شناسه خبر : 58122
چهارشنبه 02 اسفند 1396 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم حاجت روای دانشجویان با شهدا

مجری تلویزیون از مادر شهید فرجوانی پرسید اگر پسرت برگردد و دوباره جنگ شود، حاضری فرزندت را به جبهه بفرستی؛ مادر شهید فرجوانی پاسخ داد من پسر شهید را می فرستم که او را از خود شهید بهتر تربیت کرده ام."

فاش نیوز -  چند روز پیش به یک مهمانی شهدایی در اهواز دعوت شدیم. گفتند: "سی ام بهمن بیایید سر مزار شهید." ولی روز موعود هوا خیلی غبارآلود شد و برنامه افتاد به روز شهادت مادر شهدا، حضرت زهرا (س).

فضای مراسم یک جور خاصی به دل می نشست و حال آدم را دگرگون می کرد. زیرا عاملی که سبب برپایی این محفل شهدایی شده بود خاص بود و کمتر برنامه ای در این زمینه برگزار شده است.

عده ای دانشجوی عاشق شهدا از دانشگاه پردیس حضرت فاطمه زهرا(س) فرهنگیان، بانیان برپایی این مراسم محسوب می شدند. انگار یک شهیدی به نحوی خاص با آنها ارتباط برقرار کرده بود و به واسطه وجود معنوی شهید حاجت روا شده بودند. به همین دلیل در سی و دومین سالگرد عروج خونین شهید، برایش مراسمی گرفتند و کتابی هم با عنوان "حاجت روا" به یاد شهید رونمایی شد.

نویسنده کتاب هم یک خانم بود که اول محبت شهید حسام وند دلش را پر می کند و این خانم گره های کور زندگی اش را با توسل به او باز می کند. بعد مقام معنوی شهید را به دانشجویان دیگرمعرفی می کند.

اسم شهید، «علی حسام وند» است. او در سوم اسفند سال 64 در عملیات والفجر هشت به شهادت رسیده است. قبل از شروع برنامه نشستیم پای خاطرات یکی از همرزمان شهید
در گردان کربلا.

رامین دریاییان گفت: «در سال 61 و 62 در مقطع راهنمایی، در دبیرستان هفده شهریور زیتون با علی همکلاس بودم. او مهربانی خاصی داشت و همه بچه ها دوستش داشتند. بعد از گذراندن سوم راهنمایی عازم جبهه شد و در گردان ایثار سازماندهی شد. من هم در گردان کربلا بودم. ولی در ماموریت های بعدی با هم افتادیم و در گروهان نجف بودیم. من معاون دسته یاسر بودم. او مسئول تدارکات گروهان شد. ولی این حد خدمت، او را اقناع نمی کرد و در رزم ها هم شرکت می کرد و تیربارچی ماهری بود. علی در آن شرایط سخت، باز هم مهربان بود و کارهای سخت را به عهده می گرفت. به نماز خیلی اهمیت می داد و اولین نفری بود که درصف نماز جماعت می ایستاد. همین خصوصیات بارزی که داشت باعث شده بود که ما بدانیم او آماده شهادت است و آخرش هم در عملیات والفجر هشت، با اصابت گلوله مستقیم تانک شهید شد.» 

مادر شهید حسام وند هم درباره علی اش گفت: «علی را خدا داد و خدا هم بردش. هر چه درباره اش بگویم کم است. علی ام با اینکه نوجوانی کم سن و سال بود ولی از بس مهربان بود به همه فامیل ها سرکشی می کرد. وقتی هم رفت جبهه هیچ وقت به من نگفت در جبهه چه می کند. بعد از شهادت علی، همرزماش برایم می گفتند او کی بود که شهادت نصیبش شد.»

سخنران جلسه، حجت الاسلام علوی کیا، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نفت بود که درباره اهمیت دادن به تربیت شهدایی گفت : «مجری تلویزیون از مادر شهید فرجوانی پرسید اگر پسرت برگردد و دوباره جنگ شود، حاضری فرزندت را به جبهه بفرستی؛ مادر شهید فرجوانی پاسخ داد من پسر شهید را می فرستم که او را از خود شهید بهتر تربیت کرده ام."

وی همچنین درباره عاملی که باعث توجه شهدا به ما می شود، گفت: «با شهید ارتباط برقرار کنید تا او به شما هم بشارت بدهد. دلمان را به زلف شهدا گره بزنیم تا به این فوض عظیم برسیم .»

بعد از پایان مراسم، دانشجویان حاضر در این محفل بی ریا، در حالی که شاخه های گل سرخ در دست داشتند، در مراسم رونمایی از سنگ جدید مزار شهید شرکت کردند و بعد بر سر مزار شهدای دیگر رفتند و با اهدای شاخه گلی، نسبت به مقام شهدا عرض ارادت و ادب کردند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi