شناسه خبر : 58176
شنبه 05 اسفند 1396 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دو مصوبه مربوط به خانواده شهدا در بودجه ۹۷

نمایندگان مجلس با برخورداری والدین شاغل شهدا از کلیه اعتبارات قانونی همسرشهید و تسری تمام مزایای متعلق به شهید به والدین شهدا موافقت کردند.

فاش نیوز -  نمایندگان مجلس با برخورداری والدین شاغل شهدا از کلیه اعتبارات قانونی همسرشهید و تسری تمام مزایای متعلق به شهید به والدین شهدا موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال 1397 کل‌ کشور، آن را برای بررسی و تائید به شورای نگهبان ارسال کردند.

نمایندگان مردم در خانه ملت، با اختصاص کلیه اعتبارات قانونی همسر شهید به والدین شاغل شهدا در دستگاه‌ های اجرایی موافقت کردند براساس این مصوبه والدین شاغل شهدا از کلیه اعتبارات قانونی همسر شهید برخوردار می‌شوند.



نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97 با الحاق یک بند به تبصره 17 ماده واحده این لایحه با 117 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس بند الحاقی به تبصره 17؛ والدین شهدا، شاغل در دستگاه های اجرایی مندرج در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از کلیه اعتبارات قانونی همسر شهید برخوردار شدند.
   
همچنین بر اساس مصوبه دیگری تمام مزایای متعلق به شهید به والدین شهدا تعلق می‌گیرد.

نمایندگان مردم درخانه ملت بنیاد شهید را موظف به پرداخت تمام مزایای متعلق به شهید به همه والدین شهدا اعم از آنها که تحت تکفل فرزند شهید خود نبودند، کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97 با الحاق یک بند به تبصره 17 ماده واحده این لایحه در خصوص «بهره مندی والدین شهدا از مزایای متعلق به شهید، جدا از حقوق و مستمری» با 123 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


احمد بیگدلی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند گفت: در حال حاضر برخی از والدین شهدا که تحت تکفل فرزند شهید خود نبودند، جدای از حقوق و مستمری از مزایای متعلق به شهید بهره مند نیستند؛ بنابراین بنیاد شهید باید از محل خروج والدین و همسران شهدا از حمایت های این نهاد به این دست از والدین شهدا، مزایایی را پرداخت کند.

نماینده رشت نیز با اشاره به وجود ابهام در این پیشنهاد گفت: در حال حاضر هیچ والدین شهدایی در کشور وجود ندارد که از حقوق یا مستمری برخوردار نباشد. همه والدین شهدا حقوق و مستمری را دریافت می کنند. بنابراین تنها باید مزایای متعلق به شهید را به والدین شهدا پرداخت کرد.

همچنین نماینده محلات و دلیجان در جریان بررسی این بند الحاقی در تذکری با استناد به ماده 186 آئین نامه داخلی مجلس گفت: مجلس در حال حاضر بخش هزینه ای بودجه را بررسی می کند بنابراین طرح برخی از مسائل در شرایط فعلی درست نیست ضمن اینکه برخی از پیشنهادات نمایندگان نیز مکتوب نمی باشد.

وی تاکید کرد: در طرح ایجاد مزایای متعلق به شهید برای والدین شهدا باید قبل از بررسی این مسئله منابع آن در نظر گرفته می شد.

گفتنی است نمایندگان ملت در نشست علنی پنجشنبه 3 اسفند مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1397 کل‌ کشور، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

نمایندگان مجلس ماده واحده بودجه سال 97 را در صحن علنی با 148 رای موافق، 38 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

بر پایه این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 22 جلسه بررسی مستمر، بخش های هزینه ای و درآمدی لایحه بودجه 97 کل کشور را به تصویب رساندند.

بودجه سال 97 کل کشور از حیث منابع بالغ بر 12.175.573.739.000.000  ریال (دوازده میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار و پانصد و هفتاد و سه میلیارد و هفتصد و سی و نه میلیون ریال) و از حیث مصارف بالغ بر 12.175.573.739.000.000  ریال (دوازده میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار و پانصد و هفتاد و سه میلیارد و هفتصد و سی و نه میلیون ریال) است.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
...
خانم بازیگر سخنران خطبه نماز جمعه شد! + عکس
مجلس با تصویب چنین مصوباتی با آبروی خانواده شهدا بازی میکند،سال ۶۷ جنگ تحمیلی تمام شد ،و اکثر والدین شهدا به رحمت خدا رفته اند یا در سن بالاتر از ۶۰ سال هستند،پس این مصوبه هیچ ارزش اجرایی ندارد ،فقط در جامعه این شاعبه را ایجاد میکند که همسران شهدا از مزایای زیادی برخوردار هستند.
باسلام خدمت نمایندگان مجلس آیاعده ای ازنمایندگان که همیشه مخالف طرح هاجهت رفع مشکلات قشرآسیب دیده ازجنگ هستندخجالت نمی کشندیاشایداجنبی هستتدونمیدانندکه درایران 8سال جنگ وخونرریزی بوده عده ای اگرازجان ومالشان نگذشته بودنندهمین ننایندگان مخالف الان بایددرکشورهای دیگرآواره بودنندواقعاخوب هست انسان قدرشناس باشدهرگاه درمجلس ودولت طرحی بیان میشودفوراعده ای مخالف هستندبابانترسیددرایران تصویب یک قانون چندسال طول می کشدتااجراءبشودزمان اجرای آن قانون وتبصره وماده بلزدلبخواهی می شدوتااجرای قانون کلی ازبچه های جنگ وپدا ومادرشهدافوت کرده اندایکاش شمانمایندگان مجلس ودولت ونظام درتمام مواردکمی مثل زمان تصویب اینگونه قوانین مواظب وحساس بودییدفقط هرگاه درمجلس یادولت اسمی ازقشرایثارگرورزمنده وخانواده شهدابه گوشتان میرسدفوراسازمخالفت راشروع می کنیدانشاالله دیگه جنگی نشودکه دوباره مثل شماهاازترس جنگ به بهانه تحصیل فرارکنیدبه خارج هنگام جوآرام باپول وتحصیلات برگردییدومسول این ملت وکشورمیشود
سلام.کارخوبی کردید،دستتون دردنکنه،والدین شهدای معززخیلی بیشترازاینهابه گردن ملت حق دارن.
سلام:یک خبر خوش برای مسئولان
متشکریم از اطلاع رسانی
سوال داشتم با قانون بودجه 97 پدر ناتنی شهید شامل میشود اگر مادر شهید فوت نموده باشد جواب دهید
تا کی دروغ حقوق مادر من ۱۰ درصد افزوده شد پس شما تصویب کردین علاوه بر امسال ۲۵ درصد حقوق والدین شهید افزایش میابد..یعنی چیزی حدود ۲/۵ برابر حقوق اداره کار...ولی به یک میلیون پانصد نمیرسه تا کی دروغ
الکی اسم ما خانواده شهدارو رو زبونا انداختین خجالت بکشین ما ماهی یک ونیم میگیریم‌سالی صدتومن اضافه میشه الهی نابود بشین
چرا دروغ میگن ...این دولت از همه دولتها کمتر واسه شهدا مایه گذاشته ...مادر من الان رفته بهش گفتن 130 تومن اضافه کردن ...واقعا خجالت اور نیست ؟با این اوضاع گرونی به مسخره کردن شبیه
چرا اینقدر در مورد حقوق همسران شهدا می‌نویسید اگر همسر بنده شهید نشده بود واقعا چقدر حقوق میگرفت، یک فرد عضو هیئت علمی بود وحداقل چندین برابر در آمد داشتیم،حال یک مبلغ بخور ونمیر که اینقدر صر وصدا نداره
مگه والدین شهدا زنده ان اونارو هم کشتین
باسلام چرایک ایثارگرباچندعنوان ایثارگری نمی تواندازجمیع امتیازات مقردرقانون بهره ببردولی یک مجرم هرکاری کرده تک تک به مشکلاتش باید رسیدگی شود
آیا برای فرزندان شهید واردات خودرو برای یکبار نباید فراهم باشد آن هم بایستی بالای 40 سالگی باشد خیلی خوب میشد چون واقعا توفشار اقتصادی بالایی هستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi