شناسه خبر : 58075
پنجشنبه 26 بهمن 1396 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم دهمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه

قاسم سلیمانی: شهید مغنیه اسطوره زمانه است/ شهادتش برای عالم اسلام اندوه‌ بار بود

سردار-سلیمانی.jpg

مراسم دهمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه با حضور حاح قاسم سلیمانی، دختر حاج رضوان و جمعی از هم رزمان شهید آغاز شد.

سرلشکر قاسم سلیمانی امروز در مراسم دهمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه که با حضور دختر حاج رضوان و جمعی از هم رزمان شهید، رحمانی فضلی وزیر کشور و احمد جبریل فرمانده جنبش نهضت آزادی بخش فلسطین و آحاد مردم در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است در سخنانی اظهار داشت: امروز در لبنان پاسداشت سه شهید یعنی شیخ راغب حرب،عماد مغنیه و‌سید عباس موسوی برگزار می‌شود اما این جلسه اولین جلسه علمی پیرامون شهیدی است که حضورش و شهادتش در عالم اسلامی برای دشمن رغب آور و برای دوست نشاط آور بود.

وی افزود: من برای اولین بار می‌خواهم پیرامون دوست عزیزی صحبت کنم که دوره مهمی از زندگی ام را با او گذراندم، شخصیتی که شخصیت او تاکنون در بین جوانان مجاهد اسلامی اعم از سنی و شیعه و مسیحی و کسانی که در راه حق فعالیت می‌کنند ناشناخته لست.

سلیمانی اظهار داشت: این کنگره و کنگره‌های دیگر نمی‌توانند این کار را بکنند و‌کمک همه هنرمندان و اهل قلم را می طلبد و‌ واحب است کمک کنند تا بیشتر به دنیا شناخته شوند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: امروز روز شهادت اسطوره زمانه است، حقیقتاً من نمی‌شناسم در مجموعه کسانی که شهید شدند و یا در معرض شهادت‌اند اسطوره‌ای مثل مغنیه باشد،کسی که شهادتش بهت بزرگی در عالم اسلامی به وجود آورد. من بعد از ارتحال امام ره در بین شخصیت‌های غیرروحانی ندیدم شخصیتی مثل عماد که اندوهی با شهادتش در عالم اسلامی به وجود آورد.

سرلشکر سلیمانی با طرح این پرسش که چه عواملی باعث می شود که انسان ‌به چنین مرحله ای از ایثار و نبوغ برسد،گفت: ایا این ذاتی و مختص شهید مغنیه بود یا اگر هر کسی تلاش کند می تواند به این مرتبه برسد؟ انسان بر اساس دو عامل شخصیت خود را می سازد و تعیین هدف می‌کند اول آرزو و بعد اراده که دو‌عاملی هستند که شخصیت انسان را تحت تاثیر خود دارند.

وی گفت: آرمان اگر خاکی بود انسان را در خاک نگه می دارد اما اگر آرزو متعالی بود انسان را در اوج می‌برد و این خیلی در بعد تربیتی مهم است، اراده انسان تابع تعلق اوست و‌تعلق نقش محوری در اراده دارد؛ شما اگر خواستید قدرت و ضعف انسان ها را بسنجید، تعلق‌اشان را بسنجید و اگر دیدید در جایی کسی مثل امام خمینی ره اینگونه برخلاف مسیر حریان خرکت کرد و یک کار محال و غیر ممکنی را ممکن کرد قطعاً به آرزوها و تعلقات و اراده امام ره بر می‌گردد.

سلیمانی ادامه داد: نیت انسان هم برشی از تعلقات اوست بنابراین تعلقات اثر اساسی در اراده دارد؛ اگر انسان تعلق‌اش به شهادت بود در وقت خطر و پیروزی همان حالی را دارد که در وقت شکست دارد، شما دیدید که خرمشهر سقوط کرد ترسیدیم خبرش برای وجود امام ره ضرر داشته باشد وقتی امام ایستاد برای نماز و آرام گفت خرمشهر سقوط کرده که کرده پس می‌گیریم، الله اکبر! این نشانه قدرت تعلق است و لذاست که ایستادگی امروز فلسطینیان هم ناشی از همین تعلق است.

مهر

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi