شناسه خبر : 57990
پنجشنبه 26 بهمن 1396 , 11:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نکات جامانده در قانون مدیریت خدمات کشوری

چنانجه این شهدای عزیز زنده می ماندند و سرکار بودند و یا جانباز حالت اشتغال سلامتی خود را از دست نمیداد، الان قطعا" کارمند که نبودند حتما به مدارج بالا می رسیدند.

دکتر موسوی- در لایحه تقدیمی برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، چند نکته در لایحه مذکور دیده نشده!

1_ تبعیت و پیروی نهادها و شرکت ها و بانک های خصوصی که از دل اصل 44 خصوصی شده اند، از قانون جامع ایثارگران و اینکه تمامی نهادهای مالی و بانک ها و بیمه ها و دیگر شرکت هایی که از اصل 44 به وجود آمدند، با تفسیر اینکه ما خصوصی هستیم هرگز به حقوق قانونی ایثارگران پایبند نبوده و تا الان هم نیستند در لایحه مذکور این ابهام حتما رفع شود. به طوری که اکثر عزیزان ایثارگر در راهروهای دیوان عدالت و نهادهای دیگر دنبال احقاق حق قانونی خود هستند.

2_ ارتقای شغلی ایثارگران حالت اشتغال در قانون مذکور دیده نشده
به طوری که ایثارگری که در سال 67 بایگان یا کارمند معمولی بوده و سپس شهید شده و یا حالت اشتغال گرفته الان هم همان حقوق کارمندی را دریافت می کنند یعنی در فرض سلامت این عزیزان در طول سی سال هیچ ارتقایی نداشتند؟؟؟؟

چنانجه این شهدای عزیز زنده می ماندند و سرکار بودند و یا جانباز حالت اشتغال سلامتی خود را از دست نمیداد، الان قطعا" کارمند که نبودند حتما به مدارج بالا می رسیدند. بنابراین ارتقای شغلی شهدا و جانبازان حالت اشتغال اصلا" در این لایحه دیده نشده؟؟

3 - با توجه به آراء مختلف دیوان عدالت اداری و لغو جدول امتیازات حالات ایثارگری، تعیین تکلیف این نوع مسائل با شفافیت در تصویب قوانین دنبال شود!

4- با توجه به ابطال مصوبه هیت وزیران در خصوص شهریه تحصیل ایثارگران در پردیس های بین الملل دانشگاه آزاد و شفافیت در تعیین تکلیف برای دانشگاه آزاد لازم و ضروری هست.


5_ با توجه به کهولت سن جانبازان و اینکه آثار جراحت و درمان و استمرار مصرف داروی خاص در کاهش عمر این عزیزان موثر بوده  پیشنهاد می گردد هر سال یک در صد به درصد جانبازان از تاریخ آخرین کمیسیون لحاظ گردد تا از منافع قانونی آن بهره مند گردد.

6- شرکت های خصوصی و حتی دولتی در تخصیص بلیط هواپیما مخصوصا چارتر کننده ها هرگز به قانون نصف بها عمل نکردند و صد البته نمیدانم هدف قانون گزار از تصویب قانونی که عرضه اجرای آن را ندارد، چه بوده هست!!!

در اکثر نهادهای دولتی از دل نظام بیرون آمده و یا سازمان ها و ادارات در انتصاب و ارتقاء شغلی مخالف ایثارگران بوده و نصاب فقط فامیلی و دوستی و علاقه رییس و پرونده ایثارگری عزیزان نوعا" ترمز پیشرفت عزیزان می باشد، لطفا" در قوانینی که ناقص بوده و عرضه اجرای آن را ندارند، فرافکنی نکنند.

بنابراین بنده به عنوان ایثارگر آمادگی خود را برای همکاری در تدوین قوانین مربوط به ایثارگران و ایرادات و چالش های قانون جامعه و لایحه خدمات اعلام میدارم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، بهیچوجه قوانین در ارزشیابی کارکنان ایثارگر و غیر ایثارگر تمایز ندارند و جانباز را همسان انسانهای سالم ارزشیابی میکنند. به این ترتیب اول ایثارگر میبایست تمامی آیتم های ارزشیابی را اعم از طی دوره های آموزشی در هر محلی که معمولا سالنهای فاقد امکانات و دارای بلندگوها و اکوهای کر کننده در سمینارها و همایشهای شلوغ تعیین کنند و کسب تقدیر نامه از مدیران پایه و میانی و ارشد را همانطور که از کارکنان سالم انتظار دارند بدست آورند که تبعیضی بسیار آشکار است دوم نمره ارزشیابی جانباز در حالیکه تمام آیتمهای فوق را کسب کند بستگی به نظر و سلیقه و گرایش سیاسی مدیر دارد. به این ترتیب جانبازان علاوه بر تلاش و کوشش فراوان برای انجام امور روزمره میبایست در طول سال تلاش کند تا مدارک مورد نیاز ارزشیابی را بدست آورند تا مبنای سنوات سالانه و نمره هرگونه ارتقای شغلی قرار گیرد.
این روزها اکثریت کارکنان در گرفتاریها و هرج و مرج و مشکلات کوچک و بزرگ زندگی دلسرد و نالان هستند لذا جانبازان علاوه بر تمام مشکلات ریز و درشت مجبور است تحت درمان و تهیه هزینه های جانبی با توکل به حق تعالی و غیرت انقلابی و احقاق حقوق مردم کارهای عقب مانده کارکنان دلسرد را انجام دهد و نیرویی ماورایی سایرین را کشان کشان با خودش همراه کند. کسانی که عاشق دین و میهن و تابع فرامین ولی فقیه باشند بخوبی متوجه عرایضم هستند علی ایحال فکر میکنم میبایست نمره ای فراتر از نمرات ارزشیابی برای قدردانی به جانبازان تعلق گیرد.

...
...

هر چیز که قابل قاچاق باشد ارزان است و گران نمیشود ؟!

مانند نفت و بنزین و گازوئیل ؟!

...

هر چیزی که قابل قاچاق نباشد هر سال گرانتر میشود ؟!

مانند : آب و برق و گاز ؟!

گاز که هر ماه ۲۰ هزار تومان اضافه بر مصرف در قبض

اضافه میشود ؟!

حساب کنید ۱۰ ملیون خانوار × ۲۰ هزار تومان پول الکی

که میگیرند ؟!

خوش بحال نجومی بگیران ؟!

امسال حقوق و پاداش و عیدی بگیران را عروسی است ؟!

کیفشان کوک و پروازشان پر پرواز ؟!

رزمندگان جانبازان را عیدی و پاداش بدهند ؟!

اونهم به ۵% ؟!

محاله .

رزمنده ستیزی نهادینه شده ؟!

جانباز گریزی قانون شده ؟!

قانون جامع نوشتند که فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل کنند ؟!

تا بروند کانادا ؟!

سیاحت .

با دلار مفت ؟!

خوشا دلها که پاداش ها می گیرد ؟!
؟!

...
با سلام
مهمترین تبعیضی که هم اکنون در همه قوانین ایثارگران هست، تبعیض و بی عدالتی آشکار بین ایثارگر شاغل و غیر شاغل است . و به ایثارگر فاقد شغل دولتی کمتر امتیازی تعلق می گیرد ( قانون گذار در واقع ضعیف را ضعیفتر نگه داشته است )
و اگر ان جوانان نیز مچروح نمی شدند و یا اسیب های دیگر را تجربه نمی کردند شاید الان می توانستند در بهترین شغل ها خدمت کنند و یا ادامه تحصیل بدهند.
و انصاف این است که قانون گذار این بی عدالتی را رفع کند .
البته این تبعیض ها با اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هم رفع نحواهد شد و کمتر وزارتخانه و سازمانی دولتی است که مایل به تبعیت از قانون خدمات کشوری باشد .
حدود نیمی از کارمندان دولت دیگر تابع این قانون نیستند یا تابع قانون دانشگاهها شده اند و یا قانون خاص .
قانون خدمات کشوری ایرادات فراوان بسیار جدی دارد. ولی در مورد ایثارگران ایراد مهمی ندارد

...
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بی توجهی به مدیریت بازار ارز، دستاورد دولت در تک رقمی شدن نرخ تورم را با چالش روبرو می کند.
...
با یک فریاد در مجلس :

دولت ۳ ملیارد دلار می خواهد بریزد در بازار ؟!

متشکریم ؟!

فقط اگر دلار به یک ریال رسید ما را هم خبر کنید

که با ۶۰۰ هزار تومان ۶ ملیون دلار بخریم برویم

کانادا ؟!

کانادا کجایی که ما هم آمدیم ؟!

زرشک .

زرشک پلو زعفرانی ؟!

با مرغ .
...
چرا در آموزش و پرورش جانبازان زیر 25 درصد از مزایای ماده 51 محرومند ؟
ماده 51 فقط به جانبازان بالای 25% تعلق می گیرد طبق قانون جامع
جانبازان بالای 25 در آموزش و پرورش از امتیازات ماده 51 بهرمندند ولی ایثارگران زیر 25 درصد از این امکانات محرومند چرا بنیاد یا دولت بین این عزیزان ایثارگر تبعیض قائل است ؟همه در جنگ شرکت کرده اند و همه مجروح شده اند پس چرا بین اینها تفرقه می اندازید ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi