شناسه خبر : 58078
شنبه 28 بهمن 1396 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نفوذی‌ها با تابلوی خودی و شناسنامه دشمن!

مدیر مسئول کیهان در همایش کشوری دفتر ارتباطات فرهنگی قم: نفوذی‌ها تابلوی خودی در دست و شناسنامه المثنای دشمن را در جیب دارند


دقیقا سه سال قبل در اسفندماه ۱۳۹۳ طی گزارشی در کیهان نسبت به فعالیت جاسوسی گروهی که چند هفته قبل بازداشت شد، هشدار داده بودیم، در آن گزارش از «موسسه حیات وحش پارسیان» که توسط کاووس سیدامامی یعنی همین جاسوسی که اخیرا دستگیر و در زندان خودکشی کرده است هم با صراحت نام برده و حتی به مشخصات شخصی به نام مراد طاهباز که او هم اخیرا بازداشت شده است با ذکر نام وی‌ اشاره کرده بودیم، ولی مسئولان اطلاعاتی و امنیتی به این گزارش مستند که درباره جاسوسی دشمنان با پوشش فعالیت محیط زیست بود توجهی نکردند تا کار به اینجا رسید که اکنون شاهدیم. امروز هم حمایت یکپارچه و هماهنگ مدعیان اصلاحات در مجلس و روزنامه‌های زنجیره‌ای از این جاسوسان طبیعی نیست و مسئولان مربوطه باید بررسی کنند که توطئه‌ای در آستین نداشته باشند.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان که عصر پنج‌شنبه در همایش کشوری دفتر ارتباطات فرهنگی قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) شرکت کرده بود، با ‌اشاره به مستنداتی که از پایداری و بالندگی انقلاب خبر می‌داد گفت: از آنجا که درگیری ما با نظام سلطه جهانی به ماهیت دو طرف درگیر مربوط است به طور طبیعی مادام که هیچیک از دو طرف تغییر ماهیت نداده‌اند، این درگیری ادامه خواهد داشت اگرچه میدان‌های درگیری تغییر می‌کنند و امروزه از جنگ سخت که دشمنان ما یک بار آن را آزموده و نا‌کار‌آمد یافته‌اند به جنگ نرم با تمامی ابعاد آن تبدیل شده است.
مدیر مسئول کیهان گفت: نگاهی به رخدادهای این روزها نشان می‌دهد که آمریکا و متحدانش درپی آنند که با تغییر افکار به تغییر رفتار برسند و نهایتا در ساختار نظام تغییر ایجاد کنند. وی افزود؛ آمریکا در فرمول جدید سعی دارد از توان و ظرفیت‌های خود نظام بهره بگیرد و توضیح داد که فاز جدید این درگیری که متاسفانه دندان طمع دشمن را تیز کرده است از هنگامی آغاز شد که برخی از مسئولان با ساده‌لوحی و یا فریب‌خوردگی، آمریکا را از جایگاه شیطان بزرگ و دشمن قسم‌خورده اسلام و انقلاب به جایگاه رقیب سیاسی منتقل کردند. شیطان قابل اعتماد نیست ولی هنگامی که به رقیب سیاسی تبدیل شد، می‌توان به وی اعتماد کرد! و حتی با او به رایزنی و مذاکره نشست. شریعتمداری گفت: دو رقیب بر سر یک موضوع واحد با یکدیگر رقابت می‌کنند و برای اینکه به نقطه تعادل برسند امتیازی می‌دهند و امتیازی می‌گیرند و می‌توانند با یکدیگر دوست و رفیق گرمابه و گلستان هم باشند، اما آمریکا دشمن قسم‌خورده ماست، و به چیزی جز نابودی انقلاب و نظام برخاسته از آن راضی نمی‌شود بنابراین بدیهی است که اگر در برخوردهایمان به این نکته توجه نداشته باشیم به یقین نه فقط از پشت که از روبرو نیز خنجر خواهیم خورد. وی در ادامه گفت؛ این بیان حضرت امام(ره) که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید برخاسته از یک نگاه کاربردی و استراتژیک است و نه یک احساس گذرا.
مدیر مسئول کیهان درباره راه‌کارهای دشمن برای تغییر افکار و تغییر رفتار گفت: حریف در این میدان از فرمول‌های متفاوتی به طور همزمان استفاده می‌کند که یکی از با اهمیت‌ترین آنها بهره‌گیری از نفوذی‌هاست و در توضیح گفت: نفوذی‌ها را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد، گروهی که هدف آنها از نفوذ، انجام عملیات تروریستی است. این طیف از نفوذی‌ها اگرچه خطر‌آفرین هستند و باید با جدیت شناسایی و قلع و قمع شوند ولی خطر آنها با نفوذی‌های نوع دوم که مأموریتشان نفوذ در ساختار نظام است قابل مقایسه نیست. شریعتمداری گفت: نفوذی‌های نوع اول تلاش می‌کنند هرگز حرکت و ظاهری از خود بروز ندهند که نشانه تفاوت دیدگاهشان با نظام حاکم باشد. نظیر کشمیری‌ها و کلاهی‌ها و ناخدا افضلی‌ها و احمد مدنی‌ها. اما، کسانی که مأموریت آنها نفوذ در ساختار نظام است، باید دیدگاه و نظر متفاوت خود را در پوشش مشاوره به مسئولان ارائه بدهند تا بتوانند به تدریج در محاسبات و نظرات اسلامی و انقلابی آنان تغییر ایجاد کنند. شریعتمداری گفت: این‌گونه از نفوذی‌ها را از فاصله دیدگاهشان با آموزه‌های اصلی و بنیادین انقلاب می‌توان شناخت. وی در ادامه افزود؛ این‌گونه از نفوذی‌ها یعنی آنانی که برای تغییر محاسبات مسئولین مأموریت دارند عمدتاً از میان دو قشر انتخاب می‌شوند، اول؛ کسانی که با معرفی مسئولان و مدیران ساده‌لوح و کم‌دقت در پوشش کارشناس به کانون‌های تصمیم‌ساز نفوذ می‌کنند، مانند جاسوسان هسته‌ای و گروه دوم که بسیار خطرناک‌ترند، برخی از مسئولان هستند که به هر علت، از جمله آلودگی به چرب و شیرین دنیا، فریب‌خوردگی و امثال آن از خط اصلی نظام فاصله گرفته و جذب دشمن شده‌اند، مانند سران فتنه آمریکایی‌ـ اسرائیلی ۸۸ و یا برخی دیگر که به قول حضرت امیر علیه‌السلام آنها را از مواضع و عملکردشان می‌توان شناخت.
شریعتمداری گفت: این دسته از نفوذی‌ها که خوشبختانه تعدادشان بسیار اندک است، با تابلوی خودی که برگرفته از دوران مسئولیتشان است در میان مردم حضور دارند ولی شناسنامه‌ المثنای دشمن در جیبشان است. وی اظهار داشت: باطل‌السحر این نفوذ خطرناک همان فرمول کارساز امام راحلمان است که می‌فرمودند؛ «میزان، حال فعلی افراد است».
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا و متحدانش که از تحمیل علنی خواسته‌های خود به ایران اسلامی ناامید شده‌اند، چند سالی است که متاسفانه با بهره‌گیری از برخی ناکارآمدی‌های دولت، تلاش می‌کنند اهداف باج‌خواهانه خود را از طریق برخی پیمان‌ها و قراردادهای بین‌المللی به دست آورند که برجام یکی از گویاترین نمونه‌های آن است. توافقی که خسارت محض می‌باشد و به گفته مسئولان دست‌اندر‌کار، دستاورد آن تقریبا هیچ است.
مدیر مسئول کیهان پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو را تامین خواسته استراتژیک آمریکا برای پیشگیری از اقتدار منطقه‌ای کشورمان دانست و گفت: با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند اگر می‌شد به یمن کمک کرد به جای یک موشک صد موشک می‌دادیم، برای شورای محترم نگهبان هیچ راهی جز رد این مصوبه مشترک دولت و مجلس باقی نمانده است. وی گفت: آقایان می‌گویند درباره تعریف تروریسم در کنوانسیون پالرمو تحفظ داده‌ایم و حال آنکه مطابق ماده ۱۹ کنوانسیون ۱۹۶۹ وین، تحفظ نمی‌تواند با موضوع اصلی یک پیمان در تعارض باشد. مدیر مسئول کیهان با توضیح درباره سند ۲۰۳۰ و FATF این اسناد را هم در همین جهت ارزیابی کرد.
شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: مشکلات موجود در عرصه اقتصاد، راه حل‌های مشخصی دارند و بیم آن می‌رود که مشاوران نفوذی با مانع‌تراشی در حل این مشکلات در پی آن باشند که مردم را به تنگ آورده و برای سازش، یعنی برباد دادن کشور زمینه‌چینی کنند!

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi