شناسه خبر : 57972
یکشنبه 29 بهمن 1396 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شبهات بیمه ای در کار بانک دی!

وقتی می گوییم تبعیض و فساد در امور ایثارگران وجود دارد و شرکت بیمه وابسته به بنیاد شهید با وجه المصالحه قرار دادن هزینه های درمانی سوء استفاده کرده، آیا موضوع واقعیت دارد یا نوعی توهم است.

جواد ادبی -  وقتی می گوییم تبعیض و فساد در امور ایثارگران وجود دارد و شرکت بیمه وابسته به بنیاد شهید با وجه المصالحه قرار دادن هزینه های درمانی سوء استفاده کرده، آیا موضوع واقعیت دارد یا نوعی توهم است.

متاسفانه برخی با سوء استفاده از هزینه های درمانی ایثارگران می خواهند به نان و نوایی برسند و بانک ورشکسته دی و شرکت بیمه وابسته آن را با وجه المصالحه قرار دادن هزینه های درمانی، آب رفته را درخصوص عملکردهای گذشته بانک دی دوباره به جوی برگردانند.

سند و مدرک ورشکستگی بانک دی، بسته بودن نماد آن در بازار بورس کشور است و در این چندین سال که ایثارگران را در این بانک با استفاده از وجوهات دولتی (هدیه ) 80 هزار تومانی اولیه به شرط  آورده شخصی به اجبار سهامدار کردند و تا به امروز هم ریالی به عنوان سودی برای سهامداران ایثارگر پرداخت نکرده اند.

هرسال با تصویب سودهای موهوم، توام با افزایش سرمایه بانک، این سودهای موهوم و صوری را به افزایش تعداد سهام ایثارگران اختصاص داده اند و در نتیجه این سهام با ارزش محسوب نمی شود. در حال حاضر نیز به دلیل عدم شفافیت صورت های عملکرد مالی، نماد بانک مذکور در بازار سرمایه(بورس) بسته شده است و سهام این بانک ممنوع المعامله می باشد.

بدنبال شرایط پیش عنوان شده، مدیریت ارشد بنیاد شهید از اواخر سال 1395 در خصوص احیای بانک و تزریق تنفس مصنوعی به آن، هزینه های درمانی ایثارگران را وجه المصالحه عملکرد خود قرار داده اند. آنها بدون کسب اجازه قانونی از هریک از افراد ایثارگر،
باستثنای سهامدارانی که از قبل حساب مفتوح در بانک داشته اند راسا" اقدام به افتتاح حساب بانکی برای هریک از ایثارگران در بانک دی نمودند که این امر خلاف مقررات بانکی و قانون مبارزه با پولشویی است.

چرا که شخص حقیقی برای افتتاح حساب بانکی باید با حضور در بانک، تقاضای افتتاح حساب، یا با معرفی وکیل قانونی اقدام به افتتاح حساب نماید. در صورتیکه در حال حاضر با توجه به وجود بسترهای لازم بانکداری نوین الکترونیکی نیازی به افتتاح حساب بانکی و انتقال پرداختی ها از بانک ملی به بانک دی وجود نداشته و ندارد.

چرا که هریک از حساب های بانکی موجود در کلیه بانک ها با داشتن کد «IRشبا» نیازی به این امر نداشته و ندارد و هریک از افراد حقیقی و حقوقی می توانند با استفاده از بستر بانکداری الکترونیکی یاد شده وجوه مورد نظر خود را به هر شخص حقیقی و یا حقوقی حتی بصورت انبوه منتقل و واریز نمایند.

 متاسفانه مدیریت بنیاد این تصمیم را در زمان قرارداد با بیمه ایران اتخاذ و عملی کرد و این موضوع ادامه پیدا کرد تا اینکه از اول مهرماه سال 1396 به این عملکرد خود قانع نشدند و قرارداد تأمین هزینه های درمانی را با شرکت بیمه دی منعقد کردند که جای تأمل بسیاری دارد.

چون شرکت بیمه یاد شده زیر مجموعه بانک دی بوده و بانک دی هم در زیر مجموعه شرکت های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و سپردن امور به مجموعه داخلی سازمان در قالب قرارداد، زمینه نظارت را از بین خواهد برد. بنابراین موجبات ایجاد فساد خواهد بود به طوری که پرداخت هزینه های درمانی به ایثارگران در زمانی که در بیمه ایران نهایتا" 10 روز بود در حال حاضر به یک ماه افزایش یافته است که خود یک فساد و رانت اقتصادی محسوب می گردد.

حال با توجه به اینکه این قبیل اقدامات پشت پرده های ناثواب خود را داشته و دارد و با توجه به مطرح بودن شائبه تخلف بانکی در بانک دی و تخصیص منابع قانونی و دولتی هزینه درمانی ایثارگران، با توجه به موضوعات مطرح در تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عملکرد بنیاد شهید و با توجه به عدم برخورداری جانبازان از منابع و اعتبارات قانونی، پس از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی، در خصوص حقوق مستمری به جانبازان و معوقات به ایشان چنین به نظر می رسد که وجوهات و اعتبارات تخصیص یافته دولتی در مورد هزینه های درمانی ایثارگران به منافع شخصی عده ای از مدیران بنیاد شهید و مدیران بانک دی و مدیران بیمه دی گره خورده و مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ساعت خواب. تازه بیدار شدی یا سهمت کم شده وقتی اون جان باز 70 در صد در روزنامه قانون راجع به بانک دی نوشت و از چرایی این جابجایی شما کجا بودی .حالا هم خوش امدی ماهی رو هر موقع از اب بگیری تازه است
بیمه درمان جانبازان ضروری ترین خدمت به ایثارگران است. که نباید مسئولین با آن بازی می کردند . تغییر بیمه درمان از بهترین و جامع ترین بیمه کشور به بیمه دی که اکثر بیمارستانهای خوب باهاش قرارداد ندارند چه مفهومی دارد ؟
...
ریاست و نمایندگان مجلس از دولت خواستند که

ریال ؛ پول ملی را تقویت کنند که گران بشود و دلار

ارزان بشود ؟!
...
چقدر خوب میشود که اگر : یک دلار بشود = یک ریال؟!

آنوقت من هم با ۶۰۰ هزار تومان می توانم ۶ ملیون دلار بخرم ؟!
و بروم کانادا و برای خودم یک خانه و یک رستوران بخرم و راحت زندگی کنم ؟!

اگر بشود چه میشود ؟!

بشرطی که دولت و مجلس در تصمیم خودشان ثابت قدم

باشند و به تقویت ریال تا رسیدن به یک دلار جدی باشند ؟!
...
چه اقتصاد دانان خوبی داریم ؟!

فرهنگ که چیزی نیست ؟!

ما می توانیم اقتصاد خودمان را هم صادر کنیم ؟!

اصلاً ما دانشمندترین و راستگوترین مدیران جهان را داریم ؟!

جان تو ؟!
...
سلام از زمانيکه بيمه دي مدارک جانبازان را تحويل گرفته تا هزينه ها را بحساب ما واريز کند 5 ماه مي گذرد و هنوز يک ريال هم نريخته اند .
يکي نيست به انها بگويد اگر اپارتمان سازيشان تمام شده و تحويل داده اند حالا هزينه هاي ايثارگران را واريز کنند شماره حساب ملي داشتيم حساب دي هم فعال کرديم اما خبري از پول نيست ....حدود پانصدهزارتومان هم مدرک هزينه تحويل داده ام ....
با سلام به خدمت دل سوزان این بانک دی سهامدارانش ایثارگران و خانواده های شهدا هستند ولی به نام اینها به کام بعضی ها اصلأ از جنگ ایثارگرای خبرنداره اگر یه جانباز در خواست وام کند یه سنگی به اندازه خودش جلوی پای ایشان قرار میدهم ولی اگر معرفی شده باشی تا بیست چهار ساعت تمام وام گرفتی
قبلا در بیمه ایران هزینه مدارک پزشکی در عرض 10 روز پرداخت می شد ولی از زمانیکه بیمه دی شروع شده در عرض 30 روز پرداخت میشود چرا؟؟؟؟
چرا هزینه درمان در بیمه دی بعد از 30 روز پرداخت میشود ؟ قبلا 10 روزه بود .
با سلام درخصوص متن خبری که درذیل امده است نقدی برآن دارم .بنده جانباز 45 درصد شیمیای دفاع مقدس هستم با هزینه شخصی دکترای اقتصاد منطقه ای گرفته ام از خارج از کشور حالا هم بعنوان کارمندی به عنوان رئیس نقلیه دریکی ازمناطق خط لوله این مدیران دست اخوت ندارند و وزارت نفت با این همه مکاتبات گوش شنوا ندارد که ارتقاع بدهد طبق قانون جامع ایثارگران که شغل آنها حداقل درشان آنها باشد که به لطف دارند الا به ایشان 19 سال تدریس دردانشگاه وغیره اما شرکت نفت با دلایل غیرموجه کمیسون ماده 16 را هم خریدن هزینه تحصیلی که ندان وقتی متولی حرمت امام زاده را ندارند انتظار داری نفت ویا دانشگاه حرمت می گیرند .انتظاری بی جا وتوقعی غیر واقعی . چنانجه این شهدای عزیز زنده می ماندند و سرکار بودند و یا جانباز حالت اشتغال سلامتی خود را از دست نمیداد، الان قطعا" کارمند که نبودند حتما به مدارج بالا می رسیدند. چنانجه این شهدای عزیز زنده می ماندند و سرکار بودند و یا جانباز حالت اشتغال سلامتی خود را از دست نمیداد، الان قطعا" کارمند که نبودند حتما به مدارج بالا می رسیدند. بنابراین ارتقای شغلی شهدا و جانبازان حالت اشتغال اصلا" در این لایحه دیده نشده؟؟ منظر درج ورساندن پیام بنده به گوش مسئولین که چه ظلمی می کنند وتنها بخاطر نظام وخون شهداء تحمل می کنیم اگر کامل تر خواستید درخدمتان هستم
سلام من مدارک پزشکی رااز مهر ماه که تحویل داده ام 2 ماهش را با کاهش 50دصدی پرداخت کرد اند وآذر از آذر ماه که هرماهه 3400000 هزار تومان می شود هنوز پرداخت نکرده اند.چرا چرا چرا چرا
سلام
بانک و بیمه دی حدود 20 میلیار تومان در چند ماهه اخیر هزینه تبلیغات داده اند ولی دریغ از اعطای وام قرض الحسنه به یک جانباز یا فرزند ایثارگر
سلام.امروزدوم ماه هست وهنوزحقوق خانواده هاواریزنشده این درحالیست که سربرج حقوق کارمندان وحقوق بگیران بانگ ملی واریزشده!!!تحقیقات وقضاوت بافاش نیوزوخوانندگان گرامی.
در موقع تحویل دادن مدارک هزینه درمان به بیمه دی میگویند در عرض 20 روز به حسابتان واریز میشود ولی بنده 3 ماه است که منتظر دریافت هستم - قبلا در بیمه ایران در عرض 10 روز دریافت میشد .
طی حکمی از سوی استاندار مازندران؛ فرزند سردار شهید «طوسی» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران شد «سمیه قاسمی طوسی» فرزند سردار سرلشکر پاسدار شهید «محمد حسن قاسمی طوسی» طی حکمی از سوی «محمد اسلامی» استاندار مازندران به سمت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران منصوب شد. «سمیه قاسمی طوسی»، دانشجوی دکترای جامعه شناسی، فعال اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای و سازمان‌های مردم نهاد، یگانه فرزند سردار سرلشکر پاسدار شهید «محمد حسن قاسمی طوسی» قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا است که در تاریخ 18 فروردین سال 1366 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.
چرا بیمه دی هزینه ها را 3 ماه است که پرداخت نکرده است .؟/؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi