شناسه خبر : 58069
پنجشنبه 26 بهمن 1396 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناراحتی روزنامه‌ زنجیره ای از حضور مردم در راهپیمایی

 
گویا حضور باشکوه مردم در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن، علاوه بر رسانه‌های ضدانقلاب، برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب را نیز عصبی و ناراحت کرده است.

دیروز روزنامه بهار در مطلبی بی ادبانه نوشته بود: «جشن ۴۰ سالگی انقلاب بوی مرگ می‌دهد».

در ادامه واکنش تأمل برانگیز روزنامه‌های اصلاح طلب به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز نوشت:

«انقلابیون دهه ۵۰ ایران، نقطه تمرکز خود را بر سه اصل عدم وابستگی به بیگانگان (استقلال)، ایجاد امکان و فرصت مشارکت نهادهای مدنی و مردمی (آزادی) و توجه به خواسته و اراده اکثریت جامعه (جمهوری اسلامی) استوار کرده بودند... مشاهده و ارزیابی راهپیمایی‌ها و مانورهای خیابانی و عمومی طرفداران انقلاب در دهه ۶۰ نیز این نکته را تأیید می‌کند... در راهپیمایی‌های آن دوران هیچ اثری از برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده، بادکنک‌های رنگی، پرچم‌های جذاب، شعارهای سطحی و... نبود. به طور معمول مردم پلاکاردهایی با گزیده گفتارهایی از علی شریعتی، محمود طالقانی، محمدحسین بهشتی، مرتضی مطهری و... را با خود حمل می‌کردند. بسیاری‌شان قبل از حضور در راهپیمایی غسل شهادت می‌کردند و امید بازگشت نداشتند. فارغ از چیستی و چگونگی شعارها، آن‌ها به واقع در پی تحقق اهداف انقلاب و شعارهای خود بودند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:
«اما در ایران امروز وضعیت به طور کلی متفاوت شده است. دیگر هیچ رد و نشانی از بهشتی و مطهری و طالقانی و شریعتی در این راهپیمایی‌ها نیست. بلکه جای آن‌ها را شومن‌های تلویزیونی و مجریان نام‌آشنای برنامه‌های بزرگ‌سال و کودک گرفته‌اند. در تمام مسیر راهپیمایی انواع موارد سرگرم‌کننده در نظر گرفته شده است. در برخی نقاط راهپیمایی هیچ تفاوتی میان تظاهرکنندگان ۲۲ بهمن و تیفوسی‌های طرفدار فوتبال وجود ندارد. عکس‌نوشته‌ها و پلاکاردهای دست حاضران عمدتاً با جملات طنز و گاهی هجو، تزئین شده است. خطری هم تظاهرکنندگان را تهدید نمی‌کنند. فضایی آرام و نشاط‌آور که می‌تواند به یک سرگرمی کم هزینه برای بعضی تبدیل شود».



این روزنامه اصلاح طلب در مطلبی بی ادبانه، شعارهای مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن را سطحی نامیده! و تظاهرکنندگان ۲۲ بهمن را با تیفوسی‌های طرفدار فوتبال مقایسه کرده است.

چشم پوشی برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب از زیبایی‌های حضور مردم کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تمسخر و کم اهمیت نشان دادن این حضور باشکوه و همصدایی با رسانه‌های ضدانقلاب، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.

لازم به ذکر است که روزنامه‌های اصلاح طلب راهپیمایی سراسری ۹ دی امسال را نیز به صورت هماهنگ سانسور کردند. علاوه بر این واکنش اصلاح طلبان به راهپیمایی‌های سراسری مردم در محکومیت آشوبگری‌های اخیر نیز قابل توجه است. در ابتدا، اصلاح طلبان بدون توجه به اعتراضات معیشتی مردم، این تجمعات را به رقبای انتخاباتی روحانی نسبت داده و از آن به تسویه حساب سیاسی تعبیر کردند. اما پس از آنکه عده‌ای آشوبگر با موج سواری بر اعتراضات معیشتی مردم به آدم کشی و تخریب اموال عمومی روی آوردند، آن‌ها را معترضین نامیدند و در نقش وکیل مدافع خواستار آزادی اغتشاشگران شدند. در مرحله بعد وقتی مردم صف خود را از آشوبگران جدا کرده و آدم کشی و تخریب اموال عمومی از سوی این گروه را مجکوم کردند، اصلاح طلبان به بایکوت خبری و سانسور راهپیمایی‌های سراسری مردم پرداختند. اما قضیه به همین جا ختم نشد، توهین به مردم و استفاده از تعابیری همچون «نمایش خیابانی» و «واکنش شعاری و احساسی» در واکنش به راهپیمایی‌های سراسری علیه آشوبگران، فاز بعدی برخورد اصلاح طلبان با مردم بود

به نقل از جهان نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi