شناسه خبر : 58031
سه شنبه 24 بهمن 1396 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احتساب مدارک تحصیلی حین خدمت

ایثارگران مستند به ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و بند ۱ ردیف ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه از پرداخت کل شهریه یا بخشی از آن معاف شده‌اند تا در راستای حمایت‌های قانونی بتوانند با فراغ‌بال به تحصیل ادامه دهند.

یوسف مجتهد - سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت در تاریخ 93/12/24 برابر مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ 93/10/8 و بنابه پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و در پاسخ به استعلام دستگاه‌های اجرایی درخصوص امکان پذیرش مدارک تحصیلی که کارمندان با رعایت ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری حین خدمت اخذ و برای استفاده از آثار استخدامی آن را به دستگاه متبوع ارائه می‌کنند، به استناد بند5 ردیف ب ماده 116 قانون مذکور به شرح زیر تصمیم گرفت:
1- با توجه به اختیارات این شورا، آثار استخدامی مدارک تحصیلی ماخوذه نسبت به مدرک تحصیلی ارائه شده در بدو استخدام کارمندان رسمی و پیمانی، تنها برای یک مقطع تحصیلی بالاتر (زیردیپلم به دیپلم، دیپلم به فوق دیپلم، فوق دیپلم به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی‌ارشد و کارشناسی ارشد به دکترا) با رعایت شرایط زیر قابل احتساب است:


الف: رشته و مقطع تحصیلی بالاتر در شرایط احراز شغل مورد تصدی کارمند پیش‌بینی شده باشد.


ب- کارمند قبل از شروع به تحصیل باتوجه به رشته و مقطع تحصیلی پیش‌بینی شده در شرایط احراز شغل و نیاز دستگاه به سطح بالاتر تحصیلی موافقت کتبی دستگاه را با ادامه تحصیل خود جلب نموده باشد.


ضمنا آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که حسب وظایف و ماموریت‌های قانونی و ماهیت برخی از مشاغل خود نیاز به پذیرش این قبیل مدارک تحصیلی در بیش از یک مقطع را دارند، شغل پیشنهادی را همراه با دلایل توجیهی برای طرح و بررسی به شورای مدیریت و سرمایه‌انسانی جهت اتخاذ ارسال نمایند.
در همین بخشنامه ایثارگران تابع قوانین و مقررات خاص خود اعلام شده‌اند.
برخی از ایثارگران و فرزندان آنان اعلام نموده‌اند بعضی دستگاه‌های اجرایی بدون درنظر گرفتن تسهیلات و امتیازات ایثارگران، این محدودیت را دائما به‌ آنان متذکر می‌شوند.


ابتدا باید اعلام کنیم وظایف و اختیاراتی که در بند ب ماده 116 قانون مدیریت خدمات کشوری برای شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در نظر گرفته شده است، ایجاد محدودیت برای کسب مدارک تحصیلی بالاتر نیست ضمن آنکه ایثارگران در همین بخشنامه تابع مقررات خود اعلام شده‌اند.


علاوه برآن، این تصمیم شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با رعایت ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری اتخاذ شذه است. در این ماده آمده است: اعزام کارمندان دستگاه‌های اجرایی از زمان تصویب این قانون برای طی دوره‌های آموزشی که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی و یا معادل آن می‌گردد در داخل و خارج از کشور با هزینه دستگاه‌های مربوطه و استفاده از ماموریت آموزشی ممنوع می‌باشد. ضمنا در تبصره همین ماده مجددا ایثارگران مشمول مقررات خاص خود شناخته شده‌اند.


ایثارگران علاوه برآنکه از شمول این محدودیت‌ها مستثنا شده‌اند در حوزه ماموریت آموزشی و تامین شهریه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارای قوانین و مقررات خاص خود هستند و مقنن در جهت تکریم و ارتقای جایگاه سازمانی آنان مقررات خاصی وضع کرده است.
در ماده 12 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان که به فرزندان آنان و فرزندان شهدا تعمیم پیدا کرده است، هدف از ماموریت آموزشی ایثارگران ارتقای سطح دانش و آمادگی جهت تصدی مشاغل مناسب اعلام شده است و دستگاه‌های مشمول مکلف شده‌اند با پرداخت کلیه حقوق و مزایای مربوط با ماموریت آموزشی تمام‌وقت یا نیمه‌وقت آنان موافقت نمایند.


ضمنا ایثارگران مستند به ماده 66 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و بند 1 ردیف ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه از پرداخت کل شهریه یا بخشی از آن معاف شده‌اند تا در راستای حمایت‌های قانونی بتوانند با فراغ‌بال به تحصیل ادامه دهند.
مقنن علاوه بر موارد فوق در بند ‌ح ماده 87 قانون برنامه ششم، ایثارگران و فرزندان شهدا را مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود دانسته و کلیه دستگاه‌های مشمول ماده2 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را مکلف به انجام آن دانسته است.
با عنایت به موارد مذکور ایثارگران از محدودیت احتساب آثار مدرک تحصیلی حین خدمت معاف بوده و این محدودیت شامل آنان نمی‌شود.  

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
آقای مجتهد سلام
کار ی کنید که ارتقاء یک گروه و مقطع تحصیلی بالاتر به ایثارگران بازنشسته تعلق بگیرد .
سلام ، در حال حاضر پرسنل دستگاههای اجرایی غیر ایثارگر با ماموریت اداری کمتر از یک روز به تحصیل ادامه میدهند و مسئولان دستگاهها از ادامه تحصیل پرسنل حمایت میکنند که فارغ از قانون فوق الذکر پدیده میمونی است. در برخی دانشگاه ها شرط استخدام پرسنل را ادامه تحصیل قرار دادند اما لازم است شرایطی ایجاد شود تا مسئولان مجبور نباشند قوانین را دور بزنند لذا طبق قانون اساسی کشور هر ایرانی بتواند نسبت به ارتقای تحصیلات ضمن خدمت اقدام نماید و تسهیلات ادامه تحصیل ایثارگران عینا به تمام شاغلان دستگاه های اجرایی نیز تسری یابد.
در حال حاضر برخی آموزشهای کوتاه مدت ضمن خدمت وجود دارد اما مطابق قانون مدیریت خدمات تبدیل به مدرک دانشگاهی نمیشود. شایان ذکر است در قانون مدیریت خدمات کشور پیش بینی شده هر 200 ساعت آموزش کوتاه مدت شاغلین پس از آزمون در دانشگاه پیام نور تبدیل به یک مقطع تحصیلی شود که تا اکنون اجرایی نشده و آموزشهای کوتاه مدت فقط در ارزشیابی سالیانه و اخذ مقاطع پایه ، ارشد، خبره و عالی کاربرد دارد.
میگویند ایجاد شرایط ادامه تحصیل نوعی سرمایه گذاری ارگانها در بخش نیروی انسانی جهت خدمت رسانی بهتر به مردم است بنابراین اینگونه قوانین بازدارنده برای ادامه تحصیل شاغلین کاملا با قانون اساسی و صلاح کشور همچنین منطق عقلانی برای پیشرفت کشور و خدمت بهتر به مردم تناقض دارد.
البته عده ای که با پرداخت پول مدرک خریداری میکنند بطور کلی از این مباحث تفکیک فرمایید.
با سلام و وقت بخیر
در دانشگاه ازاد کارشناسی ارشد نشغول به تحصیل می باشم ولی چون ترم اول تحت درمان بوده و نمراتم خوب نشد متاسفانه مشروط شدم بنیاد اس ام اس داده که باید پول ترم دوم خود را بپردازید ایا قانونی است و باید چکار کرد
با سلام اقای مجتهد با تشکر خواهشمند است تخفیف 30 درصدی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد را پیگیری نمایید.تعدادی از این عزیزان در صورت عدم اجرای این مصوبه مجبور به انصراف از تحصیل میشوند.پردیسها دولتی هستند واین تخفیف انها را ورشکسته نمیکن.
سلام خسته نباشید چند روز دارم براتون از مشکلاتم میگم ولی هیچ؟ در این سالها چگونه گذشت باز هم میگذرد اقای ساقی بااین سن ئاینهمه درد وبیماری دیگه خسته شدم وتوان ندارم بنیادی که مرا دوسال از کار افتاده تشخیص داده وخودتون بهتر میدونید برای یک نظر و کمیسون بنیاد از هفت خوان که سهل هست از ..باید گذشت هیچ کاری انجام نداده حتی هزینه بیمارستان ودارو اکسیزن و.. از 95 تا کنون پرداخت نشده اقای مجتهد وعزیزان حامی جانباز ورزمندهو.. که مینویسید عمل کنید سنگ صبور خئب ما کاری وکمکی شما که در تهران هستید اقای ساقی براتون نوشتم ما حتی هزینه خورد وخورک نداریم وتا خرخره زیر بار قرض ودوسال میخوام برای حل مشکل از کارافتادگی بیام تهران نه پول تهران رفتن ونه توان مستاصل ماندهام خدای من کجاست گکه در دل مسیولین اجرای حکم من بیدازند منهم بخدا انسانم زمانی روی پای خودم بودم وجوان که وقتی عراق بخوزستان وارد شد با چوب وجماق چون اسلحه نداشتیم به بیابان خوزستان رفتیم تا دشمن را بیرون کنیم شما کجا بودید ایا شب که خانه میروید ساعتی با خدا خلوت کنید وبفکر انجام کار خوب ورفع مشکل ایثارگروجانباز باشید بخدا حال واحوالتان عوض میشود ونفس میکشید اقای مجتهد ببخشید 30-35 سال داری قوانین میخونیم چرا شما که نماینده جانبازان و شهدا هستید کاری برای امثال من وبه عبارتی برای من که هنوز نه درصد حقم ئنه اجرای حکم خودشان ندارید چقر مصوبات اجرا نشده بخوانیم من که فقط خدا را دارم وخودش وسیله وساز وکسی که صدای مرا میشنود وبگوش میرساند وخداحفظش کند اقای ساقی را اگر نبود سال قبل مرده بودم وایکاش چون درد وکارها وزحمات همسرم را می بینم که فرشته ای که خدا برایم فرستاده وکاری تا کنون برایش انجام ندادهام از رویش شرمسارم ااااااز لگن گرفته اوحتی پارچه خیس میکند ئصورت ودست وپایم را تمیز میکند دلخوش به حکم از کار افتادگی بودم که مانده ام چرا اجرا نمیشود لطفا ییگیری کنید وپرداخت هزینه پرستار که از فروردین داده نشده وبیمارستان و... ونزدیک عید است هرچند ما عیدی نداریم ولی فرزندانم چی شما افای مجتهد لطفا بالای مقالات خودتان شماره تماس ونحوه وساعات تماس را بنویسید ممنون
سلام، خسته نباشید. من مدت 34 ماه و خورده ای بصورت بسیجی در 5 دوره جبهه شرکت کردم و فقط دو دوره آن را یافتم. چگونه میتوانم سه دوره دیگر را بیابم. مدارک ستاد امداد درمان جبهه ها در کجاست. هیچکدام از دوره ها هم پول نگرفتم که سوابق تسویه حساب داشته باشم. ستاد نیروی انسانی سپاه تاییدیه دارم ولی بسیج قبول نمیکند.
قانون ماده 50 و 51 در آموزش و پرورش به جانبازان زیر 25 چرا شامل نمیشود ؟
سلام وقت
آیا قانونی هست که ایثارگران بعد از ارائه مدرک تحصیلی جدید سابقه کار قبلی آنان مفید واقع شود و از مزایای آن بهره مند شوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi