان زیر 25درصد هم برسید.با تشکر.
باسلام تکلیف تخفیف شهریه 30درصدی فرزندان جانبازان زیر 25درصدرا روشن کنید.

...

برف می بارد .

رادیو خوشحال است .

مجری خوشحال و برف بازی می کنند .

مردم هم تماس می گیرند و اظهار خوشحالی

می کنند .

چه کسی بفکر زلزله زدگان چادر نشین

کرمانشاه است ؟!

خدایا از ملت خیری نمی رسد :

خودت بفریاد چادر نشینان برس ؟!

اگر یخ نزنند .

اگر این بدن نحیف سرما را طاقت کند ؟!

سخت است .

و طاقت را تحمل نیست .

زلزله زدگان چادر نشین را صحرای محشر

است ؟!

گریه کنید و استغفار کنید .

از اینکه انسان شدید .

و از انسانیت دور ؟!

...
با سلام
تفاوت رزمنده ها با بقیه این است که انها بی تفاوت نیستند .
وجود همه رزمنده ها حتی انهایی که یک روز در جبهه ها بوده اند ، در کشور مثل یک موهبت الهی است .
کاش همانطور که خدواند قدرت و مهربانی اش را یکباره نشان داد و سراسر کشور پراز بارش شد ، مردم هم یکبار دیگر قدرت همدلی اشان را نشان می دادند و همه ارگانها کمک رسانی را شروع کنند
کاش ارتش بازهم به میدان بیاید تا زلزله زده ها دلگرم شوند
سلام به همه ی جانباز ان،، مسئول محترم فاش نیوز تورابخدا یه کاری کنید که ماازطریق شما به حق و حقوق مان برسیم بنده الان مدت سه سال هست که برای کمک معیشت ثبت‌نام کردم ولی خبری نیست خیلی جالبه که یه عده ای ازاین مزایا برخوردارند نمی دانم شاید اوناازمابهترون هستند ،فقط من ناراحت یک چیز هستم تو جمهوری اسلامی ایران به جانباز و آزاده گان ورزمنده گانش بگن معسر این همه جلوی دشمن وایسایدیم ازجان خودمون گذشتیم اخرشم بهمون بگن معسر ،،فاش نیوز تورابخدا شما یه کری کنید
با سلام تخفیف شهریه 30 درصدی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد چی شد؟چرا مارا سرکار میگذلرید؟امتیازات را تصویب میکنید و در اخبار اعلام میکنید که ملت فکرکنند تمام اموال کشور را ایثارگران هزینه میکنند بعد میگویید (کی داده کی گرفته !؟)اگر توان اجرا ندارید پس تبرای فرزندان ایثارگران توقع ایجاد نکنید .
سلام فاش صدای مظلومین دفاع مقدس زمانی افتخار جامع بودیم وسربلندهیچ کس ازرزمندها معسرنبودن باارتش ابرقدرتها وصدام یزیدجنگیدیم ومعسرنبودیم دراثرموج انفجاروگازهایی شیمیایی درجنگ مشکلات روحی وجسمی دچاریم وطی۳۰سال مشغول درمان وامورات هیچ یک ازجانبازان روحی روانی وشیمیایی جنگ دنبال مقام وثروت نبودیم حال اکثرجانبازان ایثارگر ۵۰////۵۵////۶۰سن دارن توان امورات ندارن درجوانی ودرجنگ با ازخودگذشته گی وایثارهاکردن تاکشورسربلندوپیروزدرمنطقه الان امنیت داریم پس معسروگدا نیستیم امنیت کشور مدیون ماجانبازان است حق وحقومان خیلی بیشترازاینهاست مطالبه حق گدایی نیست مجلس ودولت باید هم دلجویی کنند وهم حق جانبازان راتصویب وبدهند
سلام.بخداخسته ام.جانباز۱۵درصدهستم وبامادری پیروبیمارزندگی سختی دارم.بدلیل عدم توانایی مالی درسن پنجاه سالگی نتونستم ازدواج کنم.بخداالتماس کردم کمکم کنیدولی گوش شنوایی نیست.غرورمان لگدمال شده.مثل گدابایدخودمان راجلوهرکس بشکنیم و.......!روزگارازمن مگردان روکه من/روزگاری،روزگاری داشتم...‌حق مااین نبود.
چرا حقوق ما رزمندگان ایثارگر افزایش نمیابد دفترچ بیمه هنوز صادر نکرده اند ووو تا کی دروغ تا کی شعار مرگ بر مسُولین فاسد که حق ما را پای مال می کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi