شناسه خبر : 58160
پنجشنبه 03 اسفند 1396 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناگفته‌های غائله دراویش از زبان رئیس پلیس تهران

سردار حسین رحیمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به علت شروع غائله‌ خیابان پاسداران اظهار داشت: علت اصلی ماجراهایی که 2 روز پیش رخ داد به 29 بهمن ماه بازمی‌گردد، که در ساعت 5 صبح آن روز یکی از گشتی‌های موتوری پلیس در حین گشت‌زنی معمول خود به دو خودروی پراید سفید و سرمه‌ای مظنون می‌شود و پس از دستور ایست به این خودروها، هر دو خودرو متواری شده قصد فرار از دست گشتی‌ پلیس را داشتند.

ناگفته‌های قائله دراویش از زبان رئیس پلیس تهران

رئیس پلیس تهران ادامه داد: به‌دنبال تعقیب این دو خودرو توسط گشتی پلیس یکی از دو خودرو در خیابان متوقف می‌شود و سرنشین آن سوار خودروی پراید دیگر شده و آن خودرو نیز پس از طی کردن حدود 150 متر به‌علت نقص فنی متوقف می‌شود.

وی با بیان این‌که هر دو خودرو پس از این اتفاق در کلانتری 103 گاندی توقیف می‌شوند، افزود: پس از این ماجرا ساعت 7 صبح همان روز فردی با مراجعه به کلانتری 106 نامجو به سرقت رفتن یکی از این دو خودرو را گزارش می‌کند که با توجه به اعلام این گزارش، پرونده‌ای تشکیل می‌شود و متهمان از کلانتری به دادسرا منتقل می‌شوند، اما در میانه راه یک دستگاه خودروی پژو با 4 سرنشین مسیر خودروی پلیس را مسدود کرده و با شکستن شیشه‌های ماشین پلیس، 2 سرباز سرنشین این خودرو را از ماشین بیرون کشیده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و هر دو مظنون دستگیرشده را فراری می‌دهند.

رحیمی گفت: پس از این اتفاق همکاران ما این خودروی پژو را تعقیب کرده و موفق می‌شوند یکی از 4 سرنشین آن را دستگیر کنند و وی تحویل مراجع قضایی شده و با وثیقه 150 میلیون تومانی به‌اتهام ضرب و جرح مأمور پلیس، ایراد خسارت به اموال دولتی و همچنین فراری دادن متهمان روانه زندان می‌شود.

* تلاش دراویش برای تسخیر کلانتری پاسداران

رئیس پلیس تهران بیان کرد: ساعت 12 ظهر روز بعد حدود 50 تا 60 نفر از افراد وابسته به یک فرقه مقابل کلانتری پاسداران تجمع و اعلام می‌کنند که فرد دستگیرشده باید آزاد شود و این در حالی بود که این فرد در زندان به‌سر می‌برد.

وی با ابراز این‌که پس از این تجمع پلیس مذاکرات زیادی با تجمع‌کنندگان برای ترک محل انجام داد، اضافه کرد: علی‌رغم مذاکرات انجام‌شده، این افراد حاضر به ترک محل نشدند و نهایتاً ساعت 5 بعدازظهر خیابان پاسداران را به‌طور کامل مسدود و اقدام به سردادن شعارهای هنجار‌شکنانه کردند و حتی مردمی را نیز که به‌واسطه بسته شدن خیابان به آنها معترض بودند مورد ضرب و شتم قرار داده و موزائیک‌های کف پیاده‌رو را نیز کنده قصد ورود به کلانتری را داشتند.

رحیمی گفت: به‌دنبال تلاش این افراد برای حمله به کلانتری پاسداران همکاران ما با اقتدار عمل کرده و با شلیک تیر هوایی، تعدادی از این افراد را دستگیر کردند و مابقی به‌سمت خیابان گلستان هفتم پاسداران متواری شدند.

* ارتباط غائله گلستان هفتم پاسداران با تجمع یک ماه گذشته دراویش

رئیس پلیس تهران در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط داشتن غائله اخیر گلستان هفتم با تجمعات یک ماه پیش اعضای یکی از فرقه‌های دراویش گفت: تجمعات قبلی این فرقه با غائله اخیر کاملاً مرتبط بود و بسیاری از این افراد همان‌هایی بودند که یک ماه قبل در همین محل تجمع کرده با شعارهای تند و رفتارهای خارج از عرف خود خواستار آزادی یک‌سری افراد دیگر بودند.

وی با اظهار این‌که از نظر قانون تمام افراد جامعه فارغ از قومیت، دین و حتی فرقه‌های مختلف یکسان هستند، خاطرنشان کرد: همه افراد در مقابل قانون یکسانند و پلیس در تمامی این موارد برخورد قانونی و قاطع با متخلفان داشته است.

رحیمی اضافه کرد: مثلاً در تجمع یک ماه قبل این افراد به‌بهانه برقراری پست ایست و بازرسی در خیابان پاسداران دست به تجمع زدند و این در حالی بود که ما قبلاً نیز اعلام کرده بودیم که در دهه فجر فعالیت بیشتری خواهیم داشت و برنامه‌های ویژه‌ای کنار بسیج انجام خواهیم داد، ولی این افراد اجرای طرح ایست و بازرسی را بهانه‌ای برای تجمع خود کردند.

* جزئیات انتقال تجمع دراویش از مقابل کلانتری به گلستان هفتم و خانه نورعلی تابنده

رئیس پلیس تهران در ادامه سخنانش با اشاره به اتفاقات غائله اخیر پاسداران گفت: بعد از تجمع اعضای این فرقه مقابل کلانتری پاسداران و ناکام‌ماندن تلاش آنها برای ورود به کلانتری، این افراد از محل متواری شدند و مقابل منزل «تابنده» در گلستان هفتم تجمع و مزاحمت‌های زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کردند به‌حدی که برای مردم و اهالی گلایه‌های بسیاری به‌وجود آمد و در حالی که مأموران پلیس قصد داشتند تا نظم و آرامش را به منطقه بازگردانند به‌یک‌باره فردی جانی پشت فرمان اتوبوسی قرار گرفت و با حمله به‌سمت مأموران پلیس و پس از تخریب چندین خودروی پارک‌شده در محل 3 نفر از مأموران پلیس را شهید و 9 نفر دیگر را مجروح کرد.

* تشکیل شورای تأمین پس از حمله اتوبوس مرگ به مأموران پلیس

وی با بیان این‌که غائله اصلی پس از این حمله وحشیانه شروع شد، اضافه کرد: به‌دنبال این حمله وحشیانه من شخصاً به موضوع ورود کرده سریعاً خواستار برگزاری جلسه شورای تأمین شدم.

رحیمی ادامه داد: در جلسه شورای تأمین تصمیم گرفته شد علی‌رغم داغدار بودن پلیس و شهادت 3 مأمور ناجا، پلیس با نمایندگان آنها مذاکره کند تا این افراد بدون خشونت محل را ترک کنند.

رئیس پلیس تهران گفت: در مذاکره با 2 تن از نمایندگان این فرقه آنها اعلام کردند "این افراد از ما نیستند و رفتارهای آنها برای ما قابل قبول نیست" و در ادامه قول دادند تا این ماجرا همان شب خاتمه یابد ولی متأسفانه پس از گذشت 2 ساعت از این جلسه هیچ اتفاق قابل توجهی رخ نداد و اقدام خاصی برای ترک رفتارهای اوباش‌گرایانه این افراد انجام نشد.

* جزئیات عملیات 15دقیقه‌ای پلیس در گلستان هفتم پاسداران

وی با اظهار به این‌که پلیس در مذاکره با این افراد ساعت 3:30 بامداد را به‌عنوان مهلت نهایی به این اوباش‌گری‌ها اعلام کرد، گفت: پس از پایان این مهلت در ساعت 4 صبح نیروهای پلیس وارد عمل شدند و در کمتر از 15 دقیقه تمام این افراد را دستگیر کردند و همه اغتشاشگران و عوامل اصلی این ماجرا بازداشت شدند و در نهایت پس از 2 ساعت تمام منطقه پاکسازی شد.

* پشت‌پرده هدایت اغتشاشگران دراویش از زبان رئیس پلیس تهران

رحیمی در ادامه این برنامه در پاسخ به این سؤال که چه‌کسانی به‌عنوان هدایت‌کنندگان این ماجرا حضور داشتند، تصریح کرد: باید گفت که بزرگترین هدایت‌کننده این افراد سایت‌های ضدانقلاب و کانال‌های فضای مجازی بودند و این اراذل و اوباش نیز به‌تحریک آنها لحظه به لحظه از اقدامات خود فیلم و تصویر گرفته آنها را در فضای مجازی منتشر می‌کردند و با دروغ‌های مختلف سعی در اداره این فضا داشتند که البته پس از عملیات پلیس تحریک‌‌کنندگان آنها نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران تأکید کرد: این اتفاقات در حالی افتاد که بزرگان این فرقه ادعا می‌کردند "این افراد از ما نیستند" ولی قادر نبودند تا آنها را اداره کنند.

* مماشات پلیس در غائله گلستان هفتم یا خویشتنداری و تدبیر ناجا

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص انتقاد از رفتار ناجا در این ماجرا و چرایی ورود نکردن پلیس به‌صورت جدی‌تر در بدو این تجمع، گفت: در مدیریت اغتشاشات و تجمعات شهری اصلی‌ترین مطلب حفظ جان و مال مردم و شهروندان است و این اتفاق در محلی رخ داد که صدها خانوار ساکن بودند و خودروهای عبوری از خیابان پاسداران تردد می‌کردند، لذا ما می‌توانستیم رفتارهای تند پلیسی انجام دهیم ولی ممکن بود این رفتارها جان مردم بی‌گناه را به خطر بیندازد.

رحیمی اضافه کرد: از طرف دیگر پلیس با اتمام این عملیات در کمتر از 15 دقیقه اقتدار و قدرت خود را به همه نشان داد.

رئیس پلیس تهران گفت: از محل کلانتری تا منزلی که اعضای این فرقه در گلستان هفتم مقابلش تجمع کرده بودند بیش از 200 تا 300 متر فاصله بود و در طول این مسیر منازل و مغازه‌های بسیاری قرار دارد لذا باید پلیس تمام این شرایط را در نظر می‌گرفت و بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کرد تا هیچ مشکلی برای جان و مال مردم و ساکنان منطقه به‌وجود نیاید.

وی با تأکید بر این‌که پلیس حتی برای جان این اراذل و اوباش هم ارزش قائل بود، خط قرمز پلیس را امنیت مردم و آرامش جامعه معرفی کرد و تأکید کرد: خویشتنداری و برخورد مدبرانه با مماشات متفاوت است، مثلاً ما می‌توانستیم با شلیک یک آرپیچی موضوع را حل‌وفصل کنیم ولی ما به‌فکر مردم بوده سعی کردیم واکنش مدبرانه به این اتفاق داشته باشیم، که البته در اتفاقات آن شب مسئولان بسیج و استاندار تهران نیز کنار پلیس حضور داشتند.

* تکذیب ارتباط‌نداشتن راننده اتوبوس مرگ با دراویش

رحیمی در پاسخ به سؤالی در خصوص ادعای برخی افراد مبنی بر بی‌ارتباط بودن راننده اتوبوسی که نیروهای پلیس را زیر گرفت با دراویش، گفت: این راننده که دارای سوابق متعدد و جرایم گوناگون در گذشته خود است، سال‌های متمادی با این گروه در ارتباط بوده و مدت‌ها داخل خانه خیابان گلستان هفتم رفت‌وآمد داشته، لذا به هیچ وجه چنین ادعایی صحت ندارد.

رئیس پلیس تهران تأکید کرد: انتظار ما این است این فرد داعشی به حداکثر مجازات که اعدام است محکوم شود و ما مطمئن هستیم با توجه به پیگیری‌های دادستانی و قضات شریف محاکم قضایی به‌سرعت تکلیف این افراد روشن می‌شود.

وی همچنین در واکنش به انتشار فیلمی از فردی که مقابل کلانتری پاسداران رجز‌خوانی کرده و برای پلیس خط‌ونشان می‌کشید، گفت: این فرد دستگیر شده و جواب خط‌ونشان کشیدن‌هایش را هم خواهید دید و ان‌شاءالله زمانی که تیغ قانون به‌روی گردن وی قرار گرفت متوجه رفتار خود خواهد شد.

* تخریب 26 خودرو و 19 منزل مسکونی توسط دراویش اغتشاش‌گر

رحیمی در پاسخ به سؤالی درباره میزان تخریب اموال مردم در این غائله گفت: براساس آمارهایی که گزارش شده 26 دستگاه خودروی ساکنین و 19 پلاک از منازل مردم در این منطقه تخریب شده که عمده این اتفاقات در حین عملیات و توسط اعضای این فرقه انجام شده است.

* چه‌کسی پاسخگوی خون شهیدان است؟ / تشییع پیکر شهدای پاسداران 9:30 دقیقه پنج‌شنبه

رئیس پلیس تهران در ادامه با گرامیداشت و تکریم 3 مأمور پلیس و یک تن از بسیجیان شهیدشده در این ماجرا، گفت: متأسفانه در این اغتشاشات 2 نفر از درجه‌داران پلیس که حدوداً 4 ماه بود به نیروی انتظامی پیوسته بودند و یک سرباز جوان و یکی از عزیزان بسیجی به‌شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: ساعتی پیش من برای عرض تسلیت به منزل شهید بایرامی رفتم که تنها پسر خانواده بود و 2 ماه پیش عقد کرده بود، حالا این سؤال وجود دارد که ما چه‌چیزی می‌توانیم به همسر این شهید و پدر و مادر وی بگوییم.

رحیمی خاطرنشان کرد: این عزیزان شهدای راه اسلام و انقلاب هستند و ما نیز قطعاً تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های انقلاب و این شهیدان ایستاده‌ایم و تا نفس آخر برای آسایش و امنیت مردم تلاش خواهیم کرد.

رئیس پلیس تهران در پایان درباره تشییع پیکر این شهیدان گفت: تشییع پیکر این عزیزان با حضور فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، همکاران آنها و مردم شریف تهران صبح روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود و پیکر این عزیزان ساعت 9:30 صبح از انتهای خیابان مطهری و بعد ازتقاطع خیابان شریعتی و از مقابل ستاد فرماندهی تهران بزرگ تشییع خواهد شد.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
دراویش متحجر وبی مغز وهمفکران عربی و غربی وعبری شان بدانند که اینجا عراق وسوریه نیست که آنها بتوانند به خیال خام خود از رفقای داعشی خود الگو بگیرند کور خونده اند با تمام وجود در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت می ایستیم و حامی پلیس ونظام وانقلابمان هستیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi