شناسه خبر : 57835
پنجشنبه 12 بهمن 1396 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به‌مناسبت دومین سالروز شهادت شهید مدافع حرم «کوچک‌زاده»؛

دل حامد برای رفتن به سوریه آشوب بود

همسر شهید حامد کوچک زاده با بیان اینکه حامد همیشه دغدغه فرهنگی داشت، گفت: اصلی‌ترین دغدغه او رفع وضعیت نامناسب جامعه بود.

«سمیه روزافزای» همسر شهید «حامد کوچک‌زاده» از شهدای مدافع حرم استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید عزیز اظهار داشت: حامد به قدری بزرگوار بود که هر چقدر از پاک‌منشی و رفتارهای مودبانه و تواضعش بگویم، کم گفته ام.

حامد همیشه نگران وضع نامناسب جامعه بود/ همه‌ی ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم

وی ادامه داد: در هشت سال زندگی با حامد، من شاید دو سه مرتبه از او اعصبانیت دیدم و همیشه سعی می‌کرد عصبانیت خود را بروز ندهد و کنترل خشم داشته باشد.

همسر شهید کوچک‌زاده با بیان اینکه فردی بخواهد همیشه خوش اخلاق و خوش برخورد باشد، این کاری دشوار و سخت است، اظهار کرد: من از بعد رفتن همسر شهیدم خیلی تلاش کردم تا از اخلاق و منش پسندیده او تاسی کنم، ولی متاسفانه تاکنون موفق نشده‌ام.

خدا حامد را بخاطر اخلاق نیکویش انتخاب کرد/اصلی‌ترین دغدغه او بحث فرهنگی بود

روزافزای با بیان اینکه  خداوند متعال حامد را بخاطر اخلاق نیکو و رفتار خوبش انتخاب کرد، گفت: همین امر باعث می‌شود که شهادت نصیب بندگان خوب خدا شود.

وی افزود: همیشه در صحبت‌هایش حرفی از شهادت خودش نمی‌زد و اگر به شوخی هم فردی به او می‌گفت به زودی شهید می‌شوی، حامد از این حرف ناراحت می‌شد؛چرا که می‌گفت شهادت برای مردان خداست.

همسر شهید مدافع حرم از دغدغه های وی گفت و بیان داشت: اصلی‌ترین دغدغه او بحث فرهنگی بود و همیشه دوست داشت کاری و اقدامی برای وضعیت نامناسب جامعه انجام دهد.

وی افزود: دفتر خاطرات همسر شهیدم پر از مطالب فرهنگی و دغدغه‌های اینگونه بود که وقتی خاطراتش را مرور می‌کردم با خودم می‌گفتم خدا رو شکر شهید شد وگرنه از ناراحتی فضای نامناسب شهر دغ می‌کرد.

حامد همیشه نگران وضع نامناسب جامعه بود/ همه‌ی ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم

همسر شهید کوچک‌زاده با بیان اینکه حامد به موضوع مطالعه و کتابخوانی اهمیت فراوانی می‌داد، گفت: با ورود ایشان به خانواده ما، دیگران هم به این موضوع اهمیت دادند و بچه‌های ما کتابخوان‌تر شدند.

روزافزای ادامه داد: حامد از تکراری بودن روزها بیزار بود و همیشه سعی می‌کرد کار مفیدی انجام دهد.

همسر شهید با بیان اینکه حامد درباره سوریه رفتنش گاه‌گاهی برای ما صحبت می‌کرد، گفت: اوایل من نسبت به حرفش موضع می‌گرفتم و برای رفتنش به سوریه مخالفت می‌کردم، اما دل او برای رفتن به جبهه‌های مقاومت همیشه آشوب بود و قرار نداشت.

وی خاطرنشان کرد: همسر شهیدم به‌همراه دامادمان هر دو برای سوریه نام نویسی کردند و چون ایشان به دلیل مخالفت‌های من مدارکش کامل نبود نتوانست به سوریه اعزام شود.

روزافزای با بیان اینکه وقتی دامادم برای خداحافظی به منزل ما آمد و ناراحتی و غصه را در صورت حامد دیدم، عنوان کرد: آن لحظه واقعا از دست خودم ناراحت شدم و با خودم گفتم ای کاش مخالفت نکرده بودم تا حامد هم مدارکش را برای اعزام به سوریه تحویل می‌داد.

وی ادامه داد:بعد این ماجرا تصمیم خودم را گرفتم و دیگر مخالفتی با خواسته حامد نکردم و او هم کم‌کم محیای ماموریت شد.

همسر شهید کوچک‌زاده با بیان اینکه لحظات خداحافظی چشمانم پر از اشک شده بود، گفت: من می‌دانستم اگر حامد بماند و به سوریه نرود بیشتر اذیت می‌شود و بیشترین دلیل رضایتم همین بود.

روزافزای با بیان اینکه باور و اعتقاد پاک حامد دلیل رفتنش به سوریه شد، اظهار داشت:او می‌گفت باید به سوریه بروم و تفنگ به دست بگیرم و از حرم حضرت زینب(س) دفاع کنم.

وی افزود: حامد  4 دی 94 به سوریه اعزام شد و 12 بهمن 94 به مقام رفیع شهادت نائل امد.

حامد همیشه نگران وضع نامناسب جامعه بود/ همه‌ی ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم

 سخت‌ترین روز زندگیم خبر شهادتش بود/در قبال خون شهدا مسئولیم

روزافزای با بیان اینکه سخت‌ترین روز زندگیم شنیدن خبر شهادت حامد بود، افزود: جدا شدن از این مرد خدا برایم روزها و شب‌های سختی را رقم زده است و هنوز نمی‌توانم رفتن او را باور کنم و همیشه یاد و خاطرش برایم زنده هست.

وی در پایان با بیان اینکه حامد همیشه سرباز ولایت بود و به ما سفارش می‌کرد گوش به‌فرمان فرامین رهبر معظم انقلاب باشیم و مسیرمان همیشه مسیر ولایت‌پذیری باشد، افزود: همه‌ی ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و باید نگذاریم یاد و خاطره این شهدای عزیز در جامعه کم‌رنگ شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi