شناسه خبر : 57978
چهارشنبه 25 بهمن 1396 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره مربیان شهید قرآنی در اهواز برگزار شد

نخستین یادواره بانوان شهید طریق الحسین و مجاهدان فرهنگی موسسه رضوان معرفت با حضور خانواده معزز شهدا و جمع کثیری از بانوان دوستدار اهلبیت در مجموعه فرهنگی آیت الله اشرفی اصفهانی اهواز برگزار شد.

فاش نیوز -  نخستین یادواره بانوان شهید طریق الحسین و مجاهدان فرهنگی موسسه رضوان معرفت با حضور خانواده معزز شهدا و جمع کثیری از زنان دوستدار اهل بیت در مجموعه فرهنگی آیت الله اشرفی اصفهانی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، هدف از برپایی یادواره شهدای طریق الحسین، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حله و بخصوص بانوان شهید فعال در موسسه رضوان معرفت (شهیده کاظمی، مقامیان زاده، ولی زاده، شمس الدین و رزاقی منش) بود.   

پنج تن از شهدای حله از جمله  شهدایی بودند که در موسسه فرهنگی رضوان معرفت در نشر و تبلیغ معارف اسلامی  و ارزش های قرانی و انقلابی فعالیت موثری داشتند.

شهیده مقامیان زاده، پایه گذار فعالیت های موثر دانش آموزی بود و مسئولیت تأسیس موسسه فرهنگی رضوان معرفت را بر عهده داشت و برگزاری اولین اعتکاف دخترانه دانش آموزی شهر اهواز از جمله اقدامات ارزنده وی بوده است.

بانوی شهید رزاق منش، نیز از جمله مربیان فعال قرآنی بود که مدیریت دارالقران نورالمهدی، میثاق و خادم القران را به عهده داشت. شهیده کاظمی از جمله شهدایی بود که دوره روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را در شهر قم زیر نظر حاج آقا طباطبایی سپری کرد و سپس در مدارس دخترانه اهواز به تبلیغ علوم دینی پرداخت و همکاری بسیار نزدیکی با موسسه رضوان معرفت داشت.

بانوی شهید ولی زاده، معلم بازنشسته آموزش و پرورش بود که فعالیت های فرهنگی موثری در زمینه برگزاری کلاس های تفسیر اخلاق، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه برای بانوان بود داشت و در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از جبهه های نبرد حق علیه باطل نقش تاثیر گذاری ایفا و بخشی از درآمد خود را به جبهه هدیه می کرد.

بانوی شهید شمس الدین، نیز حدود بیست سال شاگرد کلاس اخلاق و تفسیر استاد شهیدش، بانوی شهید ولی زاده بود و خود نیز تلاش زیادی برای تربیت دینی نسل جوان در خوزستان داشت.

لازم به ذکر است پنج تن از شهدای حله از جمله شهدایی بودند که در موسسه فرهنگی رضوان معرفت در نشر و تبلیغ معارف اسلامی  و ارزش های قرآنی و انقلابی فعالیت بسیار موثری داشتند.

گفتنی است شهدای طریق الحسین، جمعی از زوار ایرانی بودند که در اربعین سال 95، در انفجار تروریستی در شهر حله به دست عوامل داعش به شهادت رسیدند.

در مسلخ عشق دل به قربان بردیم

جان ها به سپهداری ایمان بردیم

هر چند که عاشقی گنه بود ولی

جان تحفه به سید شهیدان بردیم

«بانوی شاعر شهید، مقامیان زاده»

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi