شناسه خبر : 58076
یکشنبه 29 بهمن 1396 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری کنگره سالانه گردان جعفر طیار

گردانی که ۳۰۰ شهید داشت

گردهمایی سالانه رزمندگان گردان جعفر طیار همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در آخرین جمعه بهمن ماه، در اهواز برگزار شد.

فاش نیوز -  گردهمایی سالیانه رزمندگان گردان جعفر طیار همزمان با ایام سوگواری مادر شهیدان حضرت فاطمه زهرا (س) در آخرین جمعه بهمن ماه در اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پیشکسوتان دفاع مقدس گردان جعفر طیار، هر سال در بهمن ماه منتظر فرارسیدن روز با شکوهی هستند تا با شور و شعف خاصی در گردهمایی آن شرکت کنند.
در این زمینه چند تن از رزمندگان پیشکسوت در گفت و گویی از خاطرات روزهای آتش و خون گفتند.
حمیدرضا امینی گفت: از 13 سالگی با گردان های کربلا و جعفر طیار برای دفاع از دست اندازی دشمن متجاوز بعثی به خاک ایران، به جبهه اعزام شدم. در سال 64 در عملیات والفجر 8 با گردان جعفر طیار بودم و همین طور در کربلای چهار و پنج، هم با همین گردان وارد منطقه عملیاتی شدم. بنابر این حضور در گردهمایی آنقدر برایم اهمیت دارد که از قم آمدم تا در جمع همرزمان شرکت کنم.

نعیم دشت بزرگی، دیگر پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: از همان روزهای آغاز جنگ وقتی که نوجوانی کم سن و سال بودم، هنگامی که متجاوزان عراقی به نزدیکی های اهواز رسیده بودند برای دفاع از خاک مقدس میهن اسلامی مان لباس رزم پوشیدم و در جنگ های نامنظم با گروه شهید چمران همکاری داشتم. در حال حاضر نیز دیدن دوستان رزمنده مرا شاداب و سرحال می کند.

ابراهیم سمیع رزمنده دیگر گردان خاطرنشان کرد: من از ابتدای جنگ وقتی که پانزده سال بیشتر نداشتم، در پایگاه مسجد امام جعفر امام صادق (ع) شروع به فعالیت کردم و در جبهه ها حضور یافتم. این گردهمایی برای ما خیلی اهمیت دارد چرا که به نوعی دیدار با دوستان و احوال پرسی است.

خسرو گله دار یکی دیگر از رزمندگان پیشکسوت نیزگفت: از سال 65 وارد جبهه شدم و از همان سال عضو گردان جعفر طیار بودم. وقتی به نزد همرزمان می ایم و دوستان را می بینم خاطرات دوران دفاع مقدس برایم زنده می شود و یاد وخاطره شهدای گردانمان را چه آنهایی که در جنگ تحمیلی شهید شدند و چه آنهایی که در خیل شهدای مدافع حرم قرار دارند گرامی داشته می شود.
گفتنی است گردان جعفر طیار در طول دوران دفاع مقدس در بیش از 31 عملیات آفندی و پدافندی شرکت داشته و 300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است. همچنین تعدادی از شهدای مدافع حرم نیز عضو گردان جعفر طیار بودند. 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام و عرض ادب با تشکر از برادرانی که در تهیه عکسهای مراسم همکاری کردند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi