شناسه خبر : 57985
شنبه 21 بهمن 1396 , 13:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انفعال وزارت خارجه و گستاخی رژیم حامی تروریست‌ها

با توجه به یاوه‌گویی مجدد وزیر خارجه فرانسه علیه ایران، آیا دولت، فرش قرمز خود برای سفر وی به ایران را جمع می‌کند؟
سایت رجانیوز با طرح این پرسش نوشت: لودریان وزیر خارجه هفتاد ساله فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون فرانسوی BFM به تکرار ادعاهای ضدایرانی خود پرداخت.
او در این مصاحبه در اظهاراتی مضحک ایران را به نقض قوانین بین‌المللی در سوریه متهم می‌کند و می‌گوید: «ما خواستار خروج تمامی کسانی هستیم که نباید در سوریه باشند، از جمله شبه نظامیان ایران و حزب‌الله.»
این اظهارات در حالی است که فرانسه از سال 2011 و بعد از آغاز فتنه تکفیری‌ها در سوریه از جمله کشورهای حامی تروریست‌ها بوده که به نبرد با دولت مرکزی سوریه پرداخته‌اند و حتی دخالت‌های فرانسه در مسائل داخلی سوریه بارها با واکنش مقام‌های این کشور مواجه شده است. در مقابل، دولت‌های عراق و سوریه همواره نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را مورد تمجید قرار داده‌اند.
وزیر خارجه فرانسه همچنین به تکرار ادعاهای آمریکایی- صهیونیستی درباره قصد ایران برای تشکیل یک محور شیعی از تهران تا دریای مدیترانه پرداخته و به شعله‌های تبلیغات ایران‌هراسانه غربی دامن زده است.
این اظهارات در حالی است که قرار است لودریان در نیمه اسفند ماه با سفر به تهران پا روی فرش قرمزی بگذارد که محمد جواد ظریف برای او پهن کرده است.
ژان ایو لودریان، در 25 آبان ماه، در سفر به پایتخت سعودی با اشاره به پیشرفت‌های موشکی گفته بود فرانسه از مداخله‌ها و مقاصد سلطه‌طلبانه ایران در منطقه نگران است! امانوئل مکرون هم در این خصوص گفته بود: «احتمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران وجود دارد» و «باید با ایران در مورد برنامه موشکی مذاکره کرد.»
همچنین وزیر خارجه فرانسه اول بهمن به روزنامه «فیگارو» گفته بود «ما گفت‌وگوهایی را با ایران در مورد مسائل مربوط به برنامه موشک‌های بالستیک و پرسش‌های مربوط به مسائل منطقه‌ای آغاز کرده‌ایم».
فرانسه که پایگاه همایش‌ها و جلسات و هماهنگی‌های منافقین علیه منافع ایران شده است حتی در اغتشاشات اخیر نیز از آشوب‌گران حمایت کرده و به وضوح در امور داخلی ایران دخالت کرد. در همین خصوص کاخ الیزه بعد از تماس تلفنی
حسن روحانی و امانوئل مکرون بیانیه‌ای صادر کرد و گفت مکرون در تماس تلفنی خود از برخورد با اغتشاش‌گران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری ایران و احترام به حقوق اساسی آن‌ها شده است!
گستاخی‌های دولت فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که دولت روحانی در سال‌های گذشته و خصوصاً پس از انعقاد توافق هسته‌ای امتیازهای فراوانی را در اختیار شرکت‌های فرانسوی چون توتال، پژو، رنو و سیتروئن قرار داده و آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده است.
در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قرار دادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید.
حالا با این کارنامه سیاه فرانسه آن هم در عرض دو ماه، باید دید آیا وزارت خارجه برای یک بار اقدامی واقع‌بینانه انجام می‌دهد و در پاسخ به اهانت‌های متعدد این کشور، سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران را لغو می‌کند یا نه.
یادآور می‌شود سازمان تروریستی منافقین 17 هزار شهروند ایرانی را به شهادت رسانده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi