شناسه خبر : 58045
دوشنبه 30 بهمن 1396 , 16:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه فرزند ایثارگر به ستادکل؛

معافیت یا کسرخدمت ایثارگران؟

آیا بهتر نبود همانند قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری ۱۵ روز یا ۹ روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل شود تا ستاد کل نیروی های مسلح نیز با کمبود سرباز مواجه نشود؟

محمد - آیا بهتر نبود همانند قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری ۱۵ روز یا ۹ روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل شود تا ستاد کل نیروی های مسلح نیز با کمبود سرباز مواجه نشود؟

رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری!

با عرض سلام  و آرزوی توفیق حضرتعالی و کلیه مسؤلین خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
احتراما" ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) و فرماندهان تحت امر ایشان در ستاد کل نیروی مسلح و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری و تصویب قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران، از محضرتان استدعا و انتظار رسیدگی و صدور اوامر مقتضی را داریم.

همانگونه که مستحضرید در قانون جدیدی که برای کسری و معافیت فرزندان ایثارگران تصویب شده و با توجه به اینکه اجرای این قانون به این نحو فعلی باعث نارضایتی عموم فرزندان ایثارگران شده است و ازطرفی با توجه به سخنان حضرتعالی درتاریخ پنجشنبه 19 بهمن 1396 در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش مبنی بر اینکه حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است، لذا با اجرای چنین قوانین خاص، اکثر فرزندان ایثارگر ناراضی هستند.

باعنایت به اینکه در قانون قبلی کسری خدمت همه فرزندان ایثارگران ماقبل متولدین هفتاد و دو(72) از کسری خدمت به ازای هر ماه سابقه 9 روز کسری دریافت می کردند و به متولدین 73به بعد هیچ گونه کسری تعلق نمی گرفت. لذا با توجه به این قانون که محدودیت سِنی را از قانون بهره مندی کسر خدمت حذف کرده اند، یک محدودیت سنگین تری در قانون لحاظ شده که سالانه بیست هزارنفر (20000) از قانون کسری خدمت بهره مند شوند.

لذا با توجه به ثبت نام 40 روزه فرزندان ایثارگر و ثبت نام همه فرزندان ایثارگران عزیز، طبق آماری که ستاد کل نیروهای مسلح به مردم ارائه داده است صحبت از ثبت نام 375هزار فرزند ایثارگر شده است که از این تعداد 122 هزارنفر بالای 24 ماه هستند که باید این فرزندان طبق قانون مصوب همگی معاف شوند که با توجه به قانون به مدت 5 سال و سالانه 20هزار نفر می توانند از این کسری و معافیت استفاده کنند!

با توجه به این آمار، 22 هزار نفر از معافیت بهره ای نخواهند برد چرا که بر اساس صحبت های فرماندهان عزیز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرای قانون درسال جاری، فرزندان با سابقه 29و28 ماه ایثارگری، معافیت خواهند گرفت. در سال آینده نیز افرادی که 28 ماه ایثارگری دارند معاف خواهند شد و تا 5 سال دیگر فقط شاهد معافیت خواهیم بود نه کسری خدمت.

قبل از این قانون متولدین 73 به بعد نمی توانستند هیچ گونه کسری دریافت کنند و الان هم فرزندان بالای 73 که سابقه ایثارگری پدران عزیزشان کم بوده است، کسری به آنها تعلق نمی گیرد؟
بنابر این آیا بهتر نبود همانند قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری 15 روز یا 9 روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل شود تا ستاد کل نیروی های مسلح نیز با کمبود سرباز مواجه نشود؟
الان فرزندان ایثارگری که متولد 73 به بالا هستند و پدرانشان 10 ماه سابقه جبهه دارند چرا نباید هیچ گونه کسری به آنها تعلق بگیرد و فرزندی با چندماه سابقه بیشتر مستقیم معاف شود؟ آیا این تبعیض نیست؟
چرا ستاد کل با تصویب چنین قانونی نارضایتی عمومی را در بین فرزندان ایثارگران ایجاد می کند؟
به طور مثال بنده متولد 73 هستم  و 15 ماه سابقه جبهه پدر را دارم و انشالله در تاریخ 1/12/1396 به خدمت  مقدس سربازی اعزام می شوم ولی با توجه به این قانون هیچگونه کسری خدمتی به بنده و امثال بنده تعلق نمی گیرد.
لذا از حضرتعالی درخواست داریم دستور بفرمایید این قانون را دوباره بررسی و کار کارشناسی را انجام دهند که هم با کمبود سرباز مواجه نشوند و هم به همه فرزندان ایثارگران به نسبت، کسری خدمت تعلق بگیرد.

به نظر می رسد با کار کارشناسی تر می توان قانونی را تصویب کرد که همه فرزندان عزیز به نسبت از قانون بهره مند شوند. قانون باید مشمولیت و مقبولیت و جامعیت داشته باشد تا همه استفاده کنند و در حق برخی فرزندان ایثارگر اجحاف نشود
در پایان لازم به ذکر است ما همچون پدرانمان در صورت لزوم و در مواجهه با دشمنان لباس رزم را به تن خواهیم کرد و از کشور مقدسمان دفاع خواهیم کرد و از جان و مال خود برای نظام و انقلاب خواهیم گذشت و مثل یک سرباز آماده شنیدن دستور از رهبرعزیزمان همانند پدران خود درجنگ تحمیلی هستیم.

ان شا الله همه خدمتگزاران نظام در صحت و سلامت باشند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام
دوستان عزیز مگر کسری و معافیت محدود است که همانند بودجه به نسبت 9 یا 15 روز بین ایثارگران تقسیم شود . 9 روز مربوط به قانون قبل بوده است که با تصویب قانون جدید ملغی شده است . و اصرار ستاد کل بر 9 روز مقابله با قانون جدید است .
اگر ستاد کل اصرار بر اجرای بیست هزار نفر در سال دارد برای اجرای سریع قانون بهتر است اولویت را به سربازان در حال خدمت بدهد و بین انها بر مبنای بیشترین امتیاز ایثارگری اقدام کند .
دیگر اینکه ایا جور سربازان فراری و کمبود نیرو را باید ایثارگران تحمل کنند
پافشاری ایثارگران بر اجرای بدون قید و شرط قانون بهترین راهکار است است
از سرلشکر باقری خواهشمندیم 1- طوری عمل شود که همه فرزندان ایثارگران استفاده کنند 2- به مقدار جبهه و جانبازی کسر خدمت اعمال شود 3- فرزندان ایثارگران را دلسرد نکنید و ......
آقایی که نامه نوشتی دوسته عزیز زمان اعزامت نزدیک شده دیدی چیزی بهت تعلق نمیگیره گفتی این حرکت و بزنم پناه بر خدا شد شد نشدم که... چرا ۹ یا ۱۵ روز کسری به ازای هر ماه؟ مجلس قانون تصویب کرده با حضور نماینده ستادکل یعنی زمانی که قانون تصویب شده تو اون جلسه نماینده ستاد کل صورت جلسه رو امضاء کرده مسوولین عزیز ما عادت کردن که به مرگ بگیرند و ما به تب راضی شیم. ما فرزندان ایثار گران باید از حقمون دفاع کنیم حق ماهم اون قانونی هستش که مجلس که نماینده ما مردم و خانواده ایثارگرانند تصویب و شورای نگهبان تایید کرده رو اجرا کنند وگرنه باید در اون مجلسی رو که قانون توش تصوبگیب میشه و به دلخواه یک سری اجرا میشه رو گل گرفت.... و در آخر اینکه ازتون خواهش میکنم از حق تون کوتاه نیایید چطور سرباز فراری ها میتونن خدمتشون رو بخرن اما فرزندان جانباز و ایثارگر نمیتونن؟ من به عنوان فرزند یک جانباز و ایثارگر از فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری انتظار حمایت رو دارم و دوستانی که میخوان نامه بدن لطفا به کسی بدید که دلسوز قشر جانباز و ایثارگر باشه.....آقا
اگرثبت نام اولیه براساس خوداظهاری سندیت نداشت 1دوم اینکه خیلیها برخلاف خوداظهاری نتوانستند مدرک ارایه کمند مطمین باشید درصورت اجرای صحیح خیلیها بهره مندخواهندشد
اینکه شما میگی اعزامت نزدیکه میخای چیزی بگیری اینجور صحبت کردن خیلی درس نیس
در ضمن با اجرای چنین قانونی من و امثال من که کمتر سابقه داریم باید چ کنیم
اگرقانون جدید بدرستی انجام شودبانظارت...شک نکنید بالای 24 ماه امسال معاف زیر24 سال بعد
دوست عزیز محمد سلام جناب مهندس که میای نظر میدی به قول خودت کارشناسی میکنی یه زمانی قانون بود دادن خیلی ها استفاده کردن خیلی هام نکردن ماهم هیچی نگفتیم الان که مسئولان راضی به اجرا شدن شما نمیزاری من خودم سابقم کمه شاید نخوره بهم ولی موافق همین روالم تازه سرباز هستم تا خدمتمم تموم بشه گیرم نمیاد ولی بازم به قانون یک ماه یک ماه راضیم این أمارم من قبول ندارم نظر من به نظر مجلس نزدیکتره تازه ستاد کل باید بعد از هر 20 هزار نفر یه آمار بده که واقعا نشون بده معافی داده نه اینکه به حرف بگه 20 هزارتا رو دادیم
سلام فرزندان ایثارگران با۲۵ماه سابقه رزمندگی کی نوبتشان میشود خواهشا زودتر رسیدگی کنید بیش از سه ماه منتظریم ولی هیچ خبری نیستش دیگه بریدیم جونمون به لبمون رسید
من ازشما مسولین تقاضات کمک ویاری دارم.الان پروند در بنیاد برای احراز میباشد. از جامع خدمات رسانی تقاضای رسیدگی دارم با کمال تشکر حمید باقری کد ملی 1286742129.کارت ایثار وسوابق ام موجود است.الان در رنج ودرد بسر میبیریم.ارجتان با خداوند متعال 15/12/96
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi