شناسه خبر : 57789
چهارشنبه 11 بهمن 1396 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بلاتکلیفی فرزندان ایثارگران ادامه دارد...

مجلس شورای اسلامی برای اقشار ایثارگر، قوانینی تصویب می کند ولی عده ای نسبت به قوانین تصویب شده بی اعتنایی کرده و قوانین مصوب شده برای ایثارگران را نادیده می گیرند.

جمعی از فرزندان ایثارگران -  این نامه صحبت خانواده های ایثارگر و فرزندان آنها باشماست. پدرانی که جان بر کف دست گرفته و از مملکت خود دفاع کردند تا ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه و در آرامش و امنیت باشد. حال که مجلس شورای اسلامی برای اقشار ایثارگر، قوانینی تصویب می کند ولی عده ای نسبت به قوانین تصویب شده بی اعتنایی کرده و قوانین مصوب شده برای ایثارگران را نادیده می گیرند.

یکی از مصوبات، قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر است که در متن قانون ششم توسعه به آن اشاره شده و به ازای هر یک ماه حضور فرد در جبهه، یک ماه کسری برای فرزندان ایثارگر لحاظ شود. این قانون در مجلس تصویب شده است و به تایید شورای نگهبان هم رسیده و بعداز فراز و نشیب های طولانی و فراوان، در جلسه ای با حضور سردار کمالی(رییس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح) و فراکسیون ایثارگران مجلس و همچنین ریاست مجلس برگزار شد، مقرر گردید سالانه 20هزار نفر از فرزندان ایثارگر شامل قانون شوند و باتوجه به امتیازی که دارند (میزان حضور پدر در جبهه) باتوجه به اولویت از قانون استفاده کنند.

گفتنی است که طی یک ثبت نام 40روزه(40روز زیاد نیست؟!) تمامی ایثارگران ثبت سیستم شدند و 10دی ثبت نام به پایان رسید تا امتیازات مورد بررسی قرار گیرد و 20هزار نفر امسال معرفی شوند. طبق صحبت های ستاد کل نیرو های مسلح و فایل های صوتی و مصاحبه های موجود با سردار کمالی، قرار بود هفته اول بهمن اسامی اعلام گردد اما هیچ خبری از اسامی نیست. دلیل فرافکنی های ستاد کل نیرو های مسلح در تمام این مدت که قانون تصویب و لازم الاجرا شد معلوم نیست!

آیا برخورد با ایثارگران به این نحو مناسب با شأن آنهاست و ارزش این قشر همین مقدار است؟ باید تعجب کرد که هیچ پایگاه خبری و خبرگزاری روی این موضوع نقد و بررسی انجام نداده و فقط و فقط خبرهای کوچک و سطحی پیرامون این موضوع انتشار یافته. این مساله نزدیک به 21ماه در راه مجلس و شورای نگهبان بوده و حال با تعلل ستاد کل روبرو است.بخواهیم در نظر بگیریم می توان آنرا با مسائل مهمی هم ردیف دانست اما دید خبرگزاری ها روی موضوعات دیگر بوده که مطمئنا" هیچ وقت چنین استرس و فشار و ناراحتی در جامعه ایجاد نکرده است.

در کنار این قانون، قانون خرید خدمت ایثارگران نیز مطرح است که بازهم با مخالفت های ستاد کل روبروست. درحالی که خرید خدمت برای فراریان و غایبین به راحتی در حال اجراست. برای خانواده ها و فرزندان ایثارگر این ذهنیت پیش می آید که دلیل این تضاد در اجرای قانون چیست؟ آیا خون غایبان رنگین تر است یا پشتشان پرتر... از آنجایی که فقط صدای ما به وسیله شما به گوش همگان می رسد، خواهشمند است زمینه ای برای مصاحبه و بررسی این موضوع و زمان اجرای این قانون فراهم شود تا این موضوع حل شده و این بدعهدی و تعلل در حق ایثارگران، موجب خشونت و ناراحتی بیشتر خانواده های ایثارگر نباشد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
من جانباز بیست درصد را به بازی گرفته اند وای به حال فرزندان و همسران ما خدا همه ظالمین را نابود و نیست کند
ملتو مسخره دست خودشون کردن سه تا از جوونای ما رفت سربازی و برگشت این قانون هنوز تصویب نشد و از همون اولش میگفتن این ماه این ماه خدا نبخشه
در مورد سهمیه وکالت هم کانون مرکز قانون را دور زد و صدای کسی در نیامد. در حالیکه باید 30 درصد از 1100 نفر را یعنی 330نفر از ایثارگران جذب کند و 770 نفر ازاد .کلیه 1100 نفر را آزاد جذب کرده و 330 نفر را به شکل تفیلی و مازاد به عنوان سهمیه ایثارگران پذیرفته است در حالی که باید به تناسب افزایش ظرفیت کل ، سهمیه ایثارگرا ن نیز افزایش یابد و به جای 330 نفر باید 429 نفر ایثارگر جذب کند. دوستان مرکز وکلای قوه قضاییه لااقل به این موضوع توجه داشته باشند.
سلام ، اولین صدمه ای که از اینگونه حرکات ضد ارزش ایجاد میشود بد بینی بهترین وفاداران و نیروهای آینده انقلاب نسبت به نظام است. این نتیجه خواسته دشمنان است لذا اگر مسئولان مربوط سوء نیت ندارند میبایست نسبت به حذف موانع اشتغال و حضور گسترده فرزندان ایثارگران در نظام اسلامی تلاش کنند. در حال حاضر شاهدیم موانعی همچون ادامه تحصیل و معافیت نظام وظیفه و سهمیه اشتغال فرزندان ایثارگران تحت تاثیر افکار نفوذی فاسد و ضد انقلاب قرار دارد و از سوی دیگر راه برای نفوذ مفسدان در پستهای حساس حکومت باز و هموار است.
|آیا دلسوزان نظام از چنین وضعیتی مطلع نیستند؟ آیا وجود مصایب و مشکلات فراوانی که در راه جذب نیروهای ارزشی و فداکار ایجاد شده عمدی و برای دفع نیروهای ارزشی از صحنه های انقلاب و حذف تفکر انقلابی گری ایجاد شده است ؟ آیا مسئولان در جمهوری اسلامی خواهان شکل گیری چنین شرایطی برای تضعیف ولایتمداران و جایگاه رهبری نظام هستند؟ چرا دستگاههای نظارتی هیچونه عکس العملی در مقابل تهدیداتی که برای نیروهای ارزشی بصورت دست ساز و با برنامه ریزی قبلی ایجاد شده اقدام نکردند و دست روی دست گذاشتند و گاهی از چنین تهدیداتی برای حذف نیروهای انقلابی حمایت کردند؟!!!
ایثارگران هیچ اهمیتی ندارند برای نظام ما ندارند
چون غیر ایثارگران برای ما تصمیم میگیرند
سلام
توروخدا پیگیر خرید خدمت ایثارگران باشید
شما خبرنگار دارید میتونید صدای مارو به مسئولین برسونید
ممنون
متاسفم واسه کشورم...
کل زندگیمو ریخت بهم!!!کل برنامه‌ریزی..همه چی...
آقا این قانون سالی ۲۰ هزار نفر یجورایی تبعیض میشه.اگر هرسال بخوان ۲۰ هزار نفر شامل کسری بشن و با توجه به سابقه ی حضور پدر در جبهه باشه فقط نوبت به اونایی میرسه که ۲۷ ماه به بالا سابقه دارن.چه گناهیی کرده اون سربازی که پدرش بطور مثال ۲۱ ماه سابقه ی جبهه داره و فرزندشم مشموله؟اینجوری این سابقه بهش تعلق نمیگیره.آیا این تبعیض نیست؟اگر قانونی هست باید برای همه باشه نه فقط ۲۰ هزار نفر
ستاد کل میگه ما به فکر ایثار گرا هستیم همشون استفاده کنن. خب شما که اینقدر طولش میدین ۱۰۰ هزار نفر از این ها خودشون سربازیشون با زمان کشی شما تموم میکنن سربازیشون رو. موند ۲۰۰ هزار نفر که اینارم بتونید بیست ماه هم کش بدید دیگه مشکلی وجود نداره و به همه ایثارگرا حال دادین! میگه نمیرسه به بقیه مشخصه واسه کسی که سنش ۱۶ هست نبایدم برسه و تازه وقتی رسید ۱۶ کلی از اینا میرن دانشگاه و چهار سال هم همین طول میکشه.
همه این بی قانونی ها زیر سر اقای کمالی هست.
دقیقا
لطفا مصاحبه کنید با مسولین سال تمام شده کی اجرا میشود
پدرم نزديك ٢٩ماه ثابقه ايثار دارد ميخواهم سر كار بروم و نياز به كارت پايان خدمت دارم ،سردار كمالي براي شما تاسف ميخورم كه كوركورانه اينده فرزندان ايثارگري كه همچون من فقط ميخواهند با هزار اميد و ارزو به اين طرح براي اينده خود چشم دوخته اند. شما حتي فرموده رهبر معظم انقلاب كه ايشان فرمودند پيگير طرح قانون كسر خدمت فرزندان ايثار گر باشيد و آن را حل كنيد و شما به فرمايشات ايشان عمل نميكنيد!! براي شما متاسفم و امثال سرداران و درجه داران رده بالاي ستاد كل و سازمان نظام وظيفه عمومي كه هيچ ارزشي براي قانوني كه مجلس كه توسط نمايندگان ما راي گيري و به تصويب رسيده نيستيد !!اميدوارم صداي مرا بشنويد گرچه گوش امثال جنابعالي ها از اين حرف ها پر است !!!
ایا رهبری از چنین برخورد بدی با ایثارگران و جانبازان خبر دارد؟
باب مردن مردم از بلا تکلیفی ترو خدا یه مصاحبه تلویزیونی ترتیب بدید زندگی افراده زادی را تحت شعاع قرار داده این قانون که اجرا نمیشه
آقا صدامونو به گوش مسئولین برسونید تورو خدا..من به امید این طرح اومدم سربازی اگه طرح اجرا نشه من تموم زندگیم به فنا میره..بخدا کلی مشکل پشت درهای این پادگان لعنتی دارم
شما را به هر دینی که اعتقاد دارید قسم می دهم تکلیف این کسری فرزندان ایثارگر را هرچه زودتر معلوم کنید کاری کنید که همه به حق و حقوقشان برسند اخر این قانونهای عجیب و غریب را کی به وجود می اورد فرزند من ایثارگر با سابقه 20 ماه حضور در جبهه که هم اکنون مشمول سربازی هست و با قانون عجیب و غریب شما تا 2 سال دیگر هم در الویت کسری خدمت قرار نمی گیرد چه خاکی به سر بزند اگر سربازی نرود بلاتکلیف و شامل جریمه غیبت میشود اگر سربازی برود باید کل خدمت را به پایان برساند و شامل هیچگونه کسری خدمت نمی شود
اخر تو را به انچه می پرستید این عدالت است این فرزندان گناه ندارند این همه بلا تکلیف باشند
بابا مگه شما نگفتید 20هزار نفر سالانه مگه حرف نزدید خوب چرا اجرا نمیکنید چرا هر دفعه بامبول در میارید خب . شما اگه به فکر ایثارگران بودید همون قانون 1ماه 1ماه کسر از خدمت برایه ایثارگران را اجرا میکردید نه این که تعداد اعلام کنید سالانه انقد معافن .
واقعا متاسفم، منی ک الان سربازم شبو روز داشتم لحظه شماری میکردم برای اجرای این قانون انقد استرس انتظار بدبختی کشیدم از اخرم هیچی
خرید خدمت رو اجرایی کنید لطفا
حدود 25 سال هست که سازمان نظام وظیفه کمترین احترام رو به سرباز نمیزاره

همیشه اطلاع رسانی ها گنگ بوده و مصوبات و اجراییات در هاله ای از ابهام بوده و تمام کارهای سازمان نظاف وظیفه گنگ بوده

واقعا چند درصد سربازان از نظام وظیفه عمومی رضایت دارند؟ آیا نظر سنجی ای شده و تحقیق و تفحصی از این سازمان به عمل آمده؟

حالا که به اجبار جوانی را از خانه و کاشانه بیرون کردید و بردید در پادگان ها نباید حداقل احرترام را به آن ها بزارید؟
نه حقی و نه حقوقی

صدای سرباز هم به کسی نمیرسه

حالا عدم اجرای مصوبه مجلس برای ایثارگران بماند...
ما بابت این طرح واسه زندگیمون برنامه ریختیم.
انقدر راحت با زندگی مردم بازی می کنید چرا؟
بخدا خدا رو خوش نمیاد.
یه ذره انصاف اخه
اصلا درست نیست که یک عده محدود ازواجدین شرایط معاف شوند وبقیه هیچ امتیازی نداشته باشند ،قانون کسری قبلی بااینکه کم بودولی عادلانه بود وهمه نسبت به سابقه پدرانشان ازکسری استفاده میکردند ولی الان کسی که سربازی نرفته وکمی امتیازش ازسربازی که درحال خدمت هست بیشتره ، معاف شده وسرباز فرزندایثارگر‌دیگری با اختلاف چند ماه حتی کسری هم نمیگیرد،واین تضیبع حقوق قابل قبول نیست.سربازان درحال خدمت واقعا بلاتکلیف هستند لطفااین همه کش ندهید.
مسئولی که در حساس ترین جایگاه ها قرار گرفتن، اما زیر بار اجرای قانون مصوب نماینده مردم نمیرود، از مردم عادی چه انتظاری برای احترام به قانون هست، در مقابل قانون ایستادن به منزله ایستادن در برابر ملت و نظام هست قطعا همچین افرادی دنبال نیت سو خود یعنی ضربه به تظام و مخدوش نمودن رابطه بین ایثارگران و نظام هستند. شخصی وحتی به دستور رهبر هم بی اعتنا است. این افراد ضد انقلاب و ضدنظام و فتنه گر هستند. متاسفم.
اينكه يكي معاف بشه يكي ك مدت جبهه پدرش كمتره در الويت قرار نگيره اصلا اصلا اصلا عادلانه نيست ب نظر من ب ازاي هر ماه يك روز بدن ولي ب همه بدن من چ گناهي كردم ك پدرم ٢٤ ماه داره ؟؟؟ چرا من نبايد كسري بگيرم ؟؟اگ قراره ب فرزندان ايثارگر و .. كسري بدن بايد ب همه ب يك ميزان بدن
ابن قانون تبعیض آشکاره . چون من که الان سربازم ، توی بدترین آب و هوا دارم خدمت میکنم و فقط به خاطر اینکه 16 امتیاز دارم ، بهم تعلق نمیگیره . لطفا قانون رو به گونه ای قرار بدین که به همه تعلق بگیره . امثال من چه گناهی کردیم که توی سردترین اب و هوا باید پست بدیم ? لطفا منطقی باشیم همه
چرا قانون را اجرا نمیکنید ما پدر ومادرا تا کی دق ودل بخوریم پسر من سرباز هر وقت مخواد بره اینقدر به من وپدرش قصه میده مطمعن باشید ما امشب سکته میکنیم عاجزانه‌از شما درخواست داریم این قانون لعنتی را اجرایی کنید
الان دیگه چ فایده داره میگن فقط بالای بیست و هشت ماه معاف میشن همون نه روز بزنین واسه همه
اخه چرا این قانون لعتنی را اجرا نمیکنید ما پدر ومادرا سربازا چه گناهی داریم اخه سهل انگاری تا کی حق ایثار گران چی میشه
چرا بالاترین مقام اجرایی و فرمانده کل قوا در این زمینه سکوت کرده و دستور به زیر دستاشون نمی دهند
چه کسی حرف ایشان را گوش میکنه
کمالی نونی میبری سر سفره زنو بچت ایراد داره
خدا ازت نگذره
اقا اینا ینی مجلس و ستاد باهم لج کردن یکی نیس بگه حق سربازا ضایع میشه این وسط مثل بچه پی همو میزنن
متاسفم برای این مسئولین که هیچ وقت به ایثارگران و جانبازان مخصوصا 5 درصدی ها و جانبازان زیر 25 درصد هیچ اهمتی ندادن
باسلام قانونی که از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت وشورای نگهبان ان را تایید کرد هر مسولی در هر رده ای بجز حکم حکومتی مقام معظم رهبری اگر قانون را اجرا نکند او دیکتاتور است وجایگاهی که دارد نامشروع وباید برود
باید تمامی مسولین مرتبط در سازمان نظام وظیفه عمومی که از اجرای قانون تصویب شده مجلس شورای اسلامی تفره رفتند را در محاکمه عمومی مجازات کنند

این میشود برخورد انقلابی نه شعار دادن

این دست کارهارو بکنید تا مردم باور کنند دنبال عدالت هستید
امروز كساني كه لباس مقدس شهدا بر تن دارند در معرض امتحان بزرگي قرار گرفته اند و با عملكرد ضعيفشان كه معلوم نيست چه دستي در كاره ايتارگران را هدف گرفتند اميد داريم با تصميم درستي كه خواهندگرفت دشمنان را خوشحال و دوستان را نا اميد نكنند منتظر تصميم شماييم يا علي
فقط کار شکنی میکنن
ببينيد پدران ما و شهدا نرفتن جبهه جونشون رو كف دست بزارن كه امشال كمالي بياد با روح و روانشون بازي كنه
بخداي احد و واحد دارم قسم ميخورم اين رو به گوش كمالي برسونيد اگه اين روند رو ادامه بده ...
بنده باسابقه ایثارگری ۱۵ماه ودارای تنهافرزند ذکوردرحال خدمت هستم،متاسفانه به گفته مسئولین نه تنهاقانون جدید شامل فرزندم نمیشود بلکه به دلیل ثبت نکردن دریگان ازقانون قبلی کسری هم نمیتوانیم استفاده کنیم،متاسفانه کسانی که ۸سال غیبت دارند به راحتی میتوانند معافیت بخرند وایثارگران به بهانه های مختلف ازقانون قبلی هم محروم میشوند،با قانون جدید کسری که فقط ۲۰هزارنفر را شامل میشود همه ایثارگران مخصوصا سربازان درحال خدمت ومتولد قبل از۷۲ در حقشان خیلی اجحاف میشود.مسئولین میدانند که ازنظر روحی چقدرآسیب میبینند؟
اگراینهاصادق بودندنمیاندن فرزندان یکروزه رو ثبت نام کننداینکاررو کردن تاکسی نتونه آماربدست بیاره وتوانبارکاه دنبال سوزن بگرده آقای کمالی زمانیکه یک روزه ها مشمول شوند امثال من وشما به آفتابه لافلافه گفتیم اگرنمردیم تازه...
کم نیستندبنی صدرمعابانی که عقده نتیجه جنگ رابرسررزمندگان خالی خواهندکردبه هرکسی بگی فراریان به رزمندگان ارجعیت دارندشاخ درمیاره
مثال دوستت دارم سربه تنت نباشه
بانام ویادخدا/بعضاماایثارگران نیزهنوزبعدازگذشت سالیان بلاتکلیفیم وای به حال فرزندانم استان لرستان کوهدشت
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و مسئول پایگاه خبری فش نیوز آقای ساقی، ازتون تمنا میکنم خواهش میکنم، التماس مبکنم مصاحبه ای ترتیب بدید یا با استفاده از خبرنگاران پوشش بدید دلیل عدم اجرای این قانونه کسری ایثارگران رو پدرم مریضه گوشش نمیشنوه، بیست وشش سال دارم چرا نباید قانون کسری خدمت اجرایی بشه، چرا کسی که غیبت کرده پول میده میخره ما نمیتونیم، مگه پدران ما نرفتن جلوی توپ و تانک مگه شیمیایی نشدن پس خدا کحاس؟ روز اخرتیم هست، توروخدا صدای مارو به گوش مسئولین برسونید، خواهش میکنم ازتون، خواهش، با سپاس
سلام خدمت شما
اميدوارم در صحت و سلامت باشيد.
سوال و خواهش عاجزانه از شما جنابعالي در خصوص كسري خدمت فرزندان ايثارگر هستش
تا قبل از قانون جديد همه متولدين ٧٢به ازاي يك ماه ايثارگري ٩روز كسري خدمت ميگرفتند و به متولدين٧٣هيچ كسري نميدادند هيچ كسري حتي يك روز.
قانون جديد محدوديت سني را برداشته است ولي فرمودند سالانه بر اساس امتياز ٢٠هزار نفر كسري يا معافيت مي گيرند
با حجم ٣٥٧ هزاري ثبت نام و مشخص شدن اينكه افرادي كه امتياز و سابقه ٢٩-٢٨ ماه دارند فرزندانشون معاف كامل مي شوند
و سال بعد به امتياز پايين تر.
من خودم متولد ٧٣هستم و پدرم ١٤ماه فاو بوده اس و قطعا طبق صحبت هاي نمايندگان محترم و فرماندهان نظامي به ماها با اين امتياز هيچ كسري تعلق نميگيرد.ايا تصويب چنين قانوني درسته؟!؟!
چرا نميان مثلا به ازاي يك ماه جبهه ١٥روز كسري بدهند ولي به همه بدهند مثل قبل.
ماكه دستمون به جايي نميرسه
شما پيگيري بكنيد
بخدا درس نيس كسي ١٥ماه داشته باشه و لب مرز بيفته بدون كسري ولي كسي با ٢٧ يك ضرب معاف بشه.
پدر من ۳۱ امتیاز داره،۲۰ ماه از طرف ارتش سرباز بوده تو جنگ،کارت پایان خدمتشو جدید کرده روی کارت دوره ضرورت رو نوشتن ۱۸ ماه و اون دوماه داخل حافظه کارت ثبت شده،روی کارت ایثار و سیستم ارتش همون ۲۰ ماه درست ثبت شده،حالا من واسه معافیت یگان خدمتی پدرم میگن چون روی کارت اینو نوشته ما همون ۱۸ ماه رو میدیم،درصورتی که خودشونم میدونن ۲۰ ماهه و میتونن از نظام وظیفه استعلام بگیرن،یگانش سنندج بوده. باید از کجا پیگیری کرد این بی مسئولیتی رو؟
سردار کمالی جان جان مادرت یه کاری کن بابا ما بچه های جانبازان امید بستیم اذیتمون نکن ارواح خاک مادرت
خوشحالم از اینکه روز قیامتی هست و روی پل صراط مسئولین نالایق ستاد رو میبینم،اونجا خیلی باهاشون کار دارم،سرداران دیدار به قیامت ان شاءالله
با سلام اقایان آمدند از بچه یک روز فرزند ابثارگر ثبت نام کردن تا کسانی که لان دارند خدمت می کنند آماری که مدهند که 220 هزار نفر هستند بابت همین مورد است اونی که الن یک روزه هست 18 سال دیگر نوبت خدمتش است تو را خدا گلا سر جانبازان نگذارید
سلام دوستان من برای معافی به یگان پدرم مراجعه کردم ولی اون ها سوابق جبهه ی پدرم رو دو ماه کمتر از حد واقعی بهم میدن که معاف نشم،با اینکه داخل بایگانی خودشون موجوده و ثبت شده روی کارت ایثار هم ثبت شده،کجا باید ازشون شکایت کنم؟ یگان لشکر ۲۸ کردستان هست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi