شناسه خبر : 58123
شنبه 05 اسفند 1396 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت بازگشت پیکر پاک شهید «ولی الله جعفری»

حضور سرزدهِ «شهید» بعد از ۲۹ سال!

شهید ولی الله جعفری متولد روستای کوهستان حویق در شمال شهرستان تالش است. جایی در دل جنگل های تالش که تا پیش از بازگشت او ۴ شهید داده بود.

فاش نیوز - شهید "ولی الله جعفری" متولد روستای کوهستان حویق در شمال شهرستان تالش است. جایی در دل جنگل های تالش که تا پیش از بازگشت او ۴ شهید داده بود.

شهیدان را در ۳ کیلومتری و جایی که جاده ماشین رو بود می‌بردند و دفن می کردند؛ چون مسوولان نمی توانستند از جاده مالرو و پر از گِل چسبنده عبور کنند. اینجا بود که حدیث دلتنگی ها شکل می‌گرفت.

پدر ها و مادرها هر شب جمعه باید از جاده مالرو به مزار فرزندانشان می رفتند. پدر ولی الله مانند والدین سایر شهدای روستا به خاطر رنج های همین جاده از دنیا رفت و مادر مانده است!

سال ۱۳۹۵ بود که بعد از کلی دوندگی اولین ماشین از راه خاکی تازه تاسیس وارد روستای کوهستان حویق شد. کوهستان هنوز برق، آب آشامیدنی، گاز، تلفن، پوشش تلویزیون و راه مناسب ندارد. مادر شهید رادیو گوش می کرد تا خبر آمدن فرزندش را بشنود.

خانه های کاه گِلی روستا مانند ۴۰ سال قبل است و یک موزه  زنده محسوب می شود. گالش لاستیکی به جای کفش و خاک هایی که گِل می شوند تا پای گالش تالش ها بچسبند...

اسب و قاطر  هنوز هم هست و موتور سیکلت نیز به عنوان پیشرفته ترین وسیله ترابری. سهم این مادر شهید از سفره انقلاب این بود.. گوشه ای از زندگی خانواده شهید جعفری جهت اطلاع شما.

و انتظار مادری که به سر آمد.
فرزندی  که بعداز ۲۹ سال به آغوش مادر بر می گردد.
مادر بزرگوار شهید سید ولی الله جعفری.
این عکس در دهه فجر ۹۶ثبت شده و  بالاخره انتظار این مادر به پایان رسید.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
روحش شادویادش گرامی..اللهم صل علی محمدوآل محمد.
بزرگ کارکرد انقلاب اسلامی همانا تربیت جوانانی بود که دنیا را به حیرت واداشتند . اسلام راه و روش انسان سازیست . واین انسانهای ساخته شده هستند که جامعه را میسازند . عزیزانی که فطره پاک الهیشان خصوصا در عنفوان جوانی . دست نخورده تر باقی مانده مستعدترین انسانها برای رسیدن به قرب الهی بوده و هستند .
جدا باید به حال انان عبطه خورد و به حال خود سخت و عاجزانه و حقیرانه بدرگاه خداوند بزرگ گریست . وای که در جوار خالق و رب جهان هستی بودن نعمتی است که من و بسیاری از مدعیان و حتی .... ار درک ان عاجزیم . پس ای شهیدان خدایی در جوار رحمت رب للعالمین از شدت زیبایی . عشق و عبودیت ... قهقهه مستانه میزنید . برای این بازماندگان وا مانده دعا کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi