01 تير 1397/ ۰۸ شوال ۱۴۳۹
شناسه خبر : 58170
1396,شنبه 05 اسفند08:48
اشتراک گذاری در:
عکس روز

دشمن صالح بهتر از دوست فاسد است


دشمن صالح بهتر از دوست فاسد است

حجت الاسلام محمد ادریسی - منبر بیرونی بی اتعاظ درونی نتیجه اش تصوف است.هجوم وحشیانه یا زهد صوفیانه کدام را باور کنیم!؟ تشکیلات داشتن با خانقاه داشتن در تضاد است،سری تکان دادن برای واقعیت ها و شعر خوانی با اسلحه و قداره کشی و قمه در دست گرفتن و نظم عمومی را بر هم زدن و مردم زیر گرفتن پارادوکس عجیبی است و چهره سازی از دراویش و بعد چهره آرائی آنها خلاف مسلک گوشه نشنی است البته اعتراض بجای خود ولکن از کسانی که بزرگانشان در گذشته به ائمه معصومین(ع) هم اشکال می گرفتند و به آنها هم اعراض داشتند این کارها دور از ذهن نیست.

صوفیان اندکی طرفدار و جمعیت زیادی مخالف دارد و صوفیه هفتاد و دو فرقه هستند و شاید هم بیشتر که ترس افراطی و ترک دنیای رهبانی دو خصوصیت مشترک همه آنهاست و همواره یأس بجای امید و عسر بجای یسر و پستی بجای عزت و انزوا را در کشکول فرهنگ خود ضروری می دانند.

دشمن صالح بهتر از دوست فاسد است

به چهار دلیل دشمن صالح بهتر از دوست فاسد است و اما دلیل اول : دشمن صالح به خاطر اعتقادی و ایمانی که دارد، اجازه لگد کوبی و حق خوری را به خود نمی دهد اما دوست فاسد در روابط از آن باکی ندارد، دلیل دوم اینکه: ظاهر و باطن دشمن صالح باهم یکی است و تکلیف خود را با آن می دانیم برخلاف دوست فاسد که نمی دانیم چگونه باید با او تعامل داشته باشیم چون ظاهر و باطن او غلط انداز است یعنی با ظاهر دوست دشمنی می کند و دلیل سوم اینکه: دوست فاسد مرز شکن است اما دشمن صالح هرگز این کار را انجام نمی دهد و تازه اگر مرزشکنی هم کرد می توانی با قدرت جلوی او ایستادگی داشته باشی اما با دوست فاسد رودربایستی نمی گذارد و البته ناگفته پیداست این دو نکته که اولاً: صالح همیشه ضد مفسد است چه در کردار و چه درگفتار، ثانیاً: دشمن برای ما هیچگاه دوست نیست چه صالح و چه فاسد باشد.

سه مسئله در نقد صوفیان و دراویش

در نقد صوفیان و دراویش چند مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد:

 مسئله اول: باید دید اهل بیت (ع) درباره صوفیه چه فرموده اند تا که نصب العین خود قرار دهیم.

مسئله دوم: ببینیم که فقها و علما و عقلا در اعصار گذشته و اکنون چه نظری در باره آنها داشته و دارند.

ومسئله سوم اینکه: در کتابهای صوفیه چه مطالبی نوشته شده است تا که ببینم آنها چه خوابی برای ما دیده اند چون بیشتر صوفیان هستند که بر خواب ها تکیه می کنند تا واقعیت ها  و این قضیه به وضوح در آثار و رفتارشان قابل مشاهده است.


اسلام همیشه در خروش یا اسلام همیشه خاموش

درباره مسئله اول: بایست گفته شود هیچگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رفتار و کردار و سخنان صوفی گریان را تایید نکردند و روایات معتبر فراوانی علیه آنان و در مذمت آنان وجود دارد و حتی فرموده اند:(إنهم أعدائنا)که آنها دشمنان ما هستند و این با کمی کنکاش در منابع اصیل قابل دستیابی است و در مورد مسئله دوم که نظر علما و عقلا است باید گفت که همواره آنان افشاگر بدعت ها و دعاوی از عقاید تا مراسم آنها بودند و مرام آنها را رد کرده اند و کارهایشان را از فتن آخر الزمان خوانداند و سخنرانی کرند و کتابها نوشتند و هزینه ها دادند مانند : کسراصنام الجاهلیه ملاصدرا و الردّ علی الصوفیه و الغالیه اهوازی، حدیقه الشیعه مقدس اردبیلی و...،در باره مسئله سوم اینکه: در کتابهای صوفیان سخنان بزرگان و عرفای مذهب و مصطلحات آنها را به اقطاب خود نسبت می دهند و جعلیات زیادی دارند تا که بر مجذوبان و مریدان دو روزه دنیای خود بیفزایند و حال اینکه به سادگی می توان از نظر محتوایی این را فهمید که برای رد آن مثنوی هفتاد مَن نیز کاغذ کم است و اما خوابی که آنها دیده اند باید دید که زمان چه چیزی های را به ما نشان خواهد داد که بعد بتوانیم قضاوت بهتری داشته باشیم بهرحال آنچه یقین داریم این است که آنها می خواهند اسلام همیشه در خروش را به اسلام همیشه خاموش تبدیل کنند.

در یکی از سفرهای تبلیغی به یکی از شهرها با یکی از بزرگان دراویش صوفی مسلک بحثی مفصل داشتم و رسید به آنجا که گفت: اگر قطب و اقطاب بگویند که کعبه را خراب کنید باید بی تردید خراب کرد و اگر حرف های شما را امام معصوم (ع) گفته باشد و در قرآن باشد و خدا هم آن را گفته باشد باز هم قبول نداریم و آنجا بود که به سطح فکر فاسد و عمق باطل بودن مسلک مفسدآنها و انحرافشان یقین پیدا کردم و همین برای بطلان آنها کفایت می کند.


کد خبرنگار : 17


صوفیان     فتنه پاسداران     درویش                                
Reply
no
1
yes
15
خانواده شهید علی اکبر عابدی
1396/12/07 - 18:39
دشمن دانا بلندت می کند......
برزمینت می زند نادان دوست...

Reply
no
0
yes
1
عیسی مرادبخش لمرجانباز۵۵%ضایع نخاعی
1397/01/16 - 20:03
حاج آقاادریسی باسلام ادب البته صدالبته که دشمن دانابه ازدوست نادان هستش دشمن دانا بلندت میکندبرزمینت میزندنادان دوست؛ماهمیشه بدترین ضربه راازدوست های نادان میخوریم دوست فاسدنادان باعث شددست آوردهای دانشمندان هسته ی ماراازبین برودهمین دوستان فاسدخون شهدای این کشوررادست کم میگیرندهمیشه همینطوربوده درهشت سال دفاع مقدس همین ستون پنجم فاسدداخلی باعث شدعملیات والفجرلوبره فدایت شوم اینهایه‌مدت داعش راجلوی ماانداختندبعددراویش نمیدانم صوفیگری غیره اوایل انقلاب هم کیهابودندمگه؛همین هابودندکه بالباس جمهوری بانظام جنگیدندخداوند ابروی اینطورافرادرامیریزه بیرون خداراشکرصدهزارمرتبه شکرخدابه رهبرعزیزماطول عمرباعزت وسلامتی عطافرمایدان شاالله وسلام علیکم ورحمت الله عیسی مرادبخش جانباز۵۵%بسیجی ازرشت

Reply
no
0
yes
4
ناشناس
1397/01/21 - 15:42
حجت الاسلام محمد ادریسی درست این بود شما می گفتید دشمن دانا بهتر از دوست نادان است صفت صالح فقط همراه با اسامی که بار منفی ندارد می اید و صوفیه واقعا منحرف و فاسد هستند .
به سند صحيح از « احمد بن محمد بزنطي » روايت کرده اند که مردي به امام صادق(ع) عرض کرد : در اين زمان قومي پيدا شده اند که به آنها صوفي مي گويند. درباره آنها چه مي فرماييد؟ امام (ع) در پاسخ فرمود : « انهم اعداءُنا فمن مال اليهم فهو منهم و يحشر معهم سيکون اقوام يدّعون حبّنا و يميلون اليهم و يتشبهون بهم و يلقبون انفسهم بلقبهم و يأوّلون اقوالهم ألا فمن مال اليهم فليس منّا و إنّا منهم برآء و من انکرهم و ردّ عليهم کان کمن جاهد الکفار بين يدي رسول الله (ص).»
آنها ( صوفيان ) دشمنان ما هستند ، پس هرکس به آنها ميل پيدا کند از آنان است و با آنها محشور خواهد شد به زودي کساني پيدا مي شوند که ادعاي محبت ما را مي کنند و به ايشان نيز تمايل نشان مي دهند ، خود را به ايشان تشبيه نموده و لقب آنان را بر خود مي گذارند و گفتارشان را تأويل مي کنند . بدان که هرکس به ايشان تمايل نشان دهد ؛ از ما نيست و ما از او بيزاريم و هرکس آنها را رد کند مانند کسي است که در حضور پيامبر (ص) با کفار جهاد کرده است.» (اثني عشريه/ص33) و (سفينة البحار چاپ فراهاني ج2 ص57 و در چاپ اسوه قم ج5 ص 197) و (انوار نعمانيه سيد نعمت الله جزايري ج2 ص293 چاپ تهران) و ( منهاج البراعه علامه خوئي ج6 ص304) . ( طرائق الحقائق ج1 ص208 چاپ کتابخانه باراني) و (خيراتيه ج1 ص 36) و (البدعة و التحرف ص113) و (مصابيح الدجي ص244) و (حديقة الشيعة ص562) و (کشکول علامه بحراني ج3 ص229) و (فضايح الصوفيه ص35) و (بين التصوف و التشيع ص584 چاپ بيروت) و (صفوة الاخيار ص238 چاپ مشهد) و الفصول التامه رازي.






نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.