شناسه خبر : 58114
دوشنبه 30 بهمن 1396 , 16:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اصرار یک شهید برای دیدار با امام

«مرتضی نمازی‌فرد» برادر شهید «مصطفی نمازی‌فرد» از شهدای دوران دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات اخلاقی برادر خود اظهار داشت: مصطفی از کودکی ناراحتی کسی را نمی‌توانست ببیند. به خاطر دارم، روزی در حال بازی بودیم که ناگهان بر اثر اشتباه من مصطفی به زمین خورد. هرچند که خون از دهان وی جاری شده بود، اما بلند شد و شروع به خندیدن کرد، تا من ناراحت نشوم.

وی افزود: مصطفی علاقه بسیاری به حضرت امام (ره) داشت. زمانی‌که امام از پاریس آمدند، تصمیم گرفتیم به دیدار ایشان برویم. مصطفی اصرار داشت که همراه ما بیاید. هرچه به او می‌گفتیم، جمعیت زیاد است، قبول نمی‌کرد. در نهایت همراه ما آمد. آن زمان ۱۰ سال بیشتر نداشت.

شهید «مصطفی نمازی‌فرد»

نمازی‌فرد در خصوص چگونگی حضور برادر خود در جبهه تصریح کرد: جنگ که آغاز شد، ۱۲ سال بیشتر نداشت. اصرار داشت به جبهه بیاید. به او می‌گفتم، درست را بخوان؛ تابستان شما را با خود می‌برم و در تعطیلات تابستانی همراه من در جبهه حضور پیدا می‌کرد.

برادر شهید ادامه داد: با مصطفی به «پاوه» اعزام شده بودیم. فرمانده سپاه پاوه شهید «ناصر کاظمی» بود. به حاج ناصر گفتم، وضعیت غذا و امکانات خوب نیست. او این موضوع را از مصطفی پرسید. مصطفی هم گفته بود غذا خوب است. حاج ناصر گفت، همه شما ناراحت هستید، اما مصطفی با اینکه سن کمی دارد، راضی است، بنابراین مشکل از شما است. مصطفی برای خدا آمده، اما شما برای خدا نیامده‌اید.

نمازی‌فرد در پایان گفت: زمانی‌که مصطفی وارد دبیرستان سپاه شد، امکان حضور وی در جبهه بیش‌تر شد؛ بنا بر این مدت زمان بیشتری را در جبهه سپری می‌کرد. تا این‌که در عملیات «بیت‌المقدس» هفت به شهادت رسید و پیکر مطهر وی بعد از ۱۱ سال بازگشت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi