شناسه خبر : 58015
دوشنبه 23 بهمن 1396 , 15:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجمع گروهی از فرزندان ایثارگران در تاکید بر اجرای مصوبات

گروهی از فرزندان ایثارگران با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی اجرای قانون مربوط به خدمت سربازی را خواستار شدند.

فاش نیوز -  گروهی از فرزندان ایثارگران با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی اجرای قانون مربوط به خدمت سربازی را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیر خجسته نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه (23 بهمن ماه) با حضور در جمع اعتراضی فرزندان ایثارگران از مساعدت و پیگیری نمایندگان ملت در بهارستان برای اجرای مصوبات ایثارگری خبر داد.

بر پایه این گزارش، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته هایی بر اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی به خصوص در زمینه اجرای قانون خرید و کسری خدمت ایثارگران تاکید کردند.

همچنین فرزندان ایثارگران حاضر در این تجمع از کارشکنی های برخی از دستگاه های دولتی ازجمله ستاد کل نیروهای مسلح گله مندی خود را ابراز کردند.

تجمع کنندگان همچنین خواهان اجرای قانون به صورت شایسته و به گونه ای که همه ایثارگران بتوانند ازآن بهره مند شوند شدند.

*****

صبح امروز درب شمالی مجلس شورای اسلامی میزبان تجمع گروهی از فرزندان ایثارگران بود که در اعتراض به تعلیق اجرای قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران و پایان 21 ماه انتظار، خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیتشان شدند.

تجمع کنندگان که اغلب آنها جوانان و مشمولین خدمت سربازی بودند، با در دست داشتن بنرهایی ضمن ابرار خستگی از آنچه به عنوان "لجبازی مسئولین" از آن یاد می کردند، خواستار اجرای سریعتر قانون کسری خدمت و خرید خدمت فرزندان ایثارگران ،به نحوی عادلانه و با نظارت دقیق نهادهای ذیصلاح شدند.

گفتنی است قانون کسری خدمت و خرید فرزندان ایثارگران که طبق آن فرزندان ایثارگران به شرط عدم غیبت،بازای هر درصد جانبازی، هرماه رزمندگی یا هرماه آزادگی پدرشان مشمول یک ماه کسر خدمت می شدند پس از ماهها که از تصویب آن در مجلس می گذرد و فرمانده کل قوا هم اذن اجرای آن را داده اند،هنوز در مرحله اجرا با مشکلات جدی روبروست.و نمایندگان مجلس و ستادکل نیروهای مسلح به دلیل اختلاف نظر فراوان و اختلاف فاحشی که بر سر تعداد مشمولین این قانون دارند،هنوز به توافقی جامع برای روش اجرای عادلانه آن دست نیافته اند.این درحالی است که قوانین قبلی برای سربازانی که بعد از 19 آذر ماه به خدمت اعزام شده اند کاملا ملغی شده و بنابراین درحال حاضر هیچگونه کسری به فرزندان ایثارگران که اخیرا به خدمت سربازی اعزام میشوند تعلق نمی گیرد.

قانون خرید خدمت مشمولین ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی که در بند 5 تبصره 11 لایحه بودجه 97 در نظر گرفته شده بود پس از یکبار حذف توسط تلفیق با اصرار مجدد نمایندگان، جهت بررسی مجدد به این کمیسیون عودت داده شد و کماکان در مورد جامعه هدف و سرانجام این قانون ابهامات جدی وجود دارد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
لطفا پیگیری کنید زودتر اجرا کنن.خسته شدیم دیگه
سلام.همه گروه های ایثارگری بایددرکنارهم وباهم همین کاررابطورقانونی ادامه دهندتابه فریادمان برسند..سرنوشت ماده 38وپاداش پایان خدمت وخیلی چیزهاکه حق ماست ونامعلوم مانده وجواب منطقی تاحال ندادند.!اتحاد.اتحاد.اتحاد..دفاع ازحق وحقوق..
سلام لطفا قانون کسری و خرید رو پیگیری کنید ما رو از بلاتکلیفی ۲ماهه در بیارید
چرا قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگر اجرا نمیشود شاید چون اینان فرزندان ایثارگر هستند قانون مصوب مجلس را اینگونه نادیده میگیرند . اگر قانون نمایندگان ملت اجرا نشود چه قانونی لازم اجرا است .به خدا ناحقی روا نیست برای ایثارگران خداوندا تو ناظر بر عمال همه هستی.
سلام
نمایندگان محترم مجلس در بررسی و تصویب بند 5 تبصره 11 لایحه بودجه مبنی بر خرید خدمت سربازی فرزندان ایثار گر به نکات زیر توجه نمایند :
به ایثارگری حداقل به اندازه فرار از خدمت ارزش قایل شوند .
با توجه به اینکه اکثر ایثارگران پس مدت کوتاهی حضور در جبهه اسیر یا جانباز شده اند شرط انجام خدمت وظیفه در این بند بصورت زیرکانه ای وارد شده است و در صورت تصویب این بند کمکی به ایثار گران بسیجی نخواهد کرد .
بإسلام تخفيف شهريه ٣٠ درصدي فرزندان جانبازان زير ٢٥درصديادتان نرودتعدادي از اين عزيزان مجبور به انصراف از تحصيل خواهند شد صداي انهارا بشنويد ونگذاريد بيش از اين سرخورده شوندانهارادريابيد.
از معوقات خانواده شهدا سال ٩٥ خبري نشد
امروز ١٣٩٦/١١/١٣ اخر سال كي هستش شايد ما نمي دونيم
چ فایده ستاد کل آخرش هرجور دوست داشت ابلاغ کرد و به ما که امتیازمون پایینه عملا هیچ کسری تعلق نمیگیره نمیدونیم واقعا به چی دل خوش کنیم تو این کشررر
سلام..باعنایت براینکه مرحله اول ثبت نام فرزندان رزمنده جهت بهره مندی از معافیت براساس خوداظهاری بوده..لکن بسیاری ازآنان باارسال اطلاعات نادرست موجب اعلام آماری نادرست واغراق آمیزگشته.بنابراین باحتمال زیاددرصورت نظارتهای صحیح ازسوی مراجع ذیصلاح قانون یادشده بسیاری اززیر 28ماههاراهم دربرخواهدگرفت..ازفاش نیوز خواهشمنداست موضوع را زودتر به گوش مسیولین برسانند...سپاس

...

بیمه ایران .
و
بیمه دی .

پول نسخه مرا واریز کردند .
متشکریم .
...
بنیاد شهید عزیز :

به جانبازان ۵% حقوق نمی دهد چون قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجازه نمی دهد .
قبول .

ولی این شب عیدی بیاید :

۱۰۰ ملیون تومان وام بلا عوض ؛
و

۵۰ ملیون تومان عیدی ،

به همه جانبازان ۵% و غیره بدهد .

ما هم می گوییم :

متشکریم .

...
حكايت كرده اند پادشاهي در يك شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سربازي را ديد كه با لباسي اندك در سرما نگهباني مي داد.
از او پرسيد: سردت نيست؟
نگهبان گفت: چرا اي پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل كنم.
پادشاه گفت: من الان داخل قصر مي روم و مي گويم يكي از لباس هاي گرم مرا برايت بياورند.
نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشكر كرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده اش را فراموش كرد.
صبح روز بعد جسد سرما زده نگهبان را در حوالي قصر پيدا كردند، در حالي كه در كنارش با خطي ناخوانا نوشته بود:
اي پادشاه من هر شب با همين لباس كم سرما را تحمل مي كنم اما وعده لباس گرم تو مرا از پاي درآورد.

حالا شده حكايت كسر خدمت ايثار گران كه با قانون شكني بعضي ها مجلس را نا كارآمد و قوانين مصوب نهاد هاي قانوني را ناديده گرفته اند - راستي به چه كسي مي توان اعتماد كرد؟؟؟؟؟؟؟
الهی به زمین بخورند و تا قیامت بلند نشوند مسولین ستاد و باعثین ایجاد محدودیت برای استفاده همه رزمندگان از قانون کسر خدمت سربازی همه شان بفکر تجارتشان هستند
با سلام و خسته نباشید از طرح 42ایثارگران خبری نشد لطفا پیگیری کنید.با تشکر
با چه منطقی 73ای ها نه از قانون قبل نه از قانون فعلی هیچ بهره ای نمی برند؟به خاطر دوماه ایثارگری کمتر کامل خدمت کنیم...
خدایا از ظلمی که به فرزندان ما شده به تو شکوه میکنم خدایا برای فرزندانمان کاری نتونستیم بکنیم خودت کمکشان کن خدایا همه امیدمان به توست قانون کسرخدمت تصویب میکنند و در همه رسانه ها تو بوق و کرنا میکنند و برای مردم ذهنیت درست میکنند که ایثارگران همه جا رو بلعیدند خدایا تو شاهد باش بنده حقیر و خیلی از ایثارگران هیچگونه استفاده ای از ایثارگری نکردیم
خدایا خودت حق مظلوم رو از ظالم بگیر
من مادر سرباز متولد قبل از۱۳۷۲ هستم که درشهریورماه اعزام شده وپدرش ۱۵ماه ایثارگری دارد وموقع اعزام هم باشرایط ۹روزکسری برای یک ماه همه استفاده میکردند والان به بهانه ثبت نکردن دریگان حتی نمیتواند ازآنهم استفاده کند،بخدا فرزندم افسرده شده،مسئولین محترم که به راحتی به سربازان فراری ۸سال بیشتر کارت معافیت میدهند،کمی هم به فکر روحیه سربازهای درحال خدمتی باشند که با یک مصوبه هرآنچه راداشتند ازدست دادند،قانون قبلی خیلی عادلانه ومنصفانه بود،حال که فقط۲۰هزارنفرمیتواننداستفاده کنند،بهتراست قانون ۹روز برای یک ماه را اجرا کنند
بابا قانون جدید بخوره تو سرشون ، نخواستیم همون قانون قبلی به ازای هر ماه ۹ روز رو بدن خیر سرشون، دیگه خسته شدیم از این همه بی دروپیکری و بی قانونی
ستاد کل باید کاری کنه امسال هرکی مشعول خدمته به میزان سابقه ایثاری کسری بگیره ومعاف شه امسال 15000 نفر هم نمیشن. امارهای ستاد کل نادرسته .حق تقدم با سربازان درحال خدمته نه معافیت تحصیلی. اقایان ما تک فرزندمان که سرپرستی ما هست داره خدمت میکنه اونوقت شما ازامار ناصحیح میگویید .به ایثارگران قدری احترام بدارید .
بابا قانون جدید بخوره تو سرشون ، نخواستیم همون قانون قبلی به ازای هر ماه ۹ روز رو بدن خیر سرشون، دیگه خسته شدیم از این همه بی دروپیکری و بی قانونی
کسی نیست به دادایثارگران برسد،به نام امتیازجدید ومصوبه مجلس وخریدخدمت ایثارگران ،کسری ۹روز برای یک ماه را میخواهندازسربازهای فرزند ایثارگران بگیرند وفقط دم از۲۰هزارنفر میزنند،امتیاز باید به همه وسربازهاتعلق بگیرد نه بچه ای که تازه متولد شده وحتی دانشجوست،کسری قبلی عادلانه بود،چون مال همه بود،مال سرباز بود،متاسفانه سرباز فراری به راحتی حق خرید خدمت دارد ولی ایثارگران از آنچه داشتند هم محروم شدند.
باسلام خدمت مسئولین محترم. منظور از متولدین ۷۲ به قبل برای کسر خدمت ایثارگری یعنی چه؟ الان متولدین چه ماه هایی درحال خدمت و اعزام هستن ؟ من خودم متولد نیمه اول ۷۵هستم ۱۸ ماه خدمت کردم ۱۸ ماه پدرم ایثار گری دارد و با این که معاف از رزم هستم تا کنون خدمت کردم و با قانون هایی که معلوم نیست شامل کسانی میشود که به خدمت نرفته اند میشود غیبت که شاملشان نمیشود و یا امثال ما که سر موقع به خدمت امده ایم و خدمت میکردیم و وعده دروغین مسئولین توان خدمتی را از سربازان ایثرارگر و غیره گرفته یا وعده ای ندهید که نمیتوانید انجام دهید یا وعده میدهید عمل کنید مردم را چشم انتضار نگذارید.
بــســمــه تــعــالــی
مــوضــوعــ:درد و دل. تاریخ:۱۳۹۶/۱۱/۲۷
باســلــام خــدمــت مــســئولــیــن مــحــتــرم
ایــنــجــانــبــ؛ حــمــیــد رضــا ســالــمــی
مــتــولــد نــیــمــه اول ۷۵ هســتــم
+ســئوالــات و جــواب هایــے بــرایــم پــیــش امــده.
۱.مــنــظــور از مــشــمــولــیــن فــرارے و غــایــب مــتــولــدیــن چــه ســال هایــے مــیــبــاشــد ڪــه ایــثــارگــرے شــامــلــشــان نــمــیــشــود؟
۲مــنــظــوراز مــتــولــدیــن ۷۲ بــه قــبــل بــراے ڪــســر خــدمــت ایــثــارگــرے و رزمــنــدگــے اقــدام ڪــنــنــد ایــن افــراد جــزو ڪــدام دســتــه مــیــبــاشــد ؟
ایــنــجــانب در حــال خــدمــت بــا ایــن ڪــه مــعــاف از رزم هســتــم اعــزامــے شــهریــور ۹۶ مــیــبــاشــم وتــا ڪــنــون
«۹۶/۱۱/۲۷»خــدمــت مــقــدس ســربــازے خــود را بــه نــحــو احــســنــت بــا حــقــوق نــا چــیــزے ڪــه بــراے ســربــازان ایــن مــرزو بــوم در نــظــر گــرفــتــه انــد انــجــام داده ام وبــا وعــده ے ڪــســر خــدمــت فــرزنــدان ایــثــارگــر تــوســط مــســئولــیــن تــوان خــدمــتــے را از افــرادے چــون امــثــال مــن گــرفــتــه انــد یــا وعــده اے نــدهیــد یــا اگــر وعــده مــیــدهیــد بــه آن عــمــل ڪــنــیــد والــڪــے مــردم را خــوشــحــال نــڪــنــیــد.
اگــر نــمــیــتــوانــیــد خــدمــتــے ڪــنــیــد پــس نــمــانــیــد ڪــه خــیــانــت ڪــنــیــن.
بــا تــشــڪــر ســپــاس فــراوانــ
س.و حــمــیــد رضــا ســالــمــے
ســربــاز :یــگــان حــفــاظــت قــوه قــضــائیــه
پدر من 24ماه تو جبهه بوده حق من و امثال من را چه کسی می دهد قانون باید یکسان باشد
برخی از مسئولین چرا به ایثارگران کم لطفی میکنند؟به بهانه های مختلف همه امتیازهایشان را میخواهندبگیرند،مثلا به بهانه ثبت نکردن در یگان که کاری زمانبراست وفقط تا۱۳۹۶/۰۹/۱۹ فرصت داده بودند ،حتی اجازه نمیدهند سربازانی که تا آن تاریخ اعزام شده اندباید از حق مسلمشان استفاده کنند،مجلس خواست امتیازی بدهد ولی از داشته هایشان هم محروم شدند واین درحالی هست که سربازان فراری ۸سال بیشتر به راحتی حق خرید خدمت دارند؟شما رابخدا این انصاف هست؟
خاهشا کاری کنید به همه یک درصد مشخص برسد به همه بایددبرسد
باسلام وخسته نباشید آیا واقعا متوجه نبودید زمانی که یک ماه جبهه رایک ماه ونیم حساب میکردید پی درپی کارت پایان خدمت صادر میکردید حق خیلی از ایثارگران ضایع می شود آیا منصفانه است درصورتی که یک عده زیاد از جنگ چیزی نمی دونن ولی با دریافت تسهیلات کارت پایان خدمت با دو دست ادب درب منزل تقدیم می کنن با این وضیعت شما خیلی از فرزندگان ایثارگران یا غیبت شامل حالشان می شود یا باید کل مدت را خد مت بکنن در صورتی که معافیت برای تعدادی به عناوین مختلف صادر می شود!!!حق همه ایثار گران کجاست حیا یک چیز خوبی است.!!!!
خدایی این همه مدت بهمون امید دادن که کسری میگیریم الان15ماه ازخدمتم گذشته و با24ماه سابقه ایثارگری پدرم هیچ چیزی دستم رو نگرفته خیلی نامردی درحقمون شده و نمیتونیم چیزی بگیم خواهشمندم از دوستانی اعتراض دارند زمانی رو مشخص کنند تا بریم و یه بار دیگه اعتراضمون رانشون بدیم که این عادلانه نیست یه نفر کسری اضافه هم بیاره ولی واسه یکی اصلا محاسبه هم نشه!
زمانی مشخص کنید .تا اعتراضمون را نشون بدیم ...بی عدالتی هست بخدا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi