شناسه خبر : 57900
یکشنبه 15 بهمن 1396 , 13:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شروع درگیری ۲۲ بهمن از زبان مأمور ساواک

روزهای آخر منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی تظاهرات مردمی به اوج خود رسیده بود و حالا با حضور امام خمینی(ره) شور و حال ملت با شعفی وصف ناشدنی برای حضورشان ادامه پیدا می‌کرد.

آنچه در ادامه خواهید خواند برگی است از گزارشات مأموران ساواک در روز 22 بهمن 57 که حضور مردم را اینگونه گزارش گرده اند:

شروع درگیری 22 بهمن از زبان مأمور ساواک 
وقتی فیلم ورود خمینی را نشان می‌دهند 3 تا 4 نفر از همافران صلوات می‌فرستند. سربازان گارد که در آنجا بوده‌اند اعتراض می‌کنند و می‌گویند شما نان اعلیحضرت را می‌خورید و صلوات می‌فرستید که بگو مگو و مشاجره لفظی شروع می‌شود و سپس تبدیل به زد و خورد می‌گردد.
این خبر به فرماندهی نیروی هوائی می‌رسد و تا ساعت 0430 صبح موفق می‌گردد آنان را ساکت نماید و سپس به منزل می‌رود ساعت 0700 صبح همافران اسلحه خانه‌ها را شکسته و اسلحه می‌گیرند و می‌گویند ما باید گاردی‌ها را بکشیم و مجدداً زد و خورد شروع می‌گردد. در این جا مشخص گردیده که یک قرار قبلی بین همافران و غیر‌نظامیان متظاهر وجود داشت که در زمان معین نقاطی از دیوار پادگان را سوراخ نموده و اسلحه‌ها را از آنجا خارج کرده‌اند و زد و خورد تا بعد‌از ظهر ادامه داشته است. فرمانده نیروی هوائی اظهار داشته که گارد عقب‌ نشینی کرده (دستور داده‌اند) و تعدادی که در محاصره بوده‌اند نجات داده شده‌اند. ضمناً تعدادی اسلحه پس گرفته شده لکن به علت اینکه آمار دقیقی از موجودی جنگ‌افزار و مهمات مرکز آموزشی در دست نیست رئیس اداره دوم معتقد است مقدار زیادی اسلحه و مهمات در دسترس مردم قرار گرفته و در شرایط کنونی نمی‌توان مقدار واقعی آن را تعیین نمود.
افسر آماده

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1396/11/14/13961114000615_PhotoL.jpg

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi