شناسه خبر : 57906
دوشنبه 16 بهمن 1396 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علل ناکارآمدی بنیاد گیلان و ریشه های آن

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ماهیتا" از بعد ساختاری دچار تناقض فلسفی است. دامنه ی وظایف و مسئولیت ها متنوع و نامرتبط اند. از گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تا اشتغال آفرینی!

فاش نیوز - سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ماهیتا" از بعد ساختاری دچار تناقض فلسفی است. دامنه ی وظایف و مسئولیت ها متنوع و نامرتبط اند. از گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تا اشتغال آفرینی!

این نقیصه ی محتوایی دامنگیر سایر نهادها نیز هست اما در بنیاد بلاواسطه به دلیل جامعه هدف خاص؛ سبب ساز تضاد کارکردی و تناقض محتوایی فاحش گردیده. لیکن بنابر سطح هشیاری مدیریت، این تناقض شدت و ضعف دارد. طبق مطالعات انجام شده سازمان بنیاد شهید گیلان ناکارآمدترین مدیریت را در این وادی داراست و بنیاد شهید شهرستان های استان تهران بهترین فیدبک مدیریتی را دارا هستند.

آنچه که سابقاً در خراسان رضوی و قزوین شاهد بودیم و اینک در بنیاد شهرستان های تهران شاهدیم بهره گیری خلاقانه مدیر سازمان از روش مدیریتی کارکردگرا بجای مدیریت هدفگذار است. در متد Functional Management بجای ارائه انبوه برنامه هایی در خلاء؛ برنامه ای حداقلی عملیاتی و به یک دستاورد حداکثری بدل می گردد. در مطالعه ی انجام شده علل کژکارکردی بنیادهایی مانند بنیاد گیلان را باید در استحاله ی مدیریتی در بروکراسی ناکارآمد جست.

تغییر نگاه مدیر سازمان ضرورتی است که تاکنون در ۳ دوره ی اخیر مدیریت شاهدش نبودیم.
نگاه غالب نگاهی سیستمی است. سیستم به معنای قفس انگاشتن محیط سازمان و بسته بودن چارت که اجازه ی بروز نیروی خلاقه را به مدیران نمی دهد. سطح اعتماد میان مدیران با مدیر عالی بنیاد استان به سطح نازلی رسیده و قوه ی قاهره ی اندیشه جایش را به قوه ی قهریه ی مدیرکل داده است و مدیر عالی با احساس بی ثباتی با چالش ها به صورت موردی برخورد می کند و معنای کار گروهی و عقل جمعی و مشارکت جویی به حد حضیض خود رسیده است.
در سازمان های کارکردگرا وقتی علائم فوق ظاهر می شود اولین اقدام، آخرین اقدام ممکن در شرایط دیگر است و آن تغییر مدیر است.

شرایط مدیریتی (باتوجه به منابع و اهداف) به چند دسته سفید، نارنجی، زرد، قرمز و سیاه تقسیم میشود. طبق مطالعه به عمل آمده شرایط بنیاد گیلان بین قرمز و سیاه تلرانس دارد و پیشنهاد نگارندگان این سیاهه تحقیقی تغییر آنی مدیریت استان و دمیدن هوای نو به کالبد بنیاد گیلان است.

استخراج و مطالعه ی داده ها ما را به اطلاعات ذیقیمتی در باب آنچه در سازمان بنیاد گیلان رخ داده می رساند؛ اما اگر با ابزارهای استخراج دانش Data Mining درصدد بازشناسی علل بنیادین این سقوط برآییم به دانش Knowledge  ذی ارزشی دست می یازیم.
ابزار علمی بکار رفته در این تحقیق نرم افزار Rapid Miner و کتابخانه Weka است.

مواردی که در این تحقیق بدان ها تدقیق شده شامل بودجه نویسی عملیاتی، نظارت عملکردی، تحول اداری، کارکرد بازخوردی، بازخورد جامعه هدف و کارکردگرایی است.

حوزه های مورد کاوش شامل بخش پژوهش، بخش ورزش، بخش روابط عمومی، بخش اشتغال، بخش اردویی، بخش درمان و پیشگیری، بخش مشاوره ای را شامل می شود.

ادامه دارد...

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
وای که رد پای دزد آبادی ما ...

چقدر شبیه چکمه های کدخداست ...
بنیادی که مدیرش مشغول صرف صبحانه میباشدجانباززنگ میزندکجاتشریف داریدمیفرمایندجلسه هستم بعدتماس بگیرید.!آیااین مدیرواین بنیادنیازبه تغییرات ندارد..؟؟؟.گیلان ماچنین است!
سهراب گیلانی در آئین نواختن زنگ انقلاب:

فلسفه وجودی همه مسئولین در جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است / اگر جایی اختلاس می شود بخاطر اینست که صالحین درآنجا بر سرکار نیستند.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای خدمت به مردم ، روحیه اشرافیت و کم تعهدی برخی از مسئولین را مغایر با آرمان های انقلاب اسلامی دانست .

منتخب مردم در ادامه با اشاره به نقش مردم درحکومت اسلامی نقش اساسی و تعیین کننده هست و همه مسئولین با اراده و نظر آنها تعیین و انتخاب میشوند بیان داشت : اگر در جایی می شنویم اختلاس شده است به خاطر این است که صالحین در آنجا بر سر کار نیستند ؛ پس تأکید است در انتخاب هایمان دقت کنیم .

وی با اشاره به خفقان و وابستگی حکومت پهلوی اظهار داشت : انقلاب شد که مردم ما مستقل و آزاد باشند ؛ ما انقلاب کردیم برای اینکه الله بر مردم حکومت کند و رشد و استقلال و آزادی پیدا کنیم . شهدای عزیز ما هم برای همین شهید شدند .

گیلانی بیان کرد : امروز حکومت در ایران حکومت مردم سالاری اسلامی هست که ولی فقیه رأس آن قرار دارد تا مسیر حکومت از راه اسلام منحرف و یا خارج نشود البته باید مجریان در این حکومت اسلامی از صالحین امت باشند اگر تخلف و فساد و تبعضی در حکومت دیده میشود ناشی از وجود مدیر یا مسئول ناصالح هست.

سهراب گیلانی افزود: شهید شکوه نیا به عنوان اولین شهید انقلاب اسلامی در شوشتر یک معلم بود و وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس ، گویای اندیشه اسلامی پاک دانش آموزان میباشد .
یکی از نیازهای جامعه ایثارگری کاوش علمی بجای نقد کور است. بنظر من این متن دارای کلاس علمی و دارای وجوه مهمی ست که منتظر نسخه های بعدی اش هستم. باتشکر از فاش
استفاده ار یکسری واژه های مهندس فناوری اطلاعات در این مقاله بعنوان تائیدی بر درست بودن مقاله نیست . این ها همه واژه هایی هستند که بعنوان علمی نشان دادن خبر استفاده شده و پایه و اساس تحقیقی ندارد اگر خیلی ادعا دارید کل اطلاعات و بانک اطلاعات و پرسشنامه تحقیقی خودتون رو ارائه کنید که مشخصه چرندی بیش نیست
گیلان محروم.گیلان ازچشم افتاده.گیلان ازیادرفته.جانبازان محروم .گیلان فراموش شده..مدیران بی توجه....گیلان محروم.........باتشکرازفاش نیوزگرانقدرکه اجازه هرگاهی دردودل کردن راداده..ممنون ازساقی دلاورکه بیاراین جانبازان دل شکسته است.تشکرازکارکنان فاش نیوز.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi