شناسه خبر : 57941
سه شنبه 17 بهمن 1396 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز شناسایی هویت ۲۸ شهید تازه تفحص شده

سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدای مرکز با اشاره به آغاز عملیات شناسایی پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس گفت: پیکر مطهر 28 شهیدی که اخیرا از مرز شلمچه وارد کشور شده‌اند، به معراج شهدای تهران منتقل شده و عملیات شناسایی هویت پیکرهای مطهر این شهدای دفاع مقدس از امروز ، دوشنبه شانزدهم بهمن ماه 96 آغاز شده است.

پیکرهای مطهر 28 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در روز پنجشنبه 12 بهمن ماه 96 همزمان با سالروز ورود امام(ره) از مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا ساعت 9 صبح مورد استقبال مردم شریف آبادان، خرمشهر و کاوران‌های راهیان نور قرار گرفتند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهدای تازه تفحص شده مربوط به عملیات‌های محرم، تک دشمن در سال 67، رمضان و کربلای 4 هستند و در طول یک ماه اخیر کاوش شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی پیکرهای مطهر گفت: تعدادی از پیکرهای مطهر شهدا شناسایی شده‌اند که کارهای مربوط به آن‌ها انجام خواهد شد، برای مابقی پیکرهای مطهر نیز نمونه DNA جهت شناسایی هویت گرفته شده و آزمایش تطبیق ژنتیکی انجام خواهد شد.

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز همچنین در ادامه با اشاره به تشییع جمعی پیکر شهدای گمنام گفت: پیکر مطهر 110 شهید گمنام که کشف آن‌ها مربوط به چند عملیات تفحص اخیر بوده است همزمان با ایام فاطمیه برگزار می‌شود. اطلاعات مربوط به تعدادی از پیکرهای مطهر شهدا که در تهران و سایر استان‌ها شناسایی شده‌اند نیز هفته دیگر اعلام خواهد شد. پیکر مطهر این شهدای شناسایی شده همزمان با ایام تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام توسط خانواده‌هایشان در زادگاه خود تشییع و تدفین خواهند شد.

رنگین با اشاره به زیارت عمومی پیکرهای مطهر شهدای گمنام در معراج شهدا گفت: امکان زیارت شهدای گمنام در روزهای پنج شنبه و جمعه یعنی 19 و 20 بهمن ماه 96 از نماز ظهر و عصر تا نماز مغرب و عشا برای عموم مردم مهیاست.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi