شناسه خبر : 57975
شنبه 21 بهمن 1396 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علل ناکارآمدی بنیاد گیلان (۲)

وجود واحد پژوهش در بنیاد گیلان ذیل چارت معاونت فرهنگی و نه در چارت مدیرکل از بعد ساختاری توان بین بخشی خود را از دست داده است. یعنی عملا” پژوهشی در حوزه های حیاتی بنیاد مانند پژوهش در عملیات واحد بهداشت و درمان صورت نمی پذیرد. یعنی فرآیندگرایی سیستمی و بازندیدن سازمان، نقاط کور متعددی در بدنه سازمان بنیاد شهید گیلان به جای نهاده.

فاش نیوز - وجود واحد پژوهش در بنیاد گیلان ذیل چارت معاونت فرهنگی و نه در چارت مدیرکل از بعد ساختاری توان بین بخشی خود را از دست داده است. یعنی عملا پژوهشی در حوزه های حیاتی بنیاد مانند پژوهش در عملیات واحد بهداشت و درمان صورت نمی پذیرد. یعنی فرآیندگرایی سیستمی و بازندیدن سازمان، نقاط کور متعددی در بدنه سازمان بنیاد شهید گیلان به جای نهاده.

مدیر واحد پژوهش جزو آن دسته از مدیرانی است که مدیرکل نتوانسته آنها را از چرخه اداری خارج کند و اکنون ۶۰درصد روئسای ادارات بنیاد گیلان یا بازنشسته و منتظر افزایش حقوق، به کار ادامه داده اند و یا در مرز بازنشستگی هستند و کارآیی بسیار پایین حاصل از نیروی انگیزشی پایین به ارکان سازمان آسیب زده است.

چند پرسش در حوزه پژوهش گویای ناکارآمدی این بخش است: آیا اداره پژوهش کار پژوهانه ای در بحث پیشگیری بهداشتی همسران جانبازان با ضایعه شدید صورت داده است؟ پاسخ خیر. آیا اداره پژوهش در ارتباط با دانشگاه ها سبب ساز رشد تحقیق در زمینه بهبود فرآیندهای مدیریتی سازمان و ارائه پلان به مدیرکل شده است؟ پاسخ خیر. آیا اداره پژوهش جز چند پژوهش که بصورت غیرشفاف به افراد واگذار کرده توانسته فصلنامه ی پژوهشی در شأن ساحت ایثارگری تهیه کند؟ پاسخ خیر. آیا اداره پژوهش که در علم مدیریتی نوین، مغز سازمان است به یک اداره ی بی اثر و بدون دغدغه و برای خدمت راحت تبدیل شده ااست ؟⁉️پاسخ بله. آیا اداره پژوهش در بنیاد شهید گیلان در تدوین بودجه نویسی مبتنی بر عملیات توانسته به صورت بین بخشی موثر عمل کند؟ پاسخ خیر. آیا این واحد خلوت و امن و راحت توانسته اولویت های پژوهشی مختص گیلان را به اطلاع دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برساند؟ پاسخ خیر. آیا این اداره توانسته در بسط مفاهیم اقتصاد مقاومتی پژوهشی را با اداره اشتغال بنیاد صورتبندی کند؟ پاسخ خیر.  آیا اداره پژوهش اولویت های پژوهشی موجود را به اطلاع دانشجویان و اساتید شاهد و ایثار رسانده است؟ پاسخ در کمال ناباوری خیر. و آیا از بدنه نخبگان جانبازان و خانواده شهدا بهره ای برده است؟ پاسخ متاسفانه خیر.

بی گمان تخصصی ندیدن این بخش توسط مدیران ارشد بنیاد سبب ساز نصب مدیران کم توان در این اداره شده است.

توصیه اکید نگارندگان این گزارش تحقیقی ادغام اداره امور نخبگان و اداره پژوهش در یک اداره و ذیل چارت مدیرکل و نصب یک مدیر جوان است.

بخش پژوهش می تواند اندیشه به مدیریت عملگرا تزریق کند و مانع از هرزرفت منابع گردد.

جوان گرایی و تخصص محوری و استفاده از پتانسیل ایثارگران سه وجه شعاری مدیران، در بنیاد هم عملیاتی نشده و طی مدیریت جدید هم در بهمان پاشنه می چرخد.

(ادامه دارد)

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام علیکم به چه دلیلی مراکز آموزش علمی کاربرد ی وابسته به بنیادشهید وامورایثارگران که یک مکان علمی و معنوی برای اشاعه فرهنگ ایثار وشهادت وهمچنین بالا بردن سطح علمی فرزندان شهدا وایثارگران واقشار مختلف جامعه فعالیت می نمود باید قادر به ادامه کار نباشد درحالیکه نقش موثری در فرایند علمی وفرهنگی جامعه ایثارگری داشته ومدیریان ارشد بنیاد تمایلی به بالابردن سطح علمی ایثارگران نداشته واز مدیریت فاش نیوز تقاضا داریم تا از مسئولین بنیاد برای احیای مراکز اموزشی حمایت فرماید
سلام علیکم خدمت دست اندرکاران محترم اینجانب ازسال ۶۳الی ۶۵ با ۲۳ ماه خدمت داوطلبانه بسیجی درجبهه وبامجروحیت ازناحیه پاکه تیرخوردم زمانی که بسیجی بودم وفقط ده درصدجانبازی بهم دادن و۲۴ماه خدمت مقدس سربازی درجبهه از سال ۶۶ الی ۶۸ که خدمت کردم وقتی که درسال ۶۳ درحال تحصیل بودم درمقطع اول دبیرستان تحصیلات خود را رها کردم رفتم جبهه وحالا که بیکار وفاقد شغل ودرامد هستم واز مسولین تقاضا ماندیم بعد از چهار دهه انقلاب اسلامی فکری به حال مارزمندگان وجانبازان زیر ۲۵درصدبکنید اجرکم عندالله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi