شناسه خبر : 58148
پنجشنبه 03 اسفند 1396 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به محتوای قانون معافیت توجه کنید!

با توجه به صحبت های فرماندهان عزیز ستاد کل نیروهای مسلح به این که امسال فرزندان با سابقه ۲۹ و ۲۸ ماه ایثارگری معافیت خواهند گرفت و در سال آتی افرادی که ۲۸ ماه ایثارگری دارند معاف خواهند شد. لذا تا ۵ سال آینده شاهد معافیت خواهیم بود نه کسری خدمت.

محمد- مردم را بشناسید. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مقام معظم رهبری

محضر مبارک مقام معظم رهبری

با عرض سلام  و آرزوی توفیق حضرتعالی و کلیه مسؤلین خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

 احتراما" ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و فرماندهان تحت امر حضرتعالی در ستاد کل نیروی مسلح و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری و تصویب قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران ضمن اعلام و مراتب از محضرتان استدعا و انتظار رسیدگی و صدور اوامر مقتضی را داریم.

  همانگونه که مستحضرید در قانون جدیدی که برای کسری و معافیت فرزندان ایثارگران تصویب کردند و با توجه به اینکه اجرای این قانون به این نحو فعلی باعث نارضایتی عموم فرزندان ایثارگران شده است و با توجه به سخنان حضرتعالی درتاریخ پنجشنبه نوزدهم بهمن یک هزار و سیصد ونود و شش در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی وپدافند هوایی ارتش مبنی بر اینکه حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. لذا با اجرای چنین قوانین خاص اکثر فرزندان ایثارگر ناراضی هستند.

  با توجه به اینکه در قانون قبلی کسری خدمت همه ی فرزندان ایثارگران ماقبل متولدین هفتادو دو (72) از کسری خدمت به ازای هر ماه سابقه 9 روز کسری دریافت می کردند و به متولدین 73 به بعد هیچ گونه کسری تعلق نمی گرفت لذا با توجه به قانون قانون که محدودیت سنی را از قانون بهره مندی کسر خدمت حذف کرده اند ولی یک محدودیت سنگین تری در قانون لحاظ کردند که سالانه بیست هزار نفر (20000) از قانون کسری خدمت بهره مند شوند.

  لذا با توجه به ثبت نام 40 روزه فرزندان ایثارگر و ثبت نام همه ی فرزندان ایثارگرعزیز و طبق آماری که ستاد کل نیروهای مسلح به مردم گزارش داده است صحبت از ثبت نام 375 هزار فرزند ایثارگر کرده است که از این تعداد 122 هزارنفر بالای 24 ماه میباشند که باید این فرزندان طبق قانون مصوب همگی معاف بشوند که با توجه به قانون به مدت 5 سال و سالانه 20هزار نفر میتوانند از این کسری و معافیت استفاده کنند.

  لذا با توجه به آمار 22 هزار نفر از معافیت بهره ای نخواهند برد. لذا با توجه به صحبت های فرماندهان عزیز ستاد کل نیروهای مسلح به این که امسال فرزندان با سابقه 29 و 28 ماه ایثارگری معافیت خواهند گرفت و در سال آتی افرادی که 28 ماه ایثارگری دارند معاف خواهند شد. لذا تا 5 سال آینده شاهد معافیت خواهیم بود نه کسری خدمت. با توجه به اینکه تا قبل این قانون متولدین 73 به بالا هیچ گونه کسری را نمی توانستند دریافت کنند و الان هم فرزندان بالای 73 که سابقه ایثارگری پدران عزیزشان کم بوده است و هیچ گونه گونه کسری به آنها تعلق نمی گیرد؟؟؟

  آیا بهتر نبود همچون قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری 15 روز یا 9 روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل بشود تا ستاد کل نیروی های مسلح با کمبود سرباز مواجه نشود؟ الان فرزندان ایثارگری که متولد 73 به بالا میباشند و پدرشان 10 ماه سابقه جبهه دارند چرا نباید هیچ گونه کسری به آنها تعلق بگیرد و فرزندی با چندماه سابقه بیشتر مستقیم معاف شوند؟ آیا این تبعیض نیست؟ چرا با تصویب چنین قانونی نارضایتی عمومی بین فرزندان ایثارگران را ایجاد می کنند؟

 به طور مثال بنده متولد 73 هستم. 15 ماه سابقه جبهه پدر را دارم و ان شالله در تاریخ 1/12/1396 به خدمت مقدس سربازی مشرف می شوم ولی با توجه به این قانون هیچگونه کسری به بنده و امثال بنده تعلق نمی گیرد.

 لذا از حضرتعالی درخواست داریم این قانون را دوباره بررسی و کارکارشناسی را انجام دهند که هم با کمبود سرباز مواجه نشوند هم به همه ی فرزندان ایثارگران به نسبت کسری خدمت تعلق بگیرد. می شود با کار کارشناسی تر قانونی را تصویب کرد که همه فرزندان عزیز به نسبت از قانون بهره مند شود. قانون باید مشمولیت و مقبولیت و جامعیت داشته باشد که همه استفاده کنند و در حق فرزندان ایثارگر متولد 73 به بالا با سابقه کم اجحاف می شود.

  در پایان این مطلب را هم ذکر کنم که ماهمچون پدرانمان در هر مواجهه با دشمنان لباس رزم را به تن خواهیم کرد و از کشور مقدسمان دفاع خواهیم کرد و از جان و مال خود برای نظام و انقلاب خواهیم گذشت و مثل یک سرباز آماده شنیدن دستور از رهبرعزیزمان همچون پدرانمان درجنگ تحمیلی هستیم. ان شالله همه خدمتگزاران نظام در صحت و سلامت باشند.
جانم فدای رهبر.

​باتشکر

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
اگراین قانون درست اجرا بشه وآمارواقعی خیلیها منتفع خواهندشد
سلام
با عرض تاسف فرماندهان ستاد ناجا نتوانسته اند قانون را درست اجرا کنند . کار کارشناسي روي اين برنامه به درستي انجام نشده است خواهشمندم اين پيام را در ارشيو بخاطر بسپاريد خواهيد ديد که اين شيوه ي ستاد ناجا به کل اشتباه است و بايد از نو کارشناسي و برنامه ريزي شود که انهم دوسال ديگر زمان خواهد برد فقط زمان که در مملکت ما خيلي بي ارزش است از ذست خواهد رفت و يه عده اي ايثارگر هم چوب اين کار را خواهند خورد ...
به اميد روزيکه به ايثار و ايثارگري ارزش قائل شوند .....
ازوقتی امیرسرتیپ حاتمی وزیردفاع شدند پرداخت حقوق ایثارگران و جانبازان معسرکه ازطریق موسسه کوثرانجام میشد بسیارمنظم شده درست پایان هرماه واریزمیشه .فقط یک سوال که چرا هنوزهم مصوبه پرداخت حداقل حقوق کارمندی رو اجرا نمی کنند ضمنا اگر از پرداخت عیدی به ایثارگران معسر فاش نیوز و یا دیگر عزیزان اطلاعات دقیقی دارند. درسایت قراردهید تا بقیه هم مطلع شوند البته امسال ۲فروردین عیدی واریز کردند چون ازقبل هم گفته بودند عیدی حتما پرداخت میشود خاطرجمع بودیم که همان مبلغ ناچیز هم بدستمان خواهدرسید ولی امسال تا امروز که هیچ خبری نبست بازهم اگر کسی منبع موثقی داره خبر خوشی برای دوستان بگذارد
با سلام بنظر میرسد ستاد مشترک هیچ مکانیزم و برنامه ای برای اجرای این قانون ندارد و توانایی مشاوره را هم ندارند والا قانون برای پاسداشت از ایثارگران تصمیم بسیار خوبی اندیشه نموده شاید گوشه ای از زحمات این عزیزان جبران شود لیکن ستاد توانایی اجرای انر ا بگونه ای که عدالت برقرار شود ندارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi