شناسه خبر : 57840
پنجشنبه 12 بهمن 1396 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعمال سهمیه ایثارگران در آزمون کانون وکلای دادگستری

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وفق بند «چ» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه، 30 درصد از سهمیه کانون وکلای دادگستری به اعضای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تعلق می‌گیرد.
اعمال سهمیه ایثارگران در آزمون کانون وکلای دادگستری
 

به گزارش «ایثار»، حجت الله امانی در خصوص سهمیه ایثارگران در آزمون کانون وکلای دادگستری اعلام کرد: وفق بند «چ» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه، 30 درصد از سهمیه کانون وکلای دادگستری به اعضای خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان حداقل 10 درصد، فرزندان و همسران جانباز 25 درصد و بالاتر، آزادگان با داشتن سه ماه سابقه اسارت، فرزندان و همسران آزادگان و رزمندگان تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به فرایند برگزاری این آزمون ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور فهرست افرادی که در هنگام ثبت نام وضعیت ایثارگری را انتخاب کرده‌اند اخذ شده و پس از بررسی وضعیت تک تک افراد در سیستم سجایا مشمولین واجد شرایط به سازمان سنجش اعلام شده است.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد افزود: با توجه به اینکه بر اساس قانون تغییراتی در تعداد مشمولین بهره‌مندی از سهمیه ایثارگران انجام شده است از ابتدا انتظار می‌رفت سهمیه 30 درصدی توسط این عزیزان استفاده شود که در عمل هم با توجه به رعایت سهمیه توسط اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا همین اتفاق افتاده است.
امانی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت اجرای کامل قانون و احقاق حق ایثارگران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد گفت: استفاده از این سهمیه قانونی تداخلی با سایر مجوزها ندارد، این سهمیه متعلق به ایثارگران عزیز تعریف شده و در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است ضمن اینکه در صورت افزایش تعداد مجوزهای وکالت از سوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا یا هرکدام از کانون‌های استانی یا منطقه‌ای سهم ایثارگران نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد

اینستاگرام
عرض ادب و احترام و خدا قوت خدمت زحمت كشان سايت فاش نيوز
بنده يكي از فرزندان بيكار جانباز ٣٠٪‏ و آزاده و ٦٠ ماه مدت جبهه هستم ،
در خصوص اعمال سهميه در آزمون هاي وكالت و مشاوران سال ٩٦ با توجه به تصويب ماده ٥٦مكرر قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران كه اين امر در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ گرديده عرايضي دارم كه چنانچه لطف بفرماييد و در كانال نيز منتشر نماييد سپاسگزارتان خواهيم بود.
ماده ٥٦ مكرر در بند آخر از فرزندان رزمنده با حداقل ١٢ ماه حضور داوطلبانه در جبهه نام برده است و اين قشر وسيع را نيز هم رديف و هم عرض فرزندان شهيد ، خود جانبازان و آزادگان و فرزندانشان مشمول سهميه ٣٠٪‏ در آزمون هاي فوق الذكر قرار داده است!!
الحق و الانصاف ذکر نام فرزندان رزمنده آن هم با ١٢ ماه حضور در جبهه و عملا یکسان فرض کردن این قشر وسیع با جمعیت محدود ایثارگران مانند فرزند شهید،جانبازان،آزادگان و… و اعمال سهمیه بدون تفکیک به ٢۵٪‏ و ۵٪‏ دور از انصاف و عدالت نيست؟؟!!
چنین امری نه تنها موجب تضییع حق اقلیتی همچون فرزندان شهدا،جانبازان و… می شود بلکه موجب گسترش دایره شمول سهمیه داران خواهد شد و چالشی بیش از پیش دشوار تر را بر سر راه اين داوطلبين و ساير داوطلبین آزاد قرار می دهد!!
في المثل مبيّن عرض بنده را مي توان امسال در قبولي هاي كانون وكلاي مركز مشاهده نمود كه اكثر قريب به اتفاق سهميه داران از فرزندان رزمنده بودند ولاغير!!
النهايه، ساده بگويم فرزند يك شهيد كه پدرش را از دست داد يا جانبازي كه عضوي از بدنش از بين رفت و همچنان رنج ميبرد با فرزند رزمنده ١٢ ماه جبهه در اعمال سهميه يكسان هستند و دود اين بي تدبيري صرفا در چشم عزيزان ايثارگري رفت كه حقيقتا (ايثارگر) هستند.
والله العالم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi