شناسه خبر : 57952
چهارشنبه 18 بهمن 1396 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبعیض نسبت به ایثارگران روا نیست

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی برای خرید خدمت فرزندان ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۷ خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه پیشنهاد تخفیف 50 درصدی برای خرید خدمت فرزندان ایثارگران در لایحه بودجه سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به ارجاع جزء 4 بند ب تبصره 11 لایحه بودجه در خصوص معافیت برای خرید خدمت فرزندان ایثارگران خاطرنشان کرد: در بند ب تبصره 11 لایحه بودجه سال 97 آمده است که افراد عادی به شرط غیبت می توانند سربازی خود را خریداری کنند که مبالغ آن در جداولی مشخص شده است.

وی ادامه داد: در بند 5 تبصره 11 در رابطه با معافیت فرزندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره شده است که در بند 4 آمده است: فرزندان مشمول ماده 45 قانون نظام وظیفه (جانبازان، آزادگان و ایثارگران) می توانند از بند یک و بند ب استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف از این بند این است که تعدادی از ایثارگران که از تمکن مالی برخوردار هستند نسبت به خرید خدمت فرزندان خود در سال آینده اقدام کنند تا مقداری از بار کسر خدمت برای ایثارگران در سال 97

کاسته شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یادآور شد: متاسفانه این بند(4) قبلا در کمیسیون تلفیق حذف شده بود ولی در صحن به خلاف حذف آن رای دادیم، اما با اینکه خلاف حذف آن رای آورد، آقای لاریجانی به اشتباه برداشت کردند که رای نیاورده است در حالی که تقریبا 105 نفر در مخالفت با حذف رای داده بودند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه به دستور رئیس مجلس این بند برای اصلاحات بعدی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد افزود: فراکسیون ایثارگران مجلس در این ارتباط پیشنهادی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است که بر مبنای آن فرزندان رزمندگان با 6 ماه خدمت  و مشمولان ماده 45 می توانند از خرید خدمت سربازی در سال 97 بهره ببرند.

 

نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: خواهش من از مسئولان نظام وظیفه و ستاد کل این است که در کمیسیون تلفیق حضور یافته و نقطه نظرات خود را در این مورد بطور واضح و شفاف ارائه دهند.

نوروزی تصریح کرد: وقتی مجلس برای افراد عادی برای غیبت سربازی تخفیف قائل می شود، باید برای رزمندگان و ایثارگران هم این تخفیف را برای سال آینده لحاظ کند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: موضوع دیگری که در جلسه علنی روز سه شنبه 17 بهمن مجلس مطرح شد و یکی از همکاران نیز تذکر داد؛ این است که من در ضمن صحبت های خودم ، حرفم این بود که برای دفاع از ایثارگران، ستاد کل (که همه آنها از فرماندهان جبهه و جنگ بوده اند)، باید از ما رزمندگان برای تصویب قوانین ایثارگری حمایت کنند.

وی ادامه داد: درست است که من در زمان سخنرانی خودم گفتم که چرا شما(ستاد کل) خفه خون گرفته اید و سکوت کرده اید و از ما دفاع نمی کنید، اما برخی از دوستان با تصور توهین به مقامات متذکر شدند که این سخن توهین به ستاد کل است که من آن را توهین نمی دانم.

نوروزی با رد این ادعای مخالفان و با بیان اینکه نیت ما ابراز گله مندی ایثارگران از ستاد کل است ادامه داد: منظور من این بود که چرا سکوت کرده اید و قصد این نیست که به فرماندهان خود در جبهه و جنگ توهین کنم، اما می خواهم این را بگویم جایی که باید پیشگام این کار باشد، ستاد کل است، اگر چه مقام عظمای ولایت در مجالس قبل این تخفیف(کسر خدمت) را برای فرزندان ایثارگر برای اولین بار مطرح کرده بودند.

وی یادآور شد: به اعتقاد بنده، عزیزان ستاد کل باید در موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران پیشقراول باشند؛ در حالی که در مصوبه خرید خدمت تخفیف هایی برای افراد عادی کمیته امداد و بهزیستی لحاظ شده است اما در مورد ایثارگران موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است. استدلال این است که اگر سرباز کم داریم، اجرای این تسهیلات برای همه باید ممنوع باشد، اما وقتی برای همه با لحاظ برخی شرایط آزاد مطرح می شود، باید برای رزمندگان هم در نظر گرفته شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نهیبی که ما در صحن مجلس زدیم در واقع معنا و مفهوم آن این است که "ای ستاد کل وای بر تو". مواردی از این دست را در سخنان ائمه اطهار نسبت به مسئولان نیز می توان مشاهده کرد که نه تنها توهین نیست بلکه نوعی تذکر و هشدار به افراد است.

حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: این استنباط بدی که برخی از همکاران از سخنان من داشتند، در واقع سخن من توهین نیست چرا که انسان در برخی مواقع خشم می کند. عزیزان باید قانع شوند که چطور امسال برای همه موضوع خرید خدمت در قانون لایحه بودجه وجود دارد الا برای فرزندان ایثارگران و من از این موضوع ناراحتم و این ناراحتی، به طور طبیعی باعث خشم می شود. چرا کسانی که در دوران جنگ فرماندهان ما بودند، امروز در احقاق حق ایثارگران سکوت اختیار کرده اند؟

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پایان تاکید کرد: متاسفانه امروز برخی در خانه های خود نشسته اند و نمی دانند که چه فشاری به ما به عنوان فراکسیون ایثارگران از طرف جامعه ایثار وارد می شود، چرا که ایثارگران پناهی جز ما ندارند و بنابراین من به عنوان رئیس فراکسیون ایثارگران مجبورم در جایی مثل مجلس سخنان و گلایه آنها را به گوش مسئولان و نمایندگان ملت برسانم و این توهین به فرماندهان ستادکل نیست، بلکه واکنشی به سکوت منفعلانه آنها است.

لازم به ذکر است موضوع خرید خدمت فرزندان ایثارگران در بند ب تبصره 11 لایحه بودجه سال 97 قبلا" از سوی کمیسیون تلفیق حذف شده بود اما با اعتراض نمایندگان ایثارگر مجلس در هنگام بررسی این تبصره مقرر شد موضوع به کمیسیون رسیدگی کننده به لایحه بودجه (تلفیق)  ارجاع شود.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
کاش اقای نوروزی به همه قوانین ایثارگران در لایحه بودجه توجه کنند.
در حالیکه توجه ایشان به بحث کسرخدمت سربازی است . چرا حقوق رزمندگان طرح معسرین فراموش شده است ؟
پس درد ستاد كل پول بيشتر بود ك حل شد!!
ضمن عرض ادب و احترام از رئیس فراکسیون ایثارگران نهایت تشکر را دارم که از این قانون دفاع کردند که فرزندان ایثارگران سال بعد هم بتوانن با توافق با ستاد کل خدمت سربازی خود را بخرن و معاف شوند و کمکی به تعداد افرادی که کسری میگرند بشود.خیلی ممنون و متشکرم.
بخدا مسئولین درمورد این بچه ها خیلی کم لطفی میکنند،یکساله که فقط حرف از کسری خدمت هست ولی هزار جور تک ماده وتبصره میگذارند،وقتی سرباز کم هست چرا برای فراری ها میفروشند ولی درصدزیادی ازسربازان فرزند ایثارگر حتی موفق نمیشوند کسری ۹روزدرماه را هم ثبت کنند،بازهم خدا خیرتون بدهد که حرف دل مارامیزنید،امیدواریم دیگه بحث به سال۹۷نکشد که بچه هامون ازنظر روحی واقعا داغون شدهاند وخانواده ها هم خسته از این حرفها.
باسلام لطفأ براي تخفيف ٣٠درصدي شهريه دانشگاه فرزندان جانبازان زير ٢٥درصد هم اعتباري در نظر بگيريدباتشكر
با سلام با توجه به اینکه سازمان نظام وظیفه برای دادن کسر خدمت سخت گیری میکند لذا مجلصس میتواند مصوبه ای داشته باشد تا کلیه ایثارگران با پرداخت نقدی بتوانند فرزندانشان را معاف نمایند.
با سلام به قشر مظلوم وبی ادعای ایثارگران
جناب حجت اسلام کار خوبی کردید آقایانی که در سال های خون وحماسه همرزمان خود را در خاکریزها جا گذاشنتد وحال پست ومقام گرفته اند و حال حقوق آنچنانی میگیرند وبرسرنوشت جانبازان وخانواده شهدا وایثارگران بی تفاوتند خفه خون کم است باید فحش داد . مولا علی ( ع) در نامه خود به مالک اشتر در راه ولایت مصر ایچنین مینویسند که ای مالک : مبادا از مشکلات مردم غافل شوی اگر رعیت و مردمی در گوشه ای از ولایتت باشد که مشکل داشته باشد حق نداری بگویی از مشکلشان بی خبر بوده ای بلکه باید در میان مردم بروی واز مشکلات وگرفتاری هایشان باخبر باشی وبی اطلاعی پذیرفته نیست . حال ایثارگران مظلوم از درد ورنج وتبعیض گلو چاک کنند وستاد کل ومسئولان بی توجه باشند به گرفتاریشان . خون پاک همان شهدایی در خاکریز جا گذاشته اید دامنگیرتان خواهد شد . این که درب بنیاد را بروی ایثارگران بسته اند وبه مشکلات ایثارگران بی تفاوتند مگر جز خیانت است . حال یک مسئول دلسوز ومرتبط با مشکلات ایثارگران برای احقاق حق ایثارگران فریادی کشیده به کجای قبایتان برمیخورد . این همه به مشکلات فرزندان همان شهدا بی توجه بودید که در فشار ومشکلات با هر خون دل خوردن بود بزرگ شدیم بدون حمایت شما فقط منت عوام بردوشمان سنگینی میکند ازبس شعار دادید که چنین و چنان خدمت را دادیم و باز به روان پاک شهدا در آغاز سخنانتان درود فرستادید وهیچ توجهی به فرزندانشان نکردید همان شهدایی که در خاکریزها جا گذاشتید یکروز گریبانتان را خواهند گرفت که فرزندان کوچک وقد ونیم قدشان را به امید شما رها کردند و نمیدانستند که به لطف شما امیدی نیست که بماند در حق یتیمان شهدا ستم هم روا میدارید . جناب آقای حجت اسلام نوروزی از حمایت شما سپاسگزاریم ما که از خدمات بنیاد جز چند قلم ستم وتبعیض چیز دیگری ندیدیم اما امیدواریم لااقل برای بقیه ایثارگران بخصوص زیر 25 درصد ها که جهاد خود را انجام داده اند و مورد بی مهری واقع شده اند کاری انجام شود .
سلام ، هنگامی که عوامل حکومت راه را اشتباه بروند یا از راه حقیقت منحرف شوند چه وظیفه برگشت مسئولان در راه حق را بعهده دارد؟ در حال حاضر اکثریت مسئولان از خط انقلاب اسلامی خارج شدند که این موضوع در عملکرد و گفتارشان کاملا آشکار وعلنی است لذا از مسئولان دلسوز که هنوز به انقلاب اسلامی ایمان دارند و مرعوب وسوسه و تطمیع غرب نشدند انتظار داریم در مقابل انحرافات برخی مسئولان سکوت نکنند و پیرو ولایت فقیه و فرامین صادره ایشان باشند.
مشکل ما فقط سربازی است.آیا دانشگاه آزاد نمی تواند 30 درصد تغییرات از همین ترم عمل کند؟آیا این کمک گناه کبیره است؟وام بانکی ملی را فقط بهمین دوستان خود دادند ومن جانباز بیست درصد چاره‌ای جز انصراف از تحصیل ندارم خدا از طالما نمی گذرد
سلام ، فرزندان ایثارگران را بعنوان زخم خورده جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در ردیف جانبازان قرار دهند و مورد تکریم و تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گیرند. بسیاری از آقا زاده ها و سایر جوانان کشور در شرایط رفاه و آسایش ناشی از فداکاری و جانفشانی ایثارگران زندگی کردند که امروز بایستی دین خود را به ایثارگران ادا کنند.
فرزندان محترم شهدا و جانبازان نسبت به تمام فرزندان کشور اسلامی دارای حق و حقوق قانونی از قرآن و اسلام هستند که برخی نمایندگان مجلس که در دوران دفاع مقدس زیر سایه ولایت فقیه و درخت انقلاب اسلامی در آسایش رفاه بودند امروز در پستهای حساس تکیه زدند اما فرزندان ایثارگران در تمام مدت عمرشان در شرایطی سخت و دشوار رشد کردند لذا انصاف نیست بجای تکریم و تقدیر از چنین جوانانی که همیشه طلایه دار و پرچمدار انقلاب اسلامی هستند و نگذاشتند تفنگ پدرانشان زمین بماند.
سلام و درود بر شما پدر من جانباز زیر25درصد و نه از خدمات تحصیلی برخوداریم ونه حقوق مناسبی میدن مگه با 580هزار تومن میشه زندگی کرد به خدا انصاف نیست کی بازنشستگی شامل این عزیزان میشه پس کی پاسخگو خواهید بود یه بار بگین هیچی نمیدیم و امید الکی ندین
چرا قانون مربوط به استفاده از مزایای یک مقطع بالاتر و حذف 100درصد پرداخت حق بیمه برای رزمندگان با سابقه ی حصور بالای 6 ماه داوطبلانه در جبهه در آموزشش و پرورش در سال 96 اجرا نشد ؟ تکلیف اجرای این قانون در سال آینده آیا مشخص شده است ؟
آغاز ثبت نام از ایثارگران در سامانه کارت ایثارگری؛
کارت شناسایی جدید ایثارگران رونمایی شد
نماینده ولی فقیه گفت: این کارت‌ها از نظر ظاهر، ابعاد و رنگ دارای شکل واحد هستند و شناسایی خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از طریق سه لوگوی متفاوتی که بر روی این کارت‌ها درج می‌شود امکان‌پذیر است.
چرا به جانبازان زیر 25 درصد کارت شناسایی نمیدهند ؟ آیا ارزش یک کارت را هم ندارند /
باسلام
حامي رساني جانبازان و رزمندگان شما هستيد خواهشمند است درد دل اين همسنگران را سايت بگذاريد تا فريادمان به گوش حضرت اقا برسد .

محضر مبارک رهبر عالی قدر ومعظم و فرزانه انقلاب اسلامی

با سلام و تحیات وافره و عرض ادب واحترام و ارادت

آقاجان
بعد ازگذشت 37سال ازدفاع مقدس مي گذرد كه رفع اشكالات خدمات رساني به ابثارگران تبديل به قانون جامع ايثارگران و با تلاش و زحمات شبانه روزي همه ي نمايندگان محترم مجلس ، رئيس محترم مجلس واعضاي محترم شوراي نگهبان كه مورد تائيد همگي قرار گرفت و توسط رئيس محترم مجلس به تمامي دستگاه هاي اجرايي كشور در اوايل سال 96 ابللاغ گرديد تا اجرايي گردد .
اقاجان : ما رزمندگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس هستيم با توجه به شرايط سني بالاي 55 سال مي باشيم و هركسي به نوعي از بيماري دسته پنچه نرم مي كنيم از قبيل بیماری های آرتروزو بیماری های گوارشی وبیماری های ریوی و بیماری های اعصاب و روان و شيميايي وآسيب های پنهانی كه مي توان از اثرات زمان جنگ تحميلي بوده است كه در زمان زندگي كردن در داخل سنگر هاي خاكي وگلي که براي همه ما رزمندگان وايثارگران در اين دوره ايجاد كرده است.
با توجه به مدت حضور این عزیزان از سه تا 60 ماه درجبهه ها .همانطوری که حضرتعالی فرمودید..یکی ازشاخص های مهم قوانین ومقررات رعایت عدالت ورفع تبعیض وبی عدالتی میباشد.
وهمجنين فرمودید.خدمت به رزمندگان و ايثارگران و خانواده شهدا بایددراولویت قرارگیرد . امروزه ما شاهد بي عدالتي مسئولين بنياد شهيد از اجرا نكردن قوانين ايثارگران و رزمندگان در برنامه توسعه ششم بعداز گذشت يكسال 1ز سال 96 ، كه قانون موظف كرده است براي جراي ماده 87 و تبصره آن كه مسئولين بنياد شهيد از اجراي اين قانون شانه خا لي مي كنند
عاجزانه وخاضعانه ازحضرتعالی انتظارداریم. که مثل همیشه با دستورات قاطعانه به رئیس محترم جمهوری وریاست محترم مجلس شورای اسلامی،در خصوص مشكلات همه ي اين افراد از قشر زحمتكش و ضعيف جامعه واز رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و از هيچگونه امتيازي از رزمندگي و ايثارگري تاكنون بهرمند نشده ايم لااقل با توجه در برنامه توسعه ششم مزاياي براي رزمندگان در نظر گرفته شده است تا فرزندان مان از اين امتيازات بهره مند شوند.
آقاجان امیدما بعدازخدا شما هستید
ما با ولایت زنده ایم.تا زنده ایم رزمندیم
سربازکوچک ولایت نمایندگی ازطرف کلیه رزمندگان و ايثار گران هشت دفاع مقدس
با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما سرور گرامی ؛
به استحضار شما می رساند ؛ کانون وکلای مرکز در این دوره ظرفیت پذیرش کارآموزی وکالت 96 را به ۱۴۳۰ نفر افزایش داده است که طبق قانون برنامه ی ششم توسعه و نص ماده ی ۸۸ همین قانون و نیز ماده ی ۵۹ مکرر ۳۰ درصد از کل ظرفیت اختصاص به سهمیه ی ایثارگران که مصادیق آن دقیقا در همین ماده ی فوق الذکر بیان شده اختصاص دارد، ولی متاسفانه کانون وکلای مرکز از نص صریح قانون برنامه ی توسعه ی ششم تخلف نموده و علی رقم این که ایثارگران و فرزندان ستم دیده ی ایشان علی رقم کسب شرط حد نصاب قبولی کاملا غیر قانونی پذیرفته نشده اند و این ظلم بزرگ در حق ایشان میباشد (یعنی از ۴۲۹ نفر که شامل سهمیه ی ایثار گران بوده و شرط کانون را نیز دارا میباشند تنها ۳۳۰ نفر را در لیست اسامی قرار داده است)
با تشکر. ااز شما تقاضا داریم تا اجازه ندین حق داوطلبان ایثارگر رو ضایع کنن
********************************************************
از شما خواهش میکنم تا به مشکل 100 نفر از ایثارگران رسیدگی کنید و نگذارید که حق این خانواده ها ضایع شود . خداوند انشاالله توفیق روز افزون به شما عنایت فرماید.
تبعیض یعنی در حالیکه برای همه ایثارگران کارت شناسایی صادر می شود برای زیر25% صادر نشده است .
مصداق شفاف تبعیض و بیعدالتی را در بنیاد شهید می توان دید .
انشااله زودتر تبدیل به وزارتخانه شود
با سلام خدمت ادمین محترم و زحمت کش این رسانه وزین. همان طور که اطلاع دارید کانون وکلای مرکز در این دوره ظرفیت پذیرش کارآموزی وکالت 96 را به ۱۴۳۰ نفر افزایش داده است که طبق قانون برنامه ی ششم توسعه و نص ماده ی ۸۸ همین قانون و نیز ماده ی ۵۹ مکرر ۳۰ درصد از کل ظرفیت اختصاص به سهمیه ی ایثارگران که مصادیق آن دقیقا در همین ماده ی فوق الذکر بیان شده اختصاص دارد، ولی متاسفانه کانون وکلای مرکز از نص صریح قانون برنامه ی توسعه ی ششم تخلف نموده و علی رقم این که ایثارگران و فرزندان ستم دیده ی ایشان علی رقم کسب شرط حد نصاب قبولی کاملا غیر قانونی پذیرفته نشده اند و این ظلم بزرگ در حق ایشان میباشد (یعنی از ۴۲۹ نفر که شامل سهمیه ی ایثار گران بوده و شرط کانون را نیز دارا میباشند تنها ۳۳۰ نفر را در لیست اسامی قرار داده است) با تشکر. ااز شما تقاضا داریم تا اجازه ندین حق داوطلبان ایثارگر رو ضایع کنن
باسلام
ایثارگرام معسر واقعا بدبختن چون زمان جنگ بچه هاشون بخصوص دختران و زنشون را رها کردن و رفتن جلوی توپ و تفنگ وگرنه حالا ماها مثال عراق و افغانستان زیر چوب یه مشت سرباز آمریکایی لگدمال میشدیم و تحقیر پس این بندگان خدا با کهولت سن بچه هاشون هستن برای جابه جا شدن ،اگه ستاد کل و سپاه پاستاران در مورد این قشر فقیر و از پا افتاده کوتاهی کنه ونمایندگان کاری نکنند و دولت مردان صبر را بر عمل ترجیح بدهند واقعان خیانتی است که به اسلام واین قشر بدبخت میشود. اینها یادگاران جنگند ،جانفشانان جنگند، اینها بودند که الان ما هستیم. غیرتشان بود که ما هستیم
باسلام
ایثارگرام معسر واقعا غریبن چون زمان جنگ بچه هاشون بخصوص دختران و زنشون را رها کردن و رفتن جلوی توپ و تفنگ وگرنه حالا ماها مثال عراق و افغانستان زیر چوب یه مشت سرباز آمریکایی لگدمال میشدیم و تحقیر پس این بندگان خدا با کهولت سن بچه هاشون هستن برای جابه جا شدن ،اگه ستاد کل و سپاه پاستاران در مورد این قشر فقیر و از پا افتاده کوتاهی کنه ونمایندگان کاری نکنند و دولت مردان صبر را بر عمل ترجیح بدهند واقعان خیانتی است که به اسلام واین قشر بدبخت میشود. اینها یادگاران جنگند ،جانفشانان جنگند، اینها بودند که الان ما هستیم. غیرتشان بود که ما هستیم.این عزیزان با کهولت سن هرکدمشان با مشکلات زمان جنگ و گرفتاری بعد از آن با بیماریهایی دست و پنجه نرم می کنند . آیا میشود با این همه گرفتاری این قشر ، آنها را نابود کرد آیا غیرت دلتمردان این اجازه را میدهد
با نام ویادخدا/عرض ادب واحترام لطفا جناب نوروزی محترم درموردتبعیض مضاعف نسبت به بعضی ازایثارگران دفاع مقدس(شهدای زنده) که غیرازخداکسی راندارن نیزعنایت ویژه ای داشته باشید ممنون وسپاسگذارحضرتعالی /باتقدیم احترام بسیجی اعصاب وروان بلاتکلیف استان لرستان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi