شناسه خبر : 57925
دوشنبه 16 بهمن 1396 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارکان اربعه شهید مدافع حرم

نوید صفری متولد ۱۶ تیرماه ۱۳۶۵ بود. او یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان شهید سعید علیزاده و شهید رسول خلیلی بود.

نوید صفری متولد 16 تیرماه 1365 بود. او یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان شهید سعید علیزاده و شهید رسول خلیلی بود. شهید صفری که به تازگی ازدواج کرده بود در 18 آبان ماه سال 96 در عملیات آزادسازی شهر البوکمال در صحرای المیادین در استان دیرالزور سوریه و در سن 31 سالگی به فیض شهادت رسید. شهید صفری وصیت کرده است که پیکر مطهرش را در حرم امام رضا علیهم السلام طواف داده و در جوار شهید مدافع حرم  رسول خلیلی با لباس پاسداری به خاک بسپارند.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم نوید صفری

متن و عکس یکی از دست نوشته‌های شهید در ادامه قابل مشاهده است:

بسمه تعالی

امروز 23/11/95 مصادف با شهادت حضرت زهرا(س)

این دفتر جهت نوشتن و نکته برداری و یادداشت فعالیت‌های روزانه و ثبت آن در آخر شب و مصاحبه آن و قول و قرارها در ابتدای روز درنظر گرفته شده و درج اختیارات و قول‌های مکشوف طی روز است. باید مواظب بود و تن به کارهای غیر ندهم. شاید توجه نکردن به مسائل کوچک و بی‌پروا بودن نسبت به زشتی‌ها باعث بی‌تفاوتی نسبت به امور حرام می‌شود. به طور مثال فلان کار را بکنم و احتیاط نکنم و طوری نمی‌شود که آخرش می‌شود. حال قاتلین سیدالشهدا(ع) که نسبت به زشت‌ترین کار بی‌تفاوت بودند و می‌گفتند حالا مگر چه می‌شود و خدا تا الان که عذابی نفرستاده پس این کار را انجام دهیم و کاری نمی‌کند و گوش به هوای نفس دادند و گفتند تا تهش بریم ببینم چه می‌شود و گستاخ به انجام حرام و گناه و امام کشی شدند. خدایا پناه به تو از این حالات نفسانی و شیطانی به خدا قسم که حالم بد شد این چند خط را نوشتم. پس جلوگیری از معصیت و گناهان حتی کوچک چون انسان را در لجن زار گاه و میل تا تهش رفتن سوق می‌دهد. عصبانی هستم از این حس.

باید توی زندگی ارکان اربعه را رعایت کنم: مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاقبه

مشارطه: برای ترک صفات بد از این طریق باید استفاده کرد مثلا صبح که از خواب بیدار شدم تصمیم بگیرم دیگر دروغ نگویم و با خودم شرط کنم دیگر دروغ نمی‌گویم. صبح 5 دقیقه جلوی آیینه چشم در چشم  به اسم کوچک صدا بزنم خودم و بگویم امروز دروغ نمی‌گویم و چند دقیقه تکرار کنم.

مراقبه: در طول روز خیلی باید مراقب باشیم که روی شرطی که با خودم بستم بمانم. تمام روز مراقب حرف‌هایم باشم که مبادا شرط خودم را ببازم.

محاسبه: شب موقع خواب که شد بنشینم حساب کنم و ببینم امروز چند دروغ گفتی، دقیق حساب کنم و یکی یکی بنویسم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi