شناسه خبر : 57787
سه شنبه 10 بهمن 1396 , 08:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار موشکی بشار اسد به اسرائیل

رئیس‌جمهوری سوریه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر خاک سوریه را هدف قرار دهند، ارتش سوریه فرودگاه «بن‌گورین» در تل‌آویو را با موشک‌های «اسکاد» هدف قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «بشار اسد» طی پیام شدیداللحنی، رژیم اسرائیل را تهدید کرد، اگر هواپیماهای این رژیم بار دیگر خاک سوریه را هدف قرار دهند، ارتش سوریه نیز فرودگاه «بن گورین» را با موشک‌های «اسکاد» هدف قرار خواهد داد.
پایگاه «الدستور» اردن ضمن اعلام خبر فوق، توضیح داد که بشار اسد این پیام را به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داد که به اطلاع شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برساند. نتانیاهو امروز به مسکو می‌رود.
تحرکات ترکیه
به گزارش ایسنا، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که آنکارا برای سه شهر «اعزاز»، «جرابلس» و «مارع» در شمال سوریه، استاندار، مقامات امنیتی و ژاندارمری تعیین کرده است! این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، یک بار دیگر مدعی شد که کشورش با اجرای عملیات «شاخه زیتون»، در صدد سیطره بر خاک سوریه نیست. وی که در شهر «آماسیا» واقع در شمال ترکیه، سخن می‌گفت، توضیح داد: «ترکیه به خاک سوریه چشم طمع ندارد. کشور ما 3/5 میلیون آواره سوری را در خود جای داده است و ما برای تضمین بازگشت آنها به سرزمین خود، تلاش می‌کنیم. اردوغان یکشنبه گذشته نیز گفته بود، ارتش ترکیه پس از تسلط بر «عفرین»، تا «ادلب» پیشروی خواهد کرد.
عفرین
دیروز نبرد ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» در عفرین، وارد نهمین روز خود شد.
به نظر می‌رسد که برخلاف تبلیغاتی که دولت آنکارا درباره پیروزی ارتش ترکیه در عفرین راه انداخته، این جنگ شکل فرسایشی به خود گرفته است و از پیشروی‌های روزهای نخست، خبری نیست.
در همین حال، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «رامی عبدالرحمن» مدیر گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، معبد «عین داره» به جا مانده از دوره امپراتوری «هیتی» که قدمتی 3000 ساله دارد، در حملات جنگنده‌های ارتش ترکیه، آسیب دید.
در همین حال، روزنامه «ایزو ستیا» چاپ مسکو، گزارش داد، کردها مایل هستند که کنترل شهر عفرین را به ارتش سوریه واگذار کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi