شناسه خبر : 57997
شنبه 28 بهمن 1396 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاش مسئولان عقلشان به اندازه مردم بود!

بهمن امسال باشکوه تر و بانشاط تراز همیشه درحال برگزاری بود. مرد و زن، پیر و جوان، فارغ از تعلقات قومی و زبانی و یا حتی طبقات اجتماعی، یکی از بزرگترین و پرهیجان ترین راهپیمایی های جهان را درحال رقم زدن بودند.

دکتر سجاد قنبری (جانباز نخاعی) -  بهمن امسال باشکوه تر و بانشاط تراز همیشه درحال برگزاری بود. مرد و زن، پیر و جوان، فارغ از تعلقات قومی و زبانی و یا حتی طبقات اجتماعی، یکی از بزرگترین و پرهیجان ترین راهپیمایی های جهان را درحال رقم زدن بودند.

کسی دربند سختی راه رفتن در ازدحام جمعیت نبود. برخورد افراد با هم که در مکان و زمان های دیگر به کدورت و کشمکش منجر می شد؛ در اینجا به خوش و بش و لبخند ختم می شد. انگار همه یکدیگر را می شناختند. انگار غریبه ای در این جمعیت میلیونی نبود. نگاه ها که به هم گره می خورد، بی اختیار لبخندی از مهربانی درپی داشت، گویا من و مایی وجود نداشت. همه یک تن شده بودند. همه برای ایران و ایران برای همه.

پیش بینی رهبر مثل همیشه درست از آب درآمده بود. ۲۲ بهمن امسال تماشایی بود. تماشایی تر از همیشه. آنچنان که از حضور در این جمع سیر نمی شدی. آنقدر جمعیت غرق در این سرور معنوی بود که حتی این حس به خبرنگاران و اتباع کشورهای دیگر حاضر در این راهپیمایی که ظاهراً هیچ تعلقی به این مراسم و کشور نداشتند هم سرایت کرده بود.

مراسم به سخنرانی پایانی رسیده بود. بیش از نیمی از سخنرانی گذشته بود، اما این انتظار که مراسم با همین شور و سرور به پایان برسد با سخنان پایانی سخنران به تلخی گرایید. سخنانی که بیشتر به بیانیه سیاسی یک طیف خاص شبیه بود تا سخنرانی مراسم وحدت آفرین ۲۲ بهمن!

انگار سخنران، این مراسم را با میتینگ تبلیغاتی اشتباه گرفته بود! باز هم حرف های تلخ. باز هم حمله به نهادها و جناح های رقیب!

انگار عده ای استاد تلخ کردن کام هایی هستند که با این حضور شیرین شده، کاملاً در چهره ها تلخی سخنان تکراری نخ نما شده  ی اعصاب خرد کن را می شد دید. نمی شد همین یک روز را اجازه می دادند مردم فارغ از جنگ های سیاسی به جشن بپردازند؟
چرا باید عده ای آنقدر از شادی مردم هراس داشته باشند؟ انگار عده ای عمداً قصد دارند نگذارند یک روز هم که شده مردم با هم باشند، فارغ از تعلقات سیاسی.

تا اینجای کار هیچ کدام از این حضار حتی به مخیله اش هم خطور نکرده بود که دراین جمعیت، چه کسی به چه جناح و گروهی وابستگی دارد یا کی به چه کسی رای داده و یا... آقای سخنران! مردم برای وحدت نیاز به این گونه موعظه های سیاسی ندارند. البته ظاهر کلام توصیه به وحدت و با هم بودن بود ولی در غالب بیانیه سیاسی که همه می دانستند از کجا نشآت می گیرد و منظور نظر سخنران کیست و چیست؟ مصداق کلمه "الحق یراد به الباطل".

مردم خوب می دانند کجا باید چه کنند. کاش مسئولین هم عقلشان به اندازه مردم بود. کاش نمی خواستند به جای مردم فکر کنند. کاش از حرکات و عکس العمل مردم درس می گرفتند؛ گویا سخنران تنها کسی بود که در این جمعیت پرشور، پیام وحدت را دریافت نکرده بود. مردم نیاز به بیانیه سیاسی، آن هم در جشن پیروزی ندارند.

چرا از رهبر انقلاب الگو نمی گیرید؟ چرا به ایشان در اظهار نظر و سخنرانی اقتدا نمی کنید؟ رهبر انقلاب به خوبی، بهتر از همه مردم را شناخته اند، وقتی می گویند ۲۲ بهمن امسال تماشایی خواهدبود. یعنی مردم خود می دانند که چه کنند. کاش سخنرانان مراسم به جای سوءاستفاده از تریبون ها برای مطامع جناحی، کمی هم به فکر مردم بودند. کاش حداقل اگر نمی توانند در عمل کاری برای حل مشکلات مردم بکنند، لااقل جشنشان را با کلام تلخ جنگ های جناحی تلخ نکنند. کاش...

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
چرا "پشیمان های انقلاب" کریه اند؟

برای بعد از راه‌پیمائی
بیانیه تعدادی از پشیمان های انقلاب برای برگزاری رفراندوم بهانه ایست برای طرح یک سوال؛ سوالی که احتمالن برای شما هم مطرح باشد. چرا پشیمان های انقلاب روز به روز بدتر می شوند؟
چرا توبه نکرده و نمی کنند؟
چرا از ضدانقلاب ها ضدانقلاب ترند؟
چرا کریه اند؟ چرا وقتی حرف می زنند برای من و شما احساس ضجرت و تنفر ایجاد می شود؟

اسامی را خودتان لیست کنید؛ طبرزدی، نوری زاده، کدیور، مخملباف و گنجی و....
قدیم ترها بین مردم نقل آموزنده ای وجود داشت که می گفتند هر کس هیئت نیامد ممکن است روزی عاقبت بخیر شود و هیاتی شود. اما هرکس از هیات رفت حتمن عاقبت به شر می شود و دیگر برنمی گردد.

این گزاره قطعی، بیان ساده از یک معرفت دینی است. کسی که حق را دید و کنار گذاشت با کسی که جاهل به حق است متفاوت است.
جوان نسل سومی در توئیتر خودش از ضرورت رفراندوم بنویسد و یا در خیابان حجابش را بردارد، این احساس اشمئزاز به شما دست نمی دهد که انقلابیون پشیمان چنین کنند. چرا؟

این احساس بیزاری و تنفر، حجت دینی دارد وکارکرد فسق است. بقره آیه 27 و 120 توضیح می دهد که کسی که حق را دید و عهد بست و پیمان شکست، فاسق است و چنین فردی را خدا گمراه می کند. اینان هدایت نمی شوند.
از ضدانقلاب ها ضدانقلابترند چون فرمود: اِنَّ شَرَّ الشَّرِّ شِرارُ الْعُلَماءِ. عالم فقط آخوند نیست. هرکس که حق بر او روشن باشد وقتی روی برگرداند شرارتش به تعبیر حضرت امام، بوی تعفن می دهد. این بوی عفونت و رمیدگی، مردم را در همین دنیا نیز آزار می دهد. کراهت ما از اینان به همین جهت است.

اما این حرف ها تنها برای انقلابیون پشیمان نیست؛ نگرانی برای خودمان است. عالمان بر این انقلاب، علم شان وبال است اگر عمل انقلابی نکنند و عاقبت شان به شرِّ شِرار است اگر خطا کنند.

...

سلام به شهدای عزیز .

سلام به جانبازان عزیز .

سلام به رزمندگان عزیز .

...

در این عکسهای ۲۲ بهمن جانبازان عزیز :

به دکتر حمید علی صمیمی عزیز رئیس بنیاد شهید تهران

و بهروز ساقی عزیز و همه دیگر جانبازان عزیز ؛

سلامت باش می گوییم ولی :

یک جانبازی که خیلی هم بیش فعال بود انگار که بلیطش

برنده شده در این عکس ها نیست :

شاید ؟!

...
دلنوشته فرزند شهید نهامین برای رئیس جمهور

آقای روحانی! من یک فرزند شهیدم . شهیدی که بدون هیچ خواسته و ادعایی جانش را در کف دستش نهاد و فرزندانش را نالان و گریان رها کرد و رفت تا این مملکت طعمه متجاوزان نگردد. که قطع به یقین اگر متجاوزی بر این مملکت مسلط می گشت قصدش سرنگونی نظام بود و با من نوعی که از دل مردم عادی بودم چندان خصومتی نداشت ولی وجود بیگانگان برای اکثر سران مملکت گران تمام می شد در این صورت هیچکدام با این آسایش و راحتی روزگار نمی گذراندند.
و اما قطع به یقین در آن موقع من پدری داشتم که مثل شیر پشتیبانم بود و بجای اینکه من و مادرم شبها از ترس و خوف خوابمان نبرد و من از شدت استرس ، ناخنهای تمام شده ام را بجوم پدری بالای سر داشتم که موهایم را نوازش می نمود و برایم قصه هزار و یک شب را تعریف می کرد تا با آرامش خوابم ببرد و خواب هفت پادشاه را ببینم.
آقای روحانی! من فرزند شهید هم به شما رای داده ام ولی کدام یک از هزاران قوانین پیشنهادی شما برای آسایش من فرزند شهید تصویب شد؟
به کدام فرزند شهید اعتماد کردید و پست کلیدی و مدیریتی را به او سپردید؟
چه زمانی در سخنانتان از فرزندان شهید یاد نمودید تا من فرزند شهید دلم خوش باشد که رئیس جمهور مملکتم، حامی و پشتیبان من است. تا جایی که توانستید قوانین تصویب شده قبلی را هم ملغی کردید و غیرقابل اجرا اعلام نمودید.
کسانی را به پستهای مدیریتی گماشتید که هیچ ارزش و اعتباری برای من فرزند شهید قائل نیستند . مدیرانی را سر کار آوردید که شاید اصلا به راهی که پدران ما رفتند اعتقادی ندارند.
هرکس که سر کار آمد اطرافیان خود را به کار گماشت و مملکت را گوشت قربانی نمود. اکثر این مدیران را بر اساس کدام تخصص و مهارتی که داشتند انتصاب نموده اید؟
کدام عقل سلیمی گفته است کسانی که برای ریاست جمهوری شما تلاش کردند متخصص ترین افراد مملکت بودند؟
شاید کسانی بودند که ماهها برای ریاست جمهوری شما تلاش کردند ولی من و امثال من سی سال یتیمی را تحمل کردیم تا شما و امثال شما به این جایگاه برسید.

و من الله توفیق

مینا نهامین فرزند شهید غلامرضا نهامین
فرزند گرامی شهید مطمئن باش خداوند همراه باشهدا نظاره گر تمام اعمال مدیران خُرد وکلان کشور میباشند
پاینده فرزندان شهدا
شهدا شرمنده !!
باسلام بعضی ازمسولیین بااجرای نکردن قوانین فقط بفکرناراحت کردم مردم ازنظام هستندولی کورخوانده اندمردم به عشق نظام ورهبری همیشه درصحنه خواهندبودانشاالله روزی برسدکه جوانان مومن وباسوادپست ومقام های مدیریت کشوررابه عهده بگیرنندوفقط بفکرسربلندی کشورونظام ومردم باشنداین روزهاهرروزیک قانون ابلاغ میشودکه مربوط به دهه 60و70هست ولی تاامروزدرکشورمااجراءنشده است چرانبایدهیچ ارگانی یانهادی جوابگوباشدکه چرافقط مشکلات جامعه بلزگومیشودپس چه سازمانی یاشخصی بایدجوابگوباشد
امیدوارم منظورت از این متلک ها و بی ادبی ها رییس جمهور محترم نباشه که حتما هم نیست.
با سلام
"رئیس جمهور " یک جایگاه حقوقی است که باید از جنبه حقوقی محترم شمرده شود ولی رفتار و و گفتار هر فرد قابل نقد و تحلیل ( و البته نه توهین ) است مخصوصا مسئولی که قوه ی مجریه را اداره می کند و در بسیاری از موارد نماینده یک ملت است .
سلام بر مظلوم توانا بود هر دانا بود نتیجه میگیریم این مسوولان توانا نیستند چون دانا نیستند و بیسوادند و شناخت سیاسی واقتصادی و مردمی و رعیت پ روری ندارند و با ن عی رانت سیاسی بر مسند قدرت تکیه زده اند وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل جامع ت ین و کامل ترین قانون برای حفظ نظام و اسایش تمام اقشار مردم فقط شعور سیاسی لاز است تا به این گنج عظیم متوسل شوند که متاسفانه این گروه جناحی رانتی ندارند
باسلام موافقم این مسولان همگی فقط وفقط به فکر اشرافی گری هستندرایانه مارازودقطع میکنند سهام عدالت مان رانمیدهندبانکهااز پولمان دزدی میکنندروزروشن وبه حساب کارکنان خودشان میریزند بهانه هرعیدی یابنام22بهمن. ماراهپیمای میکنم ماشهیدوجانبازمیدهیم تا جیب دزدان مملکت راپرکنیم پس عدالت دین اسلام کجا ست جوابگوباشدمملکتی که ریس جمهورش ازدزدان حمایت کندعاقبتش ویرانی است آبیک یاخامنه ای جانم فدای رهبر
آنقدر که مسئولان و هیات حاکمه و حکومت هر کشوری نیاز به مردم دارند مردم نیاز به هیات حاکمه ندارند، مردم ولی نعمتان هر هیات حاکمه ای هستند، چون همه مردم در هر کشوری نمی توانند زمام امور را بدست گیرند مستقیم یا خیر مسقیم افرادی را انتخاب می کنند تا زمام امور آنها را بر عهده گرفته و همه کشور و مردم را مدیریت کنند. قدرت واقعی هر حکومتی مردم هستند.
صمد، فریادگری در سکوت کویر, [۱۴.۰۳.۱۸ ۱۵:۵۲]
یا این قانون گذاران مال این کشور نیستند یا ما فرزندان شهدا و ایثارگران اشتباهی در این کشور هستیم، وقتی قوانینی وضع می شود و اجرا نمی شود صد برابر بدتر از بی قانونی است، وقتی در یک زمینه ای قانون وجود نداشته باشد دل و فرکرمان آزاد و راحت است اما وقتی قانون باشد اما اجرا نشود ولله نمی دانم به این کار چه باید گفت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi