شناسه خبر : 58188
یکشنبه 06 اسفند 1396 , 13:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ظریف در همایش"ایثار، زبان صلح جهانی":

یک ضرورت برای امنیت ملی کشور

محمد جواد ظریف در همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد همکارانمان از ایثارگران هستند، فرهنگ ایثار و شهادت را ضامن استقلال، تمامیت ارضی و بالندگی کشور دانست.

 فاش نیوز -  محمد جواد ظریف فرهنگ ایثار و شهادت را ضامن استقلال، تمامیت ارضی و بالندگی کشور دانست.

وزیر امور خارجه روز شنبه پنجم اسفندماه در همایش «ایثار ،زبان صلح جهانی» در سالن همایش‌های خلیج فارس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ضامن استقلال، تمامیت ارضی و بالندگی کشورمان است افزود: ما در وزارت امور خارجه این افتخار را داریم که بیش از 40 درصد همکارانمان از ایثارگران هستند.
وی افزود: در اطراف ایران کشورهایی را می‌بینیم زیر چتر حمایتی هسته‌ای قرار گرفته‌اند یا خود دارای سلاح‌های هسته‌ای هستند، کشورهایی که سالانه هزاران میلیارد دلار هزینه خرید تسلیحات نظامی می‌کنند و امنیت خود را از طریق کشورهای خارج از منطقه تأمین می‌کنند و این کشورها با وجود گرو گذاشتن آبروی خود برای امنیت هنوز نتوانسته‌اند امنیت واقعی را ایجاد کنند و احساس ناامنی دارند.


دکتر محمدجواد ظریف تصریح کرد: امروز کشورهای جهان ایران را امن‌ترین کشور منطقه می‌دانند که آینده روشنی پیش روی آن است. البته بخشی از این امنیت مستلزم داشتن سلاح و ابزار دفاعی است، اما چیزی که باعث ایجاد امنیت واقعی برای کشورمان شده است، مردم هستند که همواره در صحنه‌های مختلف با روحیه ایثارگری حضور داشته‌اند که اوج این ایثارگری‌ها در دفاع مقدس متبلور شد، اما این فرهنگ همواره در جریان است و ایثارگری مردم در صحنه‌های دیگری چون تحمل فشارها و تحریم‌ها باز هم تبلور یافته است.
ظریف با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری در بین مردم ما نهادینه شده است افزود: این فرهنگ از عشق به امام حسین (ع) و ائمه معصومین (ع) سرچشمه می‌گیرد و در جان مردم ما جاری شده است. این اراده مردمی معطوف به عشق و ایثار می‌تواند به زبانی برای صلح تبدیل شود و سرمایه‌ای است که باید به آن باور داشت.


وی تأکید کرد: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت برای ما یک امر اخلاقی صرف نیست بلکه یک ضرورت برای امنیت ملی کشورمان است و به همین دلیل باید به حقوق مردم و ایثارگران به چشم یک ضرورت ملی نگاه شود. به همین دلیل نگرش ما به مردم با نگرش ابزاری کشورهای غربی به مردم متفاوت است.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
سلام دکترظریف ای کاش حرفهاورهنمودهای جنابعالی درحد شعارنماندومسولین که عده ای هم ازقشرایثارگران دفاع مقدس هستنند مدافع حق وحقوق ایثارگران وجانبازان دفاع مقدس باشن جانبازانی که به علل امراض روحی روانی توان امورات ندارن وبه جانباز زیر۲۵معرفند ایثارگران حقیقی که ۲۸ساله زجر می کشن وحیاکردن که به نام ایثارلطمه ای بزننددم ازحقوق یامطالبه ای داشته باشن واکنون درسن پیری وبی درامد سربارخانوادهاشان شدن این یکی ازنمنونه هاست که دولت مردان خبرازاوضاع زندگی ماجانبازان اعصاب وروان ندارن اری دکترجان ما ایثار کردیم ودرهربحران کشورهنوزصف اولیم صف اول هم دربحرانهاخواهیم ماند امیداست دیگرمسولین نجومی خور وپول پرست حیاکنند
جانم جناب دکترظریف تازه بعدکش وقوسهاوروابط بین الملل امده اندسراصل مطلب بمب هسته ای وبمب ده تنی وغیره اهمیت نمی اورد دولت مردان حقیقی میدانند که هرسرافرازی واهمیت کشورمان مدیون ایثارماجانبازان دفاع مقدس است جانبازان اعصاب وروان زیر۲۵باان همه ازخودگذشته گی چرارهاشدن ایثارگری که ازجوانی ودنیادل کنده ورفت تاحالا باهزاران بمب اتمی ذره رای ازاهمیت کشورمان راندارن باهزاران ترفندو داعش وغیره میخواهند به مردم وایثارلطمه بزنندوناامید کنند ازموشک وغیره هراسی ندارن ازایثاروالله اکبرهراس دارن که ان شاالله به کشورهایی همسایه هم صادرشده شمارابخداای مجلس وای دولت کاررابرادشمنان راحت نکنید بدادجانبازان زیر۲۵اعصاب وروان برسید هرچه قدردان ایثاروایثارگران باشیم دشمنان ناامیدتر
...

تصمیم گرفته ام با انجمن های ایثارگری و شوراهای

ایثارگری و انجمن های رزمندگان و امور ایثارگران .

همه جا . مخالفت نکرده و اعتراضی نداشته باشم ؟!

شاید فکر می کنید که بدنبال منافع مادی خودم هستم ؟!

البته که اینطور است ؟!

تمام زحمات این سال اخیر من مادی بود .

که رزمندگان و جانبازان همه حقوق بگیرند .

حالا فهمیدم که موفق نشدم .

چه فرق می کند کی رئیس بشود و کی رئیس

دفتر رئیس و کی محافظ رئیس و کی نگهبان اداره ؟!

مهم اینست که بچه های جبهه و جنگ احترام ندارند ؟!

حقوق و عیدی ندارند ؟!

فقیر و غریبند ؟!

احترام ندارند ؟!

و عبدال اضافه اند ؟!

و خدا ایران را و جمهوری اسلامی ایران را :

محفوظ بدارد .

که با این رزمنده ستیزی ها :

نمی دارد .

اصلاً هم مهم نیست که :

چه انتشار .

چه بی انتشار .

چه مردمی داریم ما ؟!

ناسپاس قدرنشناس ؟!
...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi