شناسه خبر : 57764
یکشنبه 08 بهمن 1396 , 13:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاهش ۳۰درصدی خدمات دهی بنیاد در سال ۹۷

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کاهش اعتبارات مالی بنیاد شهید برای خدمات دهی به ایثارگران در لایحه بودجه ۹۷ انتقاد کرد.

فاش نیوز -  نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کاهش اعتبارات مالی بنیاد شهید برای خدمات دهی به ایثارگران در لایحه بودجه 97 انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل حسن بیگی نماینده ایثارگر مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز رسیدگی به لایحه برنامه بودجه سال 97 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث ایثارگران در دو موضوع قرار دارد:

اول آن بخشی که مرتبط با وزارتخانه ها است، وضعیت و موقعیت آنها خوب است. اما آن بخشی که مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران است با کمال تاسف باید بگویم که وضعیت مالی آن بسیار خراب است.

وی اضافه کرد: من فکر می کنم بیش از 30درصد از افرادی که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد در سال آینده حداقل خدمات گیری را هم ممکن است نداشته باشد.

نماینده ایثارگر مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اصلاحاتی که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه 97 در خصوص ایثارگران انجام داده است، کار را خراب تر کرده است.

حسن بیگی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سووال که راهکاری در این خصوص از سوی نمایندگان ایثارگر در صحن علنی ارائه خواهد شد، متذکر شد: ما امیدواریم که در صحن علنی مجلس نمایندگان به پیشنهاداتی که داریم رای دهند تا معضلاتی که در پیش پای ایثارگران قرار دارد، برداشته شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
توضیح بدید،،،شفاف بگید و.....!جوسازی وسم پاشی نکنید!خیلی هامیتونن مثل شما،سربسته موضوعی رو مطرح کنن.
...
خانم خبرنگار ؛ شده یک بار بپرسی چرا

رزمندگان جانبازان بالاخص ۵% فقیرند

و حقوق ندارند .

ولی هر روز از آقای سیف رئیس بانک مرکزی

می پرسی دلار کی ارزان می شود ؟!

من می گویم شما خانم محترم داری صادقانه

کارت را انجام می دهی و از کسی هم پول

نگرفتی ؟!

ولی یک بار هم که شده پیش خودت فکر کن

که چه کسی هر دقیقه به تو یاد آوری

می کند که بپرسی ؟!

شاید این وسط کسی ۶ میلیارد تومان رشوه

گرفته که بانک مرکزی را وادار کند که دلار

ارزان را به صرافی بدهد ؟!

و شما خانم محترم بدون رشوه گرفته باشی

به نفع اختلاس گران سوال می پرسی که

کی دلار ارزان می شود ؟!

و آقای سیف هم به ناچار می گوید حباب دلار

از بین می رود ؟!

خانم خبرنگار محترم :

۱۰ و یا ۱۰۰ و یا هزار میلیارد تومان اختلاس

کرده اند و فرار کرده اند به آلمان و کانادا و

منتظرند که دلار این پولها بدستشان برسد ؟!

و عجله هم دارند ؟!

و شما ناخودآگاه شدی دلال اختلاس گران ؟!

بانک مرکزی اگر هم بخواهد ارز ندارد که

بریزد توی صرافی ؟!

یک دلار و ۲ دلار که نیست ؟!

اگر ۲۰۰ میلیارد دلار هم دولت بریزد بازار :

می خرند و می برند کانادا ؟!

شما که پول نگرفتی ولی اگر چند میلیارد

گرفتی : خوش بحالت ؟!

ولی بدان که ایران ورشکسته می شود ؟!

خانم خبرنگار مواظب تاریخ باش ؟!

که خدای نکرده نگویند پول گرفته ای ؟!

و یا بگویند فریب خورده ای ؟!

اول چاه را کندند که منار را دزدیدند ؟!

شما اول برو دلار را پیدا کن ؟!

بعد سنگ اختلاس گر را به سینه بزن ؟!

اون که رفته کانادا و یا آلمان بزار یه مدتی

دلارش دیر بشه ؟!

از قدیم گفتن : دیر و زود داره ولی سوخت

و سوز نداره ؟!

شاید خبرنگار دیگری پیدا شد که برایشان

دلار دولتی گرفت ؟!

ای : خندیدیا ؟!

بخند تا دنیا رو داری ؟!
...
متاسفانه از سال ۱۳۸۳ پرونده ما مصدومین شیمیایی رزمندگان داوطلب در بایگانی بنیاد مرکز مسدود شده کسی تابحال جوابگو نیست متاسفانه از طرف مسعولین و پزشکان کمسیون پزشکی بنیاد مرکز درصد جانبازی را به کسانی می دهند که در مرکز استان ها و تهران بخاطر نزدیک بودن و دسترسی آنها به مسعولین و مراکز درمانی دولتی و شکایت راحت ما جانبازان مناطق محروم و شهرهای کوچک از درصد کافی محروم هستیم کمسیون بدوی سپاه چند پزشک متخصص مصدومیت ما را تایید کردند اما یک پزشک بنیاد پرونده ما را بایگانی می کند کسی نیست درد و رنج ما رسیدگی نمایند
با سلام نمایندگان محترم لطفا تخفیف 30درصدی شهریه فرزندان جانبازان زیر 25 درصد را پیگیری نمایید چرا که تعدادی از این عزیزان مجبور به انصراف از تحصیل میشوند.
تا همین حالا حدماتی دریافت نگرده ایم که بخواهد کم یا زیاد شود جانباز کارمند 25 درصد هستم که فرمودند ماده 38 برای جانبازان بسیجی حالا می گویند شامال شما ها نمی شود فقط حرف می زنند و قانون را برای بدست اوردن بودجه باری جیب ها ی خودشان تصویب می کنند و بعد می ایند تبصره و ماده می گذارند ارتش همین حقوق را جندین سال است به جانبازان 25 درصد به بالا می دهد اما برادران سپاهی چیزی دیگری می فرمایند مطمئن هستم که انتشار نمی دهید حداقل شما ها که در رسانه ها هستید کمی از حق ما هم دفاع کنید با تشکر
سلام ، آیین نامه اجرایی ماده 12 قانون خدمت رسانی به ایثارگران در خصوص بیمه پایه و تکمیلی ابلاغ شد. در این آیین نامه ایثارگران مشمول فقط جانبازان و آزادگان و خاواده شهدا همچنین افراد تحت تکفل میباشند و هیچگونه تسهیلاتی برای سایر ایثارگران بویژه جانبازان زیر 25 درصد وجود ندارد لذا جانبازان محترم و اعضای خانواده که بیماری صعب العلاج دارند یا جانبازانی که در اثر موانع و مشکلات تعیین درصد دارای مجروحیت های لاعلاج و بیماریهای مرتبط با مجروحیت دارند که درصدی تعلق نگرفته و زیر 25 ماندند مشمول آیین نامه ماده 12 نشدند و میبایست هزینه های درمانی خارج از آیین نامه را شخصا پرداخت کنند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به ابلاغیه های دولت مراجعه فرمایند.
تبلیغات گسترده مسئولان برای خدمت رسانی به ایثارگران همچنان در حد تبلیغات غیر واقعی و آمار سازی و حرفهای بدون عمل باقیمانده است فلذا ماده 12 برای ایثارگران یاده شده فوق از قبل وجود داشته و سایر ایثارگران منتظر تسری آیین نامه به جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان بودند که همچنان مورد بی مهری مسئولان و محرومیت از تسهیلات و خدمت رسانی قانونی باقیماندند.
ناظر محترم سایت گرانبهای فاش نیوز. باسلام. لطفا به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصا فراکسیون ایثارگران منتقل کنید که در مواجهه با کارشکنی مسکوت ستاد کل نیروهای مسلح، از طریق ابزارهای قانونی بر اجرایی شدن قانون جدید کسر خدمت ایثارگران بدون درنظر گرفتن سقف سالانه، اصرار ورزند زیرا تعداد واقعی فرزندان ایثارگران باقی مانده در مقایسه با تعداد افراد اعزام شده و یا منتظر اعزام در هر سال، واقعا ناچیز است و در واقع ارزش خانواده های ایثارگران بیشتر از این تنگ نظری هاست. در صورتی که آمار ارائه شده از طرف ستاد کل در مورد تعداد مشمولین طرح جدید صحیح باشد و بحثها به بن بست رسید، خواهشمندم پیشنهاد بنده حقیر را که عبارت است از "روزهای کسر خدمت به اندازه ماه های حضور در جبهه یعنی مثلا به ازای 29 ماه حضور، 29 روز کسری یا 20 ماه حضور ، 20 روز کسری تعلق بگیرد و الی امتیازهای پایینتر" مدنظر قرار گیرد. بدین ترتیب تنها امتیازهای 27 به بالا شامل معافیت خواهند شد و به بقیه امتیازات، کسری در زمان اعزام تعلق خواهد گرفت و هم بحث میان سرباز و دانشجو پایان میگیرد و هم در حق امتیازات بالا در مقایسه با 30 امتیازی ها، اجحاف نمیشود. باتشکر. (احسان الله یاری، دهم بهمن ماه 1396)

...

و باز هم نوروز آمد .

و باز هم تکرار بدهی قبلی قبوض آمد .

والله و بالله قبض تلفن ثابت خانه را داده بودم ؟!

امروز برایم بدهی گذشته زدند ؟!

و منهم پرداخت کردم ؟!

چرا ؟!

چون هم وقت گیر است و هم کرایه تاکسی

گران ؟!

بدبخت رزمنده جانباز۵% که از بنیاد شهید

دور و بدون حقوق است ؟!

...
سلام ، برخی از مسئولان برای ماندن در مسئولیت مجبورند به این و آن باج بدهند و برای پنهان کردن باج دهی میگویند چرا به غزه و لبنان کمک مالی میشود در صورتیکه بایست از روز اول صلاحیت این بی صلاحیت ها رد میشد یا نمایندگان مجلس بجای باج دهی برای کسب رای مردم مجبور نشوند مسئولان اجرایی را وادار به تخصیص اعتباراتی کنند که چندین برابر آن اعتبارات حق واقعی مردم است اما بجای این انفعال با فساد و اختلاس مبارزه کنند تا بخش عمده بودجه ها به جیب عده ای مسئول و پیمانکار فاسد نرود.
از قدیم گفتند ( قربان فکر آخر مسلمان) زیرا اگر مسلمان به عاقبت کارش فکر کند از همان اول کاری را در پیش میگیرد که اخری خوش داشته باشد و گرفتار چرخه باطل نشود.
سلام ، بودجه سال گذشته بنیاد 9 هزار میلیارد تومن بوده که طبق فرمایش رییس بنیاد بطور کلی تخصیص و جذب شده است. بودجه امسال 12 هزار میلیارد تومن تعیین شده که حدود 33 درصد رشد داشته است لذا نماینده محترم مجلس بر چه مبنایی میگوید بودجه بنیاد 30 درصد کم شده است؟
براساس صحبتهای رییس بنیاد حدود 70 درصد از قانون خدمت رسانی به ایثارگران اجرا شده است اما صددرصد بودجه 9 هزار میلیاردی بنیاد تخصیص و جذب شده است لذا باید سوال شود 30 درصد باقیمانده از اجرای قانون خدمت رسانی به ایثارگران در چه محلی هزینه شده است؟ چنانچه بنا بر فرمایش رییس بنیاد تمام بودجه تخصیص و جذب شده چرا 30 درصد از قانون خدمت رسانی به ایثارگران که بطور عمده خدمت به جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان بوده اجرا نشده است؟
هزینه درمان اینجانب جانباز بالای 25 درصد از سال 93 علیرغم تحویل اسناد و مدارک و تایید کامل آنها تا اکنون پرداخت نشده که هر سال حدود 3 تا 4 میلیون تومن بالغ گشته است.
هر روز جانبازان زیر 25 درصد از عدم اجرایی شدن قوانین مصوب در مجلس که بودجه آنها نیز بطور کامل تخصیص یافته در سایت مقدس فاش نیوز شاهد هستیم اما هیچیک از مسئولان مربوط اقدامی برای سوال و تفحص از بنیاد نکردند بنابراین اگر نمایندگان مجلس قانونی همراه با بودجه لازم تصویب کردند و مجریان آن قانون را اجرا نکردند تمام مسئولین کشوری و لشکری مدیون اسلام و مجاهدین فی سبیل الله هستند درحالیکه سپاه پاسداران که هیچگونه بودجه ای در این خصوص دریافت نکرده اما تعداد زیادی از جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان را تحت پوشش حقوقی مختصر قرار داده است.
محمود خان سلام
شما کدام محمود هستی محمودی را میشناختیم که به فرمایش رهبری معظم 8سال زمامدار بود وهیچ تغییری در احوال مردم نداد که بماند وضعیت را بحرانی هم کرد رانت ها وگرانی ها میراث خدمات سلیقه اش بوده وهست . شاید محمودی باش از کارمندان بنیاد . خلاصه محمود هرکجا هستی دفاع از این بنیاد بی مدیریت نکن که مدیون خون شهدا میمانی . خدمات بنیاد خیلی ضعیف است خیلی ...........
...
پیشنهاد ایران به پوتین:

خرید ۵۰۰جنگنده «میگ» در ازای بشکه های نفت
انتخاب : پوتین با ردّ فشار آمریکا، متعهد شد که سالیانه ۱۰۰هواپیمای خود را پس از آموزش خلبانان ایرانی به مدت سه سال، به ایران بفروشد.
...
برای ایران بسیار زیاد سودمند است .
...
سلام خسته نباشید من فرزند ایثارگر هستم با این که پدرم کارت ایثار داشت هم زمان جنگ موج گرفتگی هم پیدا کرده بود پدرم یک شب راحت نخوابید هرشب تشنج میکرد من از وقتی که چشم باز کردم پدرم را در راه بیمارستان میدیدم با اینکه هیچ درامدی نداشتیم هیچ ارگانی هم به ما کمک نکرد پدرم جلوی چشمانم مثل شمع میسوخت ولی هیچ کسی به دادش نرسید تا اینکه جلو چشممان چشم از دنیا بست الان یک ساله که پدرم به رحمت خدا رفته من هم مشگل قلبی دارم دیگر نمیدانم چه کاری باید انجام دهم مادر و برادرم که 12 سال دارد بعضی شب ها گرسنه میخوابد لطفا اگه راهی هست کمکمان کنید مستاجر هستیم با پول یارانه زندگی میکنیم من برای خود چیزی نمیخواهم ولی شما را به خدا به برادر و مادرم رسیدگی کنید.
آقای حسن بیگی میگوید وضعیت و موقعیت ایثارگران وزازتخانه ها خوب است . در حالیکه تمام کارکنان جانباز زیر 25 درصد آموزش و پرورش از قانون ماده 51 محرم هستند .چرا بین ایثارگران تبعیض قائل میشوید ؟ در زمان جنگ و روری مین رفتن بین رزمنده گان تبعیضی نبود ولی متاسفانه هم دولت و هم بنیاد بین ایثارگران فرق میگذارد . چرا ؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi